تعمیر دستگاه فکس در تهران پرینترز

تعمیر دستگاه فکس در تهران پرینترز یکی از خدمات این مرکز می باشد که شما می توانید به صورت تعمیر در محل از این موسسه کمک بگیرید. دستگاه فکس وسیله ای است که کاربرد های متنوعی در شرکت ها و ادارات مختلف دارد. مدل های مختلف این دستگاه بنا به دلایلی مثل استفاده طولانی مدت و فرسوده شدن قطعات، استفاده نادرست یا ضربه خوردن ممکن است به مشکل بر بخورند و به تعمیر جزئی یا کلی نیاز پیدا کنند. ما در این مقاله از وبسایت تهران پرینترز قصد داریم مشکلات مختلف دستگاه فکس را مورد بررسی قرار دهیم و روش های تعمیر این وسیله را معرفی کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

مشکلات رایج دستگاه فکس

دستگاه فکس قطعات مختلفی دارد و ممکن است به دلایل متفاوتی یک یا چند قطعه، عملکرد خود را از دست دهند و منجر به کار نکردن دستگاه شوند. عمده دلایل نیاز به تعمیر دستگاه فکس در موارد زیر می باشد :

مشکلات الکترونیکی دستگاه فکس

درصد زیادی از موارد تعمیر دستگاه فکس مربوط به نمونه هایی است که ایراد الکترونیکی پیدا می کنند. مشکلات الکرونیکی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یافتن آن در گرو عیب یابی اصولی دستگاه است. در مشکلات ساده تر، معمولا کابل انتقال برق به اختلال می خورد که با تعویض آن می توان عملکرد دستگاه فکس را به آن بازگرداند.

در موارد پیچیده تر مثل خرابی منبع تغذیه، دستگاه باید توسط تکنسین باز شود و مورد بررسی فنی قرار بگیرد. معمولا سوختن یک یا چند قطعه در برد الکترونیکی باعث می شود دستگاه خاموش شده و دیگر روشن نشود. برای رفع این مشکل، تعمیر دستگاه خود را به تکنسین های متخصص تهران پرینترز بسپارید.

تمام شدن تونر

تونر، پوردی است که باعث می شود دستگاه به کمک آن بتواند تصویر مورد نیاز را ایجاد کند. تونر در قسمت داخلی کارتریج قرار می گیرد و به مرور زمان، مقدار آن رو به کاهش رفته و نهایتا تمام می شود. زمانی که تونر تمام شود دیگر دستگاه قادر به پرینت تصویر نخواهد بود. برای حل شدن این مشکل کافی است تونر دستگاه فکس مورد تعویض قرار بگیرد یا به اصطلاح کارتریج آن شارژ شود. لازم به ذکر است از آنجایی که این ماده شیمیایی خطرناک می باشد، فرآیند تعویض تونر حتما باید توسط یک تکنسین انجام شود.

تعویض درام

قطعه درام، غلتکی است که وظیفه دارد جوهر را روی کاغذ پخش کند. در برخی موارد، دستگاه به اندازه کافی تونر دارد اما تصاویر خروجی یا به طور کامل سفید هستند یا از کیفیت مناسبی برخوردار نمی باشند. در چنین مواردی، اغلب اوقات مشکل از قطعه درام می باشد. می توانید برای تعمیر دستگاه فکس به صورت در محل و تعویض قطعه درام دستگاه، با کارشناسان مرکز تهران پرینترز ارتباط بگیرید.

خرابی غلتک

غلتک دستگاه فکس، قطعه ای است که کاغذ را وارد دستگاه می کند تا فرآیند تشکیل تصویر روی آن اتفاق بیفتد. اگر غلتک فکس خراب شود، کاغذها در ورودی دستگاه گیر می کنند و وارد آن نمی شوند. این مشکل معمولا ناشی از استفاده طولانی مدت از دستگاه می باشد که باعث می شود ذرات گرد و غبار در اطراف غلتک جمع شده و مانع از چرخیدن آن شوند. همچنین ممکن است ضربه ای به دستگاه وارد شده باشد که غلتک را خم کرده باشد. تعمیر دستگاه فکس در این حالت بدین صورت می باشد که غلتک را خارج می کنند و اطراف آن را به دقت تمیز می کنند و دوباره در دستگاه جا می زنند. اگر این کار جوابگو نباشد غلتک دستگاه فکسمی بایست تعویض شود.

لزوم استفاده از خدمات تعمیر در محل دستگاه فکس

دستگاه فکس معمولا به صورت تمام وقت در ادارات و شرکت ها در حال فعالیت می باشد. خاموشی چند دقیقه ای این دستگاه می تواند انجام بسیاری از فرآیند های اداره را با مشکل مواجه کند. زمانی که دستگاه فکس خراب می شود و به تعمیر نیاز پیدا می کند، شما بایستی در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر دستگاه اقدام کنید تا فرآیند های اداری دوباره از سر گرفته شوند.

در چنین حالتی شما زمان کافی برای انتقال دستگاه به یک مرکز تعمیر را در اختیار ندارید و بهترین گزینه کمک گرفتن از یک مرکز تعمیر در محل می باشد. تهران پرینترز به عنوان بهترین مرکز تعمیر دستگاه فکس می تواند مناسب ترین گزینه برای شما باشد تا بتوانید نهایت صرفه جویی را در زمان تعمیر دستگاه فکس داشته باشید.

روش های عیب یابی دستگاه فکس

در برخی موارد شما می توانید دستگاه فکس را به صورت سطحی عیب یابی کنید و متوجه شوید کدام قسمت از دستگاه با مشکل مواجه شده است. بدین صورت قادر خواهید بود اطلاعات کلی را در مورد نحوه خرابی دستگاه، در اختیار تعمیر کاران تهران پرینترز قرار دهید. در ادامه برخی از کاربردی ترین روش های عیب یابی دستگاه فکس آورده شده است:

تست فکس

برای این که بدانید کدام قسمت دستگاه به مشکل خورده است می توانید از طریق کنترل پنل وارد قسمت مربوطه به تست فکس شوید و یک فکس آزمایشی چاپ کنید. این فکس دربردارنده گزارش خرابی دستگاه می باشد و می توانید با مطالعه آن متوجه شوید ایراد کار در کدام قسمت می باشد.

مشکلات ناشی از دریافت کننده فکس

بعضی اوقات پیش می آید که دستگاه فکس شما هیچ مشکلی ندارد و در واقع مشکل از جانب دریافت کننده فکس می باشد. برای این که از صحت چنین موضوعی اطلاع پیدا کنید، کافی است فکس را برای شماره دیگری ارسال کنید و بدین صورت گیرنده را تغییر دهید. اگر فکس به درستی برای گیرنده جدید ارسال شود، یعنی گیرنده قبلی در دستگاه خود مشکلی دارد و دستگاه شما سالم می باشد و شما نیازی به تعمیر دستگاه فکس خود ندارید.

عیب یابی اتصالات تلفنی دستگاه فکس

اگر تمام فرآیند ارسال فکس به درستی انجام می شود اما شماره گیری آن با مشکل مواجه است، یعنی اتصال تلفنی دستگاه قطع شده است. در چنین حالتی شما دکمه ارسال را می زنید اما پس از آن شماره گیری اتفاق نمی افتد. در این مواقع می بایست اتصال سیم تلفن را مورد بررسی قرار دهید. بدین منظور جایگاه اتصال سیم تلفن به دستگاه را چک کنید تا در این قسمت مشکلی وجود نداشته باشد.

سپس پریز تلفن را مورد بررسی قرار دهید تا خراب نباشد. همچنین ممکن است مسیر سیم تلفن با قطعی مواجه شده باشد. برای از بین بردن مشکل، یک سیم جدید را امتحان کنید.

اگر با انجام این کار ها اتصال تلفنی دستگاه برقرار نشد شما نیاز به خدمات تعمیر دستگاه فکس خواهید داشت که می توانید از مرکز تهران پرینترز کمک بگیرید.

بهترین مرکز تعمیر دستگاه فکس

زمانی که دستگاه فکس نیاز به تعمیر پیدا می کند، گزینه های مختلفی پیش رو دارید تا برای تعمیر کردن آن مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که دستگاه فکس قابلیت استفاده از خدمات پس از فروش را داشته باشد، شما می توانید دستگاه را برای نمایندگی ارسال کنید تا مورد بررسی قرار بگیرد. اما ممکن است مشکل به وجود آمده برای دستگاه شامل گارانتی نباشد یا شما مجبور باشید مدت زمان زیادی را در صف نوبت تعمیر دستگاه منتظر بمانید که زمان نسبتا طولانی را از شما خواهد گرفت. به این موارد، موضوعاتی مثل نبود قطعه و دردسر حمل و نقل دستگاه را نیز اضافه کنید.

گزینه بعدی، کمک گرفتن از شرکت های تعمیر دستگاه فکس می باشد. شما می توانید پس از بررسی شرکت های ارائه دهنده خدمات تعمیرات، یکی از آنها را مورد انتخاب قرار دهید. پیشنهاد ما این است که از مراکز ارائه دهنده تعمیرات در محل کمک بگیرید تا کار شما در اسرع وقت به انجام برسد. بدین منظور مرکز تهران پرینترز، بهترین انتخاب برای تعمیر دستگاه فکس شما خواهد بود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه ارائه خدمات و هزینه تعمیرات، با شرکت تماس حاصل بفرمایید.

دکمه بازگشت به بالا