عمومیکسب و کار استانها

قوانین ۱۴۰۱ شرکت سهامی خاص

شرایط ثبت شرکت در سال 1401 برای همه کسب و کارها چگونه است؟

با رعایت کردن تمامی ثبت شرکت با سهامی خاص و شرکت مسئولیت محدود یا شرکت های تعاونی و … می توانید شرکت خود را با موضوعات مختلف در حداقل زمان به ثبت رسانده و ددر سریع ترین زمان ممکن از سود و درآمد حاصل از آن استفاده نمایید. شرایط مختلفی برای ثبت انواع شرکت ها در نظر گرفته شده است که در این مطلب قصد داریم به صورت کامل تمامی شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود و شرایط در نظر گرفته شده برای شرکت های سهامی خاص و عام را مورد بررسی قرار دهیم.

سامانه موسسه ثبتی تکسفیر با توجه به دغدغه هایی که کاربران در نبود عدم مصوبه و تعرفه خاصی در زمینه های ثبتی و به خصوص ثبت شرکت داشتند، با گروهی از کارشناسان و متخصصین این حوزه، سعی کرده است تا 0 تا 100 مراحل ثبت شرکت را با ارزان ترین هزینه برای شما انجام دهد. برای استفاده از این خدمات کافی است وارد صفحه مربوط به بارگذاری اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت شده و پس از تکمیل فرم ها منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

به طور کلی در باید شما علاوه بر تهیه مدارک لازم که برای هر کدام از شرکت ها شرایط خاصی دارند، باید به سراغ دیگر شرایط با توجه به سن، مدرک تخصیلی، میزان سرمایه و … نیز بروید. با رعایت کردن شرایط عمومی و اختصاصی که در ادامه برای ثبت شرکت به آن ها اشاره می کنیم، می توانید به راحتی شرکت و کسب و کار خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید.

ارائه تمامی مدارک مورد نیاز

در گام اول برای اینکه بتوانید تمامی شرایط ثبت شرکت را رعایت کنید، باید تمامی مدارک مورد نیاز شرکت را ارائه نموده و در اختیار مراجع ثبت کننده شرکت قرار دهید. برای هر کدام از انواع شرکت ها شما نیاز به مدارک خاصی دارید که در مقاله مربوط به مدارک ثبت شرکت به صورت کامل آن ها را مورد بررسی قرار داده ایم. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در سال 1401 شرایط پیچیده ای برای مدارک ثبت شرکت در نظر گرفته نشده است و شما به راحتی با ارائه کپی مدارک شناسایی خود و به صورت 100% آنلاین می توانید تمامی امور مربوط به ثبت شرکت خود را انجام دهید.

این در حالی است که چند سال قبل برای ثبت کردن یک شرکت در انواع مختلف شما باید تمامی مدارک شناسایی همراه با کپی آن ها که برابر اصل شده بود را به پلیس  10+ برده و مراحل اداری و حضوری خود را انجام میدادید که قطعات کمی هزینه بر و زمان بر بود. موسسه ثبتی تکسفیر با رعایت تمامی شرایطی که برای ثبت کردن شرکت در نظر گرفته شده است، این امکان را به شما می دهد تا از پشت میز کاری و خانگی خود به راحتی تمامی امور مربوط به ثبت شرکت را انجام و پیگیری نمایید.

شرایط مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت

یکی دیگر از مواردی که در شرایط ثبت شرکت باید به آن توجه داشته باشید، قوانین و دستورالعمل هایی است که برای مدرک تحصیلی در نظر گرفته شده است.

در قوانین ثبت شرکت در سال 1401 هیچ اشاره ای به مدرک تحصیلی و میزان آن که در روند ثبت تاثیر داشته باشد، نشده است و این یعنی بجز دو حالت زیر، شما نیازی به مدرک تحصیلی برای ثبت انواع شرکت در استان های مختلف کشور ندارید.

در دو حالت شما نیاز دارید تا برای ثبت کردن شرکت خود، مدرک تحصیلی را نیز ارائه نمایید.

حالت اول زمانی است که شما نیاز به مجوز برای تاسیس شرکت و کسب و کار خود به صورت قانونی داشته باشید.

حالت دوم نیز مربوط به شرکت های مهندسی است که در قانون استثنا در نظر گرفته شده اند و برای این شرکت ها باید حتما مدرک تحصیلی همراه با دیگر مدارک ارائه شود.

توجه: شاید در ابتدا نیازی به مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت نداشته باشید، اما نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که ابتدا به هیچ عنوان به خصوص در اوضاع اقتصادی کنونی بدون علم و دانش در زمینه ای، وارد آن حوزه نشوید و نکته دوم هم اینکه شاید در ابتدا نیازی به مدرک تحصیلی نداشته باشید اما برای رشد کسب و کار و مراحلی مانند اخذ کارت بازرگانی و یا رتبه بندی شرکت ها قطعاً نیاز به مدرک خواهید داشت.

شرایط کارت پایان خدمت برای ثبت شرکت

سوال بسیار مهمی که برخی از کسب و کار هایی که قصد ثبت شرکت دارند از کارشناسان ما می پرسند این است که آیا برای ثبت شرکت، نیاز به کارت پایان خدمت داریم یا خیر؟

برای ثبت کردن یک شرکت در دستورالعمل های مختلف اسمی از کارت پایان خدمت برای مدیرعامل و دیگر اعضا آورده نشده است و شما به راحتی می توانید با ارائه دیگر مدارک شرکت خود را به ثبت برسانید. البته رعایت کردن این شرایط با توجه به مشاوره آنلاین و رایگان شما با کارشناسان موسسه ثبتی تکسفیر قطعا انجام می شود اما نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که چه برنامه ای برای آینده شرکت خود دارید و قصد دارید چه حوزه های فعالیتی را داشته باشید؟

انتخاب نام شرکت با توجه به شرایط ثبت شرکت

یکی از مهم ترین مراحلی که برای ثبت شرکت و کسب و کار به صورت قانونی در نظر گرفته شده است، انتخاب نام شرکت می باشد. در مراحل مختلف ثبت شرکت شما باید 5 اولویت مختلف خود برای انتخاب نام شرکت را معرفی کنید تا با توجه به شرایطی که در نظر گرفته شده است یکی از این نام ها انتخاب شود.

نام انتخاب شده باید چند سیلابی بوده و حتما مرتبط با حوزه کاری شما باشد. از انتخاب نام های عمومی و همچنین نام های رسمی سازمان های دولتی ثبت شده در انتخاب نام شرکت خود خودداری کنید و نام انتخابی شما به هیچ عنوان شباهتی به نام های رسمی و ثبت شده قبلی برای شرکت های مختلف نداشته باشد.

برای جلوگیری از شباهت انتخاب نام شرکت خود با دیگر شرکت ها، می توانید از طریق را انجام دهید. البته در صورتتی که از طریق سامانه آنلاین موسسه ثبتی تکسفیر امور مربوط به ثبت شرکت خود را انجام دهید، تمامی استعلام ها و مشاوره های لازم در مورد نام انتخابی به شما ارائه خواهد شد.

انواع شرکت های قابل ثبت در ایران با توجه به شرایط آن ها

به صورت کلی در ایران شما می توانید شرکت خود را به 7 نوع مختلف به ثبت برسانید اما با توجه به استقبال شدیدی که از شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص به عمل آمده است، بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی سعی می کنند ته سراغ این نوع از شرکت ها بروند و تمامی شرایط ثبت شرکت برای مسئولبیت محدود و سهامی خاص را انجام دهند.

۱) شرکت های سهامی: شامل شرکتهای سهامی عام و شرکتهای سهامی خاص

۲) شرکت های با مسئولیت محدود

۳) شرکت های تضامینی

۴) شرکت های مختلط سهامی

۵) شرکت های مختلط غیر سهامی

۶) شرکت های نسبی

۷) شرکت های تعاونی تولید و مصرف

علاوه بر همه این ها شرایط ثبت شرکت در مناطق آزاد نسبت به دیگر مناطق اندکی فرق دارد و حتی مزیت هایی که برای این مناطق در نظر گرفته شده است، با مزیت های ثبت شرکت در تهران و دیگر شهر ها متفاوت است و همین موضوع باعث می شود تا بسیاری از سرمایه گذاران به سمت ثبت شرکت در این مناطق بروند. از جمله مهم ترین مناطقی که ثبت شرکت در آن ها انجام می شود و مزیت های بسیار زیادی نیز به همراه دارد می توان به منطقه آزاد انزلی و ماکو اشاره نمود.

در ادامه صورت کامل تمامی شرایط ثبت شرکت در مناطق آزاد را مورد بررسی قرار می دهیم و مدارک انواع ثبت شرکت ها را نیز بازگو خواهیم کرد.

شرایط ثبت شرکت در مناطق آزاد

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی مدارک و شرایط ثبت شرکت در مناطق آزاد بپردازیم بهتر است به این نکته اشاره کنیم که شرکت در این منطقه علاوه بر برخورداری از کسب و کارهای متنوع و پر رونق و امتیازهای بسیار بالایی که در زمینه کسب و کار و توسعه را می توان به آن دست یابید از حمایت‌های دولت نیز به صورت کاملا مستقیم بهره مند خواهید شد.

اولین و مهمترین مزیت ثبت شرکت در مناطق آزاد را می توان معافیت مالیاتی ۲۰ ساله دانست که با توجه به مقررات آسانی که برای ورود کالاهای مجاز در نظر گرفته شده است و البته با توجه به مراحل سهل و آسانی که برای ثبت شرکتها و موسسات صنعتی و فرهنگی و مالکیت معنوی در این منطقه در نظر گرفته شده است به عنوان یک امتیاز بسیار ویژه و جذاب می توانید از آن استفاده نموده و کسب و کار خود را در منطقه آزاد راه اندازی کنید.

نکته دیگری که در این مورد از ثبت شرکت ها می‌توان به آن اشاره کنم این است که به راحتی میتواند ۱۰۰ درصد مالکیت خارجی در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی منطقه آزاد برای ثبت شرکت خود استفاده کنید و این یعنی هیچ نیازی به سرمایه‌گذاری مدیرعامل داخلی نیست و شما می توانید تمامی کارها را از طریق سرمایه گذاران و مدیریت های خارجی نیز پیش ببرید و این علاوه بر مزیت به عنوان یکی از شرایط مهم و جذاب ثبت شرکت در منطقه آزاد شناخته می شود.

آزادی کامل ورود و خروج اصل سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی و همچنین نرخ های مناسب برای مصرف انرژی از دیگر مزیت های ثبت شرکت در مناطق آزاد هستند.

به همه این موارد تضمین و حمایت قانون سرمایه گذاران خارجی و معافیت از حقوق گمرکی برای ورود مواد اولیه ماشین آلات صنعتی واحدهای تولید و همچنین فعالیت بورس نفت محصولات پتروشیمی و بورس بین الملل اوراق بهادار را نیز می‌تواند به عنوان مزیت های ثبت شرکت در این منطقه در نظر داشته باشید.

عدم محدودیت انتقال ارز دیگر مناطق آزاد ایران با سایر کشورها و همچنین صدور محصولات خارج از کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی و بندرگاهی از موارد مزایای دیگری هستند که قاعدتاً هر سرمایه‌گذاری نمی‌تواند به راحتی از آن برای ثبت شرکت بگذرد.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای اینکه بتوانید شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسانید باید تمامی مدارکی که در زیر به آنها اشاره می شود را آماده نموده و آنها را به مراجع تحویل دهید.

دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت

دو برگ شرکتنامه رسمی

دو جلد از اساسنامه شرک

دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره

فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران شرکت

آگهی روزنامه رسمی جهت افراد حقوقی

تقویم نامه سرمایه غیرنقدی توسط شرکا (اگر تمام یا بخشی از سرمایه به صورت غیرنقدی باشد شرکت جهت اخذ مجوز معرفی خواهد گردید)

دریافت مجوز فعالیت اقتصادی از معاونت سرمایه گذاری سازمان

ارائه تاییدیه پرداخت حق الثبت به سازمان منطقه

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص کدامند؟

اگر قصد دارید فعالیت های خود را به صورت سهامی خاص انجام دهید باید تمامی مدارکی که در زیر به آنها اشاره می شود را آماده نموده و برای مراحل ثبت شرکت در اختیار مراجع صدور کننده و ثبت کننده شرکت قرار دهید.

دو نسخه از اساسنامه شرکت سهامی خاص که تکمیل شده و تمامی صفحات آن به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد.

دو نسخه اظهار نامه که توسط سرمایه گذار تکمیل شده و ذیل آن به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد .

دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس که ذیل آن توسط سهامداران و بازرسان امضاء شده باشد.

دو نسخه صورتجلسه اولین جلسه هیئت مدیره که به امضاء کلیه اعضاء رسیده باشد.

تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی سهامداران ، مدیران و بازرسان ( در صورتیکه سهامداران خارجی باشد تصویر گذرنامه ایشان ارائه گردد)

گواهی بانکی دال بر تائیدیه حداقل ۳۵ % سرمایه به یکی از بانکهای منطقه به نام شرکت در شرف تاسیس ( در صورتیکه تمام یا بخشی از سرمایه شرکت آورده غیر نقدی باشد ارائه ارزیابی قیمت آورده غیر نقدی کارشناس رسمی الزامی است)

دریافت مجوز فعالیت اقتصادی از معاونت سرمایه گذاری سازمان

ارائه تاییدیه پرداخت هزینه حق الثبت به سازمان منطقه

چنانچه سرمایه گذار شخصیت حقوقی باشد ارائه تصویر مصدق اسناد و مدارک ثبتی آن ضروری است.

شرایط ثبت شرکت در ایران

با توجه به اینکه در کشورمان شرکت های مختلف را به هفت نوع متفاوت می توان به ثبت رساند، ضوابط و قواعد خاصی برای هر کدام از این انواع شرکت ها در نظر گرفته شده است. از جمله شرکت های پرطرفدار می‌توان به ثبت شرکت با مسئولیت محدود و همچنین سهامی خاص اشاره نمود که به دلیل شرایط و ضوابط بسیار ساده تر ای که دارند بیشتر مورد استقبال کسب و کار ها قرار گرفته اند.

یکی از مهمترین فواید ثبت شرکت تجاری این است که شما می‌توانید در مزایده و مناقصه های رسمی و دولتی شرکت نمایید.  این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که شرکت خود را به صورت سهامی خاص به ثبت برسانید، در این مناقصه ها و مزایده های برگزار شده قطعاً اعتبار بیشتری خواهید داشت و می توانید در مناقصه های بیشتری برنده شده و از این طریق با سود و درآمد بسیار بالاتری دست پیدا کنید.

اگه بد نظر داشته باشید این است که شرکت سهامی خاص برای تغییر ارز و محدودیت هایی دارد و در داخل کشور ما با توجه به شرایط ثبت شرکت در ایران در صورتی که شرکت خود را به صورت سهامی خاص به ثبت رسانده باشید حداقل دو سال باید برای تغییر مدیرعامل زمان در نظر بگیرید.  این در حالی است که در تمامی شرایط مورد نظر برای ثبت شرکت مسئولیت محدود را داشته باشد خود را به صورت مسئولیت محدود به ثبت رسانید در کمتر از دو سال و بدون هیچگونه محدودیتی میتوانید به راحتی در هر زمانی مدیر عامل خود را تغییر دهید.

شرکت تجاری و مدنی و همچنین شرکت های ثبت شده در مناطق آزاد نیز دارای شرایط خاصی هستند که البته مزیت های بسیار متفاوتی نیز در اختیار شما قرار می دهند.  برای اینکه بتوانید در مورد تمامی شرایط لازم برای ثبت انواع شرکت ها در داخل کشورمان اطلاعات کامل و کافی را به دست بیاورید بهتر است با تیم پشتیبانی موسسه ثبتی تکسفیر به عنوان اولین تیم تخصصی رسمی در زمینه ثبت نام و ثبت شرکت در تماس باشید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن تمامی سوالات خود را پاسخ داده و برای ثبت شرکت و ثبت برند تجاری خود اقدام نمایید.

شرایط ثبت شرکت پیمانکاری

یکی از موضوعات پرطرفدار در کشورمان برای ثبت شرکت و تاسیس شرکت مربوط به مباحث شرکتهای پیمانکاری می باشد که با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین مزیت های ثبت شرکت، وارد شدن و ثبت نام در مناقصه ها و مزایده های مختلف می‌باشد با تاسیس یک شرکت پیمانکاری می توانید به راحتی با برنده شدن در این مناقصه و مزایده ها به سود و درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

برای شرکتهای پیمانکاری نیز هفت نوع شرکت مختلف در نظر گرفته شده است  و کسب و کارها با توجه به نوع خدماتی که ارائه می دهند و البته هزینه ها و شرایطی که در نظر گرفته شده است باید برای ثبت شرکت و تاسیس شرکت خودرو صورت کاملا قانونی اقدام نمایند.

در شرکتهای پیمانکاری نیز مسئولیت محدود و سهامی خاص از طرفداران بسیار بیشتری برخوردار بوده و با توجه به شرایطی که برای این دوره شرکت در نظر گرفته شده است به راحتی با پرداخت هزینه های بسیار پایین و ارائه مدارک لازم می توانید شرکت و کسب و کار خود را در این زمینه به ثبت برسانید.

هزینه و مدت زمان نیز تفاوتی با دیگر شرکت‌ها ندارد و شما باید هزینه هایی که برای موضوعات مختلف پرداخت میشود را برای این شرکت نیز پرداخت کنید.  بعد از مدت زمان ۱۴ تا ۲۰ روز به راحتی می توانید شرکت پیمانکاری خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت رسانده و از مزیت های آن برای شرکت در مناقصه ها و مزایده های رسمی و دولتی استفاده نمایید.

مراحل ثبت شرکت

دریافت و پر کردن فرم تقاضای تعیین نام شرکت

تایید نام شرکت توسط واحد های ثبتی بعد از استعلام های لازم

ارائه مجوز سرمایه گذاری و در صورت نیاز معرفی به سایر نهاد ها برای مجوز های لازم

تکمیل مدارک برای هر کدام از شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص

مراجعه متقاضی به معاونت اقتصادی سازمان و درخواست صدور مجوز برای شرکت

بررسی مدارک توسط نهادی های ثبت کننده شرکت

پرداخت هزینه های ثبت شرکت در چند مرحله

تحویل یک نسخه ثبتی از تمامی مدارک متقاضی

دکمه بازگشت به بالا