مقدار مصرف سیمان در هر متر مربع کاشی

کاشی مصالح مورد نیاز برای سرامیک کاری چقدر است؟

اگر محاسبه کاشی را به فردی با تجربه بسپرید به راحتی این کار را انجام خواهد داد. اما برای افراد تازه‌کار و کم  تجربه، به دست آوردن تعدادی کاشی مورد نیاز کاری سخت و دشوار است.

اما با استفاده از روشی که به آن خواهیم پرداخت به راحتی می‌توانید محاسبه کنید چه تعداد کاشی برای انجام کاشی‌کاری احتیاج دارید. وسایل مورد نیاز شما برای انجام این کار تنها مداد، کاغذ و متر است.

مرحله اول

اولین کاری که باید انجام دهید به این شرح است که قسمت‌هایی که نیاز به سرامیک یا کاشی دارد را روی کاغذ بکشید، این کار باعث می‌شود در انجام عملیات جمع کردن سطح‌ها دچار اشتباه نشوید.

با استفاده از متر طول و عرض هر قسمت که می‌خواهید کاشی شود را به دست آورید: با ضرب کردن طول در عرض مساحت هر قسمت را خواهید داشت. برای مثال اگر طول کف ۳ و عرض کف ۲ باشد مساحت کف ۶ متر است.(۶=۲*۳)

ممکن است سطح شما به صورت مربع نباشد، یا به شکل نامنظم L باشد. برای به دست آوردن مساحت چنین سطحی کافی است که سطح مورد نظر را به دو مستطیل تبدیل کرده و پس از اندازه‌گیری و به دست آوردن مساحت هر مستطیل، آن ها را با هم جمع کنید.

گاهی سطح شما به شکل دایره است مثل لابی ساختمان و… که برای به دست آوردن مساحت کاشی مورد نیاز لازم است شعاع دایره را به توان برسانید و عدد به دست آمده را در ۳.۱۴ ضرب کنید. سنگ کرم و روشن که با تلفیق رنگ های تیره تر یا در کنار ترموود می‌تواند نمای شیک و زیبایی ایجاد کند.

مرحله دوم

اکنون ما مساحت کاشی مورد نیاز را داریم اما نمی‌دانیم چه تعداد کاشی در این سطح جا می‌گیرد. کاشی ها معمولا در ابعاد ۸۰۰*۸۰۰ میلی‌متر، ۶۰۰*۶۰۰ میلی‌متر،  ۵۰۰*۵۰۰ میلی‌متر، ۴۰۰*۴۰۰ میلی‌متر و۳۰۰*۳۰۰ میلی‌متر در بازار وجود دارند: اما ممکن است ابعاد کاشی مورد نظر شما با این ابعاد متفاوت باشد.

در این مرحله باید مساحت کاشی مورد نظر را به دست آورید. برای این کار کافی است طول کاشی را در عرض آن ضرب کنید تا مساحت کاشی به دست آید.

مرحله سوم

اکنون مساحت همه سطوح روی کاغذ را با هم جمع کنید تا کل مساحت را در دست داشته باشید و به مساحت کاشی‌ها تقسیم کنید تا تعداد کاشی مورد نیاز به دست آید.

معمولا تعداد کاشی‌ها را مقداری بیش‌تر از تعداد محاسبه شده در نظر می‌گیرند تا در صورت شکستن و ترک خوردگی به دردسر نیوفتید. برای این کار کافی است عدد به دست آمده را در۱.۱ ضرب کنید تا ۱۰% کاشی اضافی در نظر گرفته باشید.

محاسبه ملات سرامیک

برای نصب کاشی علاوه بر سرامیک و کاشی نیاز به تهیه و داریم و با توجه به اینکه از چه ملاتی می‌خواهیم استفاده کنیم می‌توانیم تخمین بزنیم چه مقدار مصالح نیاز داریم. روش‌های تخمین ملات مورد نیاز شامل:

استفاده از اطلاعات بنا

با سوال کردن از بنا می‌توانید متوجه شوید که چقدر ملات نیاز دارید، بنا با تجربه ای که دارد با در نظر گرفتن هر متر مکعب سرامیک، مقدار ملات مورد نیاز را سنجیده و اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

دکمه بازگشت به بالا