عمومیکسب و کار استانها

آموزش معنی علامت های روی ماشین لباسشویی بوش + برنامه های شستشو

استفاده از ماشین لباسشویی بوش برای بسیاری از افراد مسن یا برخی از افرادی که زبان انگلیسی نمی‌دانند، کمی سخت است. حتی شاید کار کردن با این دستگاه‌ها، برای کسانی که به تازگی ماشین لباسشویی بوش را خریداری کردند، هم دشوار باشد. بنابراین در این مقاله به آموزش معنی علامت‌های روی ماشین لباسشویی و برنامه‌های شستشوی آن می‌پردازیم تا استفاده کنندگان این ماشین‌ها به راحتی با این علائم آشنا شوند.

معنی علامت های روی ماشین لباسشویی بوش

برای آن که شما بتوانید به خوبی با ماشین لباسشویی بوش کار کنید، باید معنی علامت‌ها و اصطلاحات روی این ماشین را بدانید تا به راحتی با عملکرد دکمه‌های ماشین لباسشویی بوش آشنا شوید.  جالب است بدانید معنی تمامی این علامت‌ها در مدل‌های مختلف لباسشویی بوش یکی است. بدین ترتیب کارکرد این دکمه‌ها نیز در انواع مدل‌های این برند باکیفیت، یکسان خواهد بود. از این رو اگر مصرف‌کنندگان معنی این علامت‌ها و اصطلاحات را یاد بگیرند، می‌توانند به راحتی با مدل‌های مختلف لباسشویی بوش کار کنند.

به عنوان مثال بعضی از علائم و نشانه‌ها بر روی صفحه نمایش لباسشویی بوش در برخی از مدل‌ها، مطابق با تصویر زیر است که معنی این علائم به قرار زیر هستند:

علامت A: این علامت دقیقا شبیه به محفظه جاپودری لباسشویی است. اگر دیدید که علامت آن روشن بود، به معنی آن است که درب کشو جاپودری لباسشویی بیرون بوده یا باز است. اگر این علامت به صورت متوالی چشمک بزند، در واقع به معنی آن است که محفظه جاپودری لباسشویی به خوبی بسته نشده است.

علامت B: این علامت در واقع نشان از درب لباسشویی بوش دارد، اگر علامت B روشن باشد، نشان خواهد داد که درب لباسشویی باز است. همچنین اگر دیدید در وسط کار با لباسشویی بوش، مدام علامت B چشمک می‌زند یعنی درب لباسشویی به خوبی بسته نشده است.

علامت C: این نشانه همان طور که می‌بینید، طرح یک شیر آب است. اگر شیر آب بسته باشد یا فشار آن کم شود، این علامت روشن می‌شود. در برخی مواقع و به هنگام کار با ماشین لباسشویی بوش خواهید دید که این علامت چشمک می‌زند، در این مواقع نگران نشوید در واقع چشمک زدن این علامت نشان از کم شدن زیاد و ناگهانی فشار آب است.

علامت D: این علامت مخصوص تشخیص سیستم کف این ماشین‌ها است، اگر بر روی صفحه نمایش ماشین لباسشویی‌تان این علامت روشن بود، در حقیقت نشان از وجود کف زیاد به هنگام شستشوی لباس‌ها دارد. به همین دلیل لباسشویی به صورت کاملا اتوماتیک به آبکشی اضافه لباس‌ها می‌پردازد. بهتر است برای بار بعدی جهت شستن لباس‌ها از ماده شوینده کمتری استفاده کنید تا نیاز به شستشوی اضافه لباس‌ها نباشد.

علامت E: علامت کلید در واقع نشان از فعال بودن قفل کودک است،  در صورت تنظیم آن به هنگام کار با ماشین، این علامت شروع به چشمک زدن می‌کند.

علامت F: عملیات پیش شستشو یا Prewash  با این علامت نشان داده می‌شود. روشن بودن علامت F خبر می‌دهد که لباسشویی در این مرحله از شستشو است.

علامت G: این علامت نشان از عملیات شستشو دارد.

علامت H: مرحله Rinse یا عملیات آبکشی البسه از طریق روشن بودن این علامت در این ماشین‌ها خبر داده می‌شود.

علامت I: مرحله Spin یا چرخش انواع لباس‌ها با روشن بودن این علامت اطلاع داده خواهد شد.

مهمترین برنامه های شستشویی ماشین لباسشویی بوش

اکثر ماشین لباسشویی‌های بوش که در بازار وجود دارند، توسط برندهای سازنده آنها در ترکیه یا آلمان تولید می‌شوند. این ماشین‌ها دارای مزیت‌های فراوانی هستند که از جمله می‌توان به ایجاد کمترین سر و صدا،  صرفه‌جویی در مصرف آب، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش مدت زمان شستشوی البسه، حفظ دوام و کیفیت انواع لباس‌ها و … اشاره کرد. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد، طرفدار این لباسشویی‌ها هستند. حال برای اطلاع این افراد به معرفی برخی از برنامه‌های شستشویی ماشین لباسشویی بوش در ادامه این مقاله می‌پردازیم.

برنامه Cottons ماشین لباسشویی بوش

این برنامه برای شستن لباس‌های پنبه‌ای و رنگی مناسب است و معمولا جهت شستشویی پارچه‌های محکم و مقاوم مانند پارچه‌های نخی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین امکان شستشویی همه لباس‌های رنگی تا دمای 60 درجه سانتیگراد با این برنامه میسر است، اما برای دماهای بالاتر بین 60 تا 90 سانتیگراد تنها می‌توان با این برنامه لباس‌های سفید را مورد شستشو قرار داد.

برنامه intensive ماشین لباسشویی بوش

از این برنامه معمولا جهت پیش شستشوی لباس‌های بسیار چرک یا لباس‌های معمولی استفاده می‌کنند، این برنامه ابتدا آبکشی اولیه‌ی بر روی لباس‌ها انجام می‌دهد تا چرک آنها گرفته شود و سپس شروع به شستن لباس‌ها خواهد کرد. از مزایای این برنامه آن است که مانع از چرک آلود شدن لباس‌ها می‌شود و هر گونه آثار لکه را از روی لباس پاک می‌کند.

برنامه Eco ماشین لباسشویی بوش

اگر برای شما زمان شستشو اهمیت ندارد، می‌توانید به استفاده از این برنامه بپردازید، به کارگیری این برنامه موجب مصرف انرژی بهینه خواهد شد و در نتیجه شستشویی اقتصادی لباس‌ها را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

برنامه Delicate /silk ماشین لباسشویی بوش

اگر قصد شستشویی لباس‌های ظریف را دارید، بهتر است از این برنامه‌ کاربردی ماشین‌ لباسشویی بوش استفاده کنید. از جمله این لباس‌ها می‌توان به لباس‌های حریر، ابریشم، ویسکوز حریر و … اشاره کرد. در این برنامه سرعت چرخش پارچه‌ها بسیار پایین است و معمولا دمای آب بر روی 30 درجه سانتیگراد تنظیم می‌شود. شستشو با این برنامه معمولا چهل دقیقه به طول انجام می‌گردد.

برنامه Wool ماشین لباسشویی بوش

برنامه  WOOLاز جمله برنامه‌های ماشین لباسشویی بوش است که جهت شستشویی انواع لباس‌های پشمی، نخی و کاموایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این برنامه به صورتی است که به خوبی خصوصیات این پارچه‌ها بخصوص پارچه‌های پشمی را در نظر می‌گیرد؛ به همین دلیل وقفه‌ی میان چرخش و توقف ایجاد می‌کند تا این پارچه‌ها دچار مشکلاتی همچون رشته رشته شدگی نشوند.

برنامه Gentle spin ماشین لباسشویی بوش

از جمله برنامه‌های که جهت شستشویی 15 دقیقه‌ای لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، برنامهGentle spin است. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های به شمار می‌آید که در ماشین‌های لباسشویی بوش برای جلوگیری از هر گونه آسیب به لباس‌های نخی و ظریف به کار گرفته می‌شود. علامت Gentle spin در واقع برای لباس‌های نوی کاربرد دارد که بسیاری از افراد پیش از پوشیدن آنها را می‌شویند. همچنین این برنامه دور موتور را بر روی 1200 دور در دقیقه تنظیم می‌کند.

برنامه SENSITIVITIES یا ALLERGY PLUS ماشین لباسشویی بوش

این برنامه از جمله برنامه‌های بسیار پرکاربردی است و برای شستشویی لباس نوزدان به کار گرفته می‌شود. همچنین از برنامه  SENSITIVITIES جهت شستن لباس‎‌ها بدون ایجاد حساسیت استفاده می‌گردد تا کسانی که بیمار هستند و پوستی حساس یا آلرژی‌های پوستی دارند، بیماریشان تشدید نشود. در این نوع برنامه دمای آب بر روی60 درجه سانتیگراد تنظیم می‌شود و لباس‌ها به مدت 145 دقیقه شستشو می‌گردند تا به خوبی ضد عفونی شوند و هیچ گونه حساسیتی برای افراد و نوزادان ایجاد ننماید.

برنامه Duvet Program ماشین لباسشویی بوش

اگر می‌خواهید لباس‌های مخملی و ضخیم خودتان را بشوید، این برنامه در ماشین‌های لباسشویی بوش به شما کمک فراوانی می‌کند. در حقیقت برنامه duvet program برای شستن لباس‌‎های به کار گرفته می‌شود که بعد از شستشو بسیار حجیم می‌گردند. که از جمله این لباس‌ها می‎‌توان به حوله، لباس‌های مخمل، لباس‌های پشمی و … اشاره کرد. مطابق با این برنامه دستگاه آب بر روی دمای 40 درجه سانتیگراد تنظیم می‌شود و در مدت یک ساعت بیست  و دو دقیقه عمل شستشو و آبکشی این لباس‌ها انجام خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مقاله به آموزش معنای برخی از علامت ها روی ماشین‌ لباسشویی بوش و برنامه‌های شستشویی این ماشین‌ها پرداختیم،  شناخت این علایم و برنامه‌ها تاثیر زیادی بر استفاده بهینه و درست از این ماشین‌های لباسشویی خواهد داشت و منجر به افزایش طول عمر این دستگاه‌ها و کاهش مصرف انرژی می‌گردد. علاوه بر این نقش موثری نیز بر کیفیت و سالم ماندن الیاف لباس‌ها خواهد داشت و در نتیجه منجر به تازه ماندن آنها در مدت زمان طولانی می‌شود. از این رو آموزش این علائم و برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است.

تماس با ما

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آراسرویس یکی از شرکت های فعال در زمینه خدمات بوش در تهران آماده خدمت رسانی جهت تعمیر لباسشویی بوش در تهران است، در صورت نیازه به مشاره با شماره 75931-021 در تماس باشید.

دکمه بازگشت به بالا