عمومی

راهنمای خرید پیانو دیجیتال

اگر قصد خرید پیانو را دارید بهتر است قبل از رفتن به فروشگاه خودتان اطلاعات کافی را به دست بیاورید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. پیانو نسبت به بسیاری از سازها گران‌تر است و خرید پیانو در واقع یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت است. این ساز طول عمر زیادی دارد. این مقاله به شما کمک می‌کند جواب سوال‌هایی که معمولا برای علاقه مندان به این موسیقی پیش می‌آید را بیابید.

  • فرق بین پیانو دیجیتال و آکوستیک چیست؟
  • کدام برند پیانو بهتر است؟  می‌توان به جای پیانو از ارگ استفاده کرد؟
  • و نکات خرید پیانو

ساز پیانو یکی از مشهورترین و پر کاربردترین سازهاست و نمی‌توان به جای آن از ارگ استفاده کرد. با دانستن انواع پیانو می‌توانید بفهمید چه پیانویی مناسب شماست.

پیانو آکوستیک

پیانو آکوستیک ساختار مکانیکی دارد و برای نواختن آن نیازی به نیروی برق نیست یعنی وقتی کلید‌ها (کلاویه ها) پیانو را فشار می‌دهیم، داخل پیانو چکشی به سیم‌ها برخورد کرده و صدا تولید می‌کند. بهترین و با کیفیت‌ترین نوع پیانوست و اجزای آن به صورت جداگانه در چارچوب پیانو قرار گرفته‌اند.

دو مدل پیانو آکوستیک وجود دارد:

پیانو دیواری (آپرایت):

در منازل استفاده شده و سیم‌های آن به صورت عمودی هستند تا کمتر جا بگیرند. در این نوع پیانو هر چه ارتفاع جعبه پشت پیانو که سیم‌ها در آن قرار دارند بلندتر باشد یعنی سیم بیشتری در آن استفاده شده و صدای بازتر و بهتری دارد. قیمت این نوع پیانو از نوع رویال آن ارزان‌تر است و حدودا بالای 100 میلیون می‌باشد.

پیانو رویال (کنسرتی، گرند یا بزرگ):

اندازه آن بزرگتر است و سیم‌ها به صورت افقی بسته می‌شوند و هرچه ساز کشیده‌تر باشد یعنی در آن سیم بیشتری استفاده شده و صدای بهتری دارد. این پیانو گران‌ترین نوع پیانوست و قیمت آن بالای 400 میلیون است.

پیانو دیجیتال

پیانو دیجیتال برای کم کردن هزینه خرید ساخته شده و برای کار کردن به نیروی برق نیاز دارند و در آن‌ها هیچ چکشی به سیمی برخورد نکرده و با فشار دادن کلیدهای این پیانو صدای ضبط شده‌ی پیانوی آکوستیک توسط تکنولوژی الکتریکی تولید و پخش می‌شود. تنوع این مدل پیانو زیاد است و مقرون به صرفه هستند.

برای کسی که قصد آموزش پیانو را دارد این پیانو استفاده نمی‌شود اما بعضی آهنگسازان از پیانوی دیجیتال استفاده می‌کنند بخاطر امکاناتی مثل ضبط روی کارت حافظه یا وصل شدن به کامپیوتر که این امکانات به آهنگسازان در ساخت آهنگ کمک می‌کند. بعضی از پیانوهای دیجیتال صداهای مصنوعی تولید می‌کنندو به آمپ و استریو نیاز دارند.

قیمت پیانو دیجیتال

قیمت پیانوهای آکوستیک گران‌تر است و با گذشت زمان هم افت قیمت کمتری دارند و در واقع با تورم قیمت آن‌ها نیز افزایش یافته اما پیانوهای دیجیتال قیمتشان مناسب‌تر است و با گذشت زمان هم مثل سایر وسایل برقی قیمتشان افت پیدا می‌کند.

گران‌ترین نوع پیانوها به ترتیب:

  • پیانو آکوستیک رویال
  • پیانو آکوستیک دیواری
  • پیانو دیجیتال

پیانوهای دیجیتال که صدای آن‌ها بسیار شبیه به صدای پیانو آکوستیک می‌باشد قیمت آن‌ها حدودا بین 8 تا 20 میلیون است و مدل‌های حرفه‌ای‌تر آن بین 60 تا 70 میلیون می‌باشند.

نکات خرید پیانو دیجیتال

  • قبل از خرید پیانو حتما آن را به کمک یک فرد باتجربه امتحان کنید.
  • مطمِئن شوید پیانوی آکوستیک می‌خواهید یا پیانوی دیجیتال
  • اگر در منزل آپارتمانی یا کوچک هستید پیانوی کنسرتی انتخاب مناسبی نیست هم بخاطر اشغال فضای زیاد و هم صدای بلند آن، از پیانوی دیواری استفاده کنید.
  • اگر قصد خرید یک پیانوی ارزان را دارید ابتدا یک پیانو دیواری بخرید و بعد از مدتی اگر به ادامه آموزش پیانو علاقه داشتید می‌توانید یک پیانوی حرفه‌ای‌تر بخرید.
  • از یک فروشنده معتبر و با تجربه خرید کنید.
  • اگر برای سرگرمی می‌خواهید از پیانو استفاده کنید یک پیانوی دیجیتال برای شما می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.
دکمه بازگشت به بالا