عمومیکسب و کار استانها

آشنایی با انواع کولر گازی ایستاده

در گذشته مردم همیشه مشکل سرما و گرمای غیر قابل تحمل فصل‌ها را داشتند. امروزه با تولید کولرهای گازی مشکلات سرما و گرمای مردم به فراموشی سپرده شده است و توانسته‌اند با انتخاب‌های زیادی که در دست دارند، بهترین انتخاب را داشته باشند. کولر گازی ایستاده که انواع مختلفی دارد یکی از انواع کولر گازی است. ما در این مقاله به معرفی انواع کولر گازی ایستاده مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

کولرهای آبی به دلیل اینکه در مقیاس‌های بزرگ تولید شده بودند و مصرف انرژی بسیاری داشتند، در سال 1902 ویلیس کریر از کشور آمریکا، توانست کولر گازی را در مقیاس مناسب و با ظرفیت عالی عرضه کند. امروزه که کولرهای گازی علاوه بر خنک کردن، محیط را نیز گرم می‌کند و هم‌چنین یک دستگاه تهویه نیز هست مورد استفاده‌ی خیلی از عموم قرار گرفته است.

air conditioner stand

انواع کولر گازی های ایستاده

اساس کار انواع کولر گازی یکسان است و فقط از نظر فیزیکی و ساختار با هم تفاوت‌هایی دارند. کولر گازی به طور کلی 3 نوع است:

  1. کولر گازی یک تکه، مثل؛ پنجره‌ای، پرتابل
  2. کولر گازی دو تکه، مثل؛ اسپلیت دیواری، داکت اسپیلی، اسپلیت ایستاده، اسپلیت سقفی
  3. کولر گازی چند تکه

که هر یک از این‌ها دارای انواع مختلفی است.

اسپلیت ایستاده یا دیواری؟

کولر گازی ایستاده و دیواری هر دو جزء اسپلیت دو تکه هستند که از نظر ساختار باهم یکسان هستند. ظرفیت و توان سرمایش و گرمایش ایستاده از انواع زمینی خیلی بیشتر است. با خرید کولر های گازی ایستاده ارتفاع بیشتری دارند و به همین دلیل فضای اتاق را سریع‌تر خنک می‌کنند.

کولرهای گازی ایستاده

اسپلیت‌ها از نوع کولر گازی دو تکه هستند که از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند. اسپلیت ایستاده ظاهری شبیه به یخچال مرتفع دارد. و از نظر مکانیزم خنک سازی و تعداد محل قرار گیری پنل‌های داخلی و خارجی شبیه به اسپلیت‌های ساده است و فقط درای فن و سیستم قو تری هستند.

انواع ویژگی های کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده 12000 ، کولر گازی ایستاده 24000 ، کولر گازی ایستاده 36000 ٍ، کولر گازی ایستاده 45000 ، کولر گازی ایستاده 48000 ، کولر گازی ایستاده 55000 ، کولر گازی ایستاده 60000 ، از انواع کولر گازی ایستاده است. که برندهای مختلفی دست به تولید و عرضه‌ی انواع کولر گازی ایستاده کرده‌اند.

دمپر تنگ

انواع کولر گازی ایستاده ارز دمپر تنگ‌تر استفاده می‌کند. دمپر که دریچه یا صفحه‌ای فلزی است که باز و بسته کردن و هم‌چنین کنترل میزان میزان جریان هوا توسط دمپر انجام ‌شود. کولر گازی ایستاده با بهره گیری از این وسیله باعث ‌می‌شود که پرتاب هوای خنک در آن‌ها بسیار زیاد شود تا افرادی که در فاصله‌ی دور از دستگاه قرار دارند، خنکی را احساس بکنند.

سه کمپرسور

 کمپرسور یک دستگاه مکانیکی است که با کاهش حجم گازها، فشار آن‌ها را افزایش می‌دهد و شامل انواع مختلفی هست که هر کدام برای یک شرایط به کار می‌آیند. کولر گازی ایستاده از کمپرسورهای اسکرال، روتاری و پیستونی استفاده می‌کند. با وجود همزمان سه کمپرسور توانسته که در شرایط آب و هوایی مختلفی مورد استفاده‌ی کاربران در سایر نقلط جهان قرار گیرد.

یون زدایی

در برخی دستگاه‌های تصفیه‌ی هوا یون‌های منفی به هوای تصفیه اضافه شده که باعث جذب و ته نشین شدن ذرات معلق هوا می‌گردد. کولر گازی ایستاده همانطور که گفتیم یک دستگاه تصیفه کننده نیز می‌باشد، که با دارا بودن فیلترهای بهداشتی همان کاری را می‌کند که تصفیه هوا انجام می‌دهد.

ظاهر زیبا

به دلیل قرار گیری در فضای داخلی از ظاهری زیبا و منحصر به فرد بهره می‌برند که به راحتی با هر نوع فضایی همخوانی داشته و زیبایی آن را دو چندان می‌کند. انواع کولر گازی ایستاده علاوه بر ظاهر زیبا دارای صفحه نمایش دیجیتال بر روی بدنه‌ی خود هستند که تقریبا از مشکلات کابران در گم شدن ریموت می‌کاهد.

نصب آسان

کولر گازی ایستاده فقط دارای دو پنل هست. پنل داخلی آن در داخل محیط و پنل خارجی آن در هوای آزاد تعبیه می‌شود. انواع کولر گازی ایستاده چون دارای دو پنل هست به راحتی می‌توان آن را نصب کرد و نیازی ب سوراخ کردن دیوار ندارد. این کولر گزینه‌ی مناسبی برای افرادی هست که اجاره نشین هستند. به این دلیل که قابلیت جا به جایی را به افراد می‌دهد.

ظرفیت

کولر گازی ایستاده برای مکان‌های عمومی، باشگاه‌ها، مسجدها و عموما برای مکان‌هایی با متراژ بزرگ است. توان انواع کولر گازی ایستاده بسیار بالا است و از 20 متر به بالا را کاملا خنک می‌کنند. و باد را در جهت راست، چپ، بالا و پایین بدون رطوبت پرتاب می‌کند.

مصرف انرژی

قاعدتا برای خنک کردن یک محیط بزرگ به مصرف انرژی بیشتری نیاز هست از آنجا هم که کولر گازی ایستاده توان بالایی دارد از انرژی بسیاری استفاده می‌کند. که به تبع آن هزینه‌های سرسام آوری برای کاربر ایجاد خواهد کرد. می‌توان با خرید دستگاه‌های برقی که انرژی مصرفی آ را دارند از این هزینه‌ها کم کرد.

گرمای بیش از حد

انواع کولر گازی ایستاده به این دلیل که ظرفیت بالایی را پوشش می‌دهد کمپرسور آن در حین کار گرمای زیادی را تولید می‌کند. برای جلوگیری باید این کولر را در مکانی بیرون ومناسب نصب کنید تا علاوه بر گرمای طبیعی، گرمای کولر نیز به گرمای اتاق اضافه نشود.

صدای زیاد

کولرگازی ایستاده به دلیل بزرگ بودن بلوورهای دستگاه سر و صدای زیادی تولید می‌کند. این سر وصدا در محیط های بزرگ شنیده نمی‌شود. خرید کولر گازی ایستاده دو تیکه برای منزل اصلا انتخاب درستی نیست به این دلیل که سر و صدای انواع کولر گازی ایستاده برای منزل خیلی زیاد و غیر قابل تحمل است. معایب کولر گازی ایستاده باعث می‌شود که نتوان آن را در منزل خود استفاده کرد.

قیمت

قیمت کولر گازی ایستاده به نسبت به سایر کولرهای گازی بسیار بیشتر است. ما برای اینکه بخواهیم کولر گازی ایستاده را بخریم باید اول از همه تعریف خود را از کولر گازی ایستاده روشن کنیم و طبق آن تعریف به انتخاب دست بزنیم چون انواع کولر گازی ایستاده با مزایا و معایب گوناگون وجود دارد.

برق سه فاز

انواع کولر گازی ایستاده به دلیل استفاده از برق سه فاز، که از این برق برای راه اندازی دستگاه‌هایی مانند پمپ و الکتروموتور استفاده می‌شود، مناسب منازل نیست. به این دلیل که برق منازل مسکونی و واحدهای اداری تک فاز و واحدهای تجاری و صنعتی سه فاز است.

انتخاب و خرید کولرهای ایستاده گازی

ما برای خرید کولر گازی ایستاده باید ظرفیت و توان کولر را با محیطی که می‌خواهیم کولر را در آنجا نصب کنیم، بسنجیم. راهنمای خرید هر محصول معمولا از شرایط مختلف است که باید هر کاربری برای بهره وری هر چه بیشتر از محیط و محصول مورد استفاده، به آن توجه کند.

جمع بندی

شرکت‌های مختلفی دست به تولید کولر گازی ایستاده کرده‌اند. این دستگاه‌ها انتخاب مناسبی برای سالن‌ها بزرگ هستند که برای خرید کولر گازی ایستاده دو پنله می‌توان با سرچ ساده‌ای در ابزارهای جتسجو از انواع محتلف شرکت‌ها با خبر شد. امیدواریم با نوشتن این مقاله به شما عزیزان کمک کرده باشیم.

https://damatak.com/guide-buying-household-electric-kitchen-products/

دکمه بازگشت به بالا