انواع مختلف خدمات حسابداری از راه دور

در این مقاله قصد داریم به بررسی خدمات حسابداری از راه دور بپردازیم. دنیای مدرن امروز دائما در حال تغییر و تحول است و انجام خیلی از کارها فقط به پشت میز محدود نمی شود، بلکه افراد می توانند از راه دور و خارج از محیط اداری نیز کارهای خود را انجام دهند. رشته حسابداری نیز از این حیث عقب نمانده است و مدیران مالی یا حسابداران می توانند بسیاری از محاسبات  حسابرسی خود را از راه دور انجام دهند. در ادامه مقاله به ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه می پردازیم و خواهشمندم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

حسابداری از راه دور چیست؟

مدیران و مسئولان همواره به دنبال پیدا کردن راه هایی برای پیشرفت و سود دهی بالاتر کسب و کار خود هستند. به همین منظور به یک حسابدار متبحر نیاز دارند .حسابداری از راه دور توسط مدیر مالی، حسابدار، مدیر مالیاتی، مدیر اقتصادی و مشاور حسابداری  انجام می شود. حسابداری از راه دور این امکان را برای روسای کسب و کارها فراهم می کند که با هزینه کمتر کارهای خود را ب اسانی و با سود بالاتری انجام دهند در واقع می توان گفت که حسابداری از راه دور یک ابزار کمکی برای راحتی هر چه بیشتر مدیران و مسئولان می باشد.

اگر شما به عنوان یک مدیر بخواهید یک حسابدار درون شرکتی استخدام کنید باید هزینه هایی از قبیل: حقوق حسابداری، عیدی، سنوات، بیمه، حق اولاد، حق مسکن و …. به آن ها پرداخت کنید و این هزینه ها برای شما زیاد تمام می شود. حسابداری از راه دور به مدیران این فرصت را می دهد که با هزینه کمتری کارهای خود را به تعدادی از حسابداران بسپارند و بدون هیچگونه دردسری انجام دهند یعنی از لحاظ مالی و زمانی کاملا به سود مدیران کسب و کارها می باشد.

هر شرکتی برای حسابداران خود اتاق جداگانه ای در نظر می گیرد که به سلیقه خود حسابداران طراحی می شود. اکثر حسابداران بجز حسابداری شغل دیگری دارند و کارهای مربوط به حسابداری را به صورت دور کاری در منزل انجام دهند. اگر شما به عنوان حسابدار نخواهید در داخل شرکت به صورت حضوری کار کنید می توانید با عضویت در حسابداری، امور مالی در خانه هایتان به صورت دور کاری کارهای حسابداری خود را انجام دهید.

انواع مختلف خدمات حسابداری از راه دور

به مجموع خدماتی که بتوان از راه دور و با استفاده از فضای مجازی انجام داد خدمات اینترنتی گفته می شود که خدمات اینترنتی حسابداری شامل موارد ذیل می باشد:

  • ثبت دفاتر حسابداری
  • تهیه اظهار نامه های مالیاتی
  • تهیه اظهارنامه ها و مغایرت گیری بانکی
  • ثبت تمامی صورت حساب های پرداختی و دریافتی به صورت اینترنتی

حسابداری از راه دور مناسب برای همه

پیشرفت‌های اقتصادی بسیاری از شرکت‌‌های بزرگ اقتصادی و تجاری و تولیدی مرهون خدمات حسابداری دریافتی این مراکز، از متخصصین امر است. صاحبین کسب و کار در قبال صرف هزینه تامین محل کار مناسب، رفت و آمد، بیمه، مزایا و غیره اقدام به استخدام حسابدار می‌کنند. اما همین مراکز بزرگ اقتصادی با هدف صرفه جویی در هزینه‌‌های حسابداری از خدمات حسابداری از راه دور استفاده می‌کنند و با اعتماد به شرکت‌‌های معتبر ارائه دهنده خدمات حسابداری هزینه‌‌های خود را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند.

بسیاری از کسب و کار‌های نوپا نیز به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه و پیشرفت هر چه سریع‌تر نیاز به خدمات حسابداری دارند، اما گا‌هی تامین فضای مناسب جهت کار حسابدار، توان پرداخت بیمه و مزایا و غیره را ندارند و یا ترجیح می‌دهند این هزینه را برای بخش‌‌های ضروری‌تر پس انداز کنند. به همین منظور با صرفه جویی ۵۰ درصدی در هزینه‌‌های حسابداری اقدام به استفاده از خدمات حسابداری آنلاین و یا حسابداری از راه دور می‌کنند.

خدمات حسابداری آنلاین و شفافیت مالی

رقابت‌‌های مالی و اقتصادی در هر سطحی مطرح است، اما رقابت سالم چگونه است؟ رقابت سالم و بدون حاشیه رقابتی است که اسناد مالی شفاف و به روزی داشته باشد. میزان دسترسی به اسناد مالی همیشه یکی از چالش‌‌های موسسات و شرکت‌‌های مالی است، چرا که بر اساس این اطلاعات می‌توانند میزان عرضه و تولید و همچنین خدمات خود را تنظیم کنند. در واقع با این اطلاعات می‌توان برای سرمایه گذاری و سود برنامه ریزی و همچنین می‌توان از بروز ضرر به سرعت جلوگیری کرد.

راحت ترین و سریع ترین راه در این راستا، بهره مندی از خدمات حسابداری از راه دور است. این خدمات به صورت آنلاین ارائه شده که باعث می‌شود تا اطلاعات مالی در هر زمان و هر مکان به صورت دسته بندی شده در اختیار مدیران ، اعضا هیئت مدیره و … قرار بگیرد. این روش کم هزینه ترین و سریع ترین روش ممکن جهت دستیابی به اطلاعات است.

جذب سرمایه گذار از راه دور

شما می‌توانید با استفاده از خدمات حسابداری آنلاین و یا حسابداری از راه دور از سرمایه گذارانی از خارج از شهر و یا کشور خود داشته باشید و آنان می‌توانند به صورت آنلاین در هر ساعت و مکانی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند، در واقع این کار راهی جهت جلب اعتماد و بیان شفافیت در کار شما است.

امکان استفاده از خدمات تخصصی

ممکن است شما در شهری زندگی کنید که دسترسی به گروهی از حسابداران خبره و با تجربه غیر ممکن باشد و همین موضوع تجارت شما را با چالش‌‌های جدی رو به رو خواهد کرد. اما با استفاده از خدمات حسابداری از راه دور می‌توانید مدارک مالی خود را با کمترین هزینه و سریع ترین راه ممکن به اسناد حسابداری تبدیل کرده و از خدمات پیشرفته حسابداری یک تیم بزرگ بهره مند شوید.

مزایای خدمات حسابداری آنلاین

مزایای بیشماری برای استفاده از حسابداری از راه دور و یا خدمات حسابداری آنلاین می‌توان برشمرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

  • کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌‌های حسابداری
  • دسترسی آسان و ۲۴ ساعته در تمام روز‌های سال به اسناد و مدارک مالی
  • دسترسی تمام اعضا به اسناد و مدارک مالی به طور هم زمان از هر نقطه ای از دنیا
  • امکان دریافت مشاوره مالی و مالیاتی با تیمی متخصص در امور حسابداری، مالی و مالیاتی
  • کنترل و نظارت آنلاین به صورت ۲۴ ساعته توسط کارفرما
  • بهره مندی از یک تیم حسابداری به جای یک نفر
  • حذف هزینه‌‌های بیمه، سنوات، عیدی و پاداش حسابدار حضوری
  • عدم نیاز به جا به جایی اسناد و مدارک به صورت مکرر
  • عدم نیاز به فضای اختصاصی جهت حضور حسابدار
  • عدم استفاده و مشغولیت کامپیوتر مدیر در حین انجام امور حسابداری
  • عدم نیاز به هزینه جهت تامین کاغذ امور اداری و مالی
  • مدیریت، نظارت و کنترل حساب‌های ثبت شده توسط مدیران و مشاوران مالی به صورت ۲۴ ساعته

منبع: حساب سرا

دکمه بازگشت به بالا