اقتصادیکسب و کار استانها

آیا هنوز هم می‌توان بر روی ارز سولانا سرمایه‌گذاری کرد؟

توکن بومی بلاکچین سولانا در روزهای اخیر سروصدای بسیاری به پا کرده است. توکن SOL روند جدیدی را آغاز کرده است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان شروع بازار گاوی برای این ارز دیجیتال است. این روند با صعود بیتکوین به منطقه ۳۰ هزار دلار شروع شد تا توجه سرمایه‌گذاران را به سمت یک فرصت سرمایه‌گذاری بالقوه جذب کند. طی ده روز گذشته، ارز دیجیتال سولانا صعودی بیش از ۳۰ درصد داشته است.

این صعود سریع با عقب‌نشینی جزئی نیز همراه خواهد بود تا تثبیت شود، اما روند کلی صعودی به نظر می‌رسد. یکی از تحلیل‌گران ارز دیجیتال فاش کرده است که خریدهای سنگین در بازار سولانا روند صعودی مطمئنی در آینده به نمایش خواهد گذاشت. نوسانات بازار ارز دیجیتال یکی از جذابیت‌های بی‌شمار این بازار است. سرمایه‌گذاران کریپتو همواره به‌دنبال چالش‌های جدید برای دریافت سود بیشتر هستند، اما آیا سولانا می‌تواند در آینده‌ای نزدیک رضایت سرمایه‌گذاران این عرصه را جلب کند؟ آیا می‌توان هنوز روی ارز سولانا سرمایه‌گذاری کرد؟ برای دریافت پاسخ سؤال‌های خود با ما همراه باشید.

آیا روند نزولی سولانا به اتمام رسیده است؟

آغاز روند نزولی سولانا و کل بازار ارزهای دیجیتال از نوامبر سال ۲۰۲۱ آغاز شد. این روند با شیب بسیار زیادی تا هفته‌های اخیر ادامه داشت که سولانا را از اوج قیمتی ۲۶۰ دلاری به سطوح زیر ۱۰ دلار رساند. این کاهش بیش از ۹۰ درصدی طی دو سال بسیاری را از سرمایه‌گذاری در سولانا فراری داد تا اینکه در هفته‌های اخیر نشانه‌های امیدوارکننده‌ای به بازار آمد.

بر اساس آخرین داده‌های جمع‌آوری‌شده، قیمت فعلی سولانا ۲۱.۷ دلار است که این ارز دیجیتال را در جایگاه نهم کل اکوسیستم کریپتو قرار داده است. ارزش بازار سولانا بیش از ۸ میلیارد و هفت‌صد میلیون دلار است که حجم معاملاتی بیش ز ۴۰۰ میلیون دلاری را رقم زده است. سولانا با ادامه این روند مقاومت ۲۵ دلاری را پیش روی خود دارد و درصورت بازگشت قیمتی سطح حمایتی ۲۰ دلار را در پشت خود می‌بیند.

صعود یا نزول قیمتی سولانا به عوامل بسیاری بستگی دارد. تحلیل‌های تکنیکال مختلفی در این مدت راجع به سولانا انجام شده است که در ادامه به تشریح برخی از آن‌ها می‌پردازیم. همچنین اتفاقات پیرامون سولانا و بازار ارزهای دیجیتال نیز تأثیر بسیاری در رشد سولانا خواهد داشت، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا هرکدام را جداگانه بررسی کنیم.

مقاومت ۳۰ هزار دلاری بیتکوین

بازار ارزهای دیجیتال با رهبری بیتکوین بالا و پایین می‌شوند. دو هفته پیش نهنگ‌های بیتکوین با خریدهای سنگین، قیمت بیتکوین را از مقاومت ۳۰ هزار دلاری رد کردند، اما قیمت از آن زمان تاکنون در حال رنج زدن در محدوده مقاومتی است. اگر قیمت بیتکوین بالای ۳۰ هزار دلار تثبیت شود، نیاز به نقدینگی بیشتری دارد تا حرکت خود را ادامه دهد. اگر این نقدینگی فراهم شود، گاوها کم‌کم بازار را در دست می‌گیرند و روند صعودی سولانا نیز ادامه‌دار خواهد بود. در سوی دیگر، اگر این نقدینگی فراهم نشود، خرس‌ها به سلطه خود در بازار ادامه می‌دهند تا معامله‌گران به فکر فروش سولانا بیفتند.

تحلیل تکنیکال سولانا

تحلیل تکنیکال ابزاری مفید برای پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال بر روی نمودار است. در تایم فریم ۴ ساعته میانگین متحرک ۵۰ روزه در حال حرکت به سمت بالا هست، درحالی‌که میانگین متحرک ۲۰۰ روزه از ۴ جولای روند حرکتی ضعیفی دارد و رو به پایین میل می‌کند. باید منتظر ماند و دید که کدام صلیب در هفته‌های آتی شکل می‌گیرد، صلیب مرگ یا طلایی. اندیکاتور RSI نیز در منطقه خنثی قرار دارد و هیچ واگرایی نزولی یا صعودی را نشان نمی‌دهد.

در تایم فریم یک‌روزه، میانگین متحرک ۵۰ روزه به سمت پایین درحرکت است و پایین‌تر از قیمت کنونی قرار دارد که می‌تواند در برخورد باقیمت به‌عنوان سطح حمایتی عمل کند. میانگین ۲۰۰ روزه هم بالاتر از قیمت است که به‌عنوان سقف مقاومتی قیمت عمل می‌کند، اما فعلاً روند صعودی میانگین قیمت را به سمت افزایش هل می‌دهد. اندیکاتور RSI همچنان در منطقه خنثی است.

میانگین متحرک ۵۰ روزه در تایم فریم هفتگی رو به کاهش است و بالاتر از قیمت سولانا قرار دارد تا از حرکت صعودی قیمت جلوگیری کند. نمودار RSI در این تایم فریم نیز خنثی است، اما اندیکاتور MACD، واگرایی صعودی و نزولی را نشان نمی‌دهد که به معنای معکوس شدن قیمت است.

اخبار پیرامون سولانا

اکوسیستم سولانا اخیراً با چالش‌های عجیبی روبرو شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده آمریکا (SEC) اتهامات متعددی علیه صرافی بایننس زده است که دامن‌گیر سولانا نیز می‌شود. فعالیت صرافی بایننس در آمریکا غیرقانونی شده است و صرافی به‌دنبال انتقال دفتر به دبی است، اما سولانا در برابر ای اتهامات ایستاده است.

بنیاد سولانا دفاعیه خود را در برابر اتهامات کمیسیون آماده کرده است و خود را برای مبارزه حقوقی طولانی‌مدت آماده می‌کند. دراین‌بین صرافی‌هایی مانند رابین‌هود مارکت و سلسیوس، سولانا را از فهرست خود خارج کردند که در کوتاه‌مدت بر عملکرد توکن SOL تأثیر می‌گذارد.

همکاری سولانا و کوکاکولا

شرکت کوکاکولا با نوشابه‌های خود در سراسر دنیا معروف شده است. این شرکت به‌تازگی به دنیای ان‌اف‌تی‌ها علاقه‌مند شده است و درگیر پروژه‌های ان‌اف‌تی بسیاری بوده است. در ادامه این مسیر، شرکت کوکاکولا در صربستان با اعلام همکاری با پلتفرم سولانا اعلام کرد که جشنواره موسیقی سالانه خود را با همکاری با سولانا می‌گیرد.

SolSea، پلتفرم مبتنی بر ان‌اف‌تی سولانا، در ۵ جولای همکاری رسمی خود را با شعبه صربستان کوکاکولا اعلام عمومی کرد. این همکاری شامل عرضه کالا و توکن‌های ان‌اف‌تی با برند کوکاکولا می‌شود. SolSea قرار است در جشنواره لباس‌هایی جادوئی را بین شرکت‌کنندگان پخش کند تا تصاویرشان به‌صورت سه‌بعدی به نمایش در بیاید.

حرف آخر

جهش قیمتی سولانا در سال ۲۰۲۱ باعث شد تا این ارز دیجیتال در میان کاربران کریپتو به‌خوبی شناخته شود، اما تسلط خرس‌ها به بازار، تمامی ارزهای دیجیتال را به خواب زمستانی فرو برد. حالا پس از گذشت ۲ سال زمزمه‌هایی از بازگشت گاوهای بازار به گوش می‌خورد که در تلاش هستند تا روند نزولی بازار را بشکنند.

ارز دیجیتال سولانا در این مدت رشد قیمتی بسیار مناسبی داشته است و بار دیگر نگاه‌ها را به سمت خود جذب کرده است. در این مقاله سعی کردیم تحلیل‌ها و خبرهای پیرامون بازار را بررسی کنیم تا راهنمای خرید سولانا باشد. شما نیز می‌توانید نظرات خود نسبت به تحولات اخیر پیرامون سولانا را با ما در میان بگذارید.

 

منابع:

coingape.com

news.bitcoin.com

finbold.com

cryptoslate.com

changelly.com

www.binance.com

analyticsinsight.net

دکمه بازگشت به بالا