عمومیکسب و کار استانها

با نکات مهم اجرای ایزوگام آشنا شوید

نصب ایزوگام به ظاهر کاری ساده است؛ و با استفاده از یک کپسول و حرارت قابل اجرا است. شاید با این دید بخواهید خودتان دست به کار شوید و ایزوگام کاری کنید، اما کار به این راحتی ها هم نیست، فوت وفن خاص خود را دارد. اگر تجربه کافی را ندارید بهتر است این کار را به یک نصاب ماهر بسپارید. اما اگر عزم خود را جزم کرده اید قبل از این مقاله را مطالعه کنید تا با نکات مهم اجرای ایزوگام آشنا شوید. دانستن این نکات تاثیر زیادی در نتیجه کار خواهد داشت.

مهم ترین نکته قبل از نصب ایزوگام کیفیت است

مهمترین نکته ای که قبل از ایزوگام کاری باید مد نظر قرار دهید جنس ایزوگام است. از ایزوگام مرغوب استفاده کنید؛ توجه به کیفیت و نوع ایزوگام موجب می شود تا دوام ایزوگام اجرا شده بیشتر و عمر مفید ایزوگام افزایش داشته باشد. همین امر باعث بهتر شدن نتیجه کار شما میگردد. حدودا عمر مفید ایزوگام 10 سال است و هر 10 سال یک بار میخواهید هزینه کنید. اگر هزینه کافی برای عایق کاری نکنید، یا حساسیت لازم را به خرج ندهید، قبل از 10 سال باز در دردسر اجرای ایزوگام خواهید افتاد.

جنس ایزوگام

پس انتخاب نوع ایزوگام بسیار حائز اهمیت است. شما اگر بهترین نصاب ایزوگام هم باشید؛ اما جنس ایزوگام مصرفی مرغوب نباشد؛ باید منتظر به وجود آمدن ایراد و تعمیر مجدد آن باشید پس در انتخاب ایزوگام بسیار دقت کنید. اگر اطلاعات کافی در باره ایزوگام خوب و بد ندارید چند دقیقه زمان بگذارید، و مقاله را مطالعه کنید تا با اطلاعات به بازار بروید و نتوانند سرتان را کلاه بگذارند.

برای درک بهتر در مورد جنس ایزوگام به سایت ایزوگام خلیج فارس مراجعه کنید.

سطح مناسب برای ایزوگام کاری

زیر سازی ایزوگام نکته ای مهم برای نصب آن محسوب میشود. برای مثال اگر ایزوگام را روی سطوح آهنی اجرا کنید در آهن انقباض و انبساط هایی ایجاد می شود که  باعث کنده شدن ایزوگام می گردد. یا نصب ایزوگام روی چوب نیز توصیه نمی شود؛ زیرا چوب استحکام لازم و چسبندگی مطلوب بین جسم و لایه محافظ ندارد. همچنین چوب ممکن است دچار خوردگی و باد کردن شود و باعث خرابی و کندن ایزوگام گردد.

شرایط سطح دیوار و بام

همچنین اگر قصد دارید ایزوگام را روی ایزوگام قبلی نصب کنید برای چسبندگی و دوام بیشتر در تعویض ایزوگام قدیمی بهتر است فویل و لایه روی ایزوگام قبلی را یا به طور کامل بکنید، یا زخمی کنید.

نصب ایزوگام روی کاشی و سرامیک انتخاب مناسبی نیست بیشتر مشاهده می شود ایزوگام را در سرویس های بهداشتی روی کاشی و ایزوگام می چسبانند، که بهتر است سرویس های بهداشتی خود را به جای ایزوگام قیرگونی نمایید. آجر یا گچ هایی که زخم شده، می تواند انتخاب های خوبی برای نصب ایزوگام باشد.

بهترین مکان ها برای نصب ایزوگام

آموزش زیرسازی برای نصب ایزوگام

قبل از نصب ایزوگام باید سطح را به طور کامل تمیز کنید و هیچ گونه گرد و غبار خاکی روی آن نباشد. اگر قصد عایق کاری پشت بام را نیز دارید باید تمام اشیا مثل کولر را جمع کنید، تا بدون مشکل خاصی ایزوگام را نصب نمایید. جلوی دست و پایتان را نگیرد و به خوبی بتوانید تمام سطح را ایزوگام کنید.

چگونه سطح را آماده کنیم؟

همچنین چند سانت از ایزوگام را روی هم بیندازید، تا به خوبی لایه های ایزوگام به هم بچسبد و آب به آن نفوذ نکند. به اصطلاح نم ندهد.

نحوه نصب ایزوگام روی ناودان و لوله های هواکش و بخاری

ناودان ها

در مکان هایی مثل پشت بام ها تنها راه خروج آب از پشت بام ها ناودان است. به همین دلیل بسیار مهم است. زیرسازی ایزوگام باید به نحوی باشد که آب در پشت بام جمع نشود؛ و آب به سمت ناودان هدایت شود. مثلا هنگام بارش باران اگر پشت بام شیب مناسبی نداشته باشد، آب در پشت بام جمع می گردد و باعث خرابی ایزوگام می گردد.

البته نصب ایزوگام نیز باید به صورتی انجام شود که باعث انحراف آب نسبت به ناودان نگردد، باید به طور کلی عایق ها را موازی با شیب پشت بام نصب کرد. حتی ایزوگام را روی ناودان کشید و با حرارت چسباند تا مطمئن شوید که آب به طور کامل به ناودان می رسد.

لوله های بخاری و هواکش

لوله های بخاری و هواکش را به هیچ عنوان در وسط ایزوگام قرار ندهید.

بعد از اینکه لوله های بخاری و ایزوگام را در کنار عایق حرارتی قرار دادید جای لوله را نیاز نیست در بیاورید. عایق را به صورت یک علامت ضربدر برش دهید،  هرچه که بیشتر بود را روی لوله بچسبانید و چند سانتی متر از لوله را با قیر زیر سازی کنید تا آب به آن نفوذ نکند.

تاثیر دمای هوا در هنگام نصب ایزوگام

ایزوگام کاری خود را به روزهای گرم و خشک موکول کنید؛ زیرا ایزوگام در هوای سرد چسبندگی مناسبی ندارد. رطوبت نیز باعث ایجاد خرابی در ایزوگام می گردد.

به هیچ  وجه در روزهای بارانی و برفی اقدام به ایزوگام کاری نکنید.

این را نیز مدنظر قرار دهید اگر تمام این نکات را نیز رعایت کنید و نصب خوبی هم داشته باشید، برای داشتن عمر مفید بیشتر در ایزوگام نیاز است که نکاتی را رعایت کنید که رعایت این نکات باعث می شود.

قیمت و نصب ایزوگام

در صورتی که نیاز به  هر نوع ایزوگام  دارید، قصد دارید با خیال راحت منزل خود را عایق کنید،  ضمانت نامه کتبی دریافت نمایید، با مرکز مشتریان چتربام تماس بگیرید تا هم با خدمات ما آشنا شوید هم و هزینه های خدمات نصب ایزوگام را سوال کنید. یا از مشاوره رایگان ما بهره بگیرید.

برای دیدن مقالات آموزشی دیگر در مورد ایزوگام کلیک کنید.

دکمه بازگشت به بالا