عمومیکسب و کار استانها

چگونه با تلویزیون سونی فیلم ضبط کنیم

ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی برای کسانی که مایل به ازدست‌ندادن لحظات هستند و می‌خواهند یک برنامه را چند بار ببینند یا این که اهل جمع‌آوری آرشیو هستند یک نیاز است. ضبط برنامه‌های در سری‌ها و مدل‌های مختلف متفاوت است. در نمونه‌های هوشمند تا ساده LCD، شما می‌توانید با فشردن دکمه REC که با یک آیکن قرمزرنگ مشخص و متمایز شده است، پروسه کلی را شروع کنید. البته که نیاز به حافظه خواهید داشت. برای این موضوع می‌توانید از فلش مموری و یا هارد اکسترنال کمک بگیرید.

ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی می‌تواند به‌صورت نامحدود تا جایی که ظرفیت هارد یا فلش مموری قابل‌استفاده است انجام گردد. شما می‌توانید از پورت ورودی یواس‌بی خود برای این کار استفاده نمایید؛ این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی یک پخش دیجیتال را بر روی یک دستگاه USB HDD خارجی ضبط کنید. در خانه سونی با ما همراه باشید.

روش‌های ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی

برای ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی می‌توانید از ذخیره‌سازی داخلی دستگاه، نرم‌افزارهای اندرویدتی وی و البته دستگاه‌های PVR و… استفاده کنید.هرکدام از آن‌ها به نوبه خودشان یکی از بهترین روش‌های آرشیو کردن محتوای تصویری و چندرسانه‌ای هستند. به طور معمول شما با ذخیره‌سازی تلویزیون، امکان رکورد رادیو را نخواهید داشت.

ضمن این که نمی‌توانید ویدئویی که از روی رسانه‌های HDMI و یا USB پخش می‌شود را نیز ذخیره‌سازی کنید. درصورتی‌که می‌خواهید این محدودیت را رفع کنید می‌توانید به سراغ پی وی آر بروید.

ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی با دستگاه‌های DVR/PVR

اکثر PVRها به شما امکان می‌دهند از برنامه‌های ضبط شده در یک هارددیسک اکسترنال نسخه پشتیبان تهیه کنید. برخی از مدل‌های پاناسونیک می‌توانند برنامه‌ها را در DVD ضبط یا کپی کنند. بااین‌حال، ممکن است محدودیت‌هایی برای کپی‌کردن فایل‌ها از PVR وجود داشته باشد و می‌تواند هارد اکسترنال شما را دوباره فرمت کند دقیقاً مانند یک تلویزیون. به‌طورکلی محتوای باکیفیت بالا و اتصالات HDMI محدودیت‌های بیشتری نسبت به محتوای با کیفیت استاندارد دارند.

بیشتر بخوانید : خواند مقاله برای شما سودمند است.

ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی با سیستم داخلی

  1. برای فعال‌کردن ضبط، دستگاه USB HDD خود را ثبت و فرمت کنید.
  2. دستگاه USB HDD را به تلویزیون خود وصل کنید.
  3. HOME را فشار دهید سپس (تنظیمات سیستم) ← (تنظیمات ضبط) و بعد (ثبت HDD) را انتخاب کنید.
  4. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا دستگاه USB HDD را ثبت کنید.

ظرفیت‌های USB  و HDD از حداقل 32 گیگابایت تا حداکثر 2 ترابایت پشتیبانی می‌شود. اتصال یک دستگاه USB HDD از طریق هاب USB پشتیبانی نمی‌شود. آن را مستقیماً به تلویزیون وصل کنید.اگر تلویزیون شما دارای دو پورت USB است دستگاه USB HDD را به پورتی با عنوان “HDD REC” وصل کنید. در تلویزیون سونی این قابلیت وجود دارد.

هرگونه داده ذخیره شده در دستگاه USB HDD پس از فرمت‌شدن در طی فرایند پاک می‌شود. دستگاه USB HDD پس از ثبت در تلویزیون قابل‌استفاده با رایانه شخصی نیست. برای فعال‌کردن استفاده از دستگاه USB HDD در رایانه آن را در رایانه فرمت کنید. (توجه داشته باشید که هرگونه داده در دستگاه USB HDD پاک خواهد شد).

حداکثر 8 دستگاه USB HDD قابل ثبت در خواهد بود.

  • برای لغو ثبت یک دستگاه USB HDD، HOME را فشار دهید ← (System Settings) → (Recording Set-up) → (HDD Deregistration) را انتخاب کنید، سپس دستگاه را برای لغو ثبت انتخاب کنید.

فقط این تلویزیون می‌تواند داده‌های ضبط شده روی USB HDD را پخش کند در غیر این صورت لازم است که با استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط، ویدئو و فایل ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی را تغییر فرمت دهید. البته امروزه در دستگاه‌های هوشمند این امکان به‌صورت خودکار روی تلویزیون تعبیه شده است.

برای راهنمای بیشتر می توانید به ubreakifix.com مراجعه کنید.

آموزش ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی

  1. هنگام مشاهده برنامه برای ضبط، REC را فشار دهید.
  2. ضبط شروع می‌شود و در پایان برنامه به طور خودکار متوقف می‌شود.
  3. برای توقف ضبط دستی، REC را فشار دهید.

می‌توانید با استفاده از منوی (Record) ضبط‌های تایمر انجام دهید. درصورتی‌که نیاز به توضیحات تکمیلی دارید، می‌توانید از طریق منوی ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی، آموزش آن را نیز مشاهده کنید.

  1. HOME را فشار دهید، سپس → (راهنما) → برنامه‌ای برای ضبط → (Timer ReC) را انتخاب کنید.
  2. تنظیم تایمر را پیکربندی کنید، سپس (تنظیم تایمر) را انتخاب کنید.

ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی با تایمر

به شما امکان می‌دهد تایمر ضبط را با تعیین تاریخ، زمان شروع و پایان، کانال و … تنظیم کنید.

  1. HOME را فشار دهید سپس ← (ضبط تایمر دستی) را انتخاب کنید.
  2. تنظیم تایمر را پیکربندی کنید سپس (تنظیم تایمر) را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید:

  1. می‌توانید تنظیمات تایمر را در (لیست تایمر) از منوی (Recordings) بررسی، تغییر یا حذف کنید.
  2. اگر ضبط ناموفق باشد نتیجه در (Recording results) منوی (Recordings) فهرست می‌شود.

تماشای محتوای ضبط شده در تلویزیون‌های سونی

  1. HOME را فشار دهید سپس ← (فهرست عنوان) ← دستگاه USB HDD هدف → محتوا را انتخاب کنید.

حذف محتوای ضبط شده در تلویزیون‌های سونی

  1. HOME را فشار دهید، سپس (فهرست عنوان) → دستگاه USB HDD موردنظر را انتخاب کنید.
  2. محتوای موجود در لیست را برای حذف انتخاب کنید، OPTIONS را فشار دهید، سپس (گزینه‌های فایل) → (حذف) را انتخاب کنید.

دلیل ضبط‌نشدن برنامه‌های تلویزیون سونی

در برخی موارد با طی تمام مراحلی که در آموزش بالا در اختیارتان قرار می‌دهیم همچنان نمی‌توانید مشکل را حل کنید. ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی به‌درستی انجام نمی‌شود. این می‌تواند چند دلیل داشته باشد که به‌راحتی قابل‌رفع خواهد بود.توجه داشته باشید که در برخی موارد ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی ممکن نخواهد بود. این می‌تواند وابسته به تنظیمات یا مشکلاتی باشد که احتمالاً در دستگاه ایجاد گردیده است.

  1. اگر سیم برق متناوب (سری اصلی) قطع شده باشد یا سوئیچ ENERGY SAVING خاموش باشد (فقط برای مدل‌های مجهز به کلید ENERGY SAVING) ضبط با تایمر شروع نمی‌شود.
  2. ضبط فقط برای پخش تلویزیون دیجیتال پشتیبانی می‌شود. ضبط پخش داده یا رادیو پشتیبانی نمی‌شود.
  3. اگر تنظیمات تایمر با هم تداخل داشته باشند برنامه‌ای که اول شروع می‌شود اولویت دارد و ضبط برنامه دوم فقط پس از اتمام برنامه اول شروع می‌شود.
  4. سیگنال‌های ضعیف و دارای مشکل را نمی‌توان ضبط کرد.

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله در مورد آموزش ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی صحبت کردیم. در بسیاری از تلویزیون‌های امروزی، امکان اتصال حافظه اکسترنال وجود دارد. پس از آن می‌توانید برنامه‌ها را درصورتی‌که روی رسانه دیجیتال پخش می‌شوند ضبط کنید. این امکان بر روی DVBها و PVRها برای ضبط مستقیم وجود ندارد اما تمامی این دستگاه‌ها دارای ریموت کنترل مجزا هستند و در نتیجه با استفاده از آن‌ها می‌توانید به‌راحتی هر چیزی که روی نمایشگر تلویزیون دیده می‌شود را ذخیره کنید.

موضوع مهم این است که ضبط برنامه‌های تلویزیون سونی روی ورودی‌های HDMI ممکن نیست. در واقع این تلویزیون‌ها صرفاً برنامه‌های کابلی را ضبط می‌کنند. شما در سونی خود می‌توانید کیفیت و محدوده ذخیره‌سازی را نیز تغییر دهید. در واقع بخشی برای رکورد و ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است که در تمام مدل‌ها تقریباً روندی یکسان خواهد داشت.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیر تلویزیون سونی یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا