اقتصادیعمومیکسب و کار استانها

چگونه بهترین برند کارتریج ایرانی را تشخیص دهیم؟

کارتریج تونر قطعه ای حیاتی برای چاپگرهای لیزری :

اگر شما یک چاپگر لیزری خریداری کرده باشید و با آن اقدام به چاپ اوراق خود نمایید قطعا پس از مدتی خواهید دید که آهسته آهسته از کیفیت و وضوح برگه های چاپ شده کاسته می شود و این یک امر طبیعیت ست زیرا میزان جوهر ( تونر ) مخزن جوهر در چاپگر لیزری شما رو به کاهش و اتمام است. به طور متوسط هر کارتریج با توجه به مخزن جوهری که برای آن در نظر گرفته می شود می تواند تعداد مشخصی برگه کاغذ را چاپ نماید و پس از آن می بایست یا کارتریج جدیدی تهیه نمایید و یا اقدام به شارژ آن نمایید.

قیمت کارتریج hp: در صورتی که قصد شارژ تونر برای کارتریج لیزری خود را دارید می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

پیش از ادامه بحث بهتر است به پیشینه این موضوع یعنی چاپگر های لیزری و مخازن جوهر آن ها و شیوه کار این قطعه پر کاربرد در صنعت چاپ نگاهی بیاندازیم. اینکه اولین بار در چه تاریخی و توسط چه کسی اختراع و به دنیا معرفی شد. چگونه عمل می کند و در پیشرفت و توسعه آن نقش اصلی را کدام برندها ایفا کرده اند.

کارتریج تونر برای چاپگرهای لیزری

از اختراع تا کنون ؟

چاپگر لیزری و با الطبع برای مصرف آن کارتریج تونر برای اولین بار در قرن ۱۹ و در دهه ۷۰ میلادی، در بخش توسعه و فن آوری PARC در شرکت اختراع شد، و هدف از تولید آن صرفا جهت استفاده در دفاتر و مراکز اداری بود. اما طولی نکشید که به دلایل متعددی همچون سرعت بالا ، قیمت پایین ، سهولت در استفاده و مواردی از این دست در سال‌های بعدی توسط شرکت‌ها IBM و Canon و Apple و HP و بسیاری دیگر از شرکت‌ها برای استفاده در منازل و سایر استفاده های شخصی نیز تولید و روانه بازار مصرف شد. پس از گذشت ده ها سال از تولید اولیه پرینتر های لیزری ، کیفیت و سرعت این چاپگرهاو کارتریج تونر آن ها بسیار بالا رفته ، و همزمان قیمت شان نیز کاهش چشم گیری یافته است ، اکنون چاپگر هایی که زمانی فناوری آن ها  در لبه علم و فن آوری روز بود ، تبدیل به وسایل رایجی شده اند که در همه جا یافت می شوند و انجام امور اداری روزانه که از عادی ترین امور در جوامع شهر نشین عصر حاضر است بدون آن ها امکان پذیر نیست.

کارتریج تونر چگونه کار می کند ؟

برای آن که با شیوه عمل کرد دقیق کارتریج تونر چه اصل و چه فرع آشنا شوید می توانید به مقاله دیگری که در این سایت با عنوان در نظر گرفته ایم مراجعه نمایید اما در همین صفحه نیز به اختصار توضیحاتی برای آشنایی بهتر شما با این قطعه پر مصرف قرار خواهیم داد.

شیوه کارتریج تونر اصل و کارتریج تونر طرح و ایرانی دقیقا به یک شیوه است. اساسا چون همه از روی نمونه اصلی کپی شده اند هیچ تفاوتی در نحوه عمل کرد ندارند اما در جنس بدنه ، مواد اولیه و قطعات مصرفی و نیز کیفیت تک به تک مواد مصرفی در ساخت آن با هم متفاوت هستند. یعنی بهترین کیفیت ظاهری و باطنی برای نمونه اصلی و در رده های بعدی طرح اصلی و بعد از آن کارتریج تونر ایرانی و نظایر آن قرار می گیرد.

اگر قصد خرید کارتریج تونر اصل و یا کارتریج تونر طرح را دارید و یا حتی در صدد تهیه نمونه ایرانی آن هستید باید حتما مواردی که در ایان صفحه به محضر مبارک تان ارائه میشود ر ا مشاهده و پس از آن تصمیم نهایی خود را بگیرید.

الکتریسته ساکن و کمی پودر تونر :

طرز کار کارتریج تونر بسیار ساده است اما باید دقت داشته باشید که در عین سادگی بسیار دقیق و حساس است. با تابش نور به درام که قطعه ای در کاتریج است به روش القایی قسمت هایی که نور لیزر با فرکانس خاصی با آن ها برخورد کرده است دارای الکتریسیته ساکن شده و ذرات پودر تونر را به خود جذب می نماید. و در حین چرخش ، درام تونر هایی را که به واسطه الکتریسته ساکن به خود جذب کرده است به روی کاغذ انتقال می دهد و در ادامه با مقدار مشخصی گرما تونر ها روی کاغذ تثبیت می شوند.

این طرز کار کارتریج تونر البته بسیار مختصر و در چند خط یه طور ساده بود. در صورتی که تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را درباره طرز کار این قطعه بدانید به صفحه ای که در بالا نیز به آن اشاره کردیم سری بزنید.

خرید کارتریج تونر اصل و طرح ایرانی

خرید کارتریج تونر یک الزام یا یک انتخاب ؟

از زمانی که پرینتر های لیزری وارد بازار شده اند تا به امروز که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و عضوی جدا ناشدنی از بدنه زندگی شهر نشینی شده اند و عملا انجام امور اداری ، زندگی ماشینی امروز و انجام بسیاری از مناسبات اداری مرسوم مانند نامه نگاری ها و …. بدون وجود چاپگرهای لیزری و کارتریج تونر آنها امکان پذیر نیست. خب این یک امر طبیعی ست که مواد چاپ کننده اصلی یا همان جوهر که در چاپگر های لیزری تونر نام دارد به اتمام رسیده و نیاز به تهیه مجدد این قطعه باشد.

حال سوال اصلی اینجا ست که این قطعه را باید خریداری کرد یا آن را مجددا شارژ نمود ؟ اگر الزام با خرید کارتریج تونر باشد، کارتریج قبلی را چه کنیم؟ دور بیاندازیم؟ یا قابل بازیافت است؟ اگر باید شارژ کنیم و یا امکان شارژ کاتریج تونر وجود دارد چه مدل هایی را می توان شارژ کرد؟ تا چند بار می توانیم این کار را با یک مخزن جوهر انجام دهیم ؟ از نظر هزینه و تعداد برگه چاپی نهایی کدام به صرفه تر است؟ کیفیت چاپ آیا تغییری می کند یا خیر؟

برای پاسخ به تمام سوالات بالا باید در ابتدا به شما بگوییم که بله کاتریج قابل شارژ است و می توانید بجای خرید کارتریج اصل آن را مجددا شارژ نمایید اما اگر تمایل به خرید کارتریج نو داشتید نیز می توانید یا قطعه قبلی را به چرخه بازیافت برگردانید و یا کاست خالی را به مراکز تعمیر و سرویس کارتریج واگذار نمایید و در ازای آن هزینه ای دریافت کنید. خرید کارتریج طرح این روز ها در ایران بسیار رونق یافته است که در مقاله دیگری به آن خواهیم پرداخت و تفاوت های خرید کارتریج اصل با خرید کارتریج طرح را به شما خواهیم  گفت.

چنانچه تصمیم به شارژ کاتریج تونر خود دارید حتما به مقاله : آیا کارتریج تونر خود را شارژ کنیم یا نه مراجعه نمایید.

کارتریج تونر اصل یا کارتریج تونر طرح ؟

این نیز یکی از معضلاتی ست که خریداران در هنگام انتخاب کالای مورد نظر خود با آن برخورد خواهند کرد و واقعا انتخاب در بین این دو گاهی بسیار دشوار است. از یک سو محصولاتی ارزان و البته تولید ملی و حمایت از خانواده های ایرانی با خرید کالای با کیفیت ایرانی برای بالا بردن آمار اشتغال زایی در کشور و پایین آمدن آمار بیکاری، فقر و بزهکاری در ایران و از سوی دیگر محصولاتی گران اما با کیفیت و دقت تولید بالا انتخاب بین کارتریج تونر اصل و طرح بسیار کار دشواری ست. و برای توضیح این موضوع به اختصار می توانیم بیان کنیم که :

کارتریج تونر اصل :

  • قیمت بالا تر
  • چاپ با کیفیت تر
  • تونر با کیفیت تر و میزان دور ریز تونر کمتر
  • تعداد صفحات چاپ شده بیشتر
  • وجود کالا های تقلبی فراوان
  • گارانتی های نامعتبر به دلیل عدم نظارت دقیق شرکت های سازنده بر ایران به خاطر تحریم ها
  • مقدار کم باعث بالا رفتن تقاضا و قیمت نهایی می شود

کارتریج تونر طرح :

  • قیمت نازل تر و ارزان تر از نمونه های خارجی
  • چاپ با کیفیت مقبول ( اما کیفیت پایین تر از نمونه خارجی ست)
  • تونر گرید های C,D,E,F,G و H و دور ریز تونر بیشتر به دلیل وجود ناخالصی
  • تعداد صفحات چاپ شده نهایی کم تر
  • عدم وجود کالای تقلبی
  • گارانتی معتبر نسبت به نموه خارجی
  • مقدار بسیار زیاد و ثبات قیمتی

حالا دیگر انتخاب با شما ست که کدام را انتخاب کنید. تفاوت قیمت بین دو نمونه اصل و طرح ایرانی به قدری زیاد است که کمتر کسی حاضر به خرید نمونه اصلی می شود.

تفاوت در کیفیت مواد اولیه :

البته ذکر این مطلب نیز الزامی ست که همچنان این قطعه به طور کامل تولید نمی شود و در ایران تنها کار مونتاژ کارتریج صورت می گیرد. تنها تفاوتی که در تولید کنندگان ایرانی شاهد آن خواهید بود تفاوت در کیفیت مواد اولیه ای ست که از سایر کشور ها وارد کرده و با آن اقدام به تولید کارتریج طرح و ایرانی می نمایند. تولید کنندگان برتر در این عرصه مانند کارتریج مهر و ام پی از اجناسی با گرید C استفاده می کنند و این در حالی ست که عموما در ایران عمده تولید کنندگان از گرید E و F و G استفاده می کنند.

به خاطر داشته باشید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست. و هیچ گرانی ای هم دلیل بر خوب بودن کالا و با کیفیت بودن آن نیست. فاکتورهای بسیاری را باید با هم بسنجید تا متوجه شوید که کدام محصول را از کدام برند تهیه نمایید.پ

فاکتور هایی مانند سال تولید ، تاریخ انقضای اجناس، مواد به کار رفته در ساخت یا به عبارتی مواد اولیه ، تعریف و نظر فروشندگان به علاوه مصرف کنندگان ، نظر کارشناسان این عرصه  و در نهایت میزان فروش و سهم در بازار.

در نظر داشته باشید که معمولا کیفیت تونر برای چاپ های معمولی و روزانه مانند چاپ اسناد اداری و فتوکپی های روزمره چندان ملموس و تفکیک پذیر نیستند و این کیفیت تولید بیشتر برای چاپ های دقیق و حساس به چشم می آیند. کیفیت تونر به عوامل بسیاری بستگی دارد زیرا مواد تشکیل دهنده ی پودر تونر و میزان ترکیب آن ها با یکدیگر اندازه ذرات و …. ارتباط مستقیم با کیفیت چاپ نهایی خواهند داشت. حال به آن بیافزایید کیفیت و دقت درام ، روانی چرخ دنده ها ، دقت بلید در تمیز کردن سطح درام و …..

اگر علاقمند هستید که اطلاعاتی پیرامون فرمول ساخت پودر تونر داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به این صفحه سری بزنید و از مقاله دیگری که به این منظور نگارش شده و در سایت بلوط کالا قرار گرفته است استفاده نمایید.

تولید کاتریج ایرانی یا مونتاژ قطعات چینی ؟

تولید کارتریج تونر سال ها پیش در انحصار شرکت های بزرگ و اصلی در عرصه جهانی بود اما با ظهور چین در عرصه فعالیت های اقتصادی تقریبا عمده این معادلات بر هم ریختند. آهسته آهسته روند کار به گونه ای شد که هر گونه تولید در هر عرصه ای دیگر صرفه اقتصادی سابق را نداشت. هزینه تولید در کشور چین به اندازه ای ارزان بود که در اکثر کشورهای دنیا دیگر تولید به معنای گذشته وجود ندارد. آهسته آهسته برای تجار و بازرگانانی که فقط میزان سود اهمیت داشت کشور چین به کشور آمال و آرزوهای آن ها بدل شد. به آرامی تکنولوژی ساخت خیلی از محصولات به چین منتقل شد و تکنولوژی کارتریج تونر نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. و در حال حاضر در ایران موضوعی با نام تولید کارتریج تونر ایرانی وجود ندارد و تنها در ایران مونتاژ این قطعه صورت می گیرد.

سخن پایانی :

در پایان به خاطر داشته باشید که کارتریج یک قطعه مصرفی ست و اگر قصد خرید کارتریج تونر اصل و یا طرح را دارید کافی ست از طریق همین سایت اقدام و کالای مد نظر خود را خریداری نمایید. اما می توانید کاتریج اصل و یا طرح خود را تا چند مرتبه نیز شارژ نمایید اما باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید که با هر بار شارژ مجدد آن میزان هدر رفت تونر در کارتریج بالا می رود و این امر به معنی راندمان کمتر و هزینه بیشتر است. لذا تصمیم در این رابطه فقط به تشخیص شما و گرفتن مشاوره از کارشناسان فنی فعال در زمینه شارژ کاتریج امکان پذیر است. از شما بازدید کنندگان محترم وبگاه بلوط کالا درخواست داریم تا نظرات ، پیشهادات و انتقادات سازنده خود را در قسمت نظرات در زیر همین مقاله برای ما ارسال نمایید تا هم سایر بازدیدکنندگان از تجربیات ارزنده شما آگاه شوند و هم به تیم تامین محتوای پایگاه اطلاع رسانی بلوط کالا در جهت تهیه مطالب با کیفیت تر و بهتر یاری رسانده باشید. نظر شما دوستان به ما نشان خواهد داد که انتظار شما از این سایت چه بوده و ما چه مطالبی را برای شما باید تهیه و نگارش نماییم.

دکمه بازگشت به بالا