چرا سهم آموزشهای مهارتی به سر منزل مقصود نرسید؟
خسرویان در پاسخ به آنا؛
رئیس سابق دانشگاه ملی مهارت درباره دلیل اصلی افزایش نیافتن سهم آموزش های مهارتی در آموزش عالی کشور توضیحاتی را ارائه کرد.
عرفان خسرویان رئیس سابق دانشگاه ملی مهارت در گفتوگو با خبرگزاری آنا، درباره آمادگی دانشگاه برای آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تمام خوابگاهها تعمیر و تجهیز شده و آماده خدمت رسانی هستند. همچنین، مقدمات لازم برای حضور دانشجویان در محیط دانشگاه فراهم شده است.
وی با بیان اینکه با وجود تمام کم و کاستیهای بودجه آموزش عالی، اما تلاش بر این است تا اول آنلاین پرنشاط برای دانشجویان ایجاد کنیم، تاکید کرد: احداث ۲۲ پروژه عمرانی به پایان رسیده و در مرحله تجهیز قرار دارد که به مرور افتتاح خواهد شد.
خسرویان تصریح کرد: بحث «توسعه آموزشهای مهارتی» یکی از ۳۳ حکمی است که در آموزش عالی کشور ذکر شده و در آن رشد ۱۰ درصدی در نسبت به برنامه ششم توسعه شاهد هستیم.
رئیس سابق دانشگاه ملی مهارت گفت: در برنامه ششم توسعه کمتر از ۵۰ درصد این حکم به علت اشکالات در زنجیره تامین و نظام حکمرانی نظام آموزشهای مهارتی و عدم تخصیص منابع بودجه و سرمایه انسانی و فرسودگی کارگاهها و آزمایشگاهها در کشور تحقق پیدا کرده است.
خسرویان بیان کرد: امیدوار هستیم که در آغاز دولت چهاردهم برنامه ریزی دقیقی تا پایان برنامه هفتم توسعه داشته باشیم تا سرانه آموزشهای مهارتی متناسب با آموزشهای سایر دانشگاههای کشور شود.