اقتصادیکسب و کار استانها

آلپاری یا آمارکتس

آلپاری و آمارکتس دو کارگزار معروف فارکس بویژه در ایران هستند. آلپاری در سال 1998 تاسیس شد و از آن زمان به یکی از بزرگترین کارگزاران فارکس در جهان تبدیل شده است. از سوی دیگر، آمارکتس در سال 2007 تاسیس شده است و همچنین خود را به عنوان یک کارگزار معتبر تثبیت کرده و طیف وسیعی از خدمات معاملاتی را به مشتریان ارائه می دهد. هر دو بروکر فارکس حضور چشمگیری در بازار ایران دارند و تعداد زیادی از معامله گران ایرانی را به خود جذب کرده اند.

مقایسه بروکر آلپاری و آمارکتس

تنوع حساب‌ها: هر دو بروکر تنوع خوبی از حساب‌ها را ارائه می‌دهند، اما Alpari گزینه‌های بیشتری برای حساب‌های ECN و حساب‌های با کمیسیون پایین ارائه می‌دهد.
لوریج: AMarkets لوریج بالاتری تا 1:3000 ارائه می‌دهد در حالی که Alpari در برخی حساب‌ها لوریج تا 1:3000 ارائه می‌دهد.
کمیسیون: AMarkets برای حساب ECN کمیسیون دریافت می‌کند، در حالی که Alpari برای برخی حساب‌های ECN کمیسیون دریافت می‌کند و برای دیگر حساب‌ها کمیسیونی ندارد.
حداقل سپرده: حساب‌های nano و standard در Alpari حداقل سپرده پایین‌تری دارند نسبت به حساب استاندارد AMarkets.
برای معامله‌گران تازه‌کار: حساب‌های nano و standard در Alpari با حداقل سپرده پایین‌تر، گزینه‌های مناسبی برای معامله‌گران تازه‌کار هستند که می‌خواهند با سرمایه کمتری شروع به معامله کنند.
برای معامله‌گران حرفه‌ای: حساب‌های ECN در هر دو بروکر برای معامله‌گران حرفه‌ای که به دنبال اجرای سریع و اسپردهای کم هستند، مناسب هستند. اما Alpari با ارائه لوریج تا 1:3000 و کمیسیون پایین‌تر در حساب‌های pro.ecn.mt4 و ecn.mt5، ممکن است جذاب‌تر باشد.
برای معامله‌گران کریپتو: حساب کریپتو در AMarkets با اسپرد شناور از 1.3 پیپ و بدون کارمزد، گزینه‌ای مناسب برای معامله‌گرانی است که به دنبال معامله ارزهای دیجیتال هستند.
برای معامله‌گرانی که به دنبال انعطاف‌پذیری هستند: Alpari با ارائه انواع مختلفی از حساب‌ها، از جمله حساب‌های با اسپرد ثابت و شناور، انتخاب‌های بیشتری به معامله‌گران می‌دهد.
بروکر آلپاری:
بروکر آلپاری ( Alpari ) یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین کارگزاران فارکس در بازارهای مالی است. این بروکر از پلتفرم محبوب متاتریدر ۴ و ۵ استفاده می‌کند. alpari با ارائه چهار نوع پلتفرم به معامله‌گران، انعطاف‌پذیری بی‌نظیری را فراهم کرده است. نسخه وب (WebTrader) این امکان را به معامله‌گران می‌دهد تا بدون نیاز به نصب نرم‌افزار، فقط با مرورگر اینترنتی خود به معامله‌گری بپردازند.

تاسیس: ۱۹۹۸
رگوله:Mwali International Services Authority, FINCOM
حداقل واریزی: 1 دلار
حداکثر لوریج: 1:3000
اهرم: تا ۱:۳۰۰۰
اسپرد: از ۰.۴ پیپ
ابزارهای معاملاتی: فارکس، فلزات، رمزارزها، CFDها بر روی کالاها، شاخص‌ها و سهام
پلتفرم‌های معاملاتی: متاتریدر ۴ و ۵
پشتیبانی مشتریان: ۲۴/۵
مزایا:

حداقل سپرده پایین، که برای مبتدیان مناسب است.
اهرم بالا برای استراتژی‌های معاملاتی پرریسک.
طیف گسترده‌ای از ابزارهای معاملاتی.
ارائه هر دو پلتفرم MT4 و MT5.
معایب:

اسپرد و کمیسیون بالا در برخی نمادها.
نداشتن رگوله اروپایی.

مقایسه اعتبار و رگوله بروکر آلپاری و آمارکتس

مهم‌ترین فاکتور برای مقایسه این بروکر در درجه اول میزان اعتبار و رگولاتوری هر دو است، زیرا برای یک تریدر در ابتدا مهم است که کارگزاری که قرار است در آن سرمایه‌گذاری کند تا چه میزان امن و قابل اعتماد است. در جدول زیر رگوله دو الپاری فارکس و بروکر آمارکتس آورده شده است که البته می‌توان گفت سطح رگوله هردو برابر است و این دو بروکر از این لحاظ برتری خاصی بر یکدیگر ندارند.

نام بروکرها سال تاسیس رگوله امتیاز اعتبار
بروکر آلپاری ۱۹۹۸ Alpari (Comoros) Ltd, Bonovo Road – Fomboni, جزیره موهلی – Comoros Union با شماره HY00423015 به ثبت رسیده و دارای مجوز از سوی «سازمان خدمات بین‌المللی» موهلی، جزیره موهلی به عنوان کارگزار و شرکت تسویه وجوه بین‌المللی تحت مجوز شماره T2023236 است. 

رگوله Finacom برای فعالیت در امور مالی بین‌المللی و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران. آلپاری کاربران خود را در مقاله هرگونه ضرر و زیانی تا سطح ۲۰ هزار یورو مورد بیمه قرار داده است

۸
بروکر آمارکتس ۲۰۰۷ این بروکر زیرنظر رگوله fsasvg که یک نهاد قانونی نظارتی است وجود دارد. همچنین کیفیت این بروکر به صورت ماهانه توسط سازمان معروف Veryify My Trade مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین بروکر A markets از سال ۲۰۱۳ عوض Financial Commission since است که یک سازمان مالی مستقل است و حساب کاربری معامله‌گران را تا سقف ۲۰ هزار یورو بیمه می‌کند. همچنین AMARKETS LLC طبق قوانین جزایر کوک به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود با شماره شرکت LLC 14486/2023 و ثبت مربوطه توسط کمیسیون نظارت مالی FSC جزایر کوک به ثبت رسیده است. آدرس دفتر ثبت شده T&F Chambers، Main Road، Rarotonga، جزایر کوک است. 

 

۸

مقایسه وضعیت وبسایت آلپاری و آمارکتس

بروکر آلپاری و آمارکتس در وب سایت خود زبان فارسی دارند و پشتیبان فارسی زبان آن‌ها به خوبی کاربران را هدایت می‌کند. از نظر وضعیت پنل کاربری باید گفت هر دوی این بروکرها تقریباً امکانات مشابهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و سطح آن‌ها به نسبت با هم برابر است.

مقایسه ثبت نام و احراز هویت در آلپاری و آمارکتس

اگر بخواهیم وضعیت ثبت نام و احراز هویت در این دو بروکر را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که هر دو بروکر روند مشابهی دارند. ثبت نام در هر دو برای کاربران ایرانی آزاد است و روند ثبت نام نیز در هیچکدام پیچیدگی خاصی ندارد. برای احراز هویت نیز در هر دو سایت می‌توانید با مدارک ملی خود از جمله کارت ملی، شناسنامه یا گواهی‌نامه رانندگی ثبت نام خود را انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا