عمومیکسب و کار استانها

حفاظ روی دیوار: نقش آن در افزایش امنیت شهری

حفاظ دیوار حیاط؛ تامین امنیت و آرامش

مهمترین مولفه تامین امنیت برای هر مکان , ایمن سازی است: نصب درب های ضد سرقت برای آپارتمان و تجهیز فروشگاه ها به دوربین های حفاظتی همگی برای ایمن سازی محیط انجام میشوند که نقش بسیار موثری در بالابردن ضریب امنیتی دارند. در بحث ایمن سازی فقط کافیست به این نکته توجه کنیم که اولین کار سارقین , ارزیابی و انتخاب هدف است. برای این افراد سهولت دسترسی و ریسک پایین دو اولویت مهم برای انتخاب محل سرقت یا ورود غیر مجاز میباشد. انتخاب یک سارق بین فروشگاهی که دوربین دارد و فروشگاهی که بدون نصب دوربین فعالیت میکند کدام است؟

بدون شک برای افرادی که قصد سرقت یا ورود غیرمجاز به مکانی را دارند اولویت انتخاب با ساختمان ها و محیط های بدون حفاظ یا با حفاظت پایین است. نصب حفاظ روی دیوار اگر نگوییم عبور را ناممکن میکند ؛ باعث بالا بردن ریسک عبور و همچنین صدمه به شخص متجاوز  شده و درنتیجه باعث صرفنظر سارق و انتخاب گزینه های سهل تر(بدون حفاظ) میشود. این یعنی ایمن سازی و بالابردن امنیت.

برای امنیت محیط اطراف خود چه کرده اید؟

کشیدن دیوار به دور ساختمان یا زمین, امروزه بیشتر تعیین کننده حریم ملک است و به علت سهولت دسترسی, دیوار کشی نقش حفاظتی خود را از دست داده است. انواع حفاظ روی دیوار بهترین گزینه برای تامین امنیت دیوار ساختمان مسکونی, تجاری, ویلا, باغ و تمام محیط هایی که بصورت مجتمع ساخته میشوند نظیر: شهرک صنعتی, شهرک مسکونی, پایانه ها, شرکت های بزرگ و … میباشد. با توجه به سلیقه های متفاوت و همچنین در نظر گرفتن میزان حفاظت مورد انتظار, انواع مختلفی از حفاظ فلزی و حفاظ آهنی برای ساخت حفاظ سر دیوار و وجود دارد که هر یک ویژگیهای شاخصی نسبت به سایر مدلها را دارند که قطعا میتواند براورنده انتظار تمامی خریداران با هر نوع سلیقه باشد. زیبا و ایمن را از ما بخواهید.

انواع حفاظ روی دیوار

حفاظ روی دیوار به دو دسته کلی تقسیم میشوند : 1-حفاظ کلاسیک  2-حفاظ مدرن

حفاظ کلاسیک: بطور کلی برای کار در متراژ بالا استفاده میشود.

  • الف)حفاظ سرنیزه ای(حفاظ نیزه ای): ساده ترین نوع حفاظ با قابلیت افزایش ارتفاع عبور روی دیوار.
  • ب) حفاظ آبشاری (حفاظ خم): یکی از پرکاربردترین انواع حفاظ برای کار در متراژبالا : نظیر شهرک های مسکونی, شهرکهای صنعتی, پایانه ها ی مسافربری, زمین های بزرگ تجاری و زمین کشاورزی

حفاظ مدرن یا (نسل جدید حفاظ روی دیوار)

 قیمت پایین و امنیت بالا موجب استقبال روزافزون از این نوع حفاظ شده است. ترکیبی از لبه های تیز و برنده فلزی که به ارتفاع و حجم های مختلف بصورت متراکم در کنار هم قرارگرفته است بطوریکه حتی فکر عبور را هم برای هر ناظری ناممکن میکند.

    الف) حفاظ شاخ گوزنی: قیمت پایین – امنیت بالا – با قابلیت تعیین ارتفاع , رنگ و تراکم- طراحی به شکا شاخ گوزن

    ب) حفاظ بته ای(حفاظ بوته ای): قیمت پایین – امنیت بالا – با قابلیت تعیین ارتفاع , رنگ و تراکم – با طراحی به شکل بته خار

    ج) حفاظ شاخ گوزنی مدل لیلیوم: زیباترین مدل حفاظ مدرن با طراحی به شکل دسته گل – امنیت بسیار بالا -با قابلیت تعیین ارتفاع و رنگ

    د) حفاظ نیزار: یکی از زیباترین مدلها طراحی شده بصورت قوسی متقارن – امنیت بسیار بالا – با قابلیت تعیین ارتفاع و رنگ

امنیت با انواع شاخ گوزنی

برخی از شاخصه های در نظر گرفته برای محصولات تولیدی صنایع فلزی کوروش به شرح ذیل میباشد:

  • استفاده از متریال درجه یک
  • استفاده از رنگ پودری به روش الکترواستاتیک با پخت داخل کوره در دمای معین برای ماندگاری و دوام بالای رنگ
  • روش جوشکاری CO2 برای اتصال محکم و بادوام قطعات و اجزاء
  • مشاوره رایگان 24 ساعت 7 روز هفته
  • قابلیت ارسال به تمام نقاط ایران , خاورمیانه و اروپا
  • استفاده از پرسنل مجرب و متعهد
  • انجام پروژه با بالاترین کیفیت و کمترین زمان ممکن
  • امکان عقد قرارداد در محل پروژه

آنچه ما بدان می اندیشیم انجام پروژه به هر شکل ممکن و تحویل آن به مشتری نیست بلکه هر پروژه را به طور خاص به عنوان نماینده و معرف کیفیت و زیبایی محصولات صنایع فلزی کوروش میدانیم و تمام آنچه را که با علم و تجربه در طول سالیان آموخته ایم برای آن صرف میکنیم و در قبال آن اعتماد و رضایت مشتریان را با ارزش ترین دستاورد خود میدانیم.

امنیت کدام حفاظ برای روی دیوار بهتر است ؟

چرا باید از حفاظ روی دیوار استفاده کنیم؟ با توجه به افزایش چشمگیر رشد جمعیت و رشد نرخ بیکاری و بدنبال آن طبعا افزایش جرم وجنایت در جوامع امروزی نیاز انسان به امنیت بیشتر از هر زمان احساس میشود . (هشدار در مورد خرید حفاظ شاخ گوزنی و نصب آن را جدی بگیریم ) در این میان هنوز هم هستند افراد زیادی که از حفاظ استفاده نکرده و یا بعضا از حفاظ های غیر این و روش های سنتی برای این موضوع استفاده می کنند. این افراد به اهمیت استفاده از یک حفاظ مناسب به خوبی پی نبرده اند . ممکن است تصورات اشتباه زیادی داشته باشند که مانع از اینکار شده است.

در ادامه این مقاله، قصد داریم تا اهمیت استفاده از حفاظ را بیان کنیم تا به خوبی بدانید چرا استفاده از یک حفاظ اهمیت بسیار زیادی دارد . چگونه و با چه طرز فکری باید نصبت به خرید و نصب نرده حفاظ فلزی ساختمان اقدام باید کرد .یک محافظ فلزی دیوار چه خصوصیاتی دارد . اگر یک نرده فلزی به روی دیوار نصب کنیم نمای ساختمان به هم نخواهد خورد و…… سوالاتی از این دست در ذهن یک خریدار وجود دارد که شاید استفاده از یک حفاظ را سخت خواهد کرد .ما سعی خواهیم کرد که مزایا ومعایب نرده محافظ دیوار را برایتان تشریح کنیم .

انتخاب یک حفاظ مناسب به شما این امکان را می دهد که منزل و محل سکونت تان را ایمن کنید. بسیاری از افراد هنوز از روش های بسیار ساده و قدیمی برای اینکار استفاده می کنند. مثلا برخی از این افراد معتقدند با استفاده از شیشه خورده بر روی دیوار، می توانند امنیت را تامین کنند. این تصویر بسیار اشتباه است. سارقان در این مواقع با روش های بسیار ساده وارد ساختمان شما می شوند. مثلا یک پتو و یا تکه ای برزنت را بر روی دیوار می اندازند، سپس از روی آن به راحتی وارد ساختمان می شوند. لذا می توان اینطور بیان کرد که شیشه خرده، عملا هیچ تاثیری برای سارقان ندارد.

برخی افراد هم از حفاظ های قدیمی و ساده استفاده می کنند و تصورشان این است که تفاوتی میان این حفاظ ها وجود ندارد. اما این تصور بسیار اشتباه است. ابتدا شاید بهتر باشد در مورد خود حفاظ های جدید بیشتر بدانیم تا این موضوع بهتر باز شود. این تصور که هزینه کردن برای امنیت ساختمان زیاد اهمیت ندارد تصوری کاملا غلط است چرا که سارقین اکثرا ابتدا باید بتوانند از دیوار عبور کرده و وارد محوطه ساختمان شوند و هیچ چیز مانند مانع فیزیکی مانند یک فلزی تیز و بران نمیتواند سرعت عبور از یک دیوار را کند نماید .

تفکرات جدید سبب شده که انسان از حداکثر امکانات برای ساخت یک مانع فیزیکی محکم و استوار در برابر مهاجمان استفاده نماید تا جایی که در طراحی های جدید نرده حفاظ از تیز نمودن مقاطع فلزی مانند میلگرد به طول |پنج سانیمتر که حکم یک نیزه کشنده را دارد استفاده نماید . این در شرایطی است که قطعا یک انسان در برخورد با این میله های فولادی که میلگرد نامیده میشوند صدمات جبران ناپذیری را متحمل شود تمام این تفکرات که منجر به ساخت حفاظ شاخ گوزنی شد به دلیل مشکلاتی است که سارقین در حین سرقت انجام میدهند .این که ما به تصور این که در باغ یا یک محل که متعلق به مااست چیزی برای سرقت نداریم هم اشتباه است چون در عمل محلی امن را برای افراد ولگرد و معتاد که اتفاقا سارقین پر خطر نامیده میشوند را ایجاد میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا