۲۰ پروژه شاخص حوزه کشاورزی استان بوشهر افتتاح می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۲۰ پروژه شاخص حوزه کشاورزی استان بوشهر افتتاح می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مرتضی بحرانی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۲۰ طرح عمرانی در دشتستان بهره برداری خواهد شد افزود: عمده این طرح‌ها شامل اجرای شبکه فرعی آبیاری تحت فشار و احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری با حجم عملیاتی ۲۹۰ هکتار را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: احداث استخر ذخیره آب کشاورزی و مرمت و لایروبی قنوات از عمده طرح‌های آب و خاک است که در روستاهای شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، دیر و جم انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: از دیگر طرح‌های این سازمان برای هفته دولت احداث جاده‌ی بین مزارع به طول ۱۳ هزار و ۲۱۰ متر برای بهره جویی مردم شریف استان است.

ایجاد ۲۰۰۰ فرصت شغلی

بحرانی تصریح کرد: پرورش شتر مرغ، پروار بندی گوساله و عمل آوری آبزیان از دیگر طرح‌های سودمند و اشتغال زا بوده که در این هفته افتتاح یا بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارخانه بسته بندی تخم مرغ، چای و قند و خشکبار، کارخانه انواع نوشیدنی و کمپوت و تهیه پودر ماهی از پروژه‌های صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی هستند که به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر از افتتاح و بهره برداری پروژه‌های تأمین روشنایی اسکله صیادی و احداث خطوط انتقال آب نام برد و خاطر نشان کرد: بهره برداری از این پروژه‌ها موجب اشتغال ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

دکمه بازگشت به بالا