عمومیکسب و کار استانها

کره بادام زمینی با عسل بخوریم یا نه؟

جدا از صبحانه و میان وعده های شما، کره بادام زمینی یک کره خوشمزه است که از مغز بادام زمینی تهیه می شود. اما اغلب برای افزایش طعم این کره شکر، روغن و طعم دهنده به آن اضافه می شود. بنابراین این نوع کره نمی تواند برای همیشه غذای خوشمزه و سالمی باشد. بنابراین توصیه می کنیم به جای شکر از کره بادام زمینی با عسل استفاده کنید تا جذاب و شیرین تر شود. کره بادام زمینی با عسل دارای خواص مفید فراوانی هستند که در ادامه به آن می پردازیم.خواص این ماده برای بدن بی شمار است زیرا هم عسل و هم کره بادام زمینی از مواد مغذی برای بدن محسوب می شوند. از شما دعوت می کنم یک بار آن را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

ترکیب کره بادام زمینی با عسل

کره بادام زمینی حاوی ترکیباتی مانند فسفر، آهن، مس، سدیم، منیزیم و … است. از دیگر مواد مهم این کره می توان به کربوهیدرات ها، پروتئین ها، ویتامین ها، چربی های بی ضرر و … اشاره کرد.

در این میان، انواع عسل طبیعی نیز حاوی مقادیر زیادی پروتئین، کربوهیدرات، چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها، منگنز، منیزیم، مس، آهن، فسفر و … است.

هنگامی که این مواد طبیعی با یکدیگر ترکیب شوند، در برابر بیماری های مختلف مؤثرتر می شوند.

لازم به ذکر است که عسل یک شیرین کننده طبیعی محسوب می شود، قند موجود در آن بی ضرر است و به دلیل مواد مغذی موجود در آن خاصیت ضد باکتریایی دارد.

کره بادام زمینی با عسل یک گزینه سالم است. این به این دلیل که حاوی چربی ترانس نیست و چربی اشباع کمی دارد. این نوع کره حاوی چربی های اشباع نشده است که به کاهش سطح کلسترول در بدن و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. انرژی تولید شده از کره بادام زمینی با عسل می تواند به ورزشکاران کمک کند مصرف روزانه پروتئین خود را افزایش دهند. زیرا بادام زمینی سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است.

عسل طبیعی حاوی کربوهیدرات ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و ویتامین ها است. کربوهیدرات های موجود در عسل انرژی لازم را برای ماهیچه های فعال بدن تامین می کند. این بدان معناست که عسل منبع عالی انرژی برای مصرف روزانه است و در عین حال سلامت شما را حفظ می کند. کره بادام زمینی با عسل به عنوان یک آنتی اکسیدان برای بدن عمل می کند. آنتی اکسیدان ها به کاهش آسیب سلولی کمک می کنند، بنابراین بدن شما سلول های سالم بیشتری دارد. علاوه بر این، به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا با بسیاری از بیماری ها مبارزه کند و شما را سالم نگه دارد.

خواص کره بادام زمینی و عسل

خوردن مقدار و تعادل مناسب این دو ترکیب می تواند اثرات مفیدی بر انواع بیماری ها داشته باشد.

  • تاثیر بر بیماری قلبی

یکی از خواص کره بادام زمینی با عسل این است که بر بیماری های قلبی اثر می گذارد. این دو ماده سرشار از کربوهیدرات، چربی های سالم و منیزیم هستند که به خوبی می توانند کلسترول را کاهش دهند و بیماری های قلبی را در افراد درمان یا کنترل کنند.

  • همه انواع سرطان

کربوهیدرات ها و پروتئین های موجود در این دو ماده می توانند بر انواع سلول های سرطانی تأثیر بگذارند و از تشکیل و گسترش تومورهای جدید جلوگیری کنند.

  • اثرات بر دیابت

تاثیر بر دیابت یکی از خواص کره بادام زمینی با عسل است. بیماران دیابتی باید در مصرف مواد غذایی بسیار مراقب باشند. شیرینی موجود در مخلوط کره بادام زمینی با عسل شیرینی بسیار خوب و بی ضرری است. این افراد با مصرف این دو ماده می توانند مقاومت بدن خود را در برابر انسولین کاهش دهند.

منیزیم موجود در این غذاها نیز تأثیر آنها را بر دیابت افزایش می دهد. لازم به ذکر است که عسل و طعم شیرین آن می تواند نیاز بدن به شیرینی را برطرف کند.

  • تاثیر بر کاهش وزن

کره بادام زمینی با عسل هر دو دارای چربی های سالم و کربوهیدرات و پروتئین زیادی هستند، بنابراین می توانند انرژی مورد نیاز روزانه افراد را تامین کنند.

مصرف کره بادام زمینی با عسل می تواند به افرادی که می خواهند وزن کم کنندکمک کرده تا برای ساعت ها احساس سیری کرده و از هوس غذاییشان بکاهد.

بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن دارند می توانند با استفاده از این ترکیب برای صبحانه یا میان وعده های مختلف کالری بیشتری دریافت کنند و سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهند.

  • تاثیر بر آلزایمر و زوال عقل

یکی از خواص کره بادام زمینی با عسل تاثیر آن بر بیماری آلزایمر است. این دو ماده غذایی حاوی فسفر هستند، ترکیب این دو ماده غذایی می تواند به تقویت سلول های مغز کمک کند که در این صورت بیماری آلزایمر تا حد زیادی قابل درمان یا کنترل است.

  • استفاده از خواص آنتی اکسیدانی مخلوط کره بادام زمینی با عسل

ترکیب این دو ماده طبیعی می تواند خواص آنتی اکسیدانی خوبی داشته باشد. به همین دلیل این ترکیب می تواند وارد بافت های بدن شده و سلول های زنده را تقویت کرده و از آسیب به آنها جلوگیری کند. از طریق این عمل، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می شود.

  • کره بادام زمینی با عسل دیابت را کنترل می کند

یک واقعیت بسیار شگفت انگیز در مورد کره بادام زمینی با عسل این است که به کنترل دیابت کمک می کند. کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی منیزیم است که برای پیشگیری از دیابت مفید است. اگر از کره بادام زمینی با عسل استفاده می کنید، بدانید که این نوع کره کمترین تاثیر را روی سطح قند خون دارد. زیرا شاخص گلیسمی پایینی دارد.

طبق تحقیقات، افرادی که به طور کره منظم بادام زمینی مصرف می کنند، سطوح بالاتری از هورمون GLP-1 در بدن خود دارند. GLP-1 هورمونی است که باعث ترشح انسولین در بدن می شود، مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و اشتها را کاهش می دهد که همه اینها برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. اما در مورد کره بادام زمینی که استفاده می کنید مراقب باشید. زیرا کره بادام زمینی طبیعی می تواند سطح قند را افزایش دهد و ترکیب کره بادام زمینی با عسل گزینه سالم تری است.

  • کره بادام زمینی با عسل گرسنگی را سرکوب می کند، به کاهش وزن کمک می کند.

از آنجایی که سرشار از فیبر و پروتئین است، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. اگر رژیم غذایی کنترل شده ای دارید، برای صبحانه یا ناهار کره بادام زمینی با عسل میل کنید. می توانید ساندویچ کره بادام زمینی عسلی را با تکه های سیب یا گرانولا به عنوان میان وعده آخر شب درست کنید. شما همچنین می توانید سالادهای معمولی خود را با یک قاشق عسل و کره بادام زمینی مخلوط کنید تا در طول روز به شما انرژی بدهد. قند موجود در کره بادام زمینی به طور طبیعی وزن شما را افزایش می دهد. بنابراین، فقط از کره بادام زمینی عسلی استفاده کنید.

کلام آخر

خواص کره بادام زمینی با عسل باعث شده تا این غذا به ماده ای بی نظیر و خوشمزه در سبدهای غذایی خانواده تبدیل شود. ترکیب کره بادام زمینی با عسل بهتر از کره بادام زمینی تنهاست .عسل نقش بسیار مهمی دارد زیرا انرژی زیادی را تامین می کند.

دکمه بازگشت به بالا