عمومیکسب و کار استانها

مه پاش نیمه صنعتی

مه پاش ها وسایلی هستند که فضاهای باز رستوران ها، آلاچیق ها، تراس های ویلا و … را مرطوب و خنک می کنند. این دستگاه آب را کاملاً پودر می کند، آب مصرف شده به محض خروج از نازل به صورت پودر در می آید.

پس از آزاد شدن آب، پودر تبخیر می شود و بدون خیس شدن سطح مورد نظر، دمای محیط را کاهش می دهد. علاوه بر این، مه گرفتگی باعث کاهش قابل توجه مصرف آب و صرفه جویی در مصرف خانگی، کاهش حشرات و گرد و غبار در فضاهای باز، خنک نگه داشتن فضا و حفظ رطوبت در گرمای تابستان می شود.

پک مه خانه و رستوران

اگر قصد نصب مه پاش با کیفیت با تعداد نازل 35-65 را دارید می توانید از پکیج مه پاش با ظرفیت پمپ 100 بار استفاده کنید. همچنین یک پمپ با ظرفیت 50 بار وجود دارد که امکان نصب 25-35 نازل برای آن وجود دارد. با استفاده از این پکیج می توانید بهترین کیفیت مه پاش را داشته باشید.

این پکیج مه پاش با کیفیت و قدرتمند دارای قابلیت پاشش آب و بدون رطوبت می باشد که کاهش مطلوب دمای هوا در تابستان را تضمین می کند. ظاهر زیبا و قابل حمل با استفاده از پمپ پیستونی باکیفیت یکی از مزیت های مهم این پکیج فشرده است.

بدنه پمپ مه پاش دارای دو دسته است که می توانید به راحتی آن را جابجا کنید. به سادگی شیلنگ ها و نازل مه پاش را به پمپ وصل کرده و سیستم را راه اندازی کنید. پس از نصب شیلنگ ها و نازل ها و اتصال پروب آب مخزن به پمپ، فشار پمپ را با استفاده از دکمه تنظیم و گیج فشار با توجه به تعداد نازل ها تنظیم کنید. دستگاه تنظیم فشار چرخشی می باشد که با استفاده از این دستگاه می توانید فشار آب را تنظیم کرده و بر روی مناسب ترین فشار برای ایجاد مه تنظیم کنید.

ابعاد استاندارد پمپ های مه شکن

این پمپ مه پاش 100 بار تقریباً اندازه دارد. 255*342*175 میلی متر با وزنی برابر با 5219 و ابعاد پمپ مه شکن 50 بار تقریبی می باشد. 377 x 142 x 196 با وزن 2.7.

در پمپ های 100 بار یک گیج فشار و یک دکمه تنظیم فشار روی بدنه پمپ تعبیه شده است. وظیفه این کلید تنظیم فشار است. در واقع با این کلید می توانید فشار مورد نظر را بر اساس تعداد نازل های مه تنظیم کنید. قسمت بیرونی بدنه پمپ فلزی بوده و از استحکام بالایی برخوردار است، بنابراین در برابر ضربه های احتمالی مقاوم خواهد بود. پکیج مه پاش Besos شامل یک سری نازل و پایه نازل، تابلو برق و تایمر، فیلتر آب، خط بالا و پایین، شلنگ پلی آمید مرغوب، شلنگ ورودی و خروجی آب با کیفیت بالا می باشد. همچنین طول شیلنگ ورودی آب 5 می باشد.

توان پمپ مه شکن 100 بار بیسئوس حدود 1300 وات و مه شکن 50 باری 1000 وات می باشد. قدرت موتور در پمپ اول 21700 دور در دقیقه و در پمپ دوم 26000 دور در دقیقه است. این اعداد طراحی یک پمپ قدرتمند و قدرتمند را نشان می دهد که می تواند به سرعت آب را به داخل نازل ها فشار داده و در هوا پخش کند.

این پمپ مه پاش قادر است آب را با فشاری معادل 100 بار پشت نازل های مه پاش قرار دهد تا آب با فشار زیاد از نازل ها خارج شود. در نتیجه آب پودر شده اصلاً باعث خیسی نمی شود.

شایان ذکر است حداکثر آبدهی برای پمپ 100 بار 420 لیتر در ساعت و برای پمپ 50 بار حدود 252 لیتر در ساعت می باشد. برای بهبود عملکرد پمپ و افزایش عمر مفید آن، بهتر است از مخزن 60 لیتری برای ورودی آب پمپ استفاده شود. قبل از ریختن آب در مخزن باید از فیلتر مناسب برای جلوگیری از ورود رسوب به داخل نازل ها استفاده شود.

گواهینامه و استانداردهای پمپ های معیوب

پمپ مه پاش بیسا دارای استانداردها و گواهینامه های مختلفی مانند FCC, CCC, RoHS, GS, TUV می باشد. این امر کیفیت بالای تولید را نشان می دهد و ایمنی را برای مشتری تضمین می کند. به عنوان مثال، پمپ مه شکن فوق العاده مقاوم و محافظت شده است.

علاوه بر این، پمپ مه پاش Besos دارای رتبه IPX5 است که نشان دهنده مقاومت در برابر رطوبت است. این پمپ تک فاز بوده و با برق شهری 220 ولت کار می کند. در هنگام راه اندازی بهتر است از نیروگاهی استفاده کنید که دارای تایمر مه باشد.

نحوه عملکرد سیستم مه

فرآیند تولید مه در این محصول به این صورت است که یک پمپ فشار قوی به یک موتور الکتریکی متصل می شود. هنگامی که پمپ فشار قوی آب را فشرده می کند، آب از طریق لوله یا شیلنگ وارد نازل شده و تحت فشار 70 بار از نازل خارج می شود و مه (ذرات بسیار ریز آب) به ابعاد حدود 5 تا 10 میکرون را تشکیل می دهد. آب با توجه به شکل و اندازه دهانه های موجود به روش های مختلف از طریق نازل ها خارج می شود.

این سیستم میلیون ها مولکول ریز آب تولید می کند که به سرعت تبخیر می شوند. این فرآیند تبخیر به انرژی حاصل از گرما از طریق هوا نیاز دارد و بنابراین دمای هوا تا 15 درجه سانتیگراد (بسته به دما و رطوبت محیط) کاهش می یابد. این مدل رایج ترین روش سیستم مه پاش است.

با استفاده از منطقه

از این دستگاه می توان در مناطق مسکونی مانند ویلا، تراس، روف گاردن، رستوران، کافه و بسیاری از مکان هایی که برای کاهش دمای محیط و افزایش رطوبت لازم است استفاده کرد. اثرات مه بر روی محیط عبارتند از: تصفیه هوا، خنک کننده هوا، کاهش گرد و غبار، نرم کننده هوا، از بین بردن بو.

آبپاش در فضای باز

مه آلود

پمپ های فشار بالا در دستگاه های مه پاش یا مرطوب کننده ها استفاده می شوند تا فشار لازم برای تبدیل ذرات آب به ذرات ریز پودر را فراهم کنند. پمپ مهمترین قسمت این تجهیزات است که با توجه به ظرفیت و نیاز تجهیزات مه در انواع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. موتور برتولینی ایتالیایی در بین مصرف کنندگان محبوب و با کیفیت است، اما پمپ هایی مانند برتولینی و اینتر نمونه هایی از این نوع هستند. موتور الکتریکی نصب شده در این پمپ مه پاش از نوع موتوژن است که همراه با این موتورها عرضه می شود.

اگر قدرت و فشار پشت نازل دستگاه مه پاش نیمه صنعتی که مساحت زیادی دارد کافی نباشد، ذرات برای ایجاد رطوبت کافی نیستند. با افزایش فشار آب، دبی و اندازه ذرات افزایش می یابد و در این دستگاه ها قدرت پمپ مه پاش افزایش می یابد. هنگامی که ذرات آب از نازل خارج می شوند، از مرکز نازل خارج می شوند. هر چه قدرت کار پمپ بیشتر باشد، ذرات پودر بیشتر و تمام نقاط خیس می شوند. تخلیه آب از پمپ پیستونی باید از تانکر یا مخزن انجام شود و قبل از پمپ پیستونی نباید از پمپ دیگری استفاده کرد. این امر پمپاژ پیستون را دشوارتر می کند و در عملکرد اختلال ایجاد می کند.

پمپ مه شکن

دهانی گم شده است

این نازل با سوراخ‌های بسیار کوچک کمتر از یک میلی‌متر، آب را به صورت غبار از خروجی خارج می‌کند و از خیس شدن سطح اطراف آن جلوگیری می‌کند. برای عملکرد بهتر دستگاه، قطر ذرات آب تشکیل شده باید به اندازه کافی کوچک و پودری باشد. پودر آب به دست آمده برای مدت نسبتاً طولانی در هوا معلق می شود و در این مدت گرمای اطراف را جذب کرده و تبخیر می شود و دمای محیط را تا 15 درجه کاهش می دهد بدون اینکه رطوبت هوا افزایش یابد. همچنین با نصب کنترل پنل بر روی دستگاه ها می توانید کنترل های هوشمند با تایمر ایجاد کنید. نازل ها از دو نوع فولاد میناکاری شده یک طرفه و دو طرفه ساخته شده اند و در سایزهای 20، 30 و 50 میکرون موجود می باشند.

کیفیت نازل مه شکن

در صورت استفاده از نازل های بی کیفیت در مدت کوتاهی نشت کرده و قطرات آب از آن خارج می شود. نصب یک فیلتر مناسب همچنین می تواند از بارش جلوگیری کند و در نتیجه از چکه کردن نازل های مه پاش جلوگیری کند. با نصب شیر برقی فشار قوی می توانید پس از خاموش شدن پمپ، آب داخل شیلنگ و پشت نازل را با کارکردن شیر برقی تخلیه کنید. این می تواند توجه بیشتری به بارش دهانه داشته باشد.

نازل مه پاش

تعداد ذرات مایع در سیستم مه

در اسپرینکلر حداکثر مقدار مجاز ذرات در آب حدود 75-200 میکرون است. بنابراین آب مصرفی باید مانند آب آشامیدنی زلال و فاقد هرگونه ناخالصی و املاح فیزیکی باشد.

لازم به ذکر است که قطر سوراخ نازل عامل مناسبی برای تعیین اندازه استاپ و آب در نظر گرفته نمی شود. زیرا ذرات کوچکتر از قطر نازل به موقع حذف شده و در سوراخ نازل جمع می شوند و باعث توقف نازل می شوند. توصیه می شود جامدات معلقی که بزرگتر از یک دهم اندازه سوراخ هستند غربال شوند.

در سیستم مه‌پاشی، برای نگهداری بهتر و افزایش عمر مفید، توصیه می‌شود هر بار نازل‌ها را رسوب زدایی و شستشو داده و گرفتگی‌ها را برطرف کنید. این باعث افزایش عمر دستگاه می شود.

تخلیه از نازل و محلول های آن

دستگاه های مه پاش آب را به صورت مه در هوا با رهاسازی آب پرفشار از نازل هایی با دهانه های بسیار کوچک به هوا می پاشند. ذرات ریز آب معلق در هوا قبل از برخورد با سطح زمین تا دمای هوا تبخیر می شوند که باعث خنک شدن و مرطوب شدن محیط می شود. یکی از مشکلات سیستم مه پاش چکیدن آب از نازل های مه پاش است. با نصب سیستم محافظت در برابر چکه بر روی نازل می توان از خروج آب از نازل ها در هنگام خاموش شدن دستگاه جلوگیری کرد.

یکی از دلایل اصلی چکیدن آب از نازل، آب بندی نامناسب خروجی داخل نازل است. این ممکن است به این دلیل باشد که فنرهای نازل به اندازه کافی قوی نیستند یا قدرت آن به مرور زمان کاهش یافته است. با نصب و تنظیم فن برقی می توان بلافاصله پس از خاموش شدن پمپ ابری خط آب را باز کرد تا آب داخل شیلنگ تخلیه شود و لوله برق دوباره بسته شود.

وجود رسوبات در لاستیک در انتهای نازل فنری می تواند از بسته شدن کامل مسیر جلوگیری کند. برای حذف ذرات ریز در آب، باید از فیلتر آب استفاده شود تا از کیفیت آب ورودی به دستگاه مه پاش اطمینان حاصل شود.

سیستم ضد چکه

سیستم ضد چکه مانند بست اولیه بین نازل و لوله قرار دارد. در هنگام نصب، قسمت اضافی باید به لوله و قسمت دیگر به نازل متصل شود. در سیستم ضد چکه، غشای سیلیکونی وجود دارد که در هنگام فشار و در هنگام فشار خاموش، راه عبور آب را مانند دریچه می بندد. با نصب سمپاش در برابر مه، مشکل جریان آب باقیمانده در لوله ها و اتصالات در هنگام توقف پمپ حل می شود.

قطره چکان ها عمدتاً در گلخانه ها استفاده می شوند زیرا قطرات آب روی گیاهان باعث ایجاد کپک و بیماری می شود. همچنین با نصب سیستم ضد چکه در رستوران ها می توان از ریزش افراد و مواد غذایی جلوگیری کرد.

هنگامی که دستگاه روشن می شود، فشار آب در لوله بالا است. هنگامی که پمپ مه شکن خاموش می شود، فشار آب در شیلنگ کاهش می یابد تا فشار آب به 20 تا 40 بار برسد. فنر و لاستیک سیستم ضد چکه نازل با کاهش فشار آب، خروجی آب را مسدود کرده و در نتیجه از چکیدن آب از نازل های ضد مه جلوگیری می کند.

تنظیم کننده فشار یا شیر هیدرولیک

شیر به پمپ متصل می شود که فشار و مقدار لوله سیستم را تنظیم می کند تا فشار و جریان آبی که باید از لوله خارج شود بهینه باشد. روش شیر تنظیم فشار آب به این صورت است که فنر به پین ​​متصل می شود و با رسیدن به فشار آب، پین به صورت خطی حرکت می کند، جریان آب را فشار داده و جریان آب را جمع می کند. در نتیجه جریان آب باز می شود و این شیر از فشار برگشتی جلوگیری می کند و اثر فشار بالا را در سیستم مه پاش از بین می برد.

انواع استاندارد شلنگ های مه شکن

در هنگام مه، بسیاری از دستگاه ها تحت فشار کار می کنند تا مه با کیفیت تولید کنند که به معنای رطوبت است. لوله مه شکن باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا در برابر فشار بالا مقاومت کند.

در مه پاش یا مه پاش، آب توسط یک پمپ فشرده می شود. از این نظر، آب فشار قوی از پمپ خارج شده و در لوله ای که معمولاً از پلی آمید ساخته شده است، به سر پمپ منتقل می شود. با استفاده از شیر کنترل فشار می توان فشار آب خروجی از پمپ را تنظیم و یا به عبارتی کم و زیاد کرد.

هنگام انتخاب شیلنگ باید به دما و فشار، مقاومت در برابر فرسایش، عمر مفید بالا، استحکام کششی بالا و لرزش در شلنگ توجه کرد. از آنجایی که شلنگ تحت فشار بالا کار می کند، آسیب هایی مانند سوراخ شدن و پارگی ممکن است رخ دهد.

لوله مه شکن

سوپ کم فشار

شیلنگ های پلاستیکی در سیستم های کم فشار و بدون پمپ استفاده می شوند و به دلیل هزینه کم معمولاً در تراس های کوچک منازل استفاده می شوند.

شلنگ فشار قوی در رطوبت ساز پلی آمید

لوله‌های فشار قوی در مه‌پاش‌های نیمه‌صنعتی که پمپ دور از محل مورد نیاز قرار دارد، برای هدایت لوله فشار قوی به سمت نازل استفاده می‌شود. شیلنگ های فشار قوی از پلی آمید با قطر بیرونی حدود یک سانتی متر و فشار 200-250 بار ساخته شده اند. از دیگر ویژگی های این لوله کیفیت بالا و عمر بسیار طولانی آن است.

لوله ی آهنی

یکی از مناسب ترین لوله های مورد استفاده در سیستم های مه پاش لوله فولادی می باشد. این لوله ها عمر مفید خوبی دارند زیرا در برابر استرس و عوامل محیطی مانند زنگ زدگی، خوردگی، پوسیدگی یا شکستگی مقاومت بالایی دارند.

لوله های فولادی به دلیل هزینه بالا کمتر از سایر لوله ها و لوله ها استفاده می شود. همچنین سختی نصب آن و نیاز به عملیات برش قبل از اجرا باعث عدم استقبال این لوله ها می شود. بنابراین نصب به تجهیزات خاص و زمان زیادی نیاز دارد.

شلنگ یا پرس هیدرولیک و هوا

شیلنگ هیدرولیک که در بازار به پرس خرطومی معروف است به اندازه های مختلف بریده شده و به هم متصل می شود. فشار داخل شیلنگ های هیدرولیک در برندها و مدل های مختلف متفاوت است. این شیلنگ ها در برابر فشار زیاد شکسته نمی شوند و بسیار انعطاف پذیر بوده و قادر به تحمل دمای بالا هستند.

شیلنگ های پنوماتیک دارای اتصالات بوده و با کانکتور قفلی متصل می شوند و نسبت به سایر شیلنگ ها از جمله شیلنگ های هیدرولیک از کیفیت و هزینه کمتری برخوردار هستند.

دکمه بازگشت به بالا