عمومیکسب و کار استانها

فنر زنی لوله فاضلاب آشپزخانه در شهران با به روزترین تجهیزات

با نصب لوله های فاضلاب و پیشرفت برخی امکانات گرفتگی لوله ها نیز در مکان های مختلف ایجاد شد. درگیر شدن مردم با گرفتگی لوله های فاضلاب به خصوص در حساس ترین مکان یعنی آشپزخانه و به طبع آن بر طرف کردن آن یکی از دغدغه های جامعه امروزی به شمار می آید. در همین راستا شرکت های لوله بازکنی متعددی در شهرهای مختلف فعالیت خود را آغاز کردند تا نیاز مردم را بر طرف کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی فنر زنی لوله فاضلاب آشپزخانه توسط متخصصان لوله بازکنی شهران بپردازیم.

فنر زنی فاضلاب در محدوده شهران

 همان طور که می دانید لوله فاضلاب آشپزخانه از جمله مکان هایی خواهد بود که همیشه در معرض گرفتگی توسط چربی ها، اجسام خارجی، پسماند غذا و تفاله چای قرار می گیرد. در صورت انسداد لوله فاضلاب آشپزخانه اغلب افراد به عنوان اولین اقدام روش های خانگی را برای بر طرف کردن این مشکل امتحان می کنند.

 این روش ها می تواند ریختن آب جوش در لوله، استفاده از نمک یا جوش شیرین، محلول های شیمیایی یا تلمبه زنی باشد. در برخی از موارد نیز به دلیل شدت و حجم گرفتگی لوله توسط جرم و رسوبات یا لجن دیگر روش های خانگی موثر نخواهد بود. در چنین مواقعی فنر زنی لوله فاضلاب بهترین راه حل برای بر طرف کردن این مشکل است.

 فنر زنی در واقع یکی از روش های باز کردن لوله و فاضلاب است که میان شرکت های لوله بازکنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. فنر زنی از جمله مطمئن ترین و بهترین روش برای بر طرف کردن گرفتگی ها است. در واقع فنر زنی به دو شیوه فنر دستی و فنر متصل به دریل صورت می گیرد.

 به طور معمول کارشناسان لوله بازکنی قیطریه در گرفتگی های سطحی یا کم که به راحتی بر طرف می شود، از فنر دستی استفاده می کنند. اما برای باز کردن لوله فاضلاب با گرفتگی های زیاد و شدید باید از دستگاه فنر زنی برقی یا همان فنر متصل به دریل استفاده شود.

مراحل فنر زدن لوله فاضلاب آشپزخانه

همان طور که بیان شد فنر زدن لوله فاضلاب آشپزخانه به دو روش استفاده از فنر دستی  و دستگاه قابل اجرا خواهد بود. اما کلیات کار در هر دو روش فنر زنی شبیه به هم است؛ ولی در جزئیات با هم متفاوت خواهند بود. در ادامه هر کدام از روش ها و مراحل انجام آن را بیان خواهیم کرد.

فنر زنی به صورت دستی

در واقع فنر دستی از یک فنر از جنس فولاد و یک دسته تشکیل شده است که به سری فنر متصل می شود؛ با کمک دسته قادر خواهید بود فنر را داخل لوله فاضلاب به چرخش در بیاورید. جهت به کار گیری این دستگاه باید مراحل زیر طی شود.

  • ابتدا باید محل دقیق گرفتگی را پیدا کنید که در این جا لوله فاضلاب آشپزخانه مورد بحث است؛ سپس دسته فنر را به سری آن وصل کنید و بعد از برداشتن سینک ظرفشویی سر فنر را به آرامی داخل لوله هدایت کنید. هنگامی که فنر به قسمت زانویی لوله فاضلاب رسید می توانید با کمک دسته فنر آن را بچرخانید و دوباره فنر را به سمت جلو هل دهید.
  • هدایت فنر را باید تا زمانی ادامه دهید که فنر به محل دقیق گرفتگی برسد. هنگامی که فنر به محل انسداد رسید از حرکت می ایستد؛ بنابراین باید فنر را جهت عقربه های ساعت بچرخانید. زمانی که چرخاندن فنر عادی شود باید از چرخاندن آن خود داری کنید و فقط با کمک دست فنر را بیشتر داخل لوله هدایت کنید.
  • در مرحله آخر و هنگامی که حرکت فنر داخل لوله فاضلاب عادی شد باید فنر را بر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و به سمت بیرون بکشید. این کار باعث می شود مواد و رسوبات موجود در لوله فاضلاب همراه فنر خارج شوند.

فنر زنی با دریل

در برخی مواقع به دلیل شدت انسداد و گرفتگی در لوله های فاضلاب آشپزخانه امکان باز کردن آن توسط فنر دستی وجود ندارد. در چنین شرایطی می توان این کار را با کمک فنر متصل به دریل انجام داد. این دستگاه نسبت به فنر دستی از ضخامت بالایی برخوردار خواهد بود.

همچنین این وسیله از یک قطعه زائد برخوردار است که قابلیت متصل شدن توسط آچار سه نظام به سری دریل را دارد. برای کار با این وسیله انجام مراحل زیر ضروری است.

  • به عنوان اولین قدم باید گفت که کار با دریل بهتر است توسط فرد متخصص انجام شود؛ چرا که قدرت بالای این ابزار در صورت نداشتن تجربه کار با این دستگاه ممکن است دچار آسیب دیدگی شوید.
  • در مرحله بعد فرد متخصص باید برای بر طرف کردن انسداد لوله فاضلاب زائده فنر را به دریل وصل کند؛ سپس طرف دیگر فنر را وارد محل مورد نظر کند. بعد از انجام این کار دریل را روشن کند تا فنر به صورت چرخشی داخل لوله فاضلاب آشپزخانه به حرکت در بیاید و تمام موانع و موادی که در مسیر انباشته شده است را باز کند.
  • بعد از باز شدن لوله دکمه چرخش معکوس دریل را فشار داده تا از این طریق فنر بر خلاف جهت به چرخش در بیاید و به طرف بیرون حرکت کند.

انواع سر فنر و کاربرد آن ها

فنرها از سری ‌های مختلفی برخوردار هستند که هر کدام متناسب با نوع و محل گرفتگی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. البته توصیه می شود برای استفاده از فنر و سری های مختلف آن از افراد متخصص در لوله بازکنی ها مانند لوله بازکنی یوسف آباد کمک بگیرید؛ چرا که افراد آموزش دیده در این زمینه با خطرات کمتری مواجه خواهند شد. برخی از این سر فنرها عبارتند از:

  • سر فنر نیزه ای: این وسیله به دلیل تیز بودن نوک آن قادر است به راحتی گرفتگی اجسامی مثل خاک سفت شده، سیمان و ماسه را رفع خواهد کرد‌.
  • سر فنر ابزار گیر: این مدل از سر فنر برای وصل شدن به ابزارهای مختلف جهت انجام کارهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سر فنر چاقویی: این سر فنر در مواقعی است که الیاف یا پارچه در لوله توالت ایرانی گیر کند کاربرد دارد؛ چرا که این وسیله قابلیت تکه کردن پارچه و … را دارد.
  • سر فنر میله فنری: از این ابزار جهت اتصال دو فنر به هم استفاده می شود و زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که به فنر با متراژ زیاد نیاز داشته باشید.
  • سر فنر برسی: این مدل سر فنر دقیقا مانند برس عمل می کند و چربی ها و رسوبات را از بین می برد.
  • سر فنر ابزار گیر: این مدل از سر فنر برای وصل شدن به ابزارهای مختلف جهت انجام کارهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

فنر زنی لوله فاضلاب به صورت شبانه روزی در شهران

همان طور که می دانید گاهی گرفتگی در لوله های آشپزخانه به دلایل مختلف رخ می دهد؛ که ممکن است قدری طول بکشد تا این مشکل نمایان شود و با بروز برخی علائم شما متوجه گرفتگی و انسداد لوله فاضلاب آشپزخانه شود. گاهی ممکن است این مشکل در هر ساعت از شب نیز رخ دهد و نتوان به درستی و به موقع آن را بر طرف کرد.

در چنین مواقعی شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به سایت دکتر لوله بازکنی مشکل خود را با کارشناسان ما مطرح کنید تا در سریع‌ ترین زمان ممکن تیم حرفه ای خود را به محل اعزام کنند. بنابراین به صورت ۲۴ ساعت می توانید از خدمات مختلف بهره مند شوید و در صورت گرفتگی و انسداد لوله فاضلاب آشپزخانه با فنر زنی این مشکل را بر طرف کنید.

قیمت فنر زدن لوله فاضلاب آشپزخانه در منطقه شهران

یکی از مشکلات و گرفتاری هایی که ممکن است در هر خانه ای به وجود بیاید گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه است. از آن جا که آشپزخانه به عنوان قلب هر خانه ای از اهمیت زیادی بر خوردار خواهد بود قطعا هر گونه مشکل در سیستم فاضلاب آن دردسر ساز می شود.

در واقع بر طرف کردن این مشکل نیز بسیار حائز اهمیت است. با توجه به سیستم پیچیده لوله و فاضلاب آشپزخانه هنگام گرفتگی و انسداد آن ممکن است آب تخلیه نشود و مشکل را دو چندان کند؛ از همین رو برای بر طرف کردن آن باید از روش‌های مختلف رفع گرفتگی استفاده کرد.

یکی از روش های ساده و کارآمد فنر زنی لوله فاضلاب آشپزخانه است که ممکن است با توجه به نوع و شدت گرفتی هزینه متفاوتی داشته باشد. البته متراژ فنر مورد استفاده، استفاده از نوع فنر و … بر روی هزینه فنر زنی موثر باشد؛ بنابراین به همین دلیل به طور واضح و قطعی نمی توان هزینه فنر زنی لوله فاضلاب آشپزخانه را بیان کرد.

سخن پایانی

با توجه به این که شرکت های مختلف لوله بازکنی برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب از روش ها و ابزار مختلف استفاده می کنند، می توان گفت یکی از ساده ترین و موثر ترین روش ها برای بر طرف کردن گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه فنر زنی است. فنر زنی توسط افراد ماهر و به دو صورت دستی و الکتریکی انجام می شود. به کار گیری هر کدام از روش ها با توجه به نوع گرفتگی و شدت و محل آن صورت می گیرد که در این مطلب به آن اشاره کردیم.

دکمه بازگشت به بالا