عمومیکسب و کار استانها

آب معدنی برای رادیاتور ماشین

آب رادیاتور ماشین تفاوت های زیادی با آب لوله کشی شهری، آب جوشیده، آب تهویه مطبوع، آب خشکشویی، قالب یخچال و حتی آب مقطر خالص دارد. در این مقاله قصد داریم دلایل برتری آب رادیاتور با کیفیت را نسبت به سایر آب ها برای استفاده در رادیاتور خودرو بیان کنیم.

2 مقایسه کیفیت آب رادیاتور در مقابل انواع مختلف آب

1-2 آب لوله کشی یا آب آشامیدنی

از آنجایی که در مورد بهترین آب برای رادیاتور خودرو می خوانید، فرض می کنیم شما از آن دسته افرادی نیستید که به جای بهترین آب برای رادیاتور خودرو از آب لوله کشی استفاده می کنند.آب معمولی دارای املاح زیادی است که بسته به محل زندگی شما می تواند متفاوت باشد. وقتی این آب در اثر حرارت تبخیر می شود، املاح و ترکیبات آن در رادیاتور رسوب کرده و باعث گرفتگی، گرفتگی و همچنین خوردگی لوله ها می شود. پس چاره کار آیا خرید آب معدنی است؟

1-2 آب جوشیده

آب جوشیده تفاوت چندانی با آب معمولی ندارد و گاهی در اثر تبخیر آب املاح بیشتری دارد و رسوب زیادی تولید می کند.

2-3 آب تهویه مطبوع، آب شستشو و آب یخچال

فرمول ساخت آب رادیاتور در خانه برای بسیاری از افراد بسیار ساده و شاید مقرون به صرفه به نظر می رسد که شامل استفاده از آب برای تهویه مطبوع، آب برای شستشو و یخ زدگی برای یخچال است. اما آیا این آب بهترین آب برای رادیاتور ماشین است؟ آیا استفاده از آن می تواند جایگزین خرید آب رادیاتور با کیفیت شود؟ آب تهویه مطبوع، آب شستشو و آب یخچال نیز املاح دارد و اگر آن را برای مدتی در جایی نگهداری کنید، شاهد رسوب املاح آن خواهید بود. به همین دلیل آب کولر، آب شستشو و آب یخچال اصلا بهترین آب برای رادیاتور ماشین نیست. اما با توجه به اینکه ساختار آب تهویه مطبوع، آب شستشو و آب یخچال به آب مقطر نزدیکتر است، حداقل برای ریختن در رادیاتور مناسب تر از آب آشامیدنی است، اما از استانداردهای آب رادیاتور فاصله دارند.4-2 آب معمولی و ضد یخ

این نوع مخلوط به دلیل املاح موجود در آب لوله کشی تاثیر چندانی بر سختی آب ندارد و رسوب زیادی تولید می کند.

5-2 آب بی کیفیت به عنوان آب رادیاتور فروخته می شود

متاسفانه به دلیل رنگ صنعتی که در این نوع آب ریخته می شود امکان تست دقیق آن وجود ندارد و برای تایید آن باید به آزمایشگاه معتبر فرستاده شود و یا به صورت آزمایشی فلزات مختلف ریخته شود. و بعد از چند هفته می توانید تغییر رنگ یا خوردگی را که در آنها خواهیم دید مشاهده کنید. متاسفانه افراد سودجو به دلیل هزینه بالای تولید آب بدون املاح و مواد اولیه ضد خوردگی ترجیح می دهند از آب معمولی و رنگ صنعتی استفاده کنند. اگر می خواهید بدانید دلیل رسوبات در رادیاتور و به طور کلی مدار گردش آب در سیستم خنک کننده مسدود شده است، ویدیوی زیر را از دست ندهید.
3 دلیل برتری آب رادیاتور نسبت به آب مقطر خالص

همانطور که می دانید آب با کیفیت رادیاتور علاوه بر خلوص بالا، به دلیل خاصیت ضد خوردگی نسبت به آب مقطر خالص آب اگر در دسترس دارید از آن استفاده کنید.آب مقطر خالص نه تنها برای سیستم رادیاتور خودرو شما مفید است، بلکه به دلیل نداشتن خاصیت ضد خوردگی، باعث کاهش عمر قطعات و آسیب شدید به خودرو شما می شود و هزینه های گزافی را برای شما به همراه دارد. دلیل: آب مقطر باید با ضد یخ مخلوط شود. شرکت امیدان صنعت آرمان میهن با کادری مجرب و دانش به روز اقدام به ساخت محصولی با کیفیت نموده است که بدون هیچ آسیبی به خودرو و همچنین از نظر مالی به مشتریان خود کمک کرده است.
4. اهمیت استفاده از آب با کیفیت برای رادیاتور خودرو و اجزای آن

وظیفه اصلی آب رادیاتور خنک کردن موتور خودرو است. با گردش در سیستم خنک کننده خودرو، آب موجود در رادیاتور گرمای موتور را جذب کرده و آن را به رادیاتور خودرو از دست می دهد. بنابراین کیفیت آب رادیاتور در عملکرد صحیح آن بسیار موثر است. از آنجایی که آب موجود در رادیاتور همواره با فلزات مختلف در سیستم خنک کننده خودرو در تماس است، تاثیر مستقیمی بر طول عمر قطعات دارد و در صورتی که این محصول از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، آسیب جدی به بار خواهد آورد. به قطعات مختلف از جمله رادیاتور خودرو.در زیر ترکیبات آب مناسب برای رادیاتورها آورده شده است.

1-4 آب

آب مصرفی در تولید آب رادیاتور باید کاملاً خالص و عاری از املاح و املاح محلول باشد تا باعث رسوب و گرفتگی راه های رادیاتور نشود.

2.4 مواد افزودنی

یکی دیگر از اجزای دستگاه تصفیه آب رادیاتور، مواد افزودنی آن است. وظیفه اصلی این افزودنی ها محافظت از فلزات مختلف در سیستم خنک کننده خودرو مانند مس، فولاد، آلومینیوم، لحیم کاری، چدن و ​​… در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد. پکیج افزودنی آب رادیاتور باید خاصیت ضد خوردگی و آنتی اکسیدانی داشته باشد و همچنین حاوی ترکیبات ضد رسوب باشد تا از ایجاد رسوب در رادیاتور جلوگیری کند. استفاده از افزودنی برای آب رادیاتور در تولید این محصول ضروری است، بنابراین در صورت عدم استفاده از این افزودنی ها شاهد خوردگی و اکسیداسیون فلزات خواهیم بود.

متاسفانه بسیاری از آب های رادیاتور موجود در بازار ادعا می کنند که تنها با ترکیب دو جزء یعنی آب تصفیه شده و رنگ، آب رادیاتور تولید می کنند. اما با توجه به اینکه ساختار اکثر این رنگ ها اسیدی است، استفاده از رنگ در آب برای تولید آب برای رادیاتور باعث کاهش PH آب شده و برای خودرو بسیار مضر است.از دیگر خواص افزودنی های آب رادیاتور می توان به خنثی سازی اثر اسیدی رنگ ها و حفظ PH آب در محدوده مجاز اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا