چگونه می‌توان به عنوان توریست به ژاپن از ایران سفر کرد؟

وقتی به ژاپن فکر می کنیم بلافاصله تصاویری از شکوفه های گیلاس معابد باستانی تکنولوژی پیشرفته و مردمی با فرهنگ غنی به ذهن خطور می کند. اما شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که نمی دانند از کجا شروع کنند تا این کشور جذاب را به عنوان مقصد گردشگری تجربه کنند. در این مقاله با نگاهی دقیق و صمیمی از مراحل تا رسیدن به ژاپن از ایران همراه شما خواهیم بود.

چرا ژاپن؟

سفر به ژاپن فرصتی برای غرق شدن در دنیای تضادهای زیباست؛ جایی که مدرنیته و سنت در کنار هم زندگی می کنند. از یک طرف می توانید در میان آسمان خراش های توکیو غرق تکنولوژی شوید و از طرف دیگر در آرامش معابد کیوتو رها از دنیا استراحت کنید. این کشور با فرهنگ غنی غذاهای بی نظیر و مناظر طبیعی اش یک سفر رویایی را برایتان رقم خواهد زد.

قدم اول : اخذ ویزای ژاپن

بر خلاف برخی از کشورهای آسیایی که نیازی به ویزا ندارند سفر به ژاپن از ایران نیازمند اخذ ویزا است. برای اخذ ویزای توریستی تور ژاپن می توانید به سفارت ژاپن در تهران مراجعه کنید و مدارک زیر را آماده داشته باشید :

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • برنامه سفر و بلیت رفت و برگشت
  • واچر هتل
  • پرینت حساب بانکی

هزینه درخواست ویزا نسبتا مقرون به صرفه است و فرآیند بررسی مدارک حدود ۷ الی ۱۰ روز کاری زمان می برد. حتما مدارک کامل و به روز را از سایت سفارت ژاپن بررسی کنید تا از تغییرات احتمالی مطلع شوید.

انتخاب زمان مناسب سفر

ژاپن در هر فصل از سال جذابیت های خاص خودش را دارد. اگر به دنبال تجربه مناظر شگفت انگیز شکوفه های گیلاس هستید بهار بهترین زمان برای سفر است. فصل پاییز نیز با رنگ های گرم و آرامش بخش برگ های قرمز و زرد طبیعت شما را به خود می کشاند. اما تابستان در ژاپن نسبتا گرم و مرطوب است و شاید برای برخی از مسافران کمی ناخوشایند باشد.

بهترین مسیر هوایی به ژاپن

پرواز مستقیم از تهران به توکیو وجود ندارد اما چندین گزینه برای پرواز به ژاپن پیش روی شماست. پروازهای قطر ایرویز و امارات با توقفی کوتاه در دوحه یا دبی شما را به توکیو می رسانند. این پروازها نه تنها راحت و مطمئن هستند بلکه خدمات باکیفیتی نیز ارائه می دهند که مسیر طولانی را برایتان آسان تر می کند.

نکته جالب این است که اکثر این پروازها از امکانات مدرن و خدماتی مانند اینترنت وای فای برخوردارند که می تواند سفرتان را لذت بخش تر کند.

اقامت در ژاپن : از هتل های لوکس تا مهمانسراهای سنتی

اقامتگاه های ژاپن به شکل باورنکردنی متنوع هستند. اگر به دنبال تجربه ای لوکس و مدرن هستید هتل های ۵ ستاره در توکیو یا کیوتو می توانند گزینه ای عالی باشند. این هتل ها با چشم اندازهایی نفس گیر از شهر و امکانات بی نظیر لحظات آرامش بخشی برای شما فراهم می کنند. اما اگر به دنبال تجربه ای محلی تر هستید می توانید در مهمانسراهای سنتی ژاپنی یا ریوکان ها اقامت داشته باشید. در این ریوکان ها شما شانس این را خواهید داشت که مانند ژاپنی ها در اتاق هایی با کف پوش تاتامی و تخت خواب های فوتون بخوابید و صبحانه ای سنتی میل کنید.

بهترین مکان های دیدنی ژاپن

ژاپن پر از جاذبه های دیدنی است که هر کدام داستانی منحصر به فرد دارند. از معابد باستانی کیوتو گرفته تا شگفتی های طبیعی کوه فوجی هر کدام از این مکان ها به نوبه خود تجربه ای فراموش نشدنی هستند.

  • توکیو : پایتخت ژاپن پر از نئون های رنگارنگ مراکز خرید مدرن و پارک های آرام است. حتما سری به برج توکیو و معبد سنسوجی بزنید.
  • کیوتو : اگر به دنبال آرامش و فرهنگ سنتی هستید کیوتو بهترین انتخاب است. معابد طلایی و نقره ای باغ های زیبا و کوچه های سنگ فرش شما را به دنیای قدیم ژاپن می برد.
  • اوکیناوا : اگر به دنبال سواحل زیبا و آب های آبی زلال هستید اوکیناوا شما را شگفت زده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: از شفق قطبی تا دریاچه‌های آرام: تجربه‌ی سفر به فنلاند

غذاهای ژاپنی : سفری به دنیای طعم ها

یکی از بهترین بخش های سفر به ژاپن تجربه غذاهای محلی است. از سوشی های تازه گرفته تا رامن های خوشمزه همه چیز در این کشور خوش طعم است. شاید از اولین باری که سوشی سنتی ژاپنی را با ماهی تازه می خورید شگفت زده شوید؛ طعمی بی نظیر که با سوشی های فست فودی تفاوت زیادی دارد. برای تجربه بهتر حتما در بازار تسوکیجی توکیو سوشی میل کنید.

نکاتی درباره حمل و نقل در ژاپن

سیستم حمل و نقل عمومی ژاپن یکی از بهترین ها در جهان است. قطارهای سریع السیر یا شینکانسن شما را در کمترین زمان ممکن بین شهرهای مختلف جابجا می کنند. همچنین متروهای توکیو بسیار کارآمد و تمیز هستند اما توجه داشته باشید که ممکن است در ساعات اوج شلوغی پر ازدحام باشند. کارت های IC که نوعی بلیت الکترونیک هستند به شما اجازه می دهند به راحتی از تمامی سیستم های حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

پرسش های متداول

  • آیا می توان با زبان انگلیسی در ژاپن ارتباط برقرار کرد؟ در شهرهای بزرگ مانند توکیو اغلب مردم در سطح پایه انگلیسی صحبت می کنند اما در شهرهای کوچک تر ممکن است نیاز باشد کمی ژاپنی یاد بگیرید.
  • بهترین فصل برای سفر به ژاپن چه زمانی است؟ فصل بهار (فروردین تا اردیبهشت) برای تماشای شکوفه های گیلاس و پاییز (مهر تا آبان) برای برگ های رنگارنگ بهترین زمان های سفر به ژاپن هستند.
  • هزینه روزانه در ژاپن چقدر است؟ بسته به سبک سفر شما هزینه روزانه می تواند متفاوت باشد. برای یک سفر اقتصادی با اقامت در مهمانسراها و خوردن غذاهای محلی هزینه روزانه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ دلار آمریکا می باشد.

نتیجه گیری

سفر به ژاپن از ایران ممکن است کمی چالش برانگیز به نظر برسد اما با برنامه ریزی مناسب و کمی آمادگی این تجربه به یکی از به یادماندنی ترین سفرهای شما تبدیل خواهد شد. ژاپن با تمامی جذابیت های طبیعی فرهنگی و تکنولوژی پیشرفته اش سفری متفاوت و شگفت انگیز را به شما هدیه خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا