چگونه می توانیم با ایجاد محتواهای اختصاصی، دراپ شیپینگ خود را از رقبا متمایز کنیم

هر کارآفرین در جهان اشتباه می کند. اگر از هر کارآفرینی که می‌شناسید بپرسید، آن‌ها می‌توانند اشتباهات زیادی را که در حرفه خود مرتکب شده‌اند فهرست کنند. حقیقت این است که برخی از اشتباهات کسب و کار به سادگی اجتناب ناپذیر هستند. با این حال، می توانید خود را از انجام اشتباهات پرهزینه و هدر دادن زمان و پول گرانبهای خود دور نگه دارید. شما فقط باید چند کار را قبل از شروع dropshipping انجام دهید.

 

برای کمک به شما برای شروع به بهترین شکل ممکن، فهرستی از دستورالعمل گام به گام دراپ شیپینگ تهیه کرده ایم:

ایده کسب و کار خود را اصلاح کنید

اولین نکته اصلاح ایده کسب و کار شما است. این بدان معناست که شما باید آنقدر ایده خود را مشخص کنید که بتوانید آن را تنها در یک جمله توضیح دهید. به طور خلاصه، شما باید قبل از شروع کسب و کار dropshipping  خود، تمام افکار خود را سازماندهی و تجسم کنید. و هنگامی که این کار را انجام دادید، به اصل ایده کسب و کار خود برسید و سعی کنید آن را در چند کلمه خلاصه کنید.  بهترین کار شرکت در ورکشاپ دراپ شیپینگ است.

همانطور که در مورد راه اندازی یک کسب و کار دراپ شیپینگ فکر می کنید، به احتمال زیاد می دانید که می خواهید چه چیزی را از طریق اینترنت بفروشید یا حداقل صنعتی که می خواهید در آن کار کنید.  هنگامی که ایده کسب و کار عالی خود را اصلاح کردید و دوباره تعریف کردید، باید بفهمید که آیا از نظر مالی قابل اجرا است یا خیر. به بیان دیگر، باید دریابید که آیا مردم مایل هستند و می خواهند محصولات شما را بخرند یا خیر.

 تحقیقات بازار انجام دهید و بازار و رقابت خود را کاملاً درک کنید

نکته این است که قبل از شروع کسب و کار خود، باید اطمینان حاصل کنید که تقاضای کافی برای محصولاتی که می خواهید بفروشید وجود دارد. در غیر این صورت قادر به فروش نخواهید بود. خوشبختانه، ابزار رایگانی مانند Google Trends برای انجام تحقیقات بازار و اندازه گیری تقاضای محصول وجود دارد.

اما این تنها کاری نیست که باید در اینجا انجام دهید. همچنین باید بازار خود را کاملاً بشناسید و رقبای خود را شناسایی و ارزیابی کنید.  برای درک کامل این چیزها باید گسترده باشید. برای انجام این کار، باید اطلاعات مربوط به بازار خود، از جمله رقبا و مشتریان خود را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید. این شامل انجام تحقیقات آنلاین و انجام نظرسنجی است.

 نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید

به عنوان یک کارآفرین برای اولین بار دراپ شیپینگ، ممکن است نسبت به نقاط ضعف خود نابینا باشید. قبل از ورود به بازار dropshipping  باید نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید. برای  Shopify Sales Recap ، به سادگی از خود بپرسید به کجا می خواهید بروید و همچنین چگونه می توانید به آنجا برسید.  ابتدا فهرستی از هر مهارت کسب و کار که فکر می کنید دارید، از جمله ارتباطات و مذاکره، حل مسئله، رهبری، بازاریابی، مدیریت مالی و غیره تهیه کنید.  دوم اینکه سعی کنید تا حد امکان عینی و واقع بین باشید.

یک طرح کسب و کار به عنوان بخش اساسی این چک لیست dropshipping ایجاد کنید

ایجاد یک طرح کسب و کار اولین قدم واقعی است که باید قبل از شروع dropshipping بردارید. طرح کسب و کار کلید موفقیت است. به علاوه، می تواند پاسخ های واقعی و ملموس به سوالات مهم یا حتی چالش برانگیز بدهد.

نامی برای فروشگاه dropshipping خود انتخاب کنید

مطمئنا، این جذاب ترین بخش dropshipping  است زیرا به شما امکان می دهد خلاق باشید. شما می توانید هنگام انتخاب نام برای فروشگاه dropshipping خود خلاق باشید. نام کسب و کار شما در واقع اولین چیزی است که افراد برند شما تجربه خواهند کرد. بنابراین، پیدا کردن نام مناسب برای فروشگاه dropshipping خود ضروری است تا به آن کمک کنید تا از سایرین متمایز شود و هویتی منحصر به فرد ایجاد کند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نام دامنه ای که انتخاب می کنید برای خرید در دسترس است. به علاوه، نام دامنه باید با نام فروشگاه dropshipping شما یکسان باشد یا حداقل با آن مطابقت داشته باشد. اما نام دامنه چیست؟ این آدرس وب سایت شما است که افراد برای دسترسی به وب سایت شما در گوگل تایپ می کنند. می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند نام و جستجوی فوری دامنه ،  در دسترس بودن نام دامنه خود را بررسی کنید . قبل از شروع کسب و کار dropshipping خود باید نام مناسب را پیدا کنید.

چگونه وب سایت کسب و کار الکترونیک خود را بسازید:

سه راه اصلی برای ساختن وب سایت کسب و کار الکترونیکی شما وجود دارد. جذب یک توسعه دهنده وب، با استفاده از وردپرس یا استفاده از پلتفرم وب سایت کسب و کار الکترونیک.

وردپرس: اگر می خواهید از وردپرس برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنید، باید مهارت ها و دانش فنی خاصی داشته باشید. همچنین، باید افزونه های کسب و کار الکترونیک اضافی را نصب کنید تا وب سایت خود را به یک فروشگاه کسب و کار الکترونیک تبدیل کنید. با این حال، سفارشی سازی نامحدود را ارائه می دهد و آن را برای ایجاد یک فروشگاه کسب و کار الکترونیک کاملاً سفارشی عالی می کند.

درباره اشکال قانونی سازماندهی کسب و کار بیشتر بدانید و نوع مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

آیا علاقه مند به راه اندازی شرکت انفرادی، تضامنی، شرکت با مسئولیت محدود و … هستید؟ قبل از راه اندازی کسب و کار dropshipping  خود، باید در مورد اشکال قانونی سازماندهی کسب و کار اطلاعات بیشتری کسب کنید.  بنابراین، دو شکل متداول سازمان کسب و کار در مورد dropshipping ارائه می دهیم: شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود.

یک شرکت انحصاری راه اندازی یک شرکت انفرادی آسان است. اما در ارائه محافظت از مسئولیت شخصی ناکام است. دلیل این امر این است که در یک شرکت انفرادی، هیچ گونه جدایی بین شما و کسب و کار شما وجود ندارد. بنابراین، شما شخصاً مسئول تمام بدهی های شرکت خود هستید.

یک شرکت با مسئولیت محدود. راه اندازی و اداره یک شرکت با مسئولیت محدود کمی سخت تر است. اما از آنجایی که بین شما و کسب و کار شما جدایی وجود دارد، از مسئولیت محافظت می کند.  به عنوان یک دراپ شیپر جدید، ساده ترین و ارزان ترین گزینه، راه اندازی یک شرکت انفرادی است. با این حال، اگر می خواهید از دارایی های شخصی خود محافظت کنید، یک شرکت با مسئولیت محدود بهترین گزینه است.

با الزامات قانونی برای راه اندازی و راه اندازی یک کسب و کار dropshipping آشنا شوید

الزامات قانونی برای راه اندازی یک کسب و کار dropshipping به موقعیت جغرافیایی مشتریان و صاحب کسب و کار بستگی دارد. بنابراین، شما باید الزامات قانونی ثبت کسب و کار و مالیات را در کشوری که می خواهید کار کنید، درک کنید. اگر قصد فروش آنلاین در کشور دیگری را دارید، کشور محل اقامت مشتریان شما ممکن است مقررات خاصی در مورد انواع محصولاتی که می‌توان با خیال راحت وارد کرد، داشته باشد.

 فروشگاه dropshipping خود را تبلیغ کنید

اکنون که همه چیز را مرتب کرده اید، باید فروشگاه خود را قبل از شروع dropshipping تبلیغ کنید. روشی که شما کسب و کار dropshipping خود را بازاریابی می کنید تعیین می کند که آیا موفقییادگیری روش راه‌اندازی یک کسب‌وکار ، مانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر، آسان نیست. اما این موضوع می‌تواند به‌عنوان اولین گام موثر به‌سوی دنیای کارآفرینی باشد.

با شروع یک کسب‌وکار دراپ شیپینگ، مدیریت موجودی برای شما دردسری ایجاد نخواهد کرد و و حمل‌ونقل نیز آسان می‌شود؛ زیرا سفارش‌ها به‌طورمستقیم از تامین‌کننده شما برای مشتریان‌تان ارسال می‌شوند؛ بنابراین شما می‌توانید روی موارد مهم مانند فروش محصولات، بازاریابی و رضایت مشتریان خود تمرکز کنید.

فروشگاه دراپ شیپینگ خود را بازاریابی کنید

اکنون که می‌دانید چگونه یک فروشگاه تجاری دراپ شیپینگ راه‌اندازی کنید، وقت آن رسیده است که در مورد بازاریابی فروشگاه جدید خود صحبت کنیم. برای اینکه در بازار حوزه فعالیت خود متمایز شوید، احتمالا باید هنگام ایجاد طرح کسب‌وکار دراپ شیپینگ خود، تلاش بیشتری برای بازاریابی و تبلیغات‌تان انجام دهید.

حال برای تمرکز بر تبلیغات و بازاریابی، روش‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

تبلیغات پولی (فیس‌بوک و گوگل)

تبلیغات فیس‌بوک مقیاس‌پذیر هستند و محصولات می‌توانند عملکرد خوبی روی آن‌ها داشته باشند. درنتیجه از سلایق و تمایلات مردم برای گزینه‌های خرید استفاده می‌کنند. اما این تبلیغات برای کسب‌و‌کارهای ایرانی قابل استفاده نیستند.

شما می‌توانید از تبلیغات گوگل استفاده کرده و کلیدواژه‌های طولانی را درجایی‌که خریداران احتمال خرید بیشتری دارند، هدف قرار دهید. اگرچه معمولا رقابت قیمتی بیشتری در تبلیغات Google وجود دارد، اما ارزش آزمایش را دارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

به‌عنوان یک dropshipper جدید، ممکن است بودجه محدودی برای بازاریابی کسب‌وکار خود داشته باشید. اینفلوئنسر مارکتینگ یک راه مقرون‌به‌صرفه برای دستیابی به مخاطبان هدف شما است؛ زیرا مردم به اینفلوئنسر‌ها بیشتر از تبلیغات سنتی اعتماد دارند.

اگر این روش را انتخاب می‌کنید، با اینفلوئنسر درباره هزینه مشارکت به‌جای نرخ ثابت مذاکره کنید. این یک موقعیت برد-برد است؛ زیرا آن‌ها از هر فروش درآمد کسب می‌کنند و هزینه تبلیغات برای شما نیز به صرفه‌تر از یک مبلغ ثابت خواهد بود. بهترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای اینفلوئنسر‌ها تیک‌تاک و اینستاگرام هستند.

بازاریابی محتوا

اگر می‌خواهید یک ترافیک طولانی‌مدت برای فروشگاه خود ایجاد کنید، بازاریابی محتوا را به طرح کسب‌وکار دراپ شیپینگ خود اضافه کنید.

یک وبلاگ برای خود راه‌اندازی کرده و محتوای جذاب و ارزشمند در آن ایجاد کنید. تلاش کنید تا این محتوا جذاب بوده و مخاطبان هدف شما را سرگرم کرده و آموزش دهد.همچنین می‌توانید از YouTube کسب درآمد کنید. به این صورت که با راه‌اندازی یک اینفوگرافیک یا یک پادکست، به اطلاع‌رسانی درباره برندتان کمک کنید.

بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی یک اصطلاح جامع است که به تجارتی اشاره دارد که با تلفن همراه مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید یک فروم راه‌اندازی کرده و بازدیدکنندگان وب سایت را تشویق کنید تا برای معاملات و تبلیغات انحصاری در آن ثبت نام کنند. همچنین می‌توانید در یک گفتگوی چت آنلاین با خریداران، خدمات پشتیبانی به مشتریان ارائه دهید.

بازاریابی ‌ایمیلی

ایمیل مارکتینگ، یک ابزار قدرتمند برای کسب‌وکار‌های دراپ شیپینگ است، زیرا به ایجاد روابط طولانی‌مدت با مشتریان کمک می‌کند و باعث تکرار خرید از طرف مشتریان می‌شود.با ارسال محتوای هدفمند و شخصی‌سازی شده مانند پیشنهادات تبلیغاتی، توصیه‌های محصول و خبرنامه‌های آموزنده، می‌توانید تعامل با مشتری را افزایش دهید و درنتیجه به افزایش فروش کمک کنید.

مانند هر کسب‌وکار آنلاین موفق دیگری، مراقب باشید که کدام کانال‌ها به‌درستی کار می‌کنند و کدام خیر!!

پس به‌خصوص زمانی‌که تبلیغات پولی انجام می‌دهید، به نتایج توجه کرده و استراتژی بازاریابی خود را برای کاهش هزینه‌ها و به حداکثر رساندن درآمد تنظیم کنید.

SEO

سئو یک کانال بازاریابی کاملا طولانی مدت است که اگرچه فرایند آن پیچیده و زمان‌بر بوده و هزینه آن نیز ممکن است بسته به رقابتی که وجود دارد کاملا متغیر باشد، اما اگر درست اجرا شود نتیجه آن برای یک کسب‌وکار اینترنتی خارق‌العاده خواهد بود.

کار بعدی که باید انجام دهید این است که فروشگاه آنلاین خود را بسازید.  اما قبل از شروع یادگیری مهارت های مورد نیاز برای Drop shipping  و ساختن وب سایت خود، فقط می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که کانال های فروش مختلفی در آنجا وجود دارد. احتمالاً تاکنون نام برخی از بازارهای آنلاین را شنیده اید. همچنین، احتمالاً می دانید که خرده فروشان آنلاین متعددی وجود دارند که محصولات مشابهی را در این بازارها می فروشند. این بدان معناست که سطح رقابت بالایی در آنجا وجود دارد. و این ممکن است شما را از ایستادگی در میان جمعیت و ایجاد برند خود باز دارد.

دکمه بازگشت به بالا