عمومیکسب و کار استانها

بهترین تفریحات کیش کدام است؟

کیش یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری ایران است که به لطف وجود برنامه های تفریحی و سرگرمی، اوقات خوشی را برای همه گردشگران رقم می زند. تفریحات کیش به قدری متنوع است که شاید نتوانید از همه آنها در یک سفر استفاده کنید. در واقع این بستگی به مدت زمان سفر و بودجه شما دارد و اگر اهل ماجراجویی هستید بهترین مقصد را انتخاب کرده اید. زیرا بسیار متنوع و هیجان انگیز هستند.

لیست فعالیت های آبی کیش:

گردشگران علاوه بر استراحت و گشت و گذار، فهرستی از سرگرمی های متنوع و جذاب دارند که نوید گذراندن اوقات خوش و فراموش نشدنی را می دهد. فعالیت های آبی و دریایی در این جزیره که زیر نظر تعدادی کلوپ و مجموعه آبی انجام می شود در ماه های گرم سال طرفداران بسیاری را به خود جلب می کند. از جمله این تفریحات می توان به پاراسلینگ، شاتل، غواصی، تور دریایی VIP کیش، اسکوتر زیر آب، فلای برد، قایق موزی، پارک آبی اقیانوس کیش، تخته پارویی و جت اسکی اشاره کرد.

1. پاراسلسوس
پاراسلینگ نوعی تفریح ​​آبی است که در آن علاقه مندان با یک چتر با طنابی به طول ۱۵۰ متر به یک قایق موتوری متصل می شوند. با حرکت سریع قایق روی آب، کم کم به آسمان پرواز می کنید و اوج هیجان را در آسمان آبی و آب های شفاف خلیج فارس تجربه خواهید کرد.امکان استفاده از چتر پاراسل یک نفره، دو نفره و سه نفره (دو بزرگسال و یک کودک یا دو کودک و یک بزرگسال) وجود دارد. کل مدت این تجربه حدود یک ساعت است، زمان پرواز در بالای آن بین 6 تا 7 دقیقه خواهد بود و تا ارتفاع 150 تا 300 متری صعود خواهید کرد. این تفریح ​​برای خانم ها و آقایان قابل استفاده است، برای این منظور باید از ساحل سیمرغ، ساحل مارینا و ساحل دامون دیدن کنید.
2. شاتل
لذت شاتل این است که روی یک لوله می نشینید و قایق تندرو شما را در امتداد سطح آب می کشد. شاتل کیش را نمی توان به عنوان یک نفر استفاده کرد و شما باید حداقل دو نفر باشید. افراد 6 سال و بالاتر می توانند با رضایت والدین از شاتل استفاده کنند. مدت زمان استفاده از شاتل حدود 15 دقیقه است.
3. غواصی
غواصی یکی از بهترین تفریحات آبی کیش است که گردشگران می توانند در تمام طول سال از آن لذت ببرند. کیش دارای مراکز آموزشی و تفریحی غواصی فراوانی است که این جزیره را به قطب غواصی کشور تبدیل کرده است. شنا با ماهی ها و حیوانات دریایی کیش بدون شک تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد و حتی اگر شنا بلد نیستید می توانید با مربی و وسایل لازم وارد آب شوید.مردان و زنان می توانند در شرایط یکسان غواصی کنند. غواصی فقط بانوان با یک قایق مجزا و یک مربی خانم انجام می شود. کل مدت زمان شیرجه از سوار شدن به قایق تا بازگشت 1.5 ساعت است و شما 15 دقیقه زیر آب می مانید.
4. اسکوتر زیر آب
اسکوتر زیر آب یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی جزیره است که به شما امکان سفر به اعماق خلیج فارس و تماشای دنیای زیر آب و ماهی های رنگارنگ خلیج فارس را می دهد. اسکوتر نوعی غواصی است. با این تفاوت که با کمک موتور زیر آب می توانید با کمک مربی 10 متر زیر آب حرکت کنید. حداقل سن برای استفاده از اسکوتر زیر آب 12 سال و حداقل قد برای مردان و زنان 150 سانتی متر است. اسکوتر زیردریایی برای یک نفر است و برای این تفریح ​​نیازی به دانستن شنا ندارید.
5. تخته پرواز
فلای بورد وسیله ای است که با اتصال به جت اسکی شما را در هوا نگه می دارد. علاوه بر این با پمپاژ آب امکان انجام حرکات نمایشی و شیرجه را به شما می دهد و در نتیجه لذت و هیجان بین آسمان و آب های جزیره را به همراه دارد. این سرگرمی برای افراد بالای 18 سال (زنان و آقایان) مناسب است و 20 دقیقه زمان می برد.فلای بورد یک سرگرمی بسیار ساده است که پنج دقیقه اول آن به دستورالعمل های کوتاه اختصاص دارد.
6. موز
موز یکی دیگر از فعالیت های آبی است که در آن سوار بر لوله های موز (شکل موز) می شوید و سپس با قایق های تندرو با سرعت بسیار بالا در سطح دریا حرکت می کنید. این سرسره آبی گروهی بسیار هیجان انگیز است و حداقل چهار و حداکثر هشت نفر می توانند در عرض 15 دقیقه از آن استفاده کنند. تفاوت بین موز و شاتل در شکل لوله است که شبیه موز است. شاتل انواع مبل و تشک نیز دارد و برای دو تا چهار نفر مناسب است. اگرچه برای استفاده از موز باید حداقل چهار نفر باشید.
7. تخته پارویی
پارو سواری یکی از متنوع ترین تفریحات آبی کیش است که جویندگان هیجان نباید آن را از دست بدهند! تخته پارویی تخته ای جامد است که افراد پاهای خود را روی آن قرار می دهند و سپس در آب حرکت می کنند. پارو زدن یکی از تفریحات متنوع و ارزان در کیش است
تخته های پارو برای هر نوع وزنی مناسب هستند و می توانند به طور همزمان با کودک شما استفاده شوند. زنان نیز می توانند با پوشیدن لباس های خاص از آن بهره مند شوند.

8. جت اسکی
جت سواری یکی از تفریحات هیجان انگیز سفر به شهرهای ساحلی مانند جزیره کیش است که احساس سرعت و قدرت مانور در دریا را به شما القا می کند. هر جت می تواند دو نفر را حمل کند و برای خانم ها و آقایان قابل استفاده است. اگرچه افراد بالای 100 کیلوگرم باید به تنهایی رانندگی کنند.
9. اسکی روی آب
در اولین مکان اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره کیش می توانید از اسکی روی آب یا اسکی روی کابل لذت ببرید. این مکان مجهز به رختکن و دوش، سکوی شروع، اتاق تمرین و فروشگاه لوازم ورزشی ویژه، رستوران و کافه می باشد. امکان اسکی 12 نفر به صورت همزمان در کیبل اسکی کیش وجود دارد که در ابتدا از مربی یاد خواهید گرفت. علاوه بر اسکی روی آب با کابل برق (اسکی کابلی)، امکان اسکی روی آب با قایق نیز در این جزیره وجود دارد. در این نوع اسکی شما با طناب به قایق تندرو متصل هستید.اما با اسکی کابلی شما با کابلی که هزینه بیشتری نسبت به اسکی روی قایق دارد به برج های پارک اسکی کابلی متصل می شوید.
10. تخته بادبادک
کایت بردینگ ترکیبی از پاراگلایدر و اسکی روی آب است که با آن می توانید روی سطح آب و امواج حرکت کنید. در این سرگرمی باید سوار تخته اسکی شوید. در حالی که به بادبادک متصل هستید، چند دقیقه در هوا خواهید ماند. بادبادک نقش بادبان دارد و تخته وظیفه حمل ورزشکار را روی آب دارد.
11. گشت دریایی خصوصی
در تور دریایی می توانید از قایق شخصی با کاپیتان استفاده کنید و از خلیج زیبای فارس لذت ببرید. ماهیگیری با تفنگ و تجربه غواصی آزاد نیز بسیار هیجان انگیز است که در گشت دریایی امکان پذیر است. گشت دریایی را می توان برای یک، دو، سه، چهار و پنج ساعت رزرو کرد. بسیاری از افراد از این مناسبت برای جشن تولد، سالگرد ازدواج و غیره استفاده می کنند تا با بادکنک، کیک، موسیقی، عکس و فیلم، رویدادی فراموش نشدنی را برای عزیزان خود رقم بزنند.
12. پارک آبی اقیانوس
پارک آبی اوشن کیش بزرگترین پارک آبی روباز ایران و تنها پارک آبی روباز بانوان است که به لطف استخرها، سوناها و جکوزی های آرامش بخش خود، تجربه جذابی از تفریحات آبی فوق العاده را برای شما به ارمغان می آورد.جالب اینجاست که پارک آبی اوشن تنها پارک آبی کشور است که امکانات موج سواری دارد. این پارک آبی دارای سیستم گرمایشی برای فصول سرد سال است و به همین دلیل حتی در هوای خنک نیز می توانید از آن لذت ببرید و غروب زیبای کیش را از این مکان تماشا کنید. برخی از قسمت های تفریحی این مکان عبارتند از: پیچالوپ، دینگل، رالی راید، ماساژ و اسپا و غیره.
13. سواحل کیش
وجود سواحل مردانه و زنانه در کیش این امکان را به شما می دهد تا آزادانه شنا و آفتاب بگیرید. تجربه ای که در چند نقطه ایران برای بانوان امکان پذیر است. این سواحل دارای امکاناتی مانند دوش آب، تخت و چتر ساحلی، غرفه های فروش لوازم شنا و لوازم بهداشتی، رختکن، نجات غریق، ماساژ، سرویس بهداشتی، بوفه غذا و … می باشد… در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این، استفاده از زمین های والیبال، هندبال و فوتبال ساحلی، فعالیت های دریایی (جت اسکی، قایقرانی، اسکی روی آب، غواصی و قایقرانی) حکایت از لحظات ناب دارد.
14. ماهیگیری
علاقه مندان به ماهیگیری می توانند در بیشتر نقاط جزیره کیش از این فعالیت جذاب لذت ببرند. اما گردشگرانی که به دنبال ماهیگیری حرفه ای هستند باید از کلوپ های ماهیگیری متعدد در کنار سواحل جزیره مانند باشگاه ماهیگیری هامور دریایی کیش و باشگاه ماهیگیری مارینا که تجهیزات مورد نیاز را فراهم می کنند استفاده کنند. در این مراکز هم از ساحل و هم از قایق امکان ماهیگیری وجود دارد. از آنجایی که سواحل جزیره تمیز و دارای امنیت کامل هستند، می توانید بدون نگرانی به ماهیگیری بروید. ساعات اولیه صبح و عصر که دمای هوا کمی خنک تر است بهترین زمان برای ماهیگیری در کیش است. همچنین بین چهار تا هفت صبح سطح آب دریا بالا می رود و گردشگران به راحتی می توانند تعداد زیادی ماهی صید کنند.
15. قایقرانی
برای قایق سواری در کیش می توانید از انواع قایق های پدالی، قایق های موتوری، قایق های پارویی، قایق های تفریحی مبله VIP و … استفاده کنید.. با توجه به علاقه خود انتخاب کنید. چرخ‌های آبی برای کسانی که ترجیح می‌دهند مناظر طبیعی را با سرعت کمتری تماشا کنند مناسب است.

دکمه بازگشت به بالا