اقتصادیعمومیکسب و کار استانها

خلاقیت در طراحی نمای ساختمان

ایده نو و خلاقیت در طراحی نمای ساختمان

قیمت سنگ عباس آباد اصفهان: مهمترین بخش صنعت ساختمان سازی است اگر فکر نو و خلاقیت در طراحی نمای ساختمان  وجود نداشته باشد با تکرار طراحی های قبلی و شکست در طراحی مواجه خواهیم شد. وقتی یک ساختمان نو ساخته می شود کپی از طراحی نمای ساختمان های دیگر چیزی بی معنی است در کل باید گفت ساختمان تازه نیازمند نمای متفاوت است. ایده جدید و خلاقیت در طراحی نمای ساختمان یعنی چیزی طراحی و اجرا کنیم که متفاوت تر از آن چیزی باشد که تا حالا در داخل شهرها دیده ایم.

زیبایی ها انسان را به سمت خود خواهند کشید اگر خلاقیت در طراحی نمای ساختمان وجود داشته باشد، طرح ما نیز جدید و جذاب می شود و از زیبایی بصری برخوردار می شود و قطعا مخاطب را به خود جذب خواهد کرد. طراحی ها باید به گونه ای باشد که مخاطب از روی نمای ساختمان کاربری آن را تشخیص دهد. نمای ساختمان های مسکونی قطعا باید با و متفاوت باشد.

 خلاقیت در طراحی نمای ساختمان

خرید اینترنتی سنگ عباس آباد: در ضمن باید این نکته را فراموش نکنیم که بودجه مالک بیشترین اثر را بر روی نوع طراحی ساختمان خواهد داشت معمولا طراحان بر اساس بودجه ای که کارفرما برای طراحی و اجرای نمای ساختمان کنار گذاشته است کار خود را انجام می دهند اما این نکته نباید فراموش شود در هر حالت طراحی باید متناسب با امکانات و خلاقانه انجام شود.

بکارگیری خلاقیت در طراحی نمای ساختمان ارتباطی با میزان بودجه و سایز ساختمان نخواهد داشت بلکه طراح باید برای شرایط موجود خلاقیت به خرج بدهد و ایده های نو در طراحی خود بکار ببرد. طراحی بدون پشتوانه خلاقیت کاربر پسند نخواهد بود.

در طراحی نما توجه به وضعیت آب و هوایی بسیار با اهمیت است چون تعدادی از مصالح در برخی از شرایط هوایی مقاومت لازم را ندارند و در کوتاه ترین زمان از بین خواهد رفت و زیبایی خود را از دست خواهد داد به عنوان مثال استفاده از برخی سرامیک ها در مناطق سردسیر مناسب نخواهد بود و به مرور لعاب آن از بین می رود.

[irp posts=”3899″ name=”نکات اجرایی نمای ساختمان”]

کارایی متفاوت نمای ساختمان

همچنین نمای طراحی شده جدا از زیبایی که برای ساختمان ایجاد می کند باید عایق مناسبی برای گرما و سرما نیز باشد در مناطق سردسیر اولویت اجرایی نما ایجاد عایق در برابر سرما است پس باید مصالح انتخابی بتواند جوابگوی تمام انتظارات کارفرما باشد.

مقاومت نما در برابر زلزله و ضربه یکی دیگر از نکات حائز اهمیت است که باید در هنگام طراحی نمای ساختمان مدنظر قرار بگیرد. نمای ساختمان باید طوری طراحی و اجرا شود که از همدیگر جدا نشوند و مصالحی که آنها را به همدیگر متصل می کند دارای کیفیت مناسبی باشد.

نمای ساختمان شباهت زیادی به لباس در تن انسان دارد همانطور که ما آدم ها را در دید اول بر اساس لباس آنالیز می کنیم همانطور هم در نگاه اول با دیدن نمای ساختمان می توانیم کل ساختمان را آنالیز کنیم.

یک نمای خلاقانه و خوب علاوه بر اینکه زیبایی ایجاد می کند ارزش ساختمان را نیز بالا می برد چون اولین چیزی که مخاطب با آن ارتباط برقرار میکند نمای ساختمان است.

با فعالیت نزدیک به یک دهه در حوزه طراحی و اجرای ساختمان توانایی طراحی با سبک های مختلف را خواهد داشت. اینکه ساختمان شما در چه بافتی قرار گرفته یا چه کاربری دارد اصلا مهم نیست آریاز دیزاین با بهره گیری از طراحان تحصیل کرده و مجرب توانایی اجرای نمای ساختمان در سبک های ، با استفاده از متریال های مختلف را دارد.

خلاقیت در طراحی نمای ساختمان رومی

[irp posts=”2068″ name=”متداول ترین سبک های طراحی نما در ایران”]

خلاقیت در طراحی نمای ساختمان به سبک رومی

یکی از طراحی های نمای ساختمان کلاسیک که این روزها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد نمای رومی است برخلاف آن چیزی که تصور می شود این سبک تنها مختص به روم باستان نیست و بخش زیادی از تاریخ معماری که ایران نیز جزو آن است در بر می گیرد. سر ستون های زیبای تخت جمشید در استفاده شده اند.

در نمای رومی از ترکیب ، و گرانیت استفاده می شود برای طراحی این نوع از نما بیشتر از سنگ های روشن استفاده می شود یکی از دلایلی که تمایل به این نوع سبک از نما در کشور زیاد است در دسترس بودن مصالح آن است. وجود معادن زیاد سنگ تراورتن باعث شده این نوع سنگ به راحتی تهیه و مورد استفاده قرار گیرد.

قاب پنجره ها، سر ستون ها، ستون های کوتاه تزئینی، قوس های بزرگ، کله گاوی، کتیبه ها و ستون های دایره ای المان های رایجی هستند که در سبک نمای رومی بکار گرفته می شوند. این المان ها بر اساس ابعاد ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به خلاقیت هایی که طراحان و استادکاران در حین انجام نمای رومی اعمال می کنند جزئیات این سبک همیشه دستخوش تغییر بوده و مواردی در طول دوران مختلف به آن اضافه یا کسر شده است.

کیفیت سنگ بکار رفته در اجرای نمای زیبا و منحصر بسیار تاثیرگذار است. سنگ نما باید از لحاظ ظاهری سالم و فاقد پوسیدگی باشد. جذب آب آن باید کم باشد و در برابر نور خورشید رنگ خود را از دست ندهد. سنگ های چینی، تراورتن، گرانیت و استون که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند در نماهای ساختمان بکار برده می شوند.

علاقمندی به سبک مدرن

اخیرا علاقه به نمای مدرن بیشتر شده است در نمای مدرن دست طراحان برای ایده های نو و خلاقانه بیشتر از نمای کلاسیک است. اجرای نمای مدرن در ساختمان های تجاری و اداری دارای محبوبیت زیادی است. طراحی های مدرن در اوج سادگی خیلی زیبا بنظر می رسند. در این نوع طراحی ترکیب متریال های متنوع، پنجره های بزرگ و … را شاهد هستیم.

مشاوره گرفتن از شرکت های طراحی نمای ساختمان بسیار با اهمیت است بطور مثال باید گفته شود هیچ فردی دنبال یک ساختمان مدرن در منطقه ای سنتی و ساده نخواهد بود پس اگر در منطقه ای با بافت سنتی و قدیمی قرار دارید طراحی نما به سبک مدرن را فراموش کنید چون به این معنی خواهد بود که هیچ چیزی جای خودش نیست و بعدا در فروش ساختمان با مشکل مواجه خواهید شد.

خلاقیت در طراحی نمای ساختمان مدرن

در چنین محله هایی خلاقیت در طراحی نمای ساختمان و ایده های نو می تواند ساختمان شما را با بهره گیری از وضعیت و بافت موجود با دیگر ساختمان ها متمایز کند نه اینکه سبکی مدرن را در چنین محله ای بکار ببرید. در چنین طراحی باید آنقدر خلاقیت به خرج داد هم بافت محله حفظ شود و هم ساختمان مدنظر برجسته بنظر برسد.

اگر ساختمان مد نظر شما برای طراحی نمای ساختمان یک بیمارستان است طراحی آن به شیوه ساختمان مسکونی قابل توجیه نیست. همانطور که به آن اشاره شد باید طراحی نما با طراحی داخلی همخوانی داشته باشد. از آن مهمتر نمای ساختمان نمایانگر هویت ساختمان است و با دیدن نمای ساختمان مخاطب باید بفهمد این ساختمان چه کاربری دارد.

استفاده از ال ای دی در طراحی نمای ساختمان

برای ساختمان های تجاری که به بازار های موبایل و کامپیوتر و در کل تکنولوژی های جدید معروف هستند استفاده از طرح تابلوهای روان ال ای دی بزرگ بسیار زیبا بنظر خواهد رسید. جدا از زیبایی نمایی ساختمان و مرتبط بودن با کاربرد ساختمان می توان از ال ای دی ها به عنوان تبلیغات استفاده کرد و به صورت مداوم نیز می توان تصویر آن را تغییر داد.

منبع : صنایع سنگ ایران

دکمه بازگشت به بالا