اقتصادیکسب و کار استانها

برترین برندهای تولیدکننده ساعت مردانه در دنیا

بهترین مارک ساعت مچی؛ معروف ترین برندهای ساعت کدامند؟

از زمانی که ساعت مردانه مچی به زندگی روزمره افراد ورود پیدا کرد تا به امروز تبدیل به بخش مهمی از استایل مردان و زنان شد. انتخاب ساعت‌هایی که افراد مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند تا حد زیادی به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، امروزه باوجود تلفن‌های همراه نیاز به استفاده از ساعت مچی نسبت به گذشته تقریباً از بین رفته است؛ اما نکته قابل‌تأمل این است که چرا همچنان بسیاری از افراد مشتاقانه به سراغ برند های معروف ساعت مچی می‌روند و هنوز هم علاقه دارند تا این ساعت‌ها را روی مچ خود ببندند؟ در این مقاله از خانه ساعت تلاش کرده‌ایم تا با نگاهی به این پرسش به معرفی برند های ساعت مچی معروف بپردازیم.

چرا از ساعت مچی استفاده می‌کنیم؟

زندگی در دنیایی که به زمان وابسته است، ما را به ساعت و زمان متکی می‌کند. با سرعت‌گیری افزایندۀ روند زندگی در همۀ جوامع جهانی نیاز به دانستن ساعت و زمان بیش‌ از هر زمان دیگری حس می‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افراد در هر زمان با مشاهده صفحه گوشی خود، می‌توانند از زمان و ساعت مطلع شوند. مسئله اینجاست که چرا همچنان افراد بسیاری از ساعت مچی استفاده می‌کنند؟

شاید ساعت‌های مچی، چیزی هستند که ما می‌خواهیم بپوشیم؛ نه آن‌که از آن‌ها استفاده کنیم. اگر به دلیل استفاده از مارک ساعت های معروف توسط افراد توجه کنیم، متوجه می‌شویم که برای بسیاری از افراد قیمت ساعت مردانه و اینکه دیگران بتوانند مارک ساعت آن‌ها را تشخیص دهند (البته توجه نمایید که همیشه استثناهایی وجود دارد) مهم است ؛ بنابراین معمولاً به سراغ برند های معروف ساعت می‌روند. بی‌شک ساعت به‌عنوان یک اکسسوری جذاب، به عضو جدانشدنی استایل افراد شیک‌پوش تبدیل شده و درخشندگی استایل آن‌ها را تضمین می‌کند.

آیا برند های اصل گران قیمت هستند؟

برند های اورجینال و با کیفیت با قیمت های متفاوت وجود دارند، که در این بین قطعا برند های اقتصادی و مقرون به صرفه ای هم هستند، که ساعت های با کیفیت با طراحی های زیبا ارائه می دهند. همان طور که می دانید در این بین برند های ساعت مچی قیمت بالای بسیاری نیز وجود دارند. ما در این مقاله سعی کرده ایم علاوه بر برندهای لوکس، بهترین برند های مقرون به صرفه و باکیفیت ساعت مردانه را نیز جهت خرید ساعت مردانه مقرون به صرفه معرفی کنیم.

انواع ساعت مچی ها

زمانی که ساعت مچی برای اولین بار اختراع شد، تنها یک نوع ساعت جیبی وجود داشت. در پایان جنگ جهانی اول، ساعت مچی از نظر محبوبیت از ساعت جیبی پیشی گرفت. این روزها، ساعت مچی بی شماری برای فروش وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. این موضوع مهم است که شما باید خریداری آگاه باشید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. ساعت مچی های موجود در بازار به طور کلی به چهار دسته اصلی آنالوگ، دیجیتال و آنالوگ/دیجیتال و لمسی تقسیم می شوند.

ساعت مچی های آنالوگ: سنتی ترین و رایج ترین نوع ساعت مچی، ساعت مچی های آنالوگ هستند. تمامی ساعت مچی هایی که دارای عقربه هایی باشند که بر روی صفحه ساعت میچرخند و زمان را به ما نشان میدهند، از نوع ساعت مچی آنالوگ به شمار میروند. معمولا ساعت مچی های آنالوگ مناسب تیپ های رسمی و کلاسیک هستند و کاربرد بسیاری در مجالس رسمی و ملاقات های کاری و … دارند.

ساعت مچی های دیجیتال: نمایشگرهای دیجیتال از صفحه نمایش LCD برای نمایش زمان استفاده میکنند. ساعت مچی های دیجیتال به دلیل توانایی بالایی که در تشخیص فوری زمان دارند، نزد کسانی که با خواندن ساعت روی ساعت مجی های آنالوگ مشکل دارند بسیار محبوب است. کاربرد این ساعت ها برای استفاده روزمره می باشد و معمولا مناسب استایل و تیپ های غیر رسمی هستند.

ساعت مچی های هیبرید(دیجیتال/آنالوگ) : این دسته از ساعت مچی ها زمان را به هر دو صورت دیجیتالی و عقربه ای نشان می دهند. این نوع ساعت مچی ها با استایل های متفاوتی همخوانی دارند. چه در مهمانی های رسمی باشید، چه بخواهید مورد استفاده روزمره خود قرار دهید آنها شما را به بهترین نحو و زیباترین شکل همراهی خواهند کرد.

ساعت مچی های لمسی: با وجود این نوع ساعت مچی، افراد میتوانند بدون نگاه کردن به نمایشگر، زمان را تشخیص بدهد. ساعت مچی های لمسی در اوایل دهه ۱۸۰۰ ساخته شدند. امروزه این ساعت مچی ها، گزینه مناسبی برای نابینایان هستند.

معرفی بهترین مارک ساعت مچی مردانه نسبت به کشور سازنده

همان طور که می دانید، امروزه برندهای مختلف و زیادی در کشور های متفاوت، ساعت مچی تولید می کنند. تمامی برندهای ساعت مچی با تکنیک ها و متریال های خاصی ساعت مچی های خود را می سازند. معمولا برند ها نسبت به کشوری که در آن تولید می شوند، متریال هایی که از آن در ساعت مچی های خود استفاده می کنند و طراحی های منحصربفرد خود از یکدیگر متمایز می شوند. به همین دلیل اینکه بتوان بهترین برندهای ساعت مچی مردانه را مشخص کرد کاری دشوار است. در این بخش با انواع برندها نسبت به کشوری که در آن تولید می شوند آشنا خواهید شد.

برند ساعت های مردانه سوئیسی

کشور سوئیس دارای یک تاریخ طولانی و مورد احترام در صنعت ساعت سازی است. استاندارد بودن مکانیسم ساختاری ساعت های سوئیسی، اولین دلیل برای کیفیت بهتر ساعت مچی های این کشور است. این ساعت مچی ها با دست ساخته میشوند و این به معنی آن است که میتوانید برای تمام عمر از آن استفاده کنید.

ساعت مردانه برند رولکس (Rolex)

رولکس یکی از برندهای ساعت سازی سوئیسی است که کارخانه اصلی آن در ژنو سوئیس قرار دارد. تاریخچه این شرکت به سال ۱۹۰۵ برمیگردد که توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس در لندن تاسیس شد. پس از جنگ جهانی اول به دلیل اقتصاد نامطلوب انگلستان، رولکس کارخانه خود را ژنو سوئیس منتقل کرد. از جمله فناوری های این برند ساعت میتوان به اولین ساعت ضدآب جهان به نام اویستر، اولین ساعت مچی با قابلیت نمایش دو زمان مجزا . اولین کمپانی ساعت سازی که موفق به دریافت مجوز کرنومتر برای ساعت مچی شد اشاره کرد.

ساعت مردانه برند پتک فیلیپ (Patek Phillipe)

پتک فیلیپ از جمله برندهای لوکس سوئیسی است که محل اصلی آن در شهر کانتون سوئیس قرار دارد. این برند در سال ۱۸۳۹ تاسیس شد و به نام دو تن از بنیانگذارانش، آنتونی پتک و آدرین فیلیپ نامگذاری شده است. پتک فیلیپ یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان ساعت در جهان است و برخی از ساعت های مکانیکی اش از سخت ترین ساعت مچی ها به شمار میایند.

ساعت مردانه برند امگا (Omega)

امگا یکی از برندهای ساعت مردانه لوکس سوئیسی است که در Biel/Bienne مستقر است. این شرکت در سال ۱۹۰۳ توسط لوئیس برانت در La Chaux-de-Fonds تاسیس شد. امروزه امگا یکی از شرکت های تابعه گروه سواچ است. سپاه سلطنتی پرواز بریتانیا از ساعت‌های امگا در سال ۱۹۱۷ برای واحدهای رزمی خود استفاده کرد، پس از آن ارتش ایالات متحده در سال ۱۹۱۸ و ناسا در سال ۱۹۶۹ برای آپولو ۱۱ از ساعت امگا استفاده کردند.

ساعت مردانه برند بریتلینگ (Breitling)

از بهترین مارک های ساعت مچی مردانه میتوان به برند بریتلینگ اشاره کرد. این برند توسط لئون بریتلینگ در سال ۱۸۸۴در سن ایمیر سوئیس تاسیس شد. هنگامیکه بریتلینگ در سال ۱۹۱۴ درگذشت، کسب و کار به پسرش گاستون و سپس به نوه اش ویلی در سال ۱۹۳۵ رسید. بااین حال فرزندان او علاقه ای به دنبال کردن تجارت خانوادگی او نداشتند. بنابراین کارخانه بریتلینگ در La Chaux de Fonds در دسامبر سال ۱۹۷۸ تعطیل شد. ارنست اشنایدر، مالک شرکت سیکورا در گرنچن، نام Breitling را از خانواده موسس آن در سال ۱۹۷۹ خریداری کرد.

ساعت های بریتلینگ بیشتر به خاطر ارتباط نزدیک این برند با هوانوردی و کرنوگراف های بسیار دقیق از جمله aviator 8 معروف است و با پنجره روزشمار، اعداد بزرگ عربی و ذخیره انژی ۴۲ ساعته تکمیل شده است.

ساعت مردانه برند تگ هویر (Tag Heuer)

تگ هویر از برندهای مطرح ساعت سازی کشور سوئیس است که در سال ۱۸۶۰ توسط ادوارد هویر تاسیس شد.این شرکت در زمینه ساعت مچی های کرنوگراف پیشرو است و به عنوان یکی از معتبرترین و محبوب‌‌ ترین برندهای ساعت مچی درر جهان شناخته میشود. تگ هویر در سال ۱۸۸۷ حق ثبت اختراع برای بهبود “پینیون نوسانی” را ارائه داد. این پیشرفت باعث شد تا کرونوگراف بلافاصله با استفاده از یک دکمه فشار شروع و متوقف شود.

تگ هویر در طول تاریخ خود با بسیاری از ورزشکاران و شخصیت های برجسته همکاری داشته است. از جمله این افراد می توان به مایکل شوماخر، تایگر وودز، لیونل مسی، و روی کرافت اشاره کرد. این شرکت همچنین حامی رسمی مسابقات فرمول یک، مسابقات فرمول E، و مسابقات جهانی موتورسواری است.

ساعت مردانه برند تیسوت (Tissot)

تیسوت یک شرکت ساعت سازی سوئیسی است که در سال ۱۸۵۳ توسط چارلز فلیسن و چارلز امیل تاسیس شد. این شرکت هفتمین برند بزرگ ساعت سازی جهان است و از پرفروش ترین برندهای ساعت جهان هم به شمار میرود. تیسوت در بیش از ۱۵۰ کشور جهان نمایندگی فعال دارد و از محبوبیت بالایی در بین افراد برخوردار است. این برند طیف گسترده ای از ساعت های مچی را تولید می کند که از جمله آنها می توان به ساعت های کرونوگراف، ساعت های خلبانی، ساعت های غواصی، و ساعت های کلاسیک اشاره کرد. تیسوت در حال حاضر متعلق به گروه سواچ است. این شرکت دفتر مرکزی خود را در شهر لو لوکل سوئیس دارد و حدود ۸۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.

دکمه بازگشت به بالا