بهترین دستگاه جوش اینورتر ایرانی

تفاوت اصلی دستگاه جوش اینورتر با سایر دستگاه‌های جوش، در تبدیل جریان‌های کم فرکانس است که به وسیله یک ترانسفورماتور نیرو انجام می‌شود. این دستگاه کم مصرف، قادر است جوش را با کیفیت بسیار بالایی انجام دهد و در فرکانس 50 هرتز و ولتاژ 220 ولت، عمل می‌کند. تنظیم و کنترل مقادیر خروجی که از طریق ترانزیستور انجام می‌شود، باعث بهینه شدن جریان الکترودها شده که برای انواع و حالت‌های جوشکاری لازم است. همه این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها باعث می‌شود تا دستگاه جوش اینورتر در صنعت جوشکاری اهمیت زیادی پیدا کند.

اما آیا فقط محصولات خارجی کیفیت دارند و می‌توان در بین برندهای ایرانی به دنبال یک مارک خوب بود؟ در اینجا ما قصد داریم تعدادی از پرفروش‌ترین برندهای دستگاه جوش اینورتر ایرانی را معرفی کنیم.

برندهای ایرانی دستگاه جوش اینورتر

در بازار تجهیزات جوشکاری و برشکاری و از جمله دستگاه جوش اینورتر، برخی از برندها شهرت زیادی دارند که عبارتند از:

مارک ایرانی رونیکس

این همان برندی است که بارها تبلیغات آن را از صدا و سیما هم شنیده‌اید و شاید نسبت به آن شناخت کافی را نداشته باشید. این برند در 48 کشور دنیا از جمله تایوان، کره جنوبی، ترکیه، استرالیا، اسپانیا، تایوان و استرالیا تولید می‌شود. ایران هم یکی از کشورهای تولیدکننده محصولات رونیکس است که تمامی ابزارهای صنعتی آن با خلاقیت و با تجهیزات تمام اتوماتیک تولید می‌شود.

دستگاه جوش اینورتر رونیکس با گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001-2008 تولید می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر این برند نمایندگی رسمی مارک‌های معروفی مثل ONCI & JIT را نیز برعهده دارد. از سوی دیگر قیمت بهترین دستگاه جوش اینورتر ایرانی رونیکس نسبت به محصولات مشابه خارجی (بوش، هیوندای و ….) کمتر است. این موضوع به همراه خدمات پس از فروش و گارانتی، از جمله دلایل فروش بالای تولیدات این برند در بازار است.

دستگاه جوش مارک صبا الکتریک

اگر در فروشگاه‌های عرضه ابزار و دستگاه‌های صنعتی به دنبال برندهای خوب ایرانی باشید، حتما نام «صبا الکتریک» هم به گوشتان خواهد رسید. این شرکت با استفاده از باکیفیت‌ترین قطعات و مواد اولیه و به کارگیری جدیدترین فناوری‌های روز دنیا اقدام به تولید محصولات خود می‌کند.

صبا الکتریک اولین تولیدکننده دستگاه جوش و برش اینورتر در ایران است که محصولات آن فروش بالایی در بازار دارد. برای مثال می‌توان به دستگاه جوش (اینورتر) صبا الکتریک 200 آمپر مدل R-INV-200N اشاره کرد که به شکل تک فاز عمل می‌کند و یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های جوش اینورتر در بازار شناخته شده است.

از این دستگاه می‌توانید برای جوشکاری‌های سبک خانگی، صنایع فلزی، خودروسازی، صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، کشتی‌سازی و برج سازی و …. استفاده کنید. در واقع یک دستگاه جوش اینورتر با وزن 8.5 کیلوگرم است که مصرف برق برق پایین دارد و خرید آن برایتان چندان گران تمام نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول می‌توانید اطلاعات سایت ابزار بیات را مطالعه کنید.

برند دستگاه جوش ایران ترانس

در بین برندهای معروف دستگاه جوش، باید به «ایران ترانس» هم اشاره کنیم که به طور کلی در زمینه تولید انواع ماشین‌آلات و دستگاه‌های جوشکاری فعالیت دارد. ایران ترانس در کنار دستگاه جوش اینورتر در زمینه تولید ابزارهای جوش میگ مگ، تیغه و برش پلاسما، تیگ و رکتیفایر نیز فعالیت دارد.

کیفیت بالا و مرغوب بودن دستگاه جوش یکی از دلایل محبوبیت این برند است که بیش از 5 دهه فعالیت دارد. افرادی که در صنعت جوشکاری فعالیت دارند، با نام این برند آشنا هستند و می‌توانند در بازار لوازم و تجهیزات جوشکاری، میزان کیفیت تولیدات ایران ترانس چقدر است. توجه به کیفیت و استانداردهای بین المللی یکی از ویژگی‌های دستگاه‌های اینورتر این مارک ایرانی است. از سوی دیگر شما می‌توانید تولیدات ایران ترانس را با گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه کنید.

یکی از بهترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های برند ایران ترانس دستگاه جوش (اینورتر) 250 آمپر مدل IT 250C است که با ولتاژ ورودی 220 ولت کار می‌کند. این برند برای محصول پرفروش خود، یک نمایشگر دیجیتالی آمپرمتر و سیستم حفاظتی پیشرفته به کار برده است. به طوری که دستگاه شما با وجود این سیستم، آسیبی به اپراتور در حین کار وارد نمی‌کند.

برند دستگاه جوش اینورتر آروا

آرو هم یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده ابزارهای صنعتی و دستگاه جوش اینورتر ایرانی است. این برند بیش از سه دهه است که در این زمینه فعالیت دارد و در تولید محصولات خود به استانداردهای روز دنیا توجه می‌کند. خدمات پس از فروش و گارانتی تنها یکی از ویژگی‌های محصولات آرواست و از سوی دیگر باید به قیمت مناسب آن‌ها اشاره کنیم.

برند ایرانی الکتروجوش

یکی دیگر از مارک‌های ایرانی در زمینه تولید تجهیزات جوشکاری از جمله دستگاه جوش اینورتر، «الکتروجوش» نام دارد. محصولات این برند متناسب با آب و هوای ایران برای انجام جوشکاری‌های آب‌بندی تولید می‌شود که از آن‌ها می‌توانید برای کارهای خانگی، صنعتی، اجرای عملیات سنگین (نفت و گاز) و نیمه سنگین استفاده کنید. از جمله ویژگی‌های تولیدات الکتروجوش می‌توان به داشتن خدمات پس از فروش و گارانتی اشاره کرد.

مقایسه کیفیت دستگاه جوش اینورتر ایرانی با محصولات خارجی

شما به دنبال یک دستگاه جوش اینورتر هستید که میزان مصرف انرژی را کاهش و راندمان کاری را افزایش دهد. از سوی دیگر سبک و قابل حمل باشد. این در حالیست که دستگاه‌های تولید شده برندهای ایرانی نیز این ویژگی را دارند و از طرفی در حین کار، آلودگی صوتی کمتری را ایجاد می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین دلایل خرید دستگاه جوش اینورتر، داشتن قوس پایدار و تعادل مناسب قدرت قوس است. همچنین می‌خواهید با کمک این دستگاه، جوشکاری باکیفیت‌تری را انجام دهید. تمامی این ویژگی‌ها در تولیدات ایرانی نیز وجود دارد. از سوی دیگر شما می‌توانید در تمامی شرایط، مشخصات دینامیکی دستگاه را نیز با سرعت بالا کنترل کنید.

توجه داشته باشید که محصولات ایرانی نیز همچون دستگاه‌ جوش اینورتر خارجی با آمپرهای متفاوت از ۱۴۰، ۱۶۰ ، ۲۰۰ ، ۲۲۰ ، ۲۵۰ ، ۴۰۰  تا ۵۰۰ آمپر تولید می‌شوند و بنابراین دست شما برای خرید باز است. تنوع و کیفیت محصول یکی از دلایل معرفی دستگاه‌های جوش اینورتر ایرانی در بازار است.

در دستگاه‌های خارجی مواردی از قبیل قابلیت جوشکاری آرگون، مدت زمان یا چرخه کار دستگاه و میزان آمپر اینورتر اهمیت زیادی دارد. این موارد در مورد دستگاه جوش اینورتر ایرانی نیز وجود دارد و شما می‌توانید از بین دستگاه‌هایی با قابلیت 200 و 250 آمپر، بهترین گزینه را برای مصارف خانگی یا کارگاهی انتخاب کنید.

در پایان

اگرچه هنوز هم بسیاری از فعالان صنعت جوشکاری معتقدند که دستگاه جوش اینورتر خارجی کیفیت بیشتری نسبت به محصولات ایرانی دارد، اما فراموش نکنید تمامی قطعات و ابزارآلات این دستگاه‌ها در ایران موجود است و در صورت خرابی، به راحتی تعمیر می‌شوند. از سوی دیگر تعمیر دستگاه‌های ایرانی نسبت به نوع خارجی نیز ارزان‌تر و به شکل بهتری انجام می‌شود.

تمامی برندهای ایرانی که در حال حاضر در بازار تجهیزات جوشکاری عرضه می‌شود، از کیفیت بالایی برخوردار هستند و با نمونه‌های مشابه خارجی رقابت می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا