نحوه مصرف کرم ضد جوش

به همین دلیل می بایست بعد از استفاده از پانژل از  استفاده کنید.ژل ضد جوش پانژل محصولی بسیار مناسب برای استفاده پوست های جوشدار و ملتهب بوده که موجب از بین رفتن و های قرمز شده و در مدت زمان فوق العاده کوتاه آن ها را درمان و از روی پوست صورت محو می کند. ژل ضد جوش پانژل می تواند به درمان آکنه ولگاریس خفیف، متوسط و شدید کمک بسیاری کند و موجب از بین بردن کومدون ها و جوش های زیر پوستی و سر سیاه و سر سفید شود. ژل ضد جوش پانژل آنتی باکتریالی فوق العاده قوی بوده که از پوست در برابر تمامی میکروب محافظت می کند.

How to use acne cream

بنزوئیل پروکساید چیست و نحوه تاثیر آن چگونه است؟

بنزوئیل پروکساید 5 دهه است که به عنوان یک درمان موثر در درمان آکنه شناخته شده است این ماده موثر تا 50 درصد می تواند ضایعات آکنه متوسط تا شدید را در طی سه ماه کاهش بدهد و اگر در رژیم خاص خود به کا برد این نتایج بهتر هم خواهد شد .بنزوئیل پروکساید از نظر نفوذ به پوست یک ماده منحصر به فرد است زیرا در سطح پوست با شکسته شدن به رادیکال های بنزیل و بنزویک اسید به راحتی می تواند به لایه های عمقی تر اثر کند. این مواد در لایه های عمقی تر باعث رادیکال های بنزوئیل باعث از بین رفتن باکتری های و سلول های ایجاد کننده التهاب می شود همچنین بنزوئیل پروکساید با ترکیبات بالا در مانهای فوق تشدید می کند  یک درمان نه خیلی گران در درمان آکنه ملایم و متوسط می باشد.

نحوه عملکرد بنزوئیل پروکساید در پوست

بنزوئیل پروکساید در آب  حل نمی شود ولی به سادگی در چربی محلول است . بنابراین وقتی بر روی پوست استفاده می شود به سادگی از لایه های چربی پوست جذب می شود و به پوست نفوذ می کند حتی  به راحتی می تواند به داخل واحد های پیلوسباسه که توسط چربی مسدود شده اند نفوذ کند .این نفوذ می تواند تا 90 درصد باکتری های داخل واحد پیلو سباسه را از بین ببرد بنزویک اسید تقریبا مانند اسید سالیسیلیک – یک درمان کلاسیک دیگر در حوزه آکنه- عمل می کند .بنزویک اسید می تواند وارد جریان خون شود و توسط کلیه ها سریعا متابولیزه شده و از بدن خارج می شود.

سرم ضد جوش کوین

سرم ضد جوش کوین، یک محصول موضعی است که برای کمک به درمان و جلوگیری از آکنه طراحی شده است. حاوی اسید سالیسیلیک است که یک داروی ضد آکنه رایج است. اسید سالیسیلیک به کمک تا منافذ پوست را از چربی و کثیفی پاک کند و سلول های مرده پوست را از بین ببرد. این می تواند به کاهش التهاب و تعداد جوش ها کمک کند.

رادیکالهای بنزویل

رادیکالهابی بنزیل یک نوع از رادیکال آزاد هستند که دو اتم آزاد برای اتصال دارند که می توانند در طی پروسه ایی به نام اکسیداسیون , اکسیژن در داخل بافت آزاد می کنند و باکتری p آکنه نمی تواند در حضور اکسیژن رشد کند و باعث مرگ باکتری ها وکاهش تراکم آنها می شوند.

هرچند پوست با استفاده از آنتی اکسیدانها با رادیکالهای آزاد مبارزه می کند و از ورود آنها به پوست جلوگیری می کند . در جنگ بین آنتی اکسیدان هایی مثل توکوفرول و رادیکالهای بیزویل 90 درصد توکوفرول ها از بین می روند به همین خاطر ایده مناسبی است تا بعد از بنزوئیل پروکساید یک مرطوب کننده حاوی آنتی اکسیدان استفاده شود تا آنتی اکسیدانهای از بین رفته پوست برگردد.

مشخصات پماد پانژل پانوک شیمی 10 درصد:

  • درمان آکنه و لگاریس متوسط و شدید و یا افراد با پوست تیره و مقاوم (ترکیب 10 درصد)
  • از بین برنده باکتری های پوست
  • از بین برنده کومدون های سر سیاه و سرسفید (جوش های زیر پوستی) (Comedolytic)
  • تحریک پذیری کمتر پوست به واسطه ترکیب ماده اولیه دارویی در پایه آب
  • درمان نگهدارنده جهت پیشگیری از آکنه مجدد
  • درمان جوش های بدن ( کمر ، باسن و .. )
  • جلوگیری از رویش مو به داخل پوست

سرم حاوی هیالورونیک اسید

سرم حاوی هیالورونیک اسید لاکچری کوین، یک محصول مراقبت از پوست است که برای آبرسانی و صاف کردن پوست طراحی شده است. حاوی اسید هیالورونیک است که یک ماده طبیعی است که به جذب و حفظ رطوبت در پوست کمک می کند. این سرم همچنین حاوی سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و E است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی کمک می کند.

نحوه مصرف ژل موضعی پانژل:

پانژل را میبایست به توصیه پزشک مصرف کنید و یا از روش زیر تبعیت نمایید.بزرگسالان و کودکان بالای 12سال، هنگام شب از محصول به صورت موضعی  وفقط روی جوش ها استفاده کنند و بعد از 1 تا 5  ساعت ( بانظرپزشک ) پس ازمصرف ژل صورت خود را بشویند . درصورت عدم رعایت موارد فوق ممکن است موجب لک شود.پس از درمان، جهت پیشگیری از عود به صورت هفته ای یک بار مصرف شود.

  • پانژل 50 میلی گرم ( 5درصد ) برای افراد با پوست حساس و روشن
  • پانژل 100 میلی گرم ( 10 درصد ) برای افراد با پوست تیره و یا مقاوم به درمان

ترکیبات پماد پانژل پانوک:

بنزوئیل پراکسید هیدروژن 10 درصد یا 5 درصد هیدروژل. هیدروکسید سدیم. پروپیلین گلایکول

توصیه هشدار و عوارض مصرف پانژل:

  • این کرم حساس بوده و ابتدا مطمئن شوید که روی پوستتان اثر منفی ندارد ( مقدار بسیار کمی را روی قسمتی از پوست خود بمالید و در صورت قرمز نشدن پوست با خیال راحت از این کرم استفاده کنید )
  • از مصرف هر داروی دیگر در موضع استعمال این دارو از یک ساعت قبل تا یک ساعت بعد اجتناب شود.
  • از تماس با چشم پرهیز گردد. در پوست های حساس و افراد با پوست روشن توصیه می شود از فرآورده ملایم تر (Pangel 5%) استفاده گردد.
  • از مصرف همزمان سایر فرآورده های ضد جوش یا پوسته ریز، بدون دستور پزشک خودداری شود.
  • ژل ضد جوش پانژل روی نواحی آسیب دیده یا تحریک شده پوست نباید استعمال شود.
  • این فرآورده را بیشتر از 6 هفته استفاده نکنید، مگراینکه باپزشک مشورت کرده باشید.

به هنگام مصرف دارو از مواجه بیبرخی از داروهای مالیدنی یا موضعی ضد جوش منجر به تحریک خشکی قرمزی و یا خارش پوست می شوند. برای مقابه با این مشکل باید چند قانون کلی را رعایت شود.

  1. در شروع مصرف داروهای موضعی باید از مقدارکم و مدت مواجهه (مدت زمانی که دارو روی پوست میماند) کوتاه داروها استفاده شود تا پوست به تدریج به داروها عادت کند.
  2. باید میزان مصرف داروها (چه ازلحاظ مقدار و چه ازلحاظ مدت مواجهه) براساس تحمل پوست تنظیم شود. یعنی اگر به دنبال مصرف داروهای موضعی پوست خشک یا قرمز شد، نوبت بعدی مقدار کمتر دارو استفاده شود و همچنین مدت مواجهه دارو با پوست کاهش یابد. دارو پس از مثلاً پنج دقیقه یک ربع یا یک ساعت شسته شوند.
  3. هرگز نباید روی پوست قرمز و ملتهب داروی مالیدنی محرک استفاده شود. اگر به دنبال مصرف داروهای مالیدنی پوست شما قرمز و ملتهب شده صبرکنید تا قرمزی والتهاب بخوابد و سپس داروها را ادامه دهید.
  4. داروهای مالیدنی را فقط در نواحی ایجاد جوش استفاده کنید. مثلاً اگر جوش ها فقط درناحیه پیشانی ایجاد می شوند داروها فقط به ناحیه پیشانی بمالید. اگر جوش درهمه صورت پراکنده است داروها را به همه صورت بمالید.
  5. بیاد داشته باشید نواحی تحتانی صورت مثل چانه و اطراف دهان به داروها حساستر هستند و بیشتر درمعرض خشکی و قرمزی هستند. داروها را در این ناحیه با احتیاط مصرف کنید.
  6. همیشه از یک شوینده ملایم برای شستشوی صورت استفاده کنید. صابون هایی که پوست را خشک میکنند، برای افرادی که درحال مصرف داروهای موضعی هستند مناسب نیستند. شوینده ایی برای پوست ایده ال است که به دنبال شستشو، پوست راخشک نکند. اگر پوست با آب خالی تمیز می شود نیازی به استفاده ازشوینده نیست.
  7. همیشه ازیک مرطوب کننده مناسب و فاقد چربی استفاده کنید. استفاده ازیک مرطوب کننده به دنبال هربار شستشوی صورت پوست را نرم کرده و تحمل پوست را به داروهای موضعی افزایش میدهد.

به طور کلی نحوه استفاده از کرم و ژل ضد جوش به این شکل است که، ابتدا منطقه ای را که می خواهید درمان کنید مرطوب کنید. مقدار کمی از محصول را روی دستان خود قرار دهید. آن را صاف کنید یک لایه نازک از ژل یا کرم را روی تمام مناطق آسیب دیده از پوست قرار دهید. اگر تمام صورت شما دارای جوش است، هر بار از یک نوار ژل (به طول 2.5 سانتی متر) استفاده کنید.

معمولاً یک یا دو بار در روز از ژل و کرم ضد جوش استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، یک بار در روز، قبل از خواب نیز کفایت می کند. بهتر است از کرم های و ژل های ضد جوش به مقدار لازم استفاده کنید. اگر بیش از حد از آنها استفاده کنید، ممکن است پوست تحریک شود. در صورت اتفاق افتادن این موضوع بهتر است تا آنجا که می توانید پوست را بشویید و صبر کنید تا تحریک از بین برود.

  • ش از حد با نور مستقیم خورشید اجتناب شود.
  • این ترکیب ممکن است باعث از بین رفتن رنگ مو و یا پارچه های رنگی شود.
  • به علت خشکی پوست ازمرطوب کننده مناسب پوست استفاده نمایید.
  • دارو در محل مناسب و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
  • در طول درمان از ضد آفتاب مناسب پوست استفاده شود.

سرم سیر سیاه

سرم سیر سیاه دکتر بیز محصولی است که برای کمک به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو طراحی شده است. با سیر سیاه، ویتامین B5 و کافئین فرموله شده است. سیر سیاه نوعی سیر است که فرآیند تخمیر را طی کرده است. گفته می شود که فواید سلامتی بیشتری نسبت به سیر معمولی دارد، از جمله افزایش گردش خون و کاهش التهاب.

دکمه بازگشت به بالا