اقتصادی

یارانه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر قطع شد

آفتاب‌‌نیوز :

براساس پیگیری‌های انجام شده، در حال حاضر از ۸۷ میلیون نفر ایرانی (براساس اطلاعات ثبت احوال، شامل ایرانیان داخل و خارج از کشور) در مجموع ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یارانه دریافت می‌کنند. از این تعداد ۲ میلیون نفر مشمولین یارانه اعضای نیرو‌های مسلح هستند و ۷۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشمولین یارانه در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها.

همچنین ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر یارانه دریافت نمی‌کنند. از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افرادی هستند که از ابتدا متقاضی دریافت یارانه نبوده‌اند. همچنین یارانه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز در ادوار گذشته حذف شده است.

گفتنی است که ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز برای دریافت یارانه ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یاران بگیر شدند و نزدیک ۲ میلیون نفر به عنوان دهک ده تشخیص داده شده‌اند.

لازم به ذکر است، اعتراض ۴ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۵۱۴ نفر به عدم دریافت یارانه از اردیبهشت ماه پارسال وارد دانسته شده است.

علت پذیرش اعتراضات نیز تغییرات بعد خانوار و بررسی مجدد آن‌ها و یا داشتن بیماری خاص اعضای خانواده و معلولیت یکی از اعضا سبب شده تا این دسته از معترضین به جمع یارانه بگیران بازگردند.

یارانه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر قطع شد

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا