اقتصادیکسب و کار استانها

هر آنچه در مورد فریت بار به کانادا باید بدانید + قوانین جدید

سریع‌ترین روش ارسال لوازم شخصی به خارج از کشور!

فریت بار به معنای ارسال بار هوایی غیرتجاری به تمام کشورهای دنیا است. فریت بار می‌تواند شامل اقلامی نظیر لباس، خوراکی، کتاب و … باشد. در ایران نیز فریت هوایی مورداستفاده قرار گرفته و مزایای بسیار زیادی برای مسافران دارد. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور دارند، جابجایی وسایل زندگی است. همچنین ارسال بسته‌های مختلف برای دوستان و آشنایان نیز می‌تواند یکی از کارهای نسبتاً دشوار برای افراد داخل ایران باشد. فریت بار می‌تواند با توجه‌ به مقصد، نوع و میزان بار به طرق مختلفی صورت گیرد؛ اما آنچه در فریت بار مسافری بیش از هر چیز اهمیت دارد هزینه مقرون‌به‌صرفه فریت بار با جهان کالا در مقایسه با اضافه‌بار مسافری است.

مقایسه هزینه اضافه‌بار در مقایسه با  فریت‌بار

هزینه فریت بار کانادا

هزینه ارسال و کرایه حمل بار به کانادا با توجه‌ به فاصله‌ای که تا شهر مقصد دارید متفاوت بوده و نرخ آن بسته به وزن محموله متفاوت است. اما لازم به ذکر است که به‌ طور کلی در ، اگر وزن کالا بیشتر از حد مشخصی شود، نرخ کرایه حمل هوایی ارزان‌تر خواهد شد. به این معنی که محاسبه قیمتی بر اساس بار عمده حساب می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که نوع کالا تأثیر مستقیم بر هزینه‌های بسته‌بندی و امور گمرکی دارد.

حالا سوال اصلی اینجاست که هزینه اضافه بار در پرواز چقدر است؟

هزینه اضافه بار کانادا

هزینه اضافه بار هواپیما هر مسافر در پرواز بسته به شرکت هواپیمایی که انتخاب می‌کنید، تعیین می‌شود. به طور معمول میزان بار مجاز در کلاس معمولی پرواز، معادل ۳۰ کیلوگرم بوده و در صورتی که مسافر بلیت بیزینس کلاس داشته باشد، میزان بار مجاز به ۴۰ کیلوگرم خواهد رسید. هزینه اضافه بار به‌طور متوسط درصدی از قیمت بلیت را شامل می‌شود که در اکثر شرکت‌های هواپیمایی بین ۱ تا ۳ درصد است. این میزان به ازای هر کیلو اضافه بار تعریف شده پس در صورتی که شما میزان قابل توجهی اضافه بار داشته باشید، رقم پرداختی بابت اضافه‌ بار مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

مزایای مهم فریت‌بار چیست؟

در صورتی که قصد ارسال بارهای شخصی و غیرتجاری به کشور کانادا و شهرهای مختلف آن را داشته باشید، فریت بار به کانادا (ارسال بار هوایی) بهترین پیشنهاد برای شماست. فریت‌بار مزایای بسیار مهمی دارد که شامل موارد زیر است:

  • در این روش بیشترین سرعت در تحویل کالا و رساندن آن به انبار فرودگاه شهر مقصد در کشور کانادا را تجربه خواهید کرد.
  • فریت بار به کانادا، ایمن‌ترین روش به لحاظ نگهداری و حفظ سلامت کالاها محسوب می‌شود.
  • هزینه‌های فریت بار به مقاصد مختلف کانادا در مقایسه با هزینه اضافه بار در پروازها، به مراتب مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

هزینه اضافه بار در پرواز چقدر است؟

بسته به شرکت هواپیمایی که انتخاب می‌کنید، هزینه اضافه بار هواپیما هر مسافر در پرواز، تعیین می‌شود. به طور معمول میزان بار مجاز در کلاس معمولی پرواز، معادل ۳۰ کیلوگرم است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم هزینه اضافه بار هم به طور متوسط حدود 1 تا 3 درصد از قیمت بلیط را شامل می‌شود. این میزان به ازای هر کیلو اضافه بار تعریف شده و در شرایطی که شما میزان قابل توجهی اضافه بار داشته باشد، رقم زیادی خواهد شد. در پروازهایی مثل قطر ایرویز نیز مبالغ اضافه بار، به صورت دلاری از پیش تعیین شده‌اند.

از این‌ها گذشته حمل و نقل شخصی بارهایی که با خود به پرواز می‌برید تا تحویل به متصدی پرواز، کلافه‌کننده و سخت خواهد بود. اما شرایطی را در نظر بگیرید که پیش از پرواز، محموله‌های شخصی خود را به شرکت فریت بار تحویل داده و در زمان پرواز، کاملا سبک و بی دغدغه سوار هواپیما شده و در شهر مقصد خود در کشور کانادا، محموله ها را تحویل می‌گیرید. به این ترتیب هم ایمنی بسته‌های شخصی شما به خوبی حفظ شده و هم پروازی راحت‌تر و آسوده‌تر خواهید داشت.

فریت بار به کانادا برای آشنایان

ممکن است شما قصد سفر نداشته و تنها بخواهید برخی وسایل و اقلام را برای افراد خانواده یا دوستان و آشنایان خود در یکی از شهرهای کشور کانادا ارسال کنید. در این حالت نیز فریت بار به کانادا، بهترین روش به شمار می‌آید. در خصوص پست خارجی، تنها بسته‌های بسیار کوچک و سبک، معنا داشته و برای ارسال بسته‌های بزرگ‌تر، به هیچ وجه پست راه حل مناسبی نیست.

متاسفانه شرکت‌های پست بین المللی در پی تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، دفاتر خود در ایران را بسته و به همکاری با ایران خاتمه داده‌اند. در این میان نقش شرکت‌های فریت بار فعال به مراتب پررنگ‌تر شده و خدمات خود در حوزه ارسال بار به خارج از کشور را با جدیت و تعهد بالاتری به انجام می‌رسانند.

چرا باید از فریت بار استفاده کنیم؟

برای حمل بار به روش عادی و با استفاده از هواپیماهای مسافربری و … افراد نمی توانند بار اضافی داشته باشند زیرا باید هزینه اضافه بار را نیز پرداخت کنند. فریت بار بهترین جایگزین برای اضافه بار مسافری‌ست. چرا که در فریت بار، شما مجاز به حمل هر میزان بار شخصی و غیرتجاری، با صرف مبلغ بسیار پایین تری نسبت به اضافه بار هستید؛ به‌شرط آنکه بار شما، جزو کالاهای غیر مجاز در فریت بار محسوب نشوند. شما میتوانید در فریت بار مسافری، تمام لوازم مجاز در فریت بار را، پیش و یا پس از پرواز خود، به مقصدتان در هرگوشه از جهان، بصورت غیر همراه ارسال نموده، و هرگاه به مقصد رسیدید، در گمرک فرودگاه، محموله‌ی خود را ترخیص نموده و تحویل بگیرید.

با این روش شما می توانید به کشور های مختلف کالا ارسال کنید. برای بیشتر افراد این سوال پیش می آید که اگر شهر مقصد فرودگاه نداشته باشد کالاها چگونه ارسال می شوند. بهتر است بدانید در این صورت بار شما به نزدیک ترین فردوگاه به شهر مقصد ارسال می شود و از آنجا به صورت زمینی به شهر مدنظر انتقال می یابد. البته امروزه فریت بار تنها شامل ارسال هوایی نمی شود بلکه بار ها به صورت زمینی و دریایی نیز انجام می شود

برای فریت کالا به کشورهای مختلف از کشور ما ایران به چه نکاتی باید توجه کنید؟

  1. برای این که کالای شما در زمان مناسب به مقصد برسد باید یک هفته الی ده روز قبل از مسافرت اقدام به ارسال کالا در فریت بار کنید.
  2. در هنگام ارسال کالا حتما به روزهای تعطیلی در گمرک نیز توجه کنید و با در نظر گرفتن آن ها دو روز قبل از مسافرت کالای خود را ارسال کنید.
  3. حتما توجه کنید که گمرک امام خمینی ( ره ) در روزهای پنج شنبه ، جمعه و سایر تعطیلات رسمی کشور، تعطیل می باشد.
  4. جاسازی هرگونه وسیله دیگر در کنار کالاهای ارسال نوعی قاچاق به حساب می آید و ماموران گمرک در صورت مواجه شدن با چنین کارهایی برخورد خواهند کرد.
  5. کالا و بار دیگران را برعده نگیرید زیرا تمامی مسئولیت آن با شما خواهد بود و در صورت بروز تخلف و بی قانونی شما مجازات خواهید شد.
  6. برای فریت کالا به کشورهای مختلف به بهترین شکل ممکن بهتر از شرکت های فعال در این زمینه کمک بگیرید. شرکت ملل کارگو دارای مجوز حمل هوایی بار می باشد که به شما کمک می کند تا کالاهای خود را با هزینه کم و در کمترین زمان ممکن به مقصد برسانید.
دکمه بازگشت به بالا