عمومیکسب و کار استانها

شکم بند مقاومتی

در این مطلب درباره انجام تمرینات مقاومتی با استفاده از کش صحبت کردیم. گفتیم که می‌توانید با تهیه یکی از انواع کش‌های ورزشی در منزل نیز تمرینات مقاومتی و کششی را انجام دهید. انجام تمرینات با کش فواید زیادی دارد؛ مثلا دایره حرکتی شما وسعت می‌یابد، انعطافتان بیشتر می‌شود و احتمال آسیب ورزشی نیز کمتر خواهد شد. کش‌های ورزشی انواع مختلفی دارند که معمولا بر اساس مقدار مقاومتشان دسته‌بندی می‌شوند. هر کدام از کش‌ها برای ورزشی خاص یا انجام تمرینات مشخصی طراحی شده‌اند و عضلات خاصی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

‌اسپورتی باش | کش بدنسازی مدرن مقاومت قوی

برای اینکه با اصول ورزشی آشنا شوید و بدانید که هر تمرین را چگونه انجام دهید، نیاز به یک راهنمای خوب دارید. انجام تمرینات ورزشی در صورتی تاثیر مثبت دارد که بر پایه اصول صحیح باشد.کارشناسان ما در هر لحظه آماده خدمات‌رسانی‌اند.  گن ۲۵ فنر ساعت شنی یکی از بهترین مدل های گن لاغری شکم می باشد که پشت بدن را هم پوشش می دهد

ورزش با کش مزایای زیادی نسبت به ورزش با دمبل دارد؛ مثلا اینکه دامنه حرکتتان گسترده‌تر می‌شود؛ احتمال آسیب ورزشی کاهش می‌یابد و انعطاف و مقاومت بدنتان بالا می‌رود.تمرینات مقاومتی و کششی زیادی را می‌توان با کش ورزشی انجام داد. از جمله حرکات معروف با کش می‌توان به اسکوات، کیک‌بک دانکی، جلو بازو، پشت بازو خوابیده، چرخش تنه با کش و غیره اشاره کرد.

کش در تمرینات ورزشی متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انجام ورزش‌هایی مانند پیلاتس و CX با کش کار را برای شما راحت‌تر می‌کند و باعث افزایش مقاومت بدن می‌شود. در ضمن تمرینات بدن‌سازی را نیز می‌توان به جای دمبل با کش در منزل انجام داد.

فواید عضله سازی با کش مقاومتی

تمرین با کش مقاومتی با استفاده از چیزی مانند دمبل بسیار متفاوت است. هنگام استفاده از کش مقاومتی، عضله شما تحت کشش مداوم است، بنابراین کیفیت و اثربخشی با هر تکرار بهبود می‌یابد.

کش مقاومتی/ استقامتی عضلات تثبیت کننده را به کار می‌گیرند و باعث می‌شوند که تمرین کامل‌تر انجام شود. همچنین برای افزایش شدت، می‌توان کش ورزشی را به تمام ورزش‌ها، مانند ورزش با وزنه اضافه کرد. کش‌های ورزشی بسیار متنوع هستند و می‌توانند مزایایی را از عضله سازی تا بهبود آسیب ارائه دهند.

چگونه از مزایای کش بدنسازی حداکثر استفاده را ببریم؟

استفاده از کش مقاومتی/ استقامتی یا کش بدن‌سازی چه در یک برنامه تمرینی ادغام شود و چه در یک تمرین ساده، سود واقعی برای کل بدن را به ارمغان می‌آورد و عضلات سه سر، پاها، کمر، باسن و تمام ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد.

فواید کش مقاومتی / استقامتی چیست؟

قابل حمل و ارزان است

یکی از بهترین چیزها در مورد کش‌های مقاومتی این است که قابل حمل هستند. آن‌ها کوچک، سبک و قابل خم شدن هستند، که آن‌ها را به همراهی برای سفر تبدیل می‌کند. می‌توانید آن‌ها را به محل کار و مسافرت‌ها ببرید یا به‌راحتی برای تمرین در خانه داشته باشید.کش‌های مقاومتی نسبت به وزنه‌های دستی یا صفحه‌ای قیمت کمتری دارند. از آنجایی‌که آن‌ها یک بار خریداری می‌شوند، در هزینه‌های مداوم مانند عضویت در باشگاه صرفه جویی خواهید کرد.

موجب ارتباط بهتر ذهن و بدن می‌شود

تمرکز در کنترل مداوم کشش کش و اینکه چگونه آن را به جای خود بازگردانید، می‌تواند به شما کمک کند روی حرکت و لحظه تمرکز نمایید.

موجب تثبیت عضلات می‌شود

کش‌های پیلاتس یا کش‌های مقاومتی را می‌توان به تنهایی یا به عنوان مکمل تمرین موجود استفاده کرد. آن‌ها همچنین بی ثباتی در حرکات را ترویج می‌کنند. این امر فرصتی را برای بهبود عضلات تثبیت کننده فراهم می‌نماید. به عنوان مثال، اگر یک حلقه ساده دوسر بازو را با وزنه دست انجام می‌دهید، نیروی جاذبه به شما کمک می‌کند تا بازوی خود را به حالت اولیه بازگردانید.

با کاهش خطر آسیب، ورزش امنی را ایجاد می‌کند

وزنه‌های آزاد راهی عالی برای بهبود عضلات و قدرت هستند. اما آن‌ها با برخی آسیب ها و خطرات همراه می‌باشند. وزنه‌ها همچنین به دلیل داشتن وزن، می‌توانند به نقاط آسیب پذیری مانند مچ دست آسیب برسانند. اگر مچ دست خود را خم کنید تا وزنه را بلند نمایید، در خطر فشار دادن به عضلات هستید.

انواع کش مقاومتی / بدنسازی

کش مقاومتی انواع مختلفی دارد. در واقع، اگر تا به حال یک کش خرید کرده باشید، به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که آنها در رنگ‌های مختلف هستند. لازم است بدانید این رنگ‌ها فقط برای مد یا هماهنگی با لباس‌های تمرینی شما نیستند، بلکه در واقع نشان‌دهنده مقاومت باندها می‌باشند. در ادامه این رنگ‌ها را تعریف می‌کنیم.

رنگ زرد

کش مقاومتی زرد برای مبتدیان عالی است. آنها مقاومت نوری دارند و بسیار کششی هستند. این بدان معنی است که تلاش کمی برای مقابله با آنها لازم است. معمولاً از کش‌های بدنسازی سبک برای انجام برخی از تمرینات که از مفاصل مانند شانه و ساق پا استفاده می‌شود و برای شکستن آن نیازی به مقاومت زیادی نیست به کار می‌روند.

سبز

کش‌های بدنسازی سبز مقاومت متوسط و کشش بیشتری نسبت به کش‌های زرد دارند. ‌اگر به دنبال یک پله بالاتر از مبتدی هستید، کش‌های مقاومت سبز قدم بعدی شما هستند. از این نوارها برای انجام برخی تمرینات که نیاز به کشش کمی دارند استفاده می‌شود. می‌توانید برای تقویت عضلات دوسر و سه سر از آنها استفاده نمایید. برای دیدن قیمت گن پادار قزن دار با قسمت محصولات لاغری سایت رفته و ثبت سفارش کنید.

قرمز

کش‌های بدنسازی قرمز دارای سطح کشش بالاتری نسبت به رنگ سبز و زرد هستند. بعد از اینکه چند روزی قدرت عضلانی ایجاد کردید و آماده شدید که مقاومت بیشتری را امتحان کنید، از یک کش قرمز رنگ استفاده کنید. این کش‌ها برای تقویت عضلاتی مانند پاها، پشت و سینه مناسب هستند.

آبی

کش‌های مقاومتی آبی بسیار سفت و مقاوم هستند. کشیدن آن‌ها سخت‌تر است و در مقایسه با همتایان خود، به قدرت بیشتری نیاز دارند. نوارهای آبی برای افرادی است که بسیار قوی هستند یا برای گروه های عضلانی بزرگتر مانند پاها، سینه و پشت استفاده می‌شوند. همچنین باید از آنها هنگام تمرین با شخص دیگری استفاده کنید.

سیاه

کش‌های مقاومتی مشکی سنگین‌ترین مقاومت در برابر کشش را دارند و تمرین را نسبت به تمرینی که با نوار سبز یا قرمز انجام می‌دهید کمی چالش برانگیزتر می‌کند. نوارهای مشکی برای گروه های عضلانی بزرگ مانند پاها یا هنگام کار با شخص دیگری استفاده می‌شوند. ممکن است کسی فکر کند که استفاده از کش بدنسازی مشکی خوب است، اما باید به روش صحیح استفاده شود. اگر عضله قوی ندارید، استفاده از نوارهای مشکی برای شما مناسب نیست.

سخن پایانی

هنگامی‌که گزینه‌های ورزشی شما محدود است، کش ورزشی که کش پیلاتس، کش تناسب‌اندام، کش مقاومتی یا کش بدن‌سازی هم نامیده می‌شود، می‌تواند کمک کننده باشد. به این صورت که دمبل‌های 10 پوندی می‌توانند به‌ راحتی با اضافه کردن یک کش به دمبل 30 یا 40 پوندی تبدیل شوند و یک هالتر 45 پوندی بدون نیاز به صفحه به مقاومت سه‌ رقمی می‌رسد. کش‌های ورزشی انواع مختلفی دارند که می‌توانید پس از مشاوره با افراد متخصص بهترین نوع آن را برای خود انتخاب کنید. قیمت گن ساعت شنی قزن دار با توجه به کاربردش بسیار مناسب است.

دکمه بازگشت به بالا