طرح حامی؛ روانسازی پاسخ به نیاز و درخواست دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: طرح حامی روانسازی پاسخگویی به نیازها و درخواست دانشجویان و تأکید دانشگاه بر اصالت و محور نقش دانشجو در ارائه خدمات است.
به گزارش خبرنگار آنا، جلسه توجیهی «طرح حامی در نظام تحول اداری» با حضور مدیران گروههای آموزشی، روسای دانشکدهها و کارشناسان آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرمآباد برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در این جلسه گفت: با راهاندازی طرح پیشخوان دانشجویی که بخشی از نظام تحول اداری دانشگاه است تمامی دانشجویان خواهند توانست درخواستهای خود را از طریق ایمیل ثبت کنند و به شبکه دانشگاه متصل شوند.
محمدرضا جابرانصاری افزود: هدف از اجرای این طرح تحول در نظام پاسخگویی دانشگاه و تکریم دانشجویان است و در این نظام تحولی کارکنان براساس عملکرد در پنج سطح کارا، کارآمد، ماهر، خبره و ممتاز طبقهبندی میشوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان متذکر شد: طرح حامی یا پیشخوان درخواست دانشجویی در نگاه اول یک اتوماسیون مکاتبات در حوزه اداری بوده و در نگاه عمیقتر، روانسازی پاسخگویی به نیازها و درخواستهای دانشجویان در دانشگاه است؛ درحقیقت طرح حامی تأکید دانشگاه بر اصالت و محور نقش دانشجو در خدماتی است که دانشگاه ارائه میکند.
جابرانصاری عنوان کرد: یکی از وظایف معاونت باشگاه پژوهشگران جوان مدیریت و پیگیری درخواستهای دانشجویی است؛ چراکه این طرح بهمنظور ایجاد بستری یکپارچه برای پاسخگویی به نیازهای آنان طراحی شده که با استقرار این سیستم، حجم مراجعه حضوری به بخشهای تخصصی کاهش مییابد و همکاران اداری میتوانند بر وظایف تخصصی خود تمرکز کنند.
وی توضیح داد: در طرح حامی دانشجویان میتوانند درخواستهای خود را در بستر ایمیل دانشگاهی به حامی خود ارسال کنند و وظیفه حامیان بهعنوان نمایندگان اداری دانشجویان در دانشگاه، بررسی درخواستها، راهنمایی و ارسال درخواست به بخشهای مرتبط است که در نهایت، نتیجه درخواست به دانشجو اطلاع داده میشود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تبیین کرد: در حال حاضر بسیاری از درخواستهای دانشجویان بهخصوص درخواستهای اداری، ساختار و سامانه مشخصی ندارند که با اجرای این طرح این درخواستها از طریق پیشخوان ثبت و پیگیری میشوند.
جابرانصاری یادآور شد: هدف از این سیستم، مهندسی و بهینهسازی فرایندهای اداری است تا درخواستها قابل پیگیری و مشاهده باشند که در آینده برخی از این فرایندها ممکن است به سامانههای تخصصی منتقل شوند.
وی تأکید کرد: از همکاران بخشهای مختلف روابط عمومی، معاونتهای توسعه و مدیریت منابع، آموزش و رؤسا ومعاونین دانشکدهها انتظار میرود با همکاری و هماهنگی نسبت به اطلاعرسانی و فرهنگسازی درباره استفاده از ایمیل دانشگاهی میان دانشجویان و اعضای هیئت علمی اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه اعضای هیئت علمی در ایجاد فرهنگ استفاده از ایمیل نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند، ادامه داد: باید همه تکالیف و موارد آموزشی استاد و دانشجو از طریق ایمیل دانشگاهی انجام شود، چراکه فرهنگ استفاده از ایمیل دانشگاهی به منزله شرط لازم و ضروری تحقق مطلوب «طرح حامی» است.