عمومیکسب و کار استانها

چگونه می‌توان یک لنز رنگی مناسب را انتخاب کرد؟

دو نوع وجود دارد؛ که نوع اول آن طبی است و برای رفع عیوب انکساری افراد مانند دوربینی ، نزدیک بینی و آستیکمات توسط پزشک متخصص تجویز می شود که علاوه بر اصلاح دید به بهبودی رنگ و ظاهر چشم شما هم کمک می کند .

نوع دوم آن لنز رنگی مخصوص زیبایی است که در رنگ های مختلف وجود دارند که خانم ها با توجه به آرایشی که دارند باید نوعی را انتخاب کنند که به زیبایی آنها افزوده شود نه اینکه لطمه ای بخورد! این لنزها صرفا برای تغییر رنگ چشم هستند و تاثیری در اصلاح دید ندارند.

این لنزهای رنگی تماسی دیسک های انحنادار پلاستیکی هستند که شفاف و خیلی نازک می باشند و روی لایه ی اشکی سطح قرنیه چشم شناور شده و باعث تغییر رنگ چشم می شوند.

اگر قصد خرید لنز دهب را دارید این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

انتخاب لنز رنگی مناسب چشم بر اساس رنگ پوست

یا خانم هایی که رنگ پوست روشن دارند می توانند از لنزهای آرایشی با رنگ گرم استفاده کنند.

با آنکه انتخاب لنز به رنگ مو و پوست وابسته است بعضی از افراد به سلیقه خود دوست دارند لنزی را برگزینند که ظاهری طبیعی ، دراماتیک و جذاب تری به آنها بدهد. البته مراکزی وجود دارند که راهنمایی های لازم را در مورد انتخاب لنز مناسب به افراد ارائه می دهند.

لنزهای به رنگ آبی و طوسی برای همه طیف هایی که از رنگ پوست سفید برخوردارند خوب است. یا رنگ های ارغوانی و بنفش برای مناسبت ها و جلب توجه ، جذاب است. و یا اگر افراد با پوست روشن از لنز ارغوانی و بدون آرایش هم استفاده کنند یک نمای طبیعی به آنها می دهد.

لنزهای رنگی ترکیبی هم وجود دارند که تلفیقی از دو یا سه رنگ  و برای انواع پوست ها با رنگ های مختلف مناسب هستند. هر رنگ پوستی که داشته باشید بهتر است از لنزهای رنگی متفاوتی استفاده کنید چون هیچ قوانین مشخص و محدودی برای انتخاب رنگ مناسب وجود ندارد.

اگر می خواهید از لنز هر روزه استفاده کنید لنزهای طبیعی بهتره و اگر به مناسبتی می خواهید لنز را به کار ببرید لنزهای فانتزی تر سیمای جذاب تری به شما  می دهد و مناسب تر است.

تاکید می شود که تهیه هر لنزی نسخه ی پزشکی می خواهد و باید با تجویز پزشک در کلنیک های معتبر تهیه شود.

نتایج چگونگی تهیه و استفاده از لنز های طبی و رنگی

طبی یا رنگی در ذهن هرکسی ایجاد می شود. یکی از این سوالات این است که برای نگهداری از لنز چکارهایی لازم است انجام دهیم. در استفاده از لنز باید موارد بهداشتی کاملا رعایت شود و قبل از آن هم با تجویز پزشک متخصص و از منابع معتبر تهیه گردد و حتی فرد در مورد نحوه به کاربردن آن آموزش لازم را ببیند.

ما ایرانی ها عادت داریم که از لنز تا زمانی که سوزش و خارش در چشم ایجاد نکرده استفاده کنیم و حتی در مورد لنزهای زیبایی که موقتی هستند در مدت زمان طولانی در چشمان خود قرار دهیم که عواقب خوبی برای چشم ندارد. یا اشخاص با لنز شب ها می خوابند و با دستان آلوده به لنز دست می زنند و لنز را با محلول خاص خود نمی شویند.

در نتیجه همه این بی مبالاتی ها ، صدمات وارده به چشم زیاد و حتی سبب تاری و نابینایی چشم افراد می گردد. در این مورد خراش و زخمی شدن قرنیه خیلی مرسوم است که منجر به جراحی و مراقبت های ویژه می شود.

لنز پس از خارج شدن از چشم در شب ها باید به مدت 8 ساعت در مایع ضدعفونی کننده مخصوص خود قرار گیرد تا از آلودگی ها پاک شود. برای برداشتن لنز با دست ، دست ها از قبل باید با صابون شستشو داده شود.

در کشورهای دیگر چون اروپا بیشتر مردم از لنزهای یک بار مصرف استفاده می کنند که این لنزها بیشترشان در درون خود آب دارند که باعث می شود به چشم آسیب کمتری بزند.

در مورد لنزهای رنگی و زیبایی هم فرقی نمی کند اگر با تجویز پزشک باشد و از جاهای معتبر خریداری شود و اشخاص راه درست استفاده از آنها  را رعایت کنند مطمئنا مشکلی ایجاد نخواهد شد.

و توصیه می شود که افرادی که طرز استفاده از لنز را نمی دانند یا لازم را دریافت کنند یا اینکه از عینک استفاده نمایند.

لنزهای تماسی رنگی به ما این امکان را می‌دهند که رنگ چشم را با توجه به شرایط مختلف تغییر دهیم و به همین دلیل مسئله انتخاب رنگ لنز چشم برای ما بسیار اهمیت دارد. استفاده از لنزهای رنگی یک حرکت جسورانه و روشی خاص است که می‌تواند یک ظاهر ظریف و زیبا ایجاد کند، اما یک اشتباه در انتخاب رنگ مناسب یا جنس مناسب لنز، همه تلاش‌های ما را از بین برده و حتی ممکن است به چشم ما هم صدمه بزند.

برخی از افراد اعتقاد دارند که رنگ چشم هر فرد یک ویژگی از شخصیت اوست و بهتر است که از لنزهای رنگی استفاده نشود. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند که در ظاهر خود تغییراتی به وجود بیاورند و حس تنوع طلبی خود را در این مورد ارضا کنند. علاوه بر بحث انتخاب رنگ لنز چشم نکات دیگری نیز در مورد استفاده از لنزهای رنگی وجود دارد که می‌توانیم آنها را در دو دسته کلی قرار دهیم:

  • لنزهایی که برای برخی موارد پزشکی مانند نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم تجویز می‌شوند و همزمان باعث تغییر رنگ چشم نیز می‌شود؛
  • لنزهایی که تأثیر پزشکی چندانی ندارند و صرفاً به عنوان یک لایه نازک و شفاف بر روی چشم قرار گرفته و باعث تغییر رنگ چشم می‌شوند.

بنابراین انتخاب رنگ لنز چشم می‌تواند یک موضوع مهم برای طیف وسیعی از افراد جامعه باشد و این موضوع تحت تأثیر رنگ پوست و رنگ مو نیز قرار دارد. پس با ما همراه باشید تا این موضوع را به شکل دقیق‌تر بررسی کنیم.

انواع لنزهای رنگی برای انتخاب رنگ لنز چشم

عکس لنزهای رنگی به منظور تقلید و پیروی از ظاهر طبیعی چشم، کاملاً به شکل عنبیه و ساختار آن طراحی شده‌اند. از آنجایی که این منطقه از چشم دارای اشکال و خطوط رنگارنگ مختلفی است، برخی از این لنزهای رنگی دارای یکسری نقاط رنگی هستند که بصورت خطوط شعاعی در کنار هم مرتب شده و باعث ایجاد رنگ های مختلف می‌شوند که به نظر طبیعی‌تر می‌رسد. نکته دیگری که در مورد لنزهای رنگی وجود دارد این است که بخش مرکزی آن‌ها کاملاً شفاف است و تأثیر منفی بر روی بینایی فرد ندارد.

لنزهای رنگی موجود برای انتخاب رنگ لنز چشم در سه دسته کلی قرار می‌گیرد:

  • لنزهای رنگی قابل مشاهده: این لنزها معمولاً یک رنگ مانند رنگ آبی روشن یا سبز را به چشم اضافه می‌کنند و تأثیر رنگی آنها بسیار ضعیف و کم است. بنابراین تغییر رنگ چشم در مورد استفاده از این لنزها بسیار کمتر است و حتی ممکن است بیشتر افراد متوجه آن نشود.
  • لنزهای رنگی تقویت رنگ چشم:

این لنزها نسبت به نمونه‌های قبلی تاریک‌تر و پررنگ‌تر هستند و عمدتاً یک رنگ در آنها بیشتر دیده می‌شود. همانطور که از اسم این لنزها برمی‌آید، رنگ این لنز به طور کامل در چشم دیده می‌شود و حتی در صورت ترکیب با رنگ طبیعی چشم، باعث تقویت آن و حتی پررنگ شدن رنگ چشم می‌شود. این لنزهای رنگی برای کسانی که چشمهای روشن دارند و می‌خواهند رنگ چشم خود را شدیدتر کنند، بهتر هستند.

  • لنزهای رنگی مات و غیر شفاف: رنگ این لنزها کاملاً غیر شفاف بوده و می‌تواند رنگ چشم شما را به طور کامل تغییر دهد. اگر رنگ چشم شما تیره است، برای تغییر رنگ چشم خود به این نوع لنزهای رنگی نیاز خواهید داشت تا بتوانید رنگ چشم خود را تغییر دهید. معمولاً لنزهای رنگی مات به رنگ های مختلفی مانند فندقی، سبز، آبی، بنفش، قهوه‌ای، یخی و خاکستری دیده می‌شود.

پس می‌بینید که انتخاب رنگ لنز چشم در وهله اول به رنگ پایه چشم شما بستگی دارد. باید ابتدا ببینید که رنگ اصلی چشم شما به چه صورت است و چه گزینه‌ای به آن کمک می‌کند.

انتخاب رنگ مناسب برای لنز تماسی

ربرای انتخاب رنگ لنز چشم به بهترین شکل ممکن باید فاکتورها و عوامل متعددی را در نظر داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها رنگ مو و رنگ پوست شماست. اما این موضوع در نهایت به نوع نگاه و رنگی که می‌خواهید به آن برسید، بستگی دارد. در برخی موارد شما ممکن است به دنبال یک رنگ دراماتیک و عاشقانه باشید و در برخی موارد دوست دارید از رنگ‌های جسورانه و تند استفاده کنید. در این حالت پیشنهاد ما برای شما چند گزینه زیر است:

 اگر رنگ چشم شما روشن است

اگر می‌خواهید ظاهر خود را عوض کنید و از شیوه‌ای ظریف‌تر استفاده کنید، بهتر است به سراغ لنزهای رنگی تقویت رنگ چشم بروید و آنها را با توجه به رنگ عنبیه خود انتخاب کنید. این موضوع باعث می‌شود که رنگ طبیعی چشم شما عمیق‌تر دیده شده و جذاب‌تر به نظر برسید. اما اگر می‌خواهید رنگ لنز چشم خود را متفاوت از رنگ پایه آن انتخاب کنید، توصیه ما این است که هنوز هم به سراغ رنگ‌های طبیعی بروید و خاکستری یا سبز برای شما مناسب‌تر است.

توجه داشته باشید که اگر رنگ چشم شما روشن باشد و بخواهید که رنگ آن را به طور کامل تغییر دهید، همه افراد فوراً متوجه می‌شود و این موضوع ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد. پس از قبل در مورد این موضوع فکر کنید و به سراغ بهترین گزینه ممکن بروید.

اگر رنگ چشم شما تیره و پررنگ است

اگر چشمهای تیره‌ای داشته باشید، بهتر است به سراغ لنزهای مات با رنگهای مختلف برویم. اگر می‌خواهید تغییر ظاهر را تجربه کنید، لنزهای رنگی قهوه‌ای یا لنزهای رنگی پر رنگ برای شما مناسب‌تر است. اما اگر می‌خواهید در یک جمعیت دیده شوید، می‌توانید به سراغ رنگ‌های زنده مانند لنز آبی، لنز سبز رنگی یا لنز بنفش بروید. اگر پوست شما تیره باشد، لنز های روشن رنگی باعث می‌شوند که نگاه سایر افراد به چشم شما خیره بماند.

اگر رنگ پوست شما روشن است

برای انتخاب رنگ لنز چشم در کسانی که رنگ پوست آنها روشن است، تقریباً همه لنزهای تماسی رنگی تأثیر مناسبی دارند. با سایه‌های آبی و خاکستری به طور ویژه خیره کننده هستند. اگر دوست دارید که بیشتر دیده شوید، لنزهای با رنگ‌های فیروزه‌ای، بنفش و آبی را امتحان کنید که شما را در یک جمعیت منحصر به فرد نشان می‌دهد.

اگر رنگ پوست شما گندمی و نیمه روشن است

اگر پوستی به رنگ زرد یا گندمی دارید، لنزهایی نیاز خواهید داشت که رنگ چشم‌ها را بیشتر از چهره شما نشان دهند. برای افراد برنزه معمولاً رنگ سبز، لنزهای عسلی، لنزهای خاکستری و لنزهای آبی رنگ مناسب هستند. برای این افراد رنگ‌های آبی روشن مانند فیروزه‌ای چندان مناسب نیستند. اگر لنزهای شما کمی سایه هم داشته باشند، بد نیست.

 اگر رنگ پوست شما تیره است

اگر رنگ پوست شما تیره است می‌توانید به تناوب رنگهای مختلف را امتحان کنید و بهترین گزینه را به عنوان رنگ لنز چشم خود انتخاب کنید. در مورد این افراد معمولاً رنگهای گرم مناسب‌تر هستند. لنزهای عسلی، لنزهای خاکستری و لنزهای قهوه‌ای در این مورد پیشنهادات خوبی به شمار می‌رود. البته توجه داشته باشید که رنگ‌هایی مانند صورتی و آبی را امتحان نکنید که چندان مناسب نیستند.

اگر رنگ موهای شما قهوه‌ای است

برای انتخاب رنگ لنز چشم شما یکی از خوشبخت‌ترین افراد روی زمین هستید؛ زیرا افراد با رنگ موی قهوه‌ای می‌توانند همه رنگ‌های مختلف را امتحان کنند و معمولاً در انتخاب رنگ برای آنها محدودیتی وجود ندارد.

 اگر رنگ موی شما بلوند است

برای افراد با موهای بلوند و طلایی استفاده از لنزهای رنگی تیره مانند سیاه، شکلاتی و قهوه‌ای مناسب است. البته لنزهای روشن‌تر مانند خاکستری و بژ نیز در این مورد به کار شما می‌آید.

اگر رنگ موی شما سیاه است

برای افراد با موهای سیاه، استفاده از رنگ‌های خنک مانند آبی، یخی و یا حتی رنگ‌های ترکیبی آبی و بنفش نیز به زیبایی شما کمک می‌کند. البته اگر به دنبال یک نگاه طبیعی‌تر هستید، پیشنهاد می‌کنم که لنزهای تماسی قهوه‌ای را نیز امتحان کنید. 

دکمه بازگشت به بالا