عمومیکسب و کار استانها

هر آنچه کا باید در مورد برند نایک بدانید

با برند نایک بیشتر آشنا می شود

برند نایک یکی از مشهورترین برندهای پوشاک ورزشی است که با تکنولوژی و فناوری های به روز و علمی توانسته است بهترین لباس های مناسب را برای بسیاری از ورزشکاران مشهور و حرفه ای در سطح جهان تولید کند. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با نایک ایر مکس؛ این برند مشهور پوشاک ورزشی آشنا کنیم.

کفش هوشمند برند نایک : Nike Adapt BB

در ابتدا می توان به یکی از محصولات کمپانی معروف نایک، کفش هوشمند Nike Adapt BB اشاره کرد که از طریق گوشی هوشمند قابل کنترل است. این کفش نایک هوشمند برای بسکتبالیست‌ها طراحی شده است و می‌تواند تجربه خوبی برای آنها باشد. جدیدترین ابزار این شرکت محصولی نوآورانه است که در آن هیچ بند فیزیکی مشاهده نمی شود و در عوض تولیدکنندگان آن از مکانیزمی استفاده کرده‌اند که با استفاده از یک اپلیکیشن مخصوص، بندها را شل یا سفت می کند. این کفش هوشمند دارای موتور مخصوص و چرخ دنده ای برای سفت و باز کردن تسمه است که مجهز به دو دکمه نور است و از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند قابل تنظیم است.

یکی از کاربردهای این تکنیک کفش جردن را می توان در استراحت بین ست های بسکتبال دید که بازیکن می تواند در ابتدای بازی با استفاده از آن بند کفش های خود را شل و سفت کند و این اقدام از اتلاف وقت جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از ویژگی های بسیار جذاب، امکان شارژ بی سیم کفش است، 15 دقیقه شارژ برای بازی کافی است. همچنین در زیر کفش از ال ای دی استفاده شده است که با استفاده از آن می توان رنگ آن را تغییر داد.

جوراب برند نایک

جوراب جدید نایک که در سال 2014 طراحی شده است، بهترین جوراب فوتبال است. طراحان نایک این نوع جوراب‌ها را با توجه به نظر و تمایل بازیکنان طراحی کردند. در حال حاضر این جوراب‌ها از انگشتان پای بازیکنان محافظت می کنند. جوراب های جدید نایک با مواد ویژه فشار ملایمی به پاها وارد می کند و به جریان خون به سمت بالا کمک می کند. همچنین برای محافظت از قوس پای بازیکنان در برابر لغزش طراحی شده است و این فرآیند از متورم شدن پای ورزشکاران جلوگیری می کند.

فناوری پارچه‌ها و مواد برند نایک

این بار طراحان نایک با طراحی جالب از فناوری برای حفظ دمای بدن ورزشکاران در طول مسابقات و فعالیت‌های آنها استفاده کرده‌اند. از این فناوری برای تولید لباس‌هایی با پارچه های فوق‌العاده نرم و سبک برای ایجاد حس مثبت در ورزشکاران استفاده شده است. در این گونه پارچه‌ها از سیستم تکنولوژیکی خاصی استفاده شد که شرایط محیط و بدن فرد را در مقایسه با یافتن تعادل بین دو دمای مناسب فراهم می کند.

پارچه های مرطوب کننده لباس های Nike Dri-FIT، ترکیبی از پشم و پلی استر است که با تعریق واکنش نشان می دهد. به جای جذب عرق مانند پارچه های معمولی، به سطح پارچه رفته و تبخیر می شود. این نوآوری بدن ورزشکار را خشک و عاری از چربی می کند. اساساً، فناوری حرارتی دمای بدن را هنگام انجام فعالیت‌ها در شرایط آب و هوایی سرد و گرم تنظیم می‌کند و برای هر ورزشکاری که عملکردش تحت تأثیر گرما قرار می‌گیرد و نیاز به گرم کردن در هوای سرد دارد، بسیار مفید است. این فناوری در لباس‌های فوتبال نایک وجود دارد تا عرق لباس‌های آن‌ها در طول بازی به سرعت تبخیر شود و بازیکنان بتوانند راحت‌تر بازی کنند.

لباس های ورزشی هوشمند علاوه بر داشتن قابلیت های ویژه ای مانند جذب رطوبت، انتقال عرق، تولید گرما، جذب بو، پردازش اطلاعات، خنک سازی بدن و داشتن حسگرهای ویژه در لباس های ورزشی، به ورزشکاران اجازه می دهد تا بر وضعیت بدنی و بهبود عملکرد تمرکز کنند.

لباس Aeroloft برند نایک

طراحان و مهندسان نایک نحوه رفتار ورزشکاران را در آزمایشگاه های تحقیقاتی شرکت با اعضای تیم نوآوری پیشرفته نایک مطالعه می کنند. اطلاعات ارزشمندی در این زمینه به دست می آورند و با ترکیب مواد خاص به این رفتارها پاسخ می دهند. در همین راستا برند نایک با پارچه ای متراکم و با استفاده از فناوری لیزر لباسی منحصر به فرد به نام Nike Aeroloft تولید کرده است. فناوری با اعمال یک لایه عایق فوق سبک روی لباس به ورزشکاران اجازه می دهد تا طیف وسیعی از حرکات راحت را بدون ترس از آسیب انجام دهند.

در این لباس‌ها از پارچه های نایلونی ریپ استاپ استفاده می شود که دوام بالایی دارند و به راحتی قابل برش نیستند. چالش دیگری که این محصولات برای ورزشکاران ایجاد می کند، تهویه هوا در لباس است. این ویژگی توسط سوراخ های برش لیزری در درزهای لباس ایجاد می شود. این فناوری که برای محصولات نایک در نظر گرفته شده است، از افراد در برابر گرما، سرما، باد و شرایط مختلف آب و هوایی محافظت می کند.

اهمیت تبلیغات در برند نایک

وقتی به برندهای برتر لباس ورزشی فکر می کنیم، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید برای شهرت آنها در نظر گرفت. یک اصطلاح قدیمی فوتبال به ذهن می رسد: ظاهر (سطح فعلی بازیکن) موقتی است، اما سطح (سطح واقعی بازیکن) دائمی است. محبوبیت مانند یک مد گذرا است، اما کیفیت، تاریخ و اعتبار آن زنده خواهد ماند.

در دسترس بودن، کلید برتری اقتصادی برندهای لباس ورزشی است و انحصاری بودن هیچ ربطی به آن ندارد. ممکن است نسخه محدودی مانند نایک در بسیاری از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی نمایش داده شود و سطح جدیدی از جذابیت را به برند ورزشی اضافه کند. اما این کفش‌های کتانی برای کمد لباس همه مناسب نیستند. با این حال، اگر محبوبیت، در دسترس بودن و دیده شدن، مهم‌ترین فاکتور برای برندهای لباس ورزشی است، اما انحصار و تعامل، نوعی قدرت نرم است که هر برندی آن می‌خواهد. تبلیغات بازار را رونق می دهد و کلکسیونرها را تحریک می کند. و رسانه های مجازی ابزاری است که توسط مارک های ورزشی برای افزایش عرضه محصولات تولید انبوه و پوشاک روزمره و همچنین حفظ سطح بالای سودآوری استفاده می شود.

کارشناسان یک شرکت تحقیقات بازار تخمین می زنند که درآمد تولید جهانی پوشاک ورزشی از 167 میلیارد دلار در سال 2017 به 174 میلیارد دلار در سال 2018 افزایش یافت و این روند همچنان رو به رشد خواهد بود. بر اساس مطالعات بازار مربوطه، انتظار می رود درآمد تا سال 2023 به 200.6 میلیارد دلار برسد. اما حملات تبلیغاتی همه چیز نیست. سابقه، کیفیت محصول، تعهد قوی و نوآوری از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار هستند که باعث اعتبار شرکت ورزشی می شوند. این چیزی است که مسئولان به خوبی آن را درک می کنند. و به همین دلیل است که امروزه بسیاری از برندهای ورزشی از طریق ورزش وارد عرصه زندگی مردم می شوند.

نتیجه

اگر ورزشکار یا فردی فعال هستید، می دانید که داشتن لباس ورزشی مخصوصا از بند نایک مناسب چقدر مهم است. لباس های معمولی فاقد امکانات لباس ورزشی هستند. به عبارت دیگر، لباس های معمولی اغلب تنگ هستند و توانایی تنفس یا تبادل هوا را ندارند. در نتیجه اگر در حین ورزش لباس معمولی بپوشید، لباس به پوست شما می‌چسبد و واقعاً احساس ناراحتی خواهید کرد. صدها برند برای انتخاب پوشاک ورزشی وجود دارد.

هر یک از این برندها نیز ادعا می کنند که امکانات زیادی را ارائه می دهند. اما همه آنها در عمل این امکانات را به مصرف کننده ارائه نمی دهند. برندهای برتر لباس ورزشی کامل از تی شرت و گرمکن گرفته تا شلوارک و کفش ورزشی ارائه می دهند. مهمتر از همه، لباس ورزشی باید راحت باشد، بتواند رطوبت را جذب کند و به سرعت خشک شود.

ارزش شرکت نایکی چیزی حدود 27 میلیارد دلار تخمین زده شده و تعداد کارکنان مجموعه عظیم نایکی در بخش‌های مختلف بیش از 45 هزار نفر است. ترکیبی از ، سرمایه‌گذاری به‌موقع و کیفیت فوق‌العاده‌ی محصولات باعث شده نایکی برای سال‌ها بر قله‌ی علامت‌های تجاری ورزشی باقی بماند و سالیانه صدها میلیون دلار سود داشته باشد.

نایکی با ارزش‌ترین نشان تجاری ورزشی در جهان در سال 2016

اشتیاق باورمن برای یافتن راه‌حل بهتر جهت طراحی کفش و تجارت کوچک شاگرد او فیل نایت اکنون در تعامل با یکدیگر رشد پیدا کرده است. این تعامل منجر به ساخت شناخته شده ترین و بزرگ‌ترین علامت تجاری جهان در زمینه‌ی ورزش شده است. طبق رده‌بندی مجله‌ی تجاری فوربز (Forbes)  در سال 2016، نایکی باارزش‌ترین نشان تجاری ورزشی در جهان بود. ارزش این شرکت 27 میلیارد دلار تخمین زده شد. تعداد کارکنان مجموعه عظیم نایکی در بخش‌های مختلف بیش از 45 هزار نفر است. ترکیبی از نوآوری، سرمایه‌گذاری به‌موقع و کیفیت فوق‌العاده‌ی محصولات باعث شده که نایکی برای سال‌ها بر قله‌ی علامت‌های تجاری ورزشی باقی بماند و سالیانه صدها میلیون دلار سود داشته باشد.

امپراتوری نایکی در حال حاضر با پوشش دادن رشته‌های ورزشی بیشتر پرقدرت‌تر از هر زمان دیگری پیش می‌رود. نایکی هم‌اکنون بسیاری از ورزشکاران سرشناس در رشته‌های ورزشی فوتبال، تنیس و بستکبال است. ورزشکاران بسیاری در جهان توسط این شرکت حمایت می‌شوند و قرارداد تجاری با آن بسته‌اند. وین رونی، کریستیانو رونالدو و نیمار ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال هستند که با نایکی قرارداد دارند. نایکی بر کیفیت و زیبایی محصولات خود تأکید دارد و سعی می‌کند با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز مرغوب‌ترین محصولات را وارد بازار کند.

دکمه بازگشت به بالا