ژنراتورهای دیزلی بهتر هستند یا ژنراتورهای بنزینی؟

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتورها دارای مزایای مختلفی از جمله استحکام، طول عمر خوب، تعمیر و نگهداری نسبتا کم، راندمان بالا و ایمنی خوب هستند. این دستگاه ها را می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد، از جمله موارد زیر:

مشاغل به ژنراتورهای قابل حمل برای استفاده در محل کار نیاز دارند.

افرادی که خارج از شبکه زندگی می کنند و به منبع قابل اعتماد انرژی نیاز دارند.

پشتیبان برای باتری خورشیدی

برای استفاده در رویدادهای بزرگ

برای کشاورزی، باغداری و پرورش ماهی

به عنوان منبع تغذیه مداوم برای یک سایت ماینینگ از راه دور

برای شرکت های بزرگ، انبارها یا خدمات مراقبت های بهداشتی از جمله بیمارستان هایی که به طور مداوم کار می کنند و در صورت قطع برق نیاز به منبع تغذیه پشتیبان دارند.

در صورت قطع برق در مراکز خرید یا سوپرمارکت ها

که در …

اساساً، یک دیزل ژنراتور می تواند به تامین برق خانه، کسب و کار یا خدمات ضروری شما در هنگام قطع برق کمک کند.

در بالا به سوال دیزل ژنراتور چیست پاسخ داده شد. حالا ببینیم انواع آنها کدامند:

انواع دیزل ژنراتور

در زیر شما را با انواع این دستگاه ها آشنا می کنیم:

دیزل ژنراتور آماده به کار یا اضطراری

دیزل ژنراتور آماده به کار، همچنین به عنوان Genset شناخته می شود، واحدی متشکل از یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی یا دینام است. هر دو با هم کار می کنند تا سوخت دیزل را به برق تبدیل کنند. از آنجا، هر کسی که به شبکه نیاز دارد می تواند به آن دسترسی داشته باشد، حتی اگر به شبکه متصل نباشد.

بسیاری از دیزل ژنراتورهای آماده به کار منبع انرژی اضافی هستند. هدف آنها این است که وقتی شبکه برق در هنگام طوفان یا در ساعات اوج مصرف قطع می شود، برق را برای شما تامین کنند.

ژنراتورهای اضطراری اغلب در موارد اضطراری طولانی مدت از جمله بیمارستان ها، ساختمان های اداری، ادارات و غیره استفاده می شوند.

دیزل ژنراتور قابل حمل

همانطور که از نام این دیزل ژنراتورها پیداست می توان به هر مکان دلخواه حمل کرد و در هتل ها، فروشگاه ها، نمایشگاه های اتومبیل و دوچرخه و … کاربرد فراوانی دارد. در مغازه های محلی استفاده می شود. این دستگاه ها برای نصب تلویزیون، کولر، کامپیوتر و یخچال نیز مناسب هستند.

دیزل ژنراتور بزرگ

دیزل ژنراتورهای پایه معمولاً در جاهایی که به برق موقت نیاز است استفاده می شود. از جمله این مکان ها می توان به مزارع، معادن، مزارع یا نمایشگاه ها اشاره کرد.

انواع دیزل ژنراتور بر اساس توان

این دستگاه ها با توجه به ظرفیت تولیدی که دارند انواع مختلفی دارند. دیزل ژنراتورهای کم توان عموماً برای خانه ها، ساختمان های تجاری کوچک و غیره مناسب هستند و مدل های پرقدرت آنها ممکن است گزینه های مناسبی برای مصارف صنعتی باشد.

مزایای سوخت دیزل چیست؟

به طور کلی استفاده از موتورهای الکتریکی در مقایسه با انواع دیگر موتورها مزایای بسیاری را به همراه دارد که در زیر به شما خواهیم گفت رایج ترین آنها:

قدرت بیشتر

این دستگاه ها خروجی بار بیشتری نسبت به ژنراتورهای بنزینی و گازی هم اندازه دارند.

اگر یک ژنراتور گازی را با یک دیزل ژنراتور مقایسه کنید، خواهید دید که یک دیزل ژنراتور می تواند قدرت بیشتری تولید کند.

تعمیر و نگهداری کمتر مورد نیاز است

به طور معمول، دیزل ژنراتورها شمع یا کاربراتور ندارند، که ساخت و طراحی آنها را ساده تر می کند. به همین دلیل می توان گفت که نیاز به نگهداری در نهایت کمتر خواهد شد.

بادوام

طراحی انواع دیزل ژنراتور به گونه ای است که می توان انرژی زیادی برای مدت طولانی تولید کرد.

یک گزینه مطمئن

این دستگاه ها نسبت به نمونه های بنزینی خود ایمن تر هستند، زیرا ژنراتورهای بنزینی به سوخت گیری مکرر نیاز دارند که به دلیل اشتعال پذیری این سوخت می تواند خطرناک باشد. اما یک دیزل ژنراتور نه تنها به سوخت گیری کمتری نیاز دارد، بلکه گازوئیل نسبت به بنزین کمتر قابل اشتعال است.

سر و صدای کمتری دارد

دیزل ژنراتورهای مدرن صدای بسیار کمتری نسبت به همتایان قدیمی خود و سایر ژنراتورها تولید می کنند، زیرا این دستگاه ها به دلیل کارایی بیشتر به انرژی کمتری نیاز دارند و در نتیجه کم صداتر هستند.

محبوب ترین انواع دیزل ژنراتور

در زیر بهترین برندهای دیزل ژنراتور را به شما معرفی می کنیم:

لامپ پنتا

این شرکت سوئدی با سابقه 150 ساله یکی از معروف ترین شرکت های تولید موتورهای دریایی است. البته از موتورهای دیزلی این شرکت در دیزل ژنراتورهای آن نیز استفاده شده است.

کامینز

این شرکت آمریکایی در سال 1919 تاسیس شد و محصولات اصلی آن شامل انژکتورهای سوخت، دیزل ژنراتور، فیلتر و … می باشد. enter یکی از مزایای کامینز این است که بیش از 6000 نمایندگی فعال در سراسر جهان دارد.

پرکینز

این شرکت سابقه ای در حدود 100 سال دارد و اولین موتور دیزلی پرسرعت را تولید کرد. کیفیت بالا با سرعت عالی و عملکرد عالی، دیزل ژنراتورهای پرکینز مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است.

کاترپیلار

کاترپیلار در سال 1925 با ادغام دو شرکت تاسیس شد و امروزه یکی از بهترین و بزرگترین شرکت های جهان به شمار می رود. این شرکت طراح و سازنده موتور دیزل و ژنراتور آن است که یکی از مواردی است که دیزل ژنراتورهای کاترپیلار را بسیار همه کاره کرده است. این دیزل ژنراتورها معمولا در حجم بالا استفاده می شوند.

Lowell

با وجود اینکه Lowell کمتر از 30 سال سابقه دارد، اما یکی از شرکت های دیزل ژنراتور در چین است که رقابت خوبی با سایر برندهای جهانی دارد. دلیل رقابت این است که دستگاه های این شرکت با کیفیت خوب و قیمت پایین در بازار عرضه می شوند. دیزل ژنراتورها کوچک هستند و می توانند انتخابی عالی برای مصارف خانگی باشند.

بنز

شرکت بنز و محصولات آن در سراسر جهان شناخته شده است. بنز علاوه بر کامیون های سبک و سنگین، موتورهای دیزلی با کیفیت بالا را توسعه و تولید می کند.

دیزل ژنراتور قابل حمل در مقابل دیزل ژنراتور آماده به کار

دیزل ژنراتورها بسته به هدف در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی ساخته می شوند. ژنراتورهای قابل حمل آماده به کار بزرگ که برای تامین انرژی کل بیمارستان در مواقع اضطراری استفاده می شوند، بزرگتر از ژنراتورهای قابل حمل مورد استفاده برای کمپینگ هستند.

دو نوع اصلی از ژنراتورهایی که خواهید یافت، ژنراتورهای قابل حمل و آماده به کار هستند.

ژنراتورهای پشتیبان دیزلی قابل حمل می توانند همان وظیفه تامین برق را در زمانی که شما خارج از شبکه هستید انجام دهند. وقتی صحبت از عملی بودن و هزینه به میان می آید، یک ژنراتور پشتیبان مزایا و معایب مختلفی در مقایسه با یک ژنراتور قابل حمل دارد.

دیزل ژنراتور بهتر است یا بنزینی؟

برای پاسخ، بهتر است ابتدا مزایای هر یک از آنها را بدانید:

مزایای دیزل ژنراتور:

طبیعتاً گازوئیل مزایای زیادی نسبت به بنزین دارد.

به عنوان مثال، دیزل ژنراتورها کارآمدتر هستند زیرا به کمتر از نیمی از سوخت نیاز دارند و برای تولید خروجی مشابه واحدهای بنزینی به کار زیادی نیاز ندارند.

در حالی که گازوئیل به ازای هر لیتر گران تر است، دیزل ژنراتورها سوخت کمتری مصرف می کنند که به این معنی هزینه کمتری در طول زمان دارد.

گازوئیل همچنین نسبت به بنزین فرار کمتری دارد و استفاده از آن را ایمن تر می کند.

از آنجایی که خودروهای دیزلی خنک‌تر از خودروهای بنزینی کار می‌کنند و نیازی به کار سخت‌تر ندارند، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر است.

مزایای ژنراتورهای گازی:

از سوی دیگر، تنوع گسترده ای از ژنراتورهای بنزینی در بازار وجود دارد و مدل های بنزینی معمولاً ارزان تر هستند. بنزین آلایندگی کمتری نسبت به گازوئیل دارد زیرا آلایندگی کمتری دارد.

تفاوت بین این دو نوع دستگاه نیز در حال کاهش است. به عنوان مثال، بسیاری از مدل های جدیدتر بنزین دارای ویژگی های ایمنی هستند که می تواند خطرات ایمنی بالاتر را جبران کند. علاوه بر این، در حالی که دیزل ژنراتورها بلندتر هستند، برخی از مدل ها اکنون دارای ویژگی های کاهش نویز هستند.

پس کدام یک بهترین هستند؟

پاسخ واقعاً به این بستگی دارد که چرا شما یک ژنراتور می خواهید.

در کوتاه مدت یا به طور متناوب، بعید است که صرفه جویی در هزینه و کارایی دیزل را تجربه کنید. این بدان معنی است که اگر ژنراتور برای استفاده متوسط ​​باشد، مانند یک منبع تغذیه پشتیبان یا گاه به گاه، بنزین بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

برای موقعیت‌های صنعتی سنگین یا سنگین، دیزل‌ها از نظر بازده طولانی‌مدت بهتر عمل می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا