استند لایت باکس چیست ؟ همه چیز درباره این تابلو تبلیغاتی جذاب

استند لایت باکس چیست و چه تاثیری در تبلیغات برند ما دارد؟

لایت باکس چیست؟ این روزها عصر رقابت، پیشرفت و توسعه توسط ایده های جدید و خلاق است. طوری که هر فردی که می‌خواهد کالاها و خدمات خود را ارائه کند، بیشتر در دید عموم قرار بگیرد و حتی فروش خود را بیشتر کند، باید دست به ابتکار های خلاقانه و درستی بزند. به همین دلیل مالکان برندهای تجاری سعی می‌کنند با هر روش و تکنیکی توجه مصرف کنندگان و مخاطبین خود را به محصولات و خدمات خود جلب کنند. یکی از این روش ها استفاده از استند های لایت باکس است. در این مقاله می خواهیم بدانیم که استند لایت باکس چیست و چه کاربردی دارد. هم چنین باید گفت شما با طراحی و چاپ یک بنر جذاب و جالب می توانید بر زیبایی و گیرایی لایت باکس خود بیفزایید. با ما همراه باشید.

جنس بدنه لایت باکس از چیست؟

بدنه‌ی لایت باکس تبلیغاتی اصولاً از جنس آلومینیوم آنادایز شده و یا آلومینیوم و رنگ الکترواستاتیک طراحی و تولید می شود. ضخامت بدنه انواع تابلو لایت باکس از یک سانتی متر تا 13 سانتی متر می باشد.

جنس چاپ لایت باکس چیست؟

چاپ تصاویر در لایت باکس‌ها از نوع چاپ یووی است و چاپ یووی نیز نسبت به چاپ‌های دیگر دارای کیفیت، دوام و وضوح بهتر می باشد. جنس چاپی که برای تابلوهای لایت باکس مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است و در پشت تصاویر چاپ شده سیستم نورپردازی وجود دارد که موجب وضوح بخشیدن و زیبایی و جلب توجه به آنها می شود. متریالی که برای چاپ تابلو لایت باکس مورد استفاده قرار می گیرد می تواند در انواع زیر باشد:

  • پارچه بک لایت (Backlight)
  • طلق‌های بک لیت (Backlit)
  • فلکسی فیکس (Flexi Face)

تابلوهای تبلیغاتی نوع استند لایت باکس چیست؟

از روش های جدید و تاثیرگذار در تبلیغات تجاری که در فضاهای محیطی و داخلی انجام می گیرد، لایت باکس‌ها هستند. لایت باکس فریم لس ابزاری تبلیغاتی بوده و در طرح ها و مدل های مختلف طراحی و ساخته می شوند. باعث جذب مشتری و افزایش مقدار فروش و حتی موجب تبلیغ و دیده شدن برندها می شوند. این ابزار تبلیغاتی دارای طرح‌های خاص و زیبایی هستند. اما تعریف استند لایت باکس چیست؟ باید گفت جعبه ای است که حاوی لایت باکس در داخل خود بوده و به دو روش بدون قاب و با قاب تولید می شود.

این جعبه های تبلیغاتی نورانی از آلومینیوم، شیشه‌، پلاستیک و چوبی ساخته می شوند. داخل این جعبه ها یک منبعی از نور قرار دارد که در ابتدا از لامپ های کم مصرف ال‌ای‌دی برای آن استفاده می شد؛ اما بعدها لامپ های اس ام دی جای آنها را گرفتند. به دلیل روشن بودن این جعبه ها در طول روز و شب باید مصرف انرژی بهینه داشته باشند. پلکسی شفافی روی چاپ بک لایت این تابلو ها وجود دارد که برای حفاظت از بنر چاپ شده  و داخل جعبه قرار می گیرد. نور لامپ اس ام دی به آن تابیده می‌شود که به این بنرها چاپ بک لایت می‌گویند.

هدف استفاده از لایت باکس در تبلیغات برند

بیشتر مردم زمان های زیادی از زندگی خود را خارج از منزل سپری می‌کنند. حالا سوال این است که هدف از استند لایت باکس چیست؟ این تبلیغ محیطی سعی می‌کند از ساعات مردم که در خارج از منزل هستند، برای تبلیغ محصولات و کالاهای مورد نظر خود استفاده کنند. لایت باکس های تبلیغاتی هدف های دیگری در فضاهای باز دارند. این هدف ها شامل موارد زیر می شوند:

  • افزایش و معرفی برند مورد نظر
  • آگاهی دادن در مورد کالاها و خدمات جدید
  • افزایش ارتباط با مشتریان
  • ناثیر داشتن این تبلیغات محیطی بر روی حس های شنوایی و بینایی افراد در محیط
  • هدف قرار دادن یک مکان جغرافیایی خاص

تبلیغات با لایت باکس یک راه مناسب برای یادآوری نام کالا قبل از ورود آن به مراکز خرید است که یکی از شانس های تولیدکنندگان برای معرفی و فروش کالای مورد نظر است. با این روش تبلیغ نام برند کالا بیشتر در دید و یاد افراد می ماند. زیرا با مشاهده هر روزه آن ترغیب به خرید می شوند.

اصول مهم طراحی لایت باکس های تبلیغاتی

از روش های جذاب و از خاص ترین تابلوهای تبلیغاتی که وارد بازار پر رقابت شده و بسیار مورد توجه کسب و کارهای مختلف قرار گرفته و حتی موجب جلب توجه افراد زیادی به خود شده استند های لایت باکس هستند. اما ویژگی و خصوصیت استند لایت باکس چیست که این چنین مورد توجه قرار گرفته است؟ منحصر به فرد بودن به عنوان تابلو های نورانی باعث شده که هیچ محدودیتی برای استفاده از آنها در موارد مختلفی مانند: مشاغل و مکان های مختلف وجود نداشته باشد.

اگر فردی بخواهد برند خود را با کیفیت بسیار عالی و مناسب تبلیغ کند، می تواند از نوع جذاب این تابلوهای تبلیغاتی استفاده کند. صاحب برند برای تبلیغ محصول و برند خود باید این تابلوها را به روشی سفارش دهد که لوگوی محصول را طراحی و روی این تابلو ها قرار دهند. تابلو تبلیغاتی ساخته شده معرف برند مورد نظر بوده و نمایش و تبلیغ آن در معرض دید همگان در مکان‌هایی مانند فروشگاه ها و یا دیگر مکان ها نصب  شود.

این تابلو ها در فروش محصولات بسیار تاثیر گذار هستند. چرا که به دلیل منتشر شدن نور از پشت تابلو و دیده‌شدن خوب محصول بسیار کاربردی بوده و در اغلب مغازه ها، فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، نمایشگاه‌ها و … استفاده می شوند. هم چنین می توانید برای تاثیر بیشتر بر افراد از روش هدایای تبلیغاتی هم بهره برید که در مقالات دیگر وبسایت مفصل تر بدان پرداخته ایم.

تاثیر لایت باکس در برند سازی

حالا می خواهیم بدانیم در برندسازی نقش استند لایت باکس چیست؟ سوالی است که بیشتر افراد از خود می پرسند که چه تاثیر و یا نقشی می تواند در معرفی و تبلیغ برند داشته باشد و چرا موثر است؟ یک تابلوی لایت باکس زمانی در برندسازی موثر است که یک فرد یا مشتری با دیدن این تابلو بتواند پیام جذابی که از آن مشاهده می‌شود را دریافت و جذب کند. پس افرادی که این تابلوها را طراحی می کنند باید دارای قدرت خلاقیت زیادی باشند تا بتوانند موارد مورد  نظر را به صورت خلاقانه در معرض دید و تبلیغ قرار دهند.

اما مزایای استفاده از استند لایت باکس چیست؟ می توان در جواب این سوال گفت در زمینه برندسازی بسیار مزیت دارد. زیرا برند را به راحتی و آسانی معرفی می کند و می‌تواند لوگوی مورد نظر را که همان برند است، در بر بگیرد. طبق تحقیقاتی که انجام شده ثابت شده است که تصاویر بهتر از نوشته ها در ذهن افراد ماندگارتر می شوند؛ به همین دلیل از این تابلوهای تبلیغاتی استفاده زیادی می شود.

بهترین مکان نصب استند لایت باکس چیست؟

به دلیل تنوع بسیار زیادی که این تابلو ها دارند و راحتی نصب آنها، می توان نمایش و تبلیغ را به صورت ۲۴ ساعته مشاهده کرد. بهترین مکانی که می توان این تابلو های تبلیغاتی را نصب کرد، مکان هایی مانند: چهار راه های پر رفت و آمد است؛ زیرا به طور کامل مشخص و مقابل دید افراد قرار می گیرد. هرچه افراد بیشتری این پیام های تبلیغاتی را ببینند، برند مورد نظر بیشتر معرفی و شناخته می شود.

کلام پایانی

در پاسخ سوال کاربرد تابلوهای تبلیغاتی استند لایت باکس چیست گفته شد این تابلو های نورانی در تبلیغ و معرفی محصول و برند بسیار موثر عمل می کنند. در شکل های مختلف آویز، گردان، ایستاده و … تولید می‌شوند و کاربرد آنها در ترمینال ها، مترو ها، فرودگاه ها، نمایشگاه‌ها، فروشگاه های بزرگ، داروخانه ها و در مکان های  زیاد دیگر است.

دکمه بازگشت به بالا