اقتصادی

پوشش بیش از ۵۰۰ سرویس پرکاربرد در سامانه رفع تحریم ۴۰۳

راه‌اندازی سامانه رفع تحریم ۴۰۳ برای حل مشکل برنامه نویسان، توسعه دهندگان، محققان و دانش پژوهان به سایت‌هایی که کشورمان را تحریم کرده‌اند یکی از خدمات دولت سیزدهم است.

به گزارش اخبار استانی، خدمات اینترنتی و وب سایت‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند یکی از مشکلات کاربران ایرانی، شرکت‌ها و مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی هستند. اما این سایت‌ها و خدمات در زمینه‌های گوناگون از علم و فناوری، تجارت، فناوری اطلاعات و نمونه‌هایی از این دست هستند که کاربران ایرانی برای فعالیت یا کار خود به آن نیاز دارند.

بنابراین به دلیل اهمیت این موضوع در سه سال گذشته اقداماتی علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، انجام شد به گونه‌ای که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم از فراهم شدن امکان دسترسی به سایت‌های تحریمی با حداکثر سرعت خبر داد.

به گفته عیسی زارع پور بسیاری از این ابزارها و سرویس‌های مورد نیاز برنامه‌نویسان، محققان و دانش‌پژوهان است و در شرایط فعلی، دسترسی با ابزارهای فیلتر شکن انجام می‌شود که هم امنیت آنها را به خطر انداخته و هم سرعت استفاده را کند می‌کند. از امروز با کمک بخش خصوصی و نخبگان، سرویسی راه اندازی شده است که امکان دسترسی به تمام سایت‌های تحریمی را با حداکثر سرعت فراهم خواهد کرد. این امکانات در سایتی به آدرس ۴۰۳.online در دسترس قرار گرفته است و برای  ۲۰۰ سرویس پرکاربرد امکان دسترسی فراهم شده است.

در این راستا با توجه به روزهای پایانی دولت سیزدهم، اخیرا محمد احسان خرامید-رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- در یک شبکه اجتماعی داخلی گزارشی از هزار روز خدمت و اقدامات مهم و راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دولت ارائه داد و گفت: راه اندازی سامانه رفع تحریم ۴۰۳ برای حل مشکل برنامه نویسان، توسعه دهندگان، محققان و دانش پژوهان به سایت‌هایی که کشورمان را تحریم کرده‌اند یکی از خدمات است.

وی افزود: ۳ میلیون کاربر فعال ماهانه و پوشش بیش از ۵۰۰ سرویس پرکاربرد برای کاربران در این هزار روز خدمت وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم انجام شد.

گفتنی است با توجه به اینکه بسیاری از این ابزارها و سرویس‌ها مورد نیاز برنامه نویسان، محققان و دانش‌پژوهان است و در شرایط فعلی، دسترسی با ابزارهای فیلترشکن انجام می‌شود که هم امنیت آنها را به خطر انداخته و هم سرعت استفاده را کند می کند؛  راه‌اندازی این سرویس با کمک بخش خصوصی و تخبگان امکان دسترسی به تمام سایت‌های تحریمی را با حداکثر سرعت فراهم می‌کند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا