عمومیکسب و کار استانها

چگونگی داشتن پوست صاف و شفاف با ماسک زعفرانی

محتوای خبر پنهان
8 مواد لازم: یک دوم فنجان ماست ترجیحا ارگانیک ( من ماستی که از شیر بز یا گوسفند تهیه شده باشد را ترجیح می دهم ) سه قاشق غذا خوری عسل یک قاشق غذا خوری زعفران ( سعی کنید از زعفرانی استفاده کنید که کیفیتش ثابت شده است و از اصل بودنش مطمئن هستید ). روش آماده سازی: 1- خیلی ساده ماست، عسل و زعفران را با یکدیگر ترکیب کنید تا حالت طلایی کم رنگی به خود بگیرد. 2- سپس آن را روی پوست صورت بمالید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید. 3- یکی دیگر از روش ها اضافه کردن چند قطره لیمو، یک بند انگشت شکر و چند قطره روغن نارگیل است. 4- تمام مواردی که گفته شد را با ماسکی که آموزش آن داده شد ترکیب کنید و قبل از مالیدن به پوست صورت اجازه دهید 10 دقیقه بماند.
  • مجله زوم لایف
  • به‌روزرسانی: 1 ماه پیش
  • زمان خواندن: 4 دقیقه

انواع تزریق ژل لب کدام اند؟

تزریق ژل لب به روش های مختلفی انجام می شود که با توجه به سلیقه و حجم مورد نظر خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی مهم ترین و معروف ترین مدل های تزریق فیلر لب می پردازیم:

  • تزریق لب مدل عروسکی
  • تزریق ژل لب روسی
  • تزریق ژل لب مدل چاکدار
  • تزریق ژل لب مدل هالیوودی
  • تزریق ژل لب طبیعی
  • تزریق ژل لب مدل کمان
  • تزریق ژل لب مدل صدف

زعفران یک ادویه نیست! شاید عجیب به نظر برسد اما زعفران تنها به عنوان یک چاشنی غذا، کاربرد ندارد. با استفاده از زعفران می‌توان ماسک‌های عالی برای صورت تدارک دید و پوست شفاف‌تری داشت. اگر می‌خواهید پوست صورت‌تان همیشه شفاف و صاف باشد، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

در این مقاله طرز تهیه و استفاده از 3 ماسک زعفرانی را با هم یاد می‌گیریم. ماسک‌هایی که می‌توانند صورتی شاداب و جذاب به شما هدیه کنند. در پایان هم یک پیشنهاد ردنشدنی داریم.

کلئوپاترا؛ ملکه مصر و ماسک زعفران

آیا می‌دانستید کلئوپاترا ملکه مصر در آبی از زعفران حمام می‌کرد؟ زعفران به عنوان گران‌ترین ادویه جهان از سالیان دراز مورد توجه بوده است. خواص زعفران برای پوست شگفت‌انگیز است و قصد داریم قبل از پرداختن به تهیه ماسک زعفرانی با خواص شگفت‌انگیز طلای سرخ برای پوست آشنا شویم:

  • تامین رطوبت پوست
  • محافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • خواص آنتی‌اکسیدانی زعفران و جوان‌سازی
  • کاهش تحریک پوست و جلوگیری از آسیب‌های رایج

حالا که با خواص زعفران برای پوست آشنا شدیم، 3 ماسک محبوب زعفرانی را باهم مرور می‌کنیم. پیش از ادامه مقاله اگر می‌خواهید با انواع ماسک زعفرانی و طرز تهیه آن شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله را در وبلاگ هیتا بخوانید.

ماسک شیر و زعفران؛ خداحافظی با آکنه

ماسک شیر و زعفران یکی از محبوب‌ترین و مفیدترین ماسک زعفران برای پوست است. فقط توجه داشته باشید که در صورت حساسیت به لبنیات، ادامه تهیه ماسک شیر و زعفران را نخوانید، چراکه به پوست شما آسیب می‌رسد.

برای تهیه ماسک شیر و زعفران به 3 یا 4 رشته زعفران نیاز دارید و 1.4 پیمانه شیر. ابتدا رشته‌های زعفران را در شیر بخوابانید و شیر را در حدود 2 ساعت با زعفران بجوشانید.

سپس شیر زعفران را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود بریزید و ماساژ دهید. استفاده 3 تا 4 بار در هفته از این ماسک می‌تواند آکنه‌های صورت را از بین برده و جای جوش‌ها را کم‌رنگ‌تر کند.

ماسک زعفران با روغن زیتون؛ مثل ماه بدرخشید

دومین ماسکی که می‌توانید با استفاده از زعفران تهیه کنید، ماسک زعفران روغن زیتون است. برای تهیه این ماسک به 4 رشته زعفران و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. زعفران را با روغن زیتون مخلوط کرده و روی صورت‌تان بریزید.

بین 30 دقیقه تا 1 ساعت حسابی صورت‌تان را ماساژ دهید. از خواص شگفت‌انگیز این ماسک می‌تواند به سفیدی و درخشندگی پوست اشاره کرد.

البته اگر پوست چربی دارید استفاده از این ماسک را توصیه نمی‌کنیم. بعد از اتمام ماساژ پوست با یک دستمال مرطوب ماسک را از روی صورت‌تان پاک کنید. اگر روغن زیتون ندارید، می‌توانید از روغن نارگیل یا کنجد استفاده کنید.

گلاب و زعفران؛ ماسک طلایی از بین بردن چین و چروک صورت

چین و چروک صورت از کابوس‌هایی است که در سنین بالا به سراغ هرکسی می‌آید. اما اگر به صورت مرتب روتین پوستی داشته باشیم و از مواد طبیعی استفاده کنیم، می‌توانیم در سنین بالا هم صورت شفاف و بدون چین و چروک داشته باشیم.

استفاده از گلاب و زعفران راز رسیدن به این صورت است. برای تهیه این ماسک زعفران را با گلاب مخلوط کرده و با استفاده یک پنبه محلول را روی صورت و گردن خود بمالید. سپس 30 دقیقه صبر کرده و بعد از آن صورت خود را بشویید.

زعفران اصل؛ مراقب پوست صورت‌تان باشید

تا این‌جا سه ماسک مناسب برای پوست صورت که با زعفران تهیه می‌شود را به شما معرفی کردیم. نکته مهمی که نباید فراموش کنید استفاده از زعفران کاملاً طبیعی و اصل برای درست کردن ماسک پوستی است.

با توجه به حساسیت پوست، هرگونه ماده غیرطبیعی می‌تواند به جای تاثیرات مثبت ماسک، به پوست شما آسیب برساند.

برای تهیه زعفران اصل جهت ساخت ماسک صورت می‌توانید به صفحه مراجعه کنید. زعفران یک مثقالی بین 3 تا 6 ماه می‌تواند زعفران موردنیاز برای ماسک صورت شما را تامین کند. فروشگاه زعفران هیتا زعفران کشاورزان خراسان را با بالاترین کیفیت به دست شما می‌رساند.

ماسک زعفرانی با هیتا؛ طلای سرخ برای پوست شما

در این مقاله 3 ماسک صورت که با استفاده از زعفران تهیه می‌شود را به شما معرفی کردیم. با استفاده از این ماسک‌ها می‌توانید به صورت کاملاً طبیعی از پوست خود مراقبت کرده و صورتی صاف و شفاف داشته باشید.

برای تهیه زعفران اصل جهت ساخت ماسک می‌توانید به فروشگاه اینترنتی زعفران هیتا مراجعه کنید. هیتا زعفران کشاورزان خراسان (منطقه قائنات و گناباد) را به صورت مستقیم به دست شما می‌رساند.

تمامی محصولات این فروشگاه دارای ضمانت کیفیت و قیمت است؛ به‌طوری‌که در صورت نارضایتی از محصول بدون هیچ‌ چون‌وچرایی هزینه شما بازگشت داده خواهد شد. برای هیتا می‌توانید همین حالا عبارت زعفران هیتا را در گوگل جستجو کرده و یا وارد سایت hitasaffron.shop شوید.

آکاایران: برای پوستتان ماسک زعفران و ماست بسازید

زعفران همیشه به عنوان یک ماده غذایی مفید و خوش عطر و رنگ در سفره غذایی ما ایرانی ها جای داشته است.اما جدای از این ها زعفران یک ماده مفید برای تصفیه و پاکسازی پوست است. این ماده دارای مواد ضد باکتریایی است که برای درمان آکنه بسیار مفید است. زعفران همچنین روشن کننده پوست است و برای از بین بردن آلودگی ها و ناخالصی های روی پوست نقش موثری ایفا می کند. تنها ایرادی که از زعفران می توان گرفت، قیمت بالای آن است، اما خوشبختانه مقدار بسیار کمی از آن برای استفاده از منافع بی شمار آن کافی است.

فواید ماسک زعفران برای پوست

چاشنی پرخاصیتی که به یکی از گران قیمت ترین ادویه های بازار مبدل شده است. احتمالا تا به حال خواص بی شمار زعفران را در درمان انواع بیماری ها شنیده اید. در فصل زمستان، گاهی پوست افراد خشک و تیره رنگ می شود. شما می توانید برای بازگرداندن لطافت و زیبایی پوست خود، از ترکیب زعفران استفاده کنید. ماسک صورت زعفران یک راه طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست است. این ماسک فقط در عرض چند دقیقه آماده می شود و تهیه آن ساده و آسان است این ماسک پوست را خنک و با طراوت میکند.

زعفران باعث رنگ شفاف پوست می شود، در مصر باستان ماسک مورد علاقه ملکه کلئو پاترا ماسک زعفران بوده است. زعفران چروک های صورت را محو می کند و مهمتر آنکه برای بهبود آکنه و جوش صورت از آن بسیار استفاده می شود. خیلی از کرم های گران قیمت شب و روز از این ترکیب برای رفع چین و چروک صورت و از بین بردن جای جوش صورت استفاده می کنند. درست است که قیمت زعفران هم بالاست اما در مقایسه با کرم های مختلف بهداشتی مبلغ بسیار کمی است.

از ایام کهن تا به امروز برخی مواد خاص بوده اند که به دلپذیر کردن خانم ها کمک می کرده اند. یکی از محبوب ترین آنها برای من زعفران است. از کودکی به این ادویه خوش رنگ و بو و البته گران قیمت علاقه داشتم. می دیدم که چگونه مقداری زعفران می تواند یک بشقاب برنج عادی را تغییر دهد و جذاب تر کند.
طعم عجیب و رنگ قرمز طلایی این ادویه از گل زعفران است. در درست کردن 28 گرم ادویه زعفران، 4.500 گل زعفران به کار می رود. زعفران خواص درمانی فوق العاده ای دارد و در انواع روش های درمانی به کار برده می شود. این ادویه می تواند گرفتگی های دوره یائسگی را تسکین دهد و به مردان در مشکل باروری کمک کند. همچنین زعفران می تواند افسردگی و استرس را کاهش دهد و به عنوان تقویت کننده ی قوای جنسی شناخته می شود. استفاده از آن به صورت موضعی برای پوست می تواند به حل مشکلاتی مانند خشکی پوست، رنگ پریدگی و آکنه کمک کند.
این ادویه ارزشمند می تواند کمک شایانی به روشن شدن و درخشش پوست صورتتان کند. استفاده از ماست ( سرشار از زینک و ویتامین های B ) که اسید لاکتیک طبیعی است و ترکیب کردنش با عسل سرشار از آنزیم به زعفران این اجازه را می دهد تا خوب به پوست نفوذ کند و بیشتر تاثیر بگذارد. عسل یک هومکتانت طبیعی است و پوست را انعطاف پذیر و صاف نگه می دارد. زعفران محصولی است که تقریبا می شود گفت مخصوص کشور خودمان است پس با تهیه کردنش مشکلی نخواهید داشت. تنها مانعی که ممکن است وجود داشته باشد، قیمت بسیار بالای این ادویه است. در ادامه می خواهیم ماسک صورتی را به شما آموزش دهیم که در آن زعفران به کار رفته و می توانید به سادگی خودتان در خانه تهیه اش کنید.

آکاایران: پوستی شفاف و درخشان با ماسک زعفران و ماست

مواد لازم:
یک دوم فنجان ماست ترجیحا ارگانیک ( من ماستی که از شیر بز یا گوسفند تهیه شده باشد را ترجیح می دهم )
سه قاشق غذا خوری عسل
یک قاشق غذا خوری زعفران ( سعی کنید از زعفرانی استفاده کنید که کیفیتش ثابت شده است و از اصل بودنش مطمئن هستید ).
روش آماده سازی:
1- خیلی ساده ماست، عسل و زعفران را با یکدیگر ترکیب کنید تا حالت طلایی کم رنگی به خود بگیرد.
2- سپس آن را روی پوست صورت بمالید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.
3- یکی دیگر از روش ها اضافه کردن چند قطره لیمو، یک بند انگشت شکر و چند قطره روغن نارگیل است.
4- تمام مواردی که گفته شد را با ماسکی که آموزش آن داده شد ترکیب کنید و قبل از مالیدن به پوست صورت اجازه دهید 10 دقیقه بماند.

داشتن پوستی صاف و شفاف با بهترین ماسک های طبیعی

زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود در این بخش از سلامت پوست و موی چند ماسک و راه حل ساده میتواند شما را به برساند.

در این مقاله، ما راهنمایی هایی را به شما می دهیم تا بتوانید در خانه آنها را انجام دهید اما این ها همه چیز درباره پک های پوستی نیستند ما در نمناک همچنین سعی کرده ایم که با معرفی برخی خاص و سایر اصول مراقبت، که اغلب نادیده گرفته می شوند، زیبایی را به پوستتان برگردانیم.

ماسک های گیاهی و خانگی عالی برای داشتن پوست صاف و شفاف 

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق و نصف قاشق را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت دهید.اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از 20 دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید

بهترین ماسک های خانگی برای داشتن پوست صاف و شفاف

  1. پک و لیمو بینظیر برایپوست صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

ماسک های گیاهی مختص پوست صاف و شفاف

مقداری خشک شده و یک قاشق غذا خوری ماست تازه را تهیه کنید. ابتدا پوست ها را آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید.سپس ماسک بدست آمده را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ این درمان را قبل از حمام انجام دهید

یک قاشق غذا خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری آبلیمو را ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

چگونگی داشتن پوست صاف و شفاف

یک قاشق چای خور ی شیر، یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب کنید ،پوستتان را تمیز کنید و بعد این مخلوط را روی آن بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید

2 تا 3 قاشق چای خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با شستشو دهید.

ترفندهای بینظیر برای داشتن پوست صاف و شفاف

یک قاشق چای خوری از این خاک و یک قاشق چای خوری پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید

مقداری خمیر تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید ، اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید ؛ بهتر است که این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید.

پوست صاف و شفاف با ایده های ناب

مقداری پوست لیمو و مقداری شیر خام را تهیه کنید ؛ ابتدا پوست لیمو را در مقابل آفتاب خشک کنید و بعد پودرش کنید سپس با شیر مخلوط کنید.این ترکیب را روی پوست اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و فورا و بلافاصله از یک تونر خنک کننده استفاده نمایید

یک قاشق غذا خوری عسل را تهیه کنید و با نوک انگشتان تمیز به آرامی روی پوست خود اعمال کنید.اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید و در نهایت با یک حوله تمیز و نرم صورتتان را خشک کنید.

راز داشتن پوستی صاف و شفاف

4 تا 5 قطره عسل را روی یک تکه لیمو بریزید و سپس برای چند دقیقه روی صورت بمالید و بلافاصله با آب سرد شستشو دهید

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی را به میزان 2 به 1 تهیه کنید.آن را روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.این درمان بسیار تاثیر گذار و ارزان است و از لوسیون ها و اسکراب های شیمیای و گران نتیجه بهتری دارد، سلول های مرده پوست را از بین میبرد و پوست درخشان تر به نطر میرسد.

معجزه داشتن پوست صاف و شفاف

ابتدا شیر را از درون آن استخراج کنید و بعد آن را روی تمام صورت ، حتی لب های خود اعمال کنید. این میتواند یکی از بهترین پک های طبیعی برای مراقبت از پوست باشد

تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده شده بخیسانید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چندین ساعت با آب سرد شست شو دهید.

ماسک های فوق العاده برای پوست صاف و شفاف

یک قاشق غذا خوری ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو و یک فنجان پر ، ماست را با هم ترکیب کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید

چندین قطره ، روغن را روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

ماسک میوه برای پوست صاف و شفاف

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برای داشتن پوست زیبا می توان استفاده کرد به این روش که آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید و به آن یک تا دو قاشق چای خوری اضافه کنید و خوب هم زده و روی پوست بمالید. این ماسک باید 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید 30دقیقه روی پوست صورتتان بماند ؛ بعد از زمان مشخص شده حلقه های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

چگونه پوستمان را صاف و شفاف کنیم؟

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی درست شود. حالا باید قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب و ملایمی بشویید و بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت از حالت ماساژ دادن نیز استفاده کنید و بعد از 20 دقیقه ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد کامل بشویید.

نکات اضافی برای داشتن پوستی روشن:

رژیم غذایی سالم:

در کنار درمان های خانگی موثر، عوامل دیگری برای داشتن پوستی روشن نیز باید رعایت شود که مهمترین آنها رژیم غذایتان میباشد. بدون دریافت مواد مغذی درست، نمیتوانید پوستتان را از آسیب های ممکن دور نگه دارید.

شما میتوانید ،میوه های سرشار از که شامل آنتی اکسیدان میباشند را بخورید. در این میان چربی های سالم ، پروتئین ها و سبزیحات سبز را در حد تعادل فراموش نکنید ؛ همه این مواد مغذی برای داشتنی پوستی روشن تاثیر گذار است

آب زیادی بنوشید:

برای داشتن پوستی روشن و سالم روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

کارهایی که برای داشتن پوستی صاف و شفاف باید انجام دهیم؟

خوب بخوابید:

اگر نخوابید، تاثیراتش روی صورت شما مشخص است ،شما خسته و ملتهب به نظر میرسید ؛ در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید

ورزش کنید:

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن ، حتی میتواند مشکلاتی مانند را نیز درمان کند

لایه برداری کنید:

بدون لایه برداری کردن نمیتوانید از شر سلول های مرده و یا حتی چربی بیش از حد پوست خلاص شوید.یکی از بهترین لایه بردار های خانگی استفاده از جوی دو سر میباشد.

پوستی صاف و شفاف با اسکراب های خانگی

حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید:

این کار برای کمک به نفس کشیدن پوستتان بسیار مهم است.این کار را حتما هر شب ، حتی در صورت خستگی مفرط فراموش نکنید

اسکراب های خانگی برای پوست های چرب:

روغن زیتون یکی از بهترین پاک کننده ها برای آرایش صورت و چشم است.شما همچنین میتوانید از روغن کرچک نیز استفاده کنید. زیرا به خاطر خواص آنتی باکتریایی که دارد برای پوست فوق العاده است. شما همچنین میتوانید ترکیبی از روغن کرچک، زیتون،جوجوبا و را تهیه کنید و از آن برای روشن شدن پوست و رفع چین و چروک ها استفاده بنمایید.

یک فنجان روغن زیتون و روغن کرچک را ترکیب کنید، روی پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید

غذا های سرشار از ویتامین مصرف کنید و صورت 2 تا 3 مرتبه در هفته و پیش از استحمام، از ریزش موهای شما جلوگیری کرده و آسیب وارد شده به موهای شما را تا حد زیادی درمان می کند. 4. جوانسازی و شفاف شدن پوست صورت با زعفران شادابی و طراوت پوست صورت در زنان و دختران، نقش مهمی در داشتن ظاهری جوان و دلنشین در آنها دارد. آنتی اکسیدان های موجود در عصاره زعفران، با خنثی کردن رادیکال های آزاد پرتو خورشید از آسیب های پوستی مانند …

را شروع کرده و در عرض کمتر از یک ماه پا هایی زیباتر داشته باشید. استفاده از اسکراب شکر قهوه ای به لایه برداری ، رطوبت رسانی و لطافت و روشن شدن پاهایتان بسیار کمک می کند. همیشه لازم نیست برای انجام پدیکور یا رفع ترک پا متحمل هزینه های بسیار بالا شوید، شما با کمی حوصله و وسایلی که در خانه دارید می توانید به زیبایی پاهایتان رسیده و برای همیشه با پوست های مرده، زبر، خشن و خشک پاشنه پا …

و ادویه ها و سیر خوب ماساژ دهید و برای نیم ساعت تا 1 ساعت زمان دهید تا بال مرغ مزه دار شود و یا می توانید از شب قبل این کار را انجام دهید. مرحله دوم: نیم پز کردن بال مرغ این مرحله دلخواه است شما می توانید مرغ ها را به صورت نپخته کف قابلمه بچینید و یا داخل تابه کمی روغن ریخته و بال ها را سرخ کنید تا نیم پز شود و یا حتی می توانید برای 10 دقیقه داخل هواپر یا سرخ کن یا سولاردم با …

برای پوست میز محسوب می شود. شاید به ظاهر ساده باشد اما خیار با دارا بودن ویتامین های لازم برای پوست، چربی های اضافی آن را از بین می برد. از طرفی این میوه خواص خنک کننده دارد و به پوست شما طراوت و تازگی و جوانی را هدیه می دهد. با استفاده منظم از اسکراب خیار، متوجه تاثیر چشم گیر آن بر روی پوست خود خواهید شد. کافیست یک خیار را دایره ای برش بزنید و آن ها را به آرامی بر روی چوست خود ماساژ دهید. پس گذشت …

روغن کنجد که از دانه کنجد گرفته می شود، دارای فواید زیادی برای بدن، پوست و مو است. روغن کنجد دارای مواد مغذی و ویتامین E بسیاری است و خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. در ادامه درباره خواص و فواید روغن کنجد بیشتر خواهید خواند. به گزارش عرشه آنلاین، روغن کنجد به عنوان یک روغن آشپزی در هند استفاده می شده و به عنوان طعم دهنده غذاها در خاورمیانه، آفریقا و جنوب شرقی آسیا به کار می رود …

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، حنا، درختچه بومی شمال آفریقا، جنوب و غرب آسیا و شمال استرالیا است که با گل های سفید یا صورتی و میوه های کوچک شناخته می شود. یکی از کاربرد های روغن برگ حنا ، در عطر درمانی است، روشی که برای تسکین درد ها و مشکلات جسمی و روحی و با استفاده از رایحه های مختلف طبیعی انجام می شود. از دیگر خواص این روغن، سم زدایی از بدن، جلوگیری از ریزش …

8 درمان خانگی زانو درد شدید در منزل؛ از کمپرس سرد تا ماساژ برای افرادیکه از زانو درد رنج می برند فعالیت های روزمره تبدیل به یک چالش بزرگ می شود؛ بالا رفتن از پله، پیاده روی و حتی نشستن و برخواستن می تواند آزاردهنده باشد. روش های درمان زانو درد با توجه به علت زانو درد از سوی متخصص ارتوپد برای بیمار تجویز می شود. این درمان ها شامل درمان های دارویی، فیزیوتراپی و حتی در موارد زانو درد شدید عمل …

. یکی دیگر از خواص روغن لیمو برای مو این است که با ماساژ دادن مو با روغن لیمو ترش ، موجب صاف و نرم شدن مو ها خواهید شد. خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی نیز از دیگر خواص روغن لیمو است که این خاصیت موجب پیشگیری و درمان شوره سر می شود. برای جلوگیری از بیماری های فصلی و ویروسی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی باید سیستم ایمنی قوی داشته باشید و یکی از مهم ترین ویتامین هایی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن …

ریه و خواص آنتی اکسیدانی خرفه ثابت شده است. خرفه خام، به خاطر داشتن اگزالات، در مبتلایان سنگ های ادراری، احتیاط مصرف دارد. نان برنجی 5. فالوده سیب دستور تهیه: ابتدا یک عدد سیب رسیدۀ شیرین را بدون پوست رنده کنید و سپس: اگر می خواهید خوراکی با مزاج گرم و تر داشته باشید (خونسازی و آرام بخشی)، یک قاشق غذا خوری گلاب یا عرق بهار نارنج، اندکی زعفران و درصورت …

نمک دریایی با احتیاط انجام شود. یکی از روش های مناسب برای استفاده از نمک دریایی این است که از محصولات مراقبت از پوستی استفاده کنید که در ساخت آنها از این نمک استفاده شده است. به عنوان مثال مصرف صابون نمک دریایی می تواند برای پوست صورت مفید باشد و یا شوینده ها، تونرها و ماسک های صورت که در فرمولاسیون آن ها از این ماده استفاده شده است می توانند خواص مفیدی برای پوست صورت داشته باشند. …

به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما ، زیره یکی از ادویه های معطر است که به دو صورت زیره سبز و خواص زیره سیاه یا زیره ایرانی در طبیعت یافت می شود. فواید زیره بی شمار است. هم چنین از زیره در آشپزی و پزشکی استفاده می شود. زیره دانه ای است معطر و ضد نفخ که به عنوان ادویه استفاده می شود. برگ های این گیاه بیست الی سی سانتی متر و ارتفاع آن تقریبا پنجاه سانتی متر …

دستور پخت آلبالو پلو می توانید به جای تهیه گوشت قلقلی، مرغ را پخته و ریش ریش کنید و لابه لای آلبالو دم بگذارید. مقدار شکر به ذائقه شما بستگی دارد. اگر آلبالو در دسترس نداشتید، می توانید از مربای آن استفاده کنید. در انتها برای خوش عطر شدن این غذا، کمی زعفران دمکرده و کره یا روغن محلی روی برنج بریزید.حتما باید در تهیه آلبالو پلو ته دیگ سیب زمینی یا نان لواش قرار دهید؛ زیرا آب …

هموستاز خون شده و به عنوان یک ضد سرطان عمل می کند.از دیگر فواید شلتوک جهت بهبود دستگاه گوارشی، جلوگیری از سفید شدن مو ، از بین بردن چربی ،لاغرکننده ، تقویت کننده سیستم اعصاب، تقویت حافظه ، درمان پوکی استخوان، درمان سنگ کلیه، درمان کم خونی، سلامت پوست، درمان مشکلات پوستی، درمان مشکلات حرکتی و درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به خواص فراوان این شگفت انگیز طبیعی، زیاده روی در مصرف …

…> 1. تمام مواد فوق را با هم ترکیب کنید و سپس ترکیب حاضر را درون بطری قطره چکان شیشه ای بریزید. بهتر است بطری تان حداقل برای 30 گرم مواد جا داشته باشد. 2. هر روز از این سرم به صورت تان بمالید. البته پیش از مصرف بطری را به خوبی تکان دهید. پس از مدتی استفاده از این سرم، نتایج خوب آن را مشاهده خواهید کرد. بیشتر بخوانید: 2. سرم ضدپیری پوست آلوئه ورا و نارگیل …

رفع کند. ماسک های جوان سازی پوست ماسک های جوان سازی پوست صورت از عناصر فعالی تهیه شده اند که خواص ضد پیری داشته و به تولید کلاژن کمک می کنند. ماسک های صورت حاوی خیلی از همان عناصری هستند که در کرم ها و سرُم های جوان سازی پوست وجود دارند. استفاده از ماسک برای جوان سازی پوست، روشی بالقوه برای به کار بردن عناصر فعالی است که پوست را جوان سازی می کنند. کرم ها و سرم های …

غذاخوری از این مخلوط را داخل دهان تان بریزید و دهان تان را با آن بشویید. و در آخر دهان تان را با آب بشویید. مابقی دهان شویه ی دارچین را می توانید در همان ظرف در بسته نگهداری کنید و روز بعد از آن استفاده نمایید. این کار را به مدت چند روز به طور روزانه تکرار کنید. 24. میخک بوی بد دهان را از بین می برد میخک ها دارای خواص ضد باکتری هستند و نفس شما را …

روغن زیتون حساسیت داشته باشید. قبل از استفاده از روغن زیتون به عنوان روان کننده، با استفاده از مقدار کمی روغن زیتون در ناحیه ای از پوست بازوی خود، پچ تست را انجام دهید. اگر دچار بثورات یا کهیر خارش شدید، به این معنی است که به روغن زیتون حساسیت دارید و نباید از آن به عنوان روان کننده استفاده کنید. یک مطالعه کوچک همچنین نشان داد که استفاده از روغن در واژن می تواند خطر ابتلا به عفونت قارچی …

به گزارش روزپلاس، تاثیر استفاده موضعی از روغن های گیاهی نظیر روغن کنجد، نارگیل، ذرت یا آفتابگردان برای رفع خشکی پوست شگفت آور است. هرچند کارشناسان توصیه می کنند که حتی در صورت مصرف موضعی نیز به منظور پیشگیری از هر گونه حساسیت احتمالی استفاده از این ترکیبات بهتر است بنا به تشخیص فرد متخصص انجام شود. همچنین گنجاندن برخی مواد غذایی در برنامه تغذیه برای رفع خشکی پوست موثر است که از آن جمله …

گلاب و روغن نارگیل هر دو برای پوست زیاد است و حتی می توانید با خیال راحت به عنوان پاک کننده آرایش چشم هم از این ترکیب استفاده کنید. یکی از بهترین خواص گلاب آب رسانی آن است که نرمی و لطافت به پوست می دهد و رطوبت مورد نیاز آن را تا حد زیادی تامین می کند. گلاب همچنین پوست را خنک، نرم و آرام می کند. شما می توانید برای آب رسانی به پوست به صورت مستقیم از گلاب استفاده یا کمی گلاب را به اسپری …

در روز استفاده کنید. 19. روغن زیتون و کرچک : این ترکیب روغنی یکی از بهترین هدیه های طبیعت به پوست شما می باشد . این مخلوط سلول های مرده را از سطح پوست لایه برداری می کند و پوست یکنواختی به شما می دهد .تنها کافی است چند قطره از روغن بادام را با روغن کرچک در کف دست خود مخلوط کنید و به آرامی برروی صورتتان ماساژ دهید. 20. گوجه فرنگی : این ماسک خاصیت کمرنگ …

به گزارش سلام نو؛ همان طور که می دانید در لواشک های میوه های مختلف ، محتوای آبی میوه در آن وجود ندارد. این فرآیند با استفاده از دستگاه آبگیری مواد غذایی انجام می شود. آب میوه را از بین می برد تا میوه ماندگاری زیادی داشته باشد. در واقع روشی مقرون به صرفه است که امکان خرید عمده میوه ها را فراهم می کند و تضمین می کند که با این روش خراب نمی شوند. برخی از مزایای لواشک شامل موارد …

ظرفی مخلوط کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.مخلوط را کمی پس از گرم شدن از روی حرارت بردارید. ماسک آماده را 20 تا 30 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشویید. قبلا هم این ماسک پرکاربرد را به شما معرفی کرده ایم ، ماسک گلیسیرین و خیار که بیشتر برای رفع چین و چروک پوست صورت استفاده می شود می تواند آبرسانی پوست های خسک را تسریع بخشد. یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک …

داشتن خاصیت سفید کنندگی طبیعی و نرم کنندگی برای استفاده انواع پوست بی خطر است و روغن بادام شیرین هم لب های شما را از داخل هیدرات می کند و حتی به رنگ پوست آن ها نیز کمک می کند. آب نصف یک لیمو را به 1 قاشق سوپ خوری روغن بادام شیرین اضافه کنید و به آرامی روی لب های خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند این فرآیند را هر شب 3 تا 4 هفته تکرار کنید تا شاهد تغییر قابل توجه باشید. روغن …

خوب طبقه بندی می کنند، عواملی که تورم و ادم را کاهش می دهند. ممکن است در مراقبت از پوست کمک کند آنها ممکن است در دنیای لوازم آرایشی بسیار محبوب باشند، زیرا ممکن است جای زخم ها و لکه های روی پوست و صورت را کاهش دهند. آنها همچنین ممکن است از زخم ها ، بریدگی ها و کبودی ها در برابر عفونت محافظت کنند. تسکین درد روغن بابونه دارای خواص ضد درد می باشد که به طور …

تیرگی پوست و احتمال سرطان پوست می شود در کل تاثیرات مثبت و منفی کرم معجزه در افراد یکسان نیست و ممکن است در بعضی از افراد مصرف کرم معجزه هیچ اثر منفی نداشته باشد و در بقیه افراد اثرات منفی فراوانی داشته باشد . افرادی که دارای پوست نازک تری نسبت به بقیه هستند با مصرف کرم معجزه له دلیل لایه برداری عمیقی که اتفاق می افتد سریعا دچار التهاب و سوزش پوست می شود که این التهابات و سوزش ها به صورت سوزن سوزن شدن همراه است و درمان آن استفاده از روغن های گیاهی مثل روغن نارگیل و یا … می باشد . آیا این خبر مفید بود؟ نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف …

از آن مناسب برای مصرف نخواهند بود. برای افزایش ماندگاری گوجه سبزها، می توانید با آن ها مربا درست کنید و یا آن ها را خشک کرده و به صورت پودر در غذاهای خود استفاده کنید. به این ترتیب، گوجه سبز خشک شده به عنوان یک افزودنی غذایی مفید می تواند در غذاهای شما استفاده شود و همچنین برای مصارف طولانی مدت نگهداری شود. منبع: ایسکانیوز …

یک بار روی پوست سر می گذارند. این دارو پوست سر را قرمز و زبر می کند. بعد از سه ماه از آغاز درمان موها دوباره می رویند. البته ممکن است این دارو عوارضی هم به همراه داشته باشد مثل جوش های پوستی و تورم غدد لنفاوی. اگر طرفدار طب سنتی هستید، این طب درمان های مختلفی برای این بیماری مطرح کرده است. مصرف عرقیجات گیاهی برای پاک سازی و تصفیه خون. شاتره، کاسنی، خارشتر و خارخاسک جزو …

کشمش و زعفران را اضافه کنید و هم بزنید. مجدداً درب تابه را بگذارید و آن را از روی شعله بردارید و 5 دقیقه صبر کنید. گوشت را به برنج اضافه کنید و مخلوط نمایید. پلو با گوشت شما حاضر است. آن را به ظرف سرو مورد نظر خود انتقال دهید. نکته: می توانید پلو با گوشت را با استفاده از بادام و نعنا تزیین کنید و با ماست و لیمو ترش سرو نمایید. …

اگر با غذا های ترش مزه میانه خوبی دارید، خورش سماق تبریزی ها را امتحان کنید. این غذا برخلاف بیشتر خورش های ایرانی مواد اولیه کمی دارد و زود هم می پزد. البته به شرطی که از زودپز هم استفاده کنید. 1. گوشت را به اندازه مناسب پخت خورش خرد کنید. یکی از پیاز ها را خرد کرده و در دیگ زودپز حاوی کمی روغن بریزید و تفت دهید. در حین تفت دادن، زردچوبه و تکه های گوشت را هم اضافه کنید. در …

غذا های سرشار از ویتامین EوC را در رژیم روزانه خود بگنجانید.(به خصوص در وعده ناهار) ویتامین C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میکند.

 

 

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.
دکمه بازگشت به بالا