عمومیکسب و کار استانها

برای ورود به فوتبال چه باید کرد؟

صفر تا صد مراحل تست گیری فوتبال در ایران

یکی از راه های موفقیت در فوتبال و نشان دادن توانایی خود حضور در تیم و یا باشگاهی معتبر است که با تست دادن و راهیابی به این باشگاه میسر خواهد شد. شما زمانی که در تست یک باشگاه شرکت می کنید توانایی خود را به مربیان و استعدادیابان نشان می دهید و آن‌ها را متقاعد خواهید کرد تا از شما در تیم خود استفاده کنند. ما در این مقاله شما را با صفر تا صد مراحل تست گیری فوتبال در ایران آشنا می‌کنیم تا دغدغه‌ای برای حضور در تست ها نداشته باشید و با آمادگی کامل و تمرکزی بالا در تست باشگاه مورد علاقه خود شرکت کنید. قبل از شروع مقاله به این نکته اشاره می‌کنم که از این لینک می توانید از آخرین نتایج زنده ورزشی و تست های باشگاه‌های فوتبال ایران با خبر شوید. با ما همراه شوید.

مراحل تست گیری در فوتبال

مراحل تست گیری در فوتبال به صورت خلاصه شامل موارد زیر است:

  • انتخاب باشگاه یا تیمی که قصد تست در آن را دارید.
  • کسب اطلاع از وضعیت آن باشگاه در سال‌های قبل و فصل مسابقاتی مختلف
  • اطلاع از کادر فنی تیم مورد نظر
  • در صورتی که کادر فنی این تیم از فصل قبل در فصل جدید هم مجددا کادر فنی این تیم باشد میتوانید از سیستم بازی و نوع تمرین آن‌ها اطلاع کسب نموده و به سبک و نظر آن‌ها برای جذب بازیکن پی ببرید.
  • اطلاع از شرایط تست گیری شامل زمان و مکان دقیق تست گیری و نحوه انتخاب بازیکن
  • حضور در تست گیری‌ها به صورت منظم و حداقل نیم ساعت تا یک ساعت زودتر از زمان شروع تست ها
  • اگر شما جزو نفرات اول تست گیری نیستید توجه داشته باشید استعدادیاب ها یا مربیان به بازیکنان قبلی چه نکاتی را متذکر می شوند یا از آن‌ها می خواهند تا شما همه آن‌ها را انجام دهید.
  • رعایت اصول اولیه فوتبال و یادگیری آن‌ها قبل از تست گیری ها و حضور در زمین (شعاع حرکتی، انتخاب های ساده برای پاس دادن، کار گروهی و همکاری با بازیکنان دیگر)
  • انتخاب چند دوست در تست گیری ها و انجام کار گروهی با آن‌ها
  • داشتن تمرکز لازم هنگام تست گیری ها

شرایط قبولی در تست فوتبال

در تست گیری های فوتبال عموما تیم ها و باشگاه‌ها به دنبال بازیکنانی هستند که با نیاز فنی و سیستم تیم‌شان هماهنگ باشند و شما باید سریعا به این نکته پی ببرید. موفقیت در تست ها بستگی به عوامل زیادی دارد که میتوانید در بخش زیر با آن‌ها آشنا شوید:

    آمادگی بدنی لازم جهت تست که می‌تواند بسته به زمان تست گیری یک جلسه نیم ساعته تا حتی چندین نیمه در بازی باشد و این موجب فشار به برخی بازیکنان می‌شود که غالبا هم در گرمای تابستان خواهد بود.

    دقت به اصول فوتبال که شامل موارد زیر میشود:

  • مکان قرارگیری در زمین
  • وظایف پست ها در فوتبال
  • شعاع حرکتی بازیکنان در پست های مختلف
  • اصول دفاعی و هجومی
  • ساده بازی کردن و عدم بازی نمایشی
  • ارتباط کلامی

شرایط تست گیری تیم ها و باشگاه ها

تست گیری در باشگاه ها و تیم های فوتبال ایران بستگی به جغرافیا و استانی دارد که تیم‌ها در آن حضور دارند و یا در چه لیگی از رده های سنی استانی یا کشوری بازی می کنند متفاوت است. حتی رده های سنی هم نقش مهمی در تست گیری ها دارد. برای مثال تست گیری در رده های بزرگسالان با تست گیری در رده های پایه فوتبال بسیار متفاوت است. ما هر ساله در توپبال شرایط تست گیری باشگاه ها و تیم های مختلف را برای سهولت و دسترسی راحت شما عزیزان در قسمت تست ها قرار می دهیم.

 مسیر فوتبالیست شدن شما در ایران

در این بخش باید به شما بگویم واقعا فوتبالیست شدن در ایران سخت نیست و با برنامه ریزی مناسب و داشتن هدف می‌توانید موفق شوید و پله پله پیشرفت کنید. پس باید صبور باشید و بدانید که مسیر سخت است اما پر از چالش‌هایی جذاب که شما با آن روبرو خواهید شد!

دقت و توجه خود را به مواردی مثل پول و پارتی معطوف نکنید چونکه پول و پارتی شاید شما را تا بیرون از مستطیل سبز یا روی نیمکت ببرد اما شما را فوتبالیست یا یک بازیکن تمام عیار نخواهد کرد و بازیکن بدون بازی و حضور در مسابقات رسمی و ترکیب تیم فوتبالیست نمی شود. موارد بسیار زیادی در فوتبال ایران بوده اند که با پارتی وارد فوتبال شده اند ولی هیچوقت فوتبالیست نشده اند!

ما در توپبال تلاش داریم با آموزش های اصولی و نشان دادن مسیر درست فوتبالیست شدن، تجارب خود را به شما انتقال داده تا بتوانید به آرزوهای خود، به صورت صحیح و از راه مناسب برسید. برای رسیدن به هدف خود باید تمام تلاش و تمرکز خودتان را به کار ببندید و با برنامه ریزی مناسب تمرین کنید تا به مسیر موفقیت نزدیک شوید .

سعی کنید همیشه به دنبال نقاط ضعف و قوت خود باشید تا در برنامه ریزی های خود از آن استفاده کنید و با یک مربی و مشاور همیشه مشورت داشته باشید. ما در توپبال به شما مشاوره خواهیم داد و بهترین ها را به شما معرفی میکنیم. تست فوتبال هم شبیه تست کنکور شده است! بعضی ها دلسرد شده و در مسیر کم می آورند و بعضی دیگر مسیر را با استفاده از مشاورین با تجربه به خوبی طی می‌کنند. ما در توپبال با داشتن اساتید با تجربه و کارکشته در فوتبال پایه مشاورین مطلوبی برای شما عزیزان انتخاب کرده ایم.

چگونه برای تست ها آماده شوم و چه ابزارهایی لازم دارم؟

اول از همه برای تست دادن از رده سنی خود مطلع شوید تا بتوانید باشگاه و لیگ خود را انتخاب کنید. بعضی مواقع پیش میاید که بازیکنان در تست ها شرکت میکنند و رده سنی خود را نمیدانند و یا حتی اشتباه شرکت می‌کنند. در این بخش می‌توانید رده سنی فوتبال پایه در فصل ۱۴۰۰-۹۹ را مشاهده کنید.

یکی دیگر از مهمترین مواردی که باید در تست دادن توجه داشته باشید لباس و کفش مناسب است، به طور مثال بازیکنی که با کفش نامناسب یا لباس ناهماهنگ در تست حضور دارد نشان میدهد که او یک بازیکن آماتور است و با هدفی مشخص و مصمم پا به رقابت تست‌گیری نگذاشته است.

معرفی فوتبال پایه در ایران و دسته بندی لیگ های پایه چگونه است؟

فوتبال پایه در ایران و کشور های دیگر به رده های سنی زیر ۹ تا زیر ۲۱ سال تلقی میشود و در ایران لیگ های مختلفی داریم که جزو لیگ های پایه و رده سنی پایه معرفی می‌شود.

چگونه از شرایط تیم ها و باشگاه ها در فوتبال ایران با خبر شوم؟

در ایران تیم ها بر اساس رده سنی خود در لیگ های مختلفی فعالیت دارند و هر استان می تواند متفاوت هم باشد که در بخش زیر به برخی از آن‌ها اشاره شد.

لیگ های فوتبال پایه کشور

    لیگ برتر امید

    لیگ دسته یک امید

    لیگ مناطق امید

    لیگ برتر جوانان

    لیگ دسته یک جوانان

    لیگ مناطق جوانان

    لیگ برتر ۱۷ سال کشور (که به تازگی شروع به فعالیت نموده است)

    لیگ مناطق ۱۷ سال کشور

    لیگ برتر نوجوانان

    لیگ مناطق نوجوانان

    لیگ برتر ۱۵ سال کشور (که فعلا به تازگی شروع به فعالیت نموده است)

    لیگ مناطق ۱۵ سال کشور

    لیگ برتر نونهالان کشور

    لیگ مناطق نونهالان کشور

    لیگ های استانی در دره های سنی ۱۰ تا ۱۳ سال که هر ساله در هر استان با توجه به برنامه ها و شرایط هیئت فوتبال هر استان برگزار می‌شود.

لیگ های فوتبال بزرگسالان

    لیگ برتر فوتبال کشور (خلیج فارس)

    لیگ دسته یک بزرگسالان کشور (آزادگان)

    لیگ دسته دوم کشور

    لیگ دسته سوم کشور

    لیگ مناطق برای ورود به لیگ دسته کشور

همانگونه که به آن اشاره شد هر استان دارای لیگ هایی است که تیم ها و باشگاه های همان استان در آن حضور دارند و پایان هر لیگ قهرمان آن‌ها به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

در این بین استان هایی که هستند که از لحاظ فوتبالی بهتر عمل میکند و بازیکنان استان های دیگر بیشتر به این استان ها و باشگاه های آن‌ها اضافه می‌شود.

استان هایی مثل تهران، اصفهان، اهواز، مازندران، مشهد را شاید بتوان گفت فوتبال بهتر یا شاید از نظر مسابقات منظم تر از استان های دیگر برگزار می‌کنند.

چرا همه دوست دارند در لیگ های تهران بازی کنند؟

تهران به عنوان پایتخت ایران و به دلیل دسترسی به امکانات بیشتر در همه زمینه ها از استان‌های دیگر جلوتر است و فوتبال مخصوصا فوتبال پایه نیز شاید در آن بیشتر از استان های دیگر پیشرفت کرده باشد به همین دلیل است که تهران دارای لیگ های بیشتری است و تیم های تهرانی به دلایلی هیچ زمانی حاضر به حضور در مسابقات کشوری نخواهند بود.

در تهران لیگ های برتر آسیا، دسته یک و دو، مناطق، شمال غرب و شرق و چند لیگ دیگر مشغول به برگزاری مسابقات هستند.

شرایط حضور در تست تیم های خارجی

همیشه این سوال در ذهن بسیاری از بازیکنان پایه فوتبال در ایران وجود داشته است که آیا من می‌توانم در تیم های خارج از ایران تست فوتبال بدهم و قبول شوم؟ در اینجا قصد داریم مواردی را براساس تجربه های لازم به جهت معرفی بازیکنان به کشورهای مختلف و حضور در تورنمنت های بین المللی بیان کنیم. حضور بازیکنان ایرانی در تیم های باشگاهی خارج از کشور و آکادمی های مختلف شرایط ویژه ای برای بازیکنان ایرانی دارد که در زیر برای شما به صورت نمونه به آن اشاره می کنیم.

  • امکان خروج از کشور و اقامت در یک کشور دیگر
  • داشتن رزومه و سابقه باشگاهی مناسب و قوی
  • سابقه حضور در باشگاه های معتبر ایرانی
  • سابقه حضور در لیگ های برتر و معروف ایرانی
  • داشتن شرایط سنی مناسب و مورد نیاز همان کشور که اغلب بازیکنان زیر ۱۷ سال نیاز دارند.
  • داشتن توانایی، استعداد و قابلیت های فردی بازیکن
  • شرایط مالی مناسب برای حضور در یک کشور خارجی و پرداخت کلیه هزینه تا یک یا دو سال که باشگاه و آکادمی مورد نظر شما را جذب کند
  • تسلط به زبان انگلیسی

منبع : flashscore.com

دکمه بازگشت به بالا