کسب و کار استانها

گیاهان تصفیه کننده هوا برای خانه شما

گیاهان تصفیه کننده هوا

آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلاتی است که ما با آن روبرو هستیم و تأثیر منفی آن بر کیفیت زندگی و سلامتی تأثیر می گذارد. به ویژه ما همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش آلودگی هوا هستیم. از راه حل های کلان، دولتی تا راه حل های کوچک و ساده، تلاش های بسیاری برای حل یا کاهش این معضل مهم منطقه ای و جهانی صورت گرفته است. در این مقاله از کارمادیو، نحوه استفاده از گیاهان داخلی تصفیه کننده هوا را بررسی خواهیم کرد، که یکی از راه حل های مقرون به صرفه برای بهبود کیفیت هوا است.

دستگاه های تصفیه هوا گیاهانی هستند که آلودگی و آلاینده های هوا را جذب و تصفیه می کنند. با استفاده از این گیاهان می توان کیفیت هوا را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید و از اثرات منفی آلودگی بر سلامت انسان و محیط زیست جلوگیری کرد. اما چرا به نظر می رسد استفاده از دستگاه تصفیه هوا بهتر از راه حل های دیگر کار می کند؟ چرا می توان این گیاهان را بهترین انتخاب برای تصفیه هوا نامید؟

در ادامه مقاله به بررسی و تبیین این نکات و تحلیل نتایج و تحقیقات جدید انجام شده در این زمینه خواهیم پرداخت. ما همچنین 16 بهترین گل داخلی را ارائه می دهیم که هوا را تصفیه می کنند.

1- نخل آرکا یا نخل پروانه ای

جالب است بدانید که نخل آرکا یا نخل پروانه ای یکی از گونه های نخل زینتی است که در تحقیقات ناسا در مورد گیاهان تصفیه کننده هوای خانگی رتبه اول را به خود اختصاص داد. همچنین با دکتر تحقیقات ولترتون نشان داد که نخل اریکا بیشترین تاثیر را در حذف فرمالدئید از محیط دارد. از طرفی نخل اریکا نیز یکی از گیاهان موثر برای افزایش رطوبت به حساب می آید. این تأثیر بر رطوبت به حدی است که در فصل زمستان در محیط هایی که رطوبت به طور مصنوعی به هوا اضافه می شود، وجود نخل اریکا به شما این امکان را می دهد که رطوبت لازم را برای اتاق فراهم کنید.

2- نخل کلزا (لیدی نخل)

نخل کانولا همراه با نخل اریکا در رتبه اول ناسا قرار دارد. این گیاه آپارتمانی در هر دو محیط خشک و مرطوب به راحتی رشد می کند. اما نکته قابل توجه در مورد نخل کلزا این است که این گیاه در از بین بردن سموم فرمالدئید (سموم آزاد شده از لوازم خانگی) موثر نیست. بنابراین، اگر به دنبال گیاهی برای از بین بردن فرمالدئید هستید، بهتر است نخل کلزا را انتخاب نکنید.

3- نخل سالن یا نخل بامبو

نخل شامادورا در رتبه بندی گیاهان تصفیه کننده هوا برای حذف سم فرمالدئید ناسا در رتبه سوم قرار دارد. بنابراین نخل شامادورا گیاهی مناسب برای دفع سموم از محیط به شمار می رود. نخل شامادورا در محیط مرطوب با نور مستقیم خورشید بهترین رشد را دارد، اما به دلیل رشد بلندش، بهتر است آن را در گلدان روی زمین قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید آموزش تصویری مراقبت و تکثیر نخل شامادور را مطالعه کنید.

4- فر (فر بوستون)

سرخس را می توان به عنوان بهترین گیاه پاک کننده برای حذف سموم فرمالدئید معرفی کرد. سرخس، بسیار بیشتر از گیاهان دیگر، می تواند سموم را در یک ساعت از هوا خارج کند. تحقیقات روی سرخس نشان می دهد که این گیاه توانایی حذف فلزات سنگین مانند جیوه و آرسنیک را از خاک دارد.

5- آگلائونماس

این گیاه همچنین یکی از بهترین تصفیه کننده های هوای خانه است و بسیاری از سموم را در مدت زمان کوتاهی دفع می کند. نوع سیاه این گیاه ضعیف است و نور و سایه کم را تحمل می کند. البته انواع رنگی آگلونما با نورپردازی مناسب بهترین گزینه محسوب می شوند.

6- پوتوس

پوتوس به عنوان یک گیاه تصفیه کننده هوای خانگی موثر در نظر گرفته می شود که قادر به تصفیه و حذف بنزن، مونوکسید کربن و فرمالدئید است. این گیاه زیبا و مقاوم به دلیل رشد خوب، سهولت مراقبت و تکثیر یکی از محبوب ترین گیاهان تصفیه هوای داخل خانه به شمار می رود.

7- هدرا (پیچک انگلیسی)

اگر هوای اطراف محل زندگی و کار شما راکد و خشک است، این گیاه بهترین راه برای از بین بردن این شرایط نامساعد است. بر اساس مقاله ای که در WebMD.com نوشته شده است، زمانی که Papital Hedra در محیط قرار گرفت، شصت درصد از آلرژی های انسانی پس از شش ساعت ناپدید شد.

گیاهان تصفیه کننده هوا برای خانه شما
گیاهان تصفیه کننده هوا برای خانه شما

8- گیاه سانسوریا

سانسوریا یکی از گیاهانی است که توانایی دفع بسیاری از سموم و تولید اکسیژن در اتاق نشیمن را دارد. برخلاف اکثر گیاهان، این گیاهان دی اکسید کربن را جذب کرده و در شب اکسیژن آزاد می کنند. بنابراین، راه خوبی برای قرار دادن آن در اتاق خواب شما است.

در واقع، حواس می توانند در محیطی که هیچ گیاهی نمی تواند رشد کند به رشد خود ادامه دهد و زنده بماند. انواع مختلف حواس نیز می توانند به راحتی در حمام و مکان های تاریک رشد کنند.

9- بنجامین آمستل (فیکوس بید)

بنجامین آمستل یا فیکوس آمستل نیز یکی از گیاهانی است که هوای خانه را تمیز می کند. اما اگر بخواهیم کارایی آن را در برابر سرخس مقایسه کنیم باید بدانیم که پاک کننده قوی محسوب نمی شود. بنجامین ها از انواع حساس گیاهان سرپوشیده هستند که در بین گونه های این گیاه بنجامین آمستل حساسیت کمتری دارد.

10 – اسپاتی فیلوم (نیلوفر صلح)

اگر به دنبال گل هایی هستید که بیشترین اکسیژن را تولید کنند، اسپاتی فیلوم ها انتخاب خوبی هستند. این گیاهان با گل های سفید خود چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. علاوه بر این، کیفیت هوای اطراف شما را نیز بهبود می بخشند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که از خراب شدن گل خود می ترسید، حتما اسپاتی فیلوم بخرید. زیرا رشد این گیاه آسان است و شما را به هدف خرید گیاهان خانگی می رساند.

دکمه بازگشت به بالا