بهترین مناطق گردشگری دبی

وقتی صحبت از جاهای دیدنی دبی در میان باشد، شاید در وهله اول فکر کنید که دیدنی های دبی در ساختمان های مدرن و آسمان خراش های بلند خلاصه می شود؛ اما باید بگوییم که این تصور اشتباه است. جاذبه های دبی بسیار متنوع هستند و هرکسی با هر سلیقه ای می تواند از سفرش به این مقصد، نهایت لذت را ببرد. از جاذبه های تاریخی و مذهبی تا موزه ها و مراکز خرید مدرن را در بین مکان های دیدنی دبی می توانید پیدا کنید.

بهترین جاهای دیدنی دبی کدام اند؟

برج خلیفه، دبی مال، آب نمای دبی، قاب دبی، دهکده جهانی، باغ معجزه، سیاره سبز، خیابان السرکال، دبی کریک، گاردن گلو، سالن اپرای دبی، آکواریوم دبی، موزه آینده، موزه اتحاد، موزه توهمات، موزه قهوه، موزه سکه، موزه تاریخ سینما، قلعه الفهیدی، مسجد جمیرا و خانه شیخ سعید المکتوم، معروف ترین و بهترین جاهای دیدنی دبی هستند که پیشنهاد می کنیم در سفرتان به دبی، آن ها را از دست ندهید. ما در ادامه هریک از این دیدنی های دبی را مفصل بررسی و معرفی می کنیم.

برج خلیفه (Burj Khalifa)

بهتر است، قبل از هرچیز، از معروف ترین و مهم ترین نماد شهر دبی شروع کنیم. برج خلیفه دبی از تمام نقاط این شهر پیداست. حتی در فاصله 95 کیلومتری دبی هم می توانید آن را ببینید. همه می دانیم که برج خلیفه بلندترین ساختمان دنیاست و به همین دلیل شهرتی جهانی دارد.

اما رکوردهای برج خلیفه، فقط به تعداد طبقاتش محدود نیست، بلکه سریع ترین آسانسور شیشه ای جهان هم در برج خلیفه است که در هر ثانیه 10 متر جابه جا می شود. اگر بخواهید سوار شدن بر این آسانسور را تجربه کنید، باید پس از انتخاب و خرید بلیط، مدتی در اتاق های انتظار بمانید. در این اتاق ها با میان وعده و قهوه از شما پذیرایی می شود. در طبقات این برج از آثار هنری گرفته تا چشم اندازهای بی مانند، به نمایش گذاشته می شود.

اگر قصد داشته باشید که در بلندترین رستوران جهان غذا بخورید، باید به طبقه 122 این برج بروید. البته در چنین رستوران هایی حسابی حواستان به بودجه ای که برای صرف غذا در سفر به دبی اختصاص داده اید، باشد. توصیه می کنیم که پیش از سفرتان سری به مطلب قیمت غذا در دبی بزنید تا با آگاهی بیشتری برای هزینه های سفر خود تصمیم گیری و برنامه ریزی کنید.

اگر قصد دارید از بالای برج، مناظر بی نظیر شهر را با تلسکوپ های مخصوص ببینید، می توانید از طبقات 124 و 148 دیدن کنید. بلندترین قسمت برج، طبقه 163 آن است؛ اما بازدید عموم مردم از آن امکان پذیر نیست. فراموش نکنید که بلیط های برج خلیفه تا 90 روز اعتبار دارند و در روزهای عادی بهتر است از دو هفته قبل از بازدید، بلیطتان را تهیه کنید. اگر قصد دارید در ایام تعطیل از برج خلیفه دیدن کنید، بهتر است از یک ماه قبل برای خرید بلیط اقدام کنید. گفتنی است که بسته به ساعتی که از این جاذبه دیدن می کنید، قیمت بلیط ها متغیر است.

جزیره نخل از جاهای دیدنی دبی

نخل جمیرا بخشی از جزایر معروف یعنی جزایر نخل بوده و از محبوب ترین جاهای دیدنی دبی است. این جزیره به شکل یک درخت خرما است که شامل یک تنه و 17 چشمه است که هتل های پنج ستاره مجلل، ویلاها، آپارتمان ها، خانه های شهری، برخی از رستوران های بسیار معروف بین المللی و جاذبه های دیگر را در خود جای داده است. کارهایی که می توان در این جزیره مصنوعی انجام داد.

  • در پارک آبی Aquaventure می توانید سرگرمی های متفاوتی را تجربه کنید.
  • از منظره پانوراما در هنگام چتربازی بر فراز جزیره لذت ببرید.
  • با دلفین ها در آتلانتیس شنا کنید
  • غروب شگفت انگیز خورشید را در ساحل جزیره تماشا کنید.

دسترسی به این جزیره راحت بوده که با شبکه ای از جاده ها و گزینه های حمل و نقل عمومی مانند مونوریل و مترو می توانید به این جزیره بروید.  قایقرانی در اطراف پالم جمیرا با یک قایق بادبانی یا قایق تندرو یک گزینه محبوب است که بسیاری از شرکت های تور خصوصی می توانند از بین آنها انتخاب کنند. برای یک شب آرام، از چشمه نخل، بزرگترین فواره رقصنده جهان، بازدید کنید.

جزایر جهانی دبی از بهترین جاهای دیدنی دبی

مجمع الجزایری در نزدیکی سواحل دبی به نام The World از چندین جزیره مصنوعی که شبیه نقشه جهان طراحی شده اند، تشکیل شده است. با پوشش تقریباً 232 کیلومتری خط ساحلی، در مجموع 260 جزیره وجود دارد که در هفت مجموعه گروه بندی شده اند که نشان دهنده قاره های مختلف است. جزایر در جهان به نام کشورها، شهرها، مناطق و حتی شخصیت های مشهوری نام گذاری شده و جزء محبوب ترین جاهای دیدنی دبی است.

این جزیره بیشتر به خاطر اولین مقصدش، جزیره دبی در سواحل لبنان با مجموعه ای آرام با رستوران ها، استخرها، کلبه های متعدد، فعالیت های آبی و فضاهای سرگرمی شناخته می شود. سپس مجموعه ای از کلبه های اروپایی برای اقامت های کوتاه و طولانی که در اطراف سواحل، باغ ها و تالاب ها متمرکز شده اند روبه رو می شوید.

در حال حاضر این جزیره فقط از طریق حمل و نقل دریایی یا هوایی قابل دسترسی است و مسافران با یک قایق پس از 15 دقیقه از جزیره پالم به این جزیره می رسند.

مراکز خرید دبی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دبی، مرکز خرید دبی مال است که در دنیا به عنوان بزرگ ترین مرکز خرید شهرت یافته است.برای بازدید یا خرید از این مجموعه عظیم چندین روز وقت نیاز است تا بتوانید از تمامی امکانات و تفریحات کم نظیر این مرکز خرید از جمله باغ وحش، غواصی در آکواریوم، سینما، اسکیت روی یخ، موسیقی زنده، دیدن کوسه ها و بازدید بزرگ ترین شیرینی فروشی جهان لذت ببرید.

یکی از مزیت هایی که این مرکز خرید نسبت به بقیه دارد، نزدیکی آن و دسترسی راحت به هتل های لوکس دبی است.

برندهای معروف از سراسر دنیا در زمینه پوشاک، جواهرات، لوازم خانگی و الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی و …… در دبی در حال فعالیت می باشند. به طور خلاصه باید گفت افرادی که عاشق خرید هستند در مراکز خرید دبی حسابی لذت خواهند برد.

امارات مال | Mall of the Emirates

دیره سیتی سنتر| Deira City Centre

مرکز خرید برجمان | Burjuman Centre

جمیرا اخبار استانی | Jumeirah Plaza

وافی مال | Wafi Shopping Mall

فستیوال سیتی مال |  Festival City Mall

مرکز خرید الغریر | Al Ghurair Centre

و صدها مرکز خرید دیگر در دبی

ساحل جمیرا (JUMEIRAH BEACH)

از دیگر جاذبه های گردشگری دبی می توان به ساحل جمیرا اشاره کرد.

ساحل جمیرا با شن های سفید رنگ زیبا جلوه ای بی همتا به شهر دبی بخشیده است و آن را به یکی از پر طرفدارترین سواحل در دنیا تبدیل کرده است.

جمیرا شامل سه بخش جمیرا1، جمیرا2 و جمیرا3  هست که امکانات عالی اطراف این ساحل مانند هتل های لوکس اطراف، استراحتگاه ها، مراکز خرید، رستوران ها، جایگاه های ورزش های آبی مانند جت اسکی و صندلی های ساحلی جذابیت خاصی به آن بخشیده است.

خیابان جمیرا با داشتن ساحل سفید رنگ زیبا دارای شهره جهانی شده است. از مناطق مهم توریستی جمیرا، پارک آبی واید وادی، شهر قدیمی جمیرا، جزیره نخل جمیرا، هتل لوکس آتلانتیس در قسمت جنوبی ساحل هستند.

مدارک خودتان را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا مراحل گرفتن ویزای توریستی دبی را برایتان پیگیری کنیم. برای ارسال یا دریافت ویزا نیاز به مراجعه حضوری نیست و تمام این فرایند به صورت تلفنی یا آنلاین انجام می شود.

دکمه بازگشت به بالا