عمومیکسب و کار استانها

چه موقع باید کره بادام زمینی بخوریم؟

بهترین زمان مصرف بادام زمینی

بهترین زمان مصرف بادام زمینی صادراتی : بادام زمینی، جزو آن دسته از خوراکی های پرطرفدار و خوش طعمی است که به راحتی می تواند انرژی روزانه هر فرد را تامین کند. بادوم زمینی شامل بسیاری از مواد مغذی مانند منگنر، نیاسین و … است و منبع خوبی از ویتامین ایی، اسید فولیک، فیبر و فسفر است. این محصولات دارای مواد مغذی ضروری است که موجب کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت قند خون و افزایش متابولیک در بدن انسان میشود. این نوع بادام، بهترین خوراکی برا مصرف در میان وعده ها می باشد. اما سوالی که پس از خرید بادام زمینی، پیش می آید این است که بهترین زمان استفاده از بادام زمینی چه موقعی است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

ارزش غذایی بادام زمینی برای درمان بیماری ها

پیشگیری از انواع سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی، درمان بیماری های عصبی یا هر نوع قارچ ویروسی که موجب افزایش تولید نیتریک اکسید میشود از ارزش های غذایی بادم زمینی می باشد. همچنین مراقبت از پوست و مو، تقویت مفاصل و استخوان ها از دیگر فواید آن می باشد. از آنجایی که خانم ها نسبت به آقایان بیشتر درمعرض چاقی به علت تغییرات هورمونی، یائسگی و افسردگی هستند، متخصصان تغذیه و رژیم درمانی به آنها توصیه میکند که با قراردادن هفته ای دو بار از کره بادام زمینی در برنامه رژیم غذایی خود استفاده کنند.

کره بادام زمینی چیست؟

کره بادام زمینی، نوعی کره گیاهی است که محبوبیت زیادی در میان ورزشکاران و بدنسازان دارد. اما آیا این ماده ای چاق کننده است و می توانید تاثیر خوبی در تمرینات بدنسازی و تناسب اندام داشته باشد؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از یک سوم بادام زمینی های دنیا صرف تهیه کره آن می شود. اما متاسفانه مصرف این ماده مغذی در ایران به دلیل عدم آگاهی از خاصیت های مفید و مقوی بسیار کم است. اگر ورزشکار باشید احتمالا بارها نام کره بادام زمینی را شنیده اید؛ اما آیا از خاصیت های آن هم باخبرید؟

خواص کره بادام زمینی

این محصول فواید بسیار زیادی دارد؛ زیرا این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی مختلف است. همچنین در انواع رژیم های لاغری و تهیه اسموتی ها و میان وعده ها کاربرد دارد. این خوراکی خوشمزه بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی لازم برای رشد کودکان را فراهم می کند. تحقیقات زیادی در رابطه با اثر بخش بودن مصرف آجیل ها و دانه ها در کاهش وزن و جلوگیری از ابتلا به چاقی صورت گرفته است؛ نتایج بدست آمده نشان داده است که این محصول به عنوان ابزاری برای کاهش وزن موثرترین تاثیر را دارد.

نحوه مصرف کره بادام زمینی و استفاده از آن در رژیم غذایی

چگونه می توان مصرف بادوم زمینی را در رژیم غذایی افزایش داد ولی در عین حال کالری مصرفی روزانه را کنترل کرد. در پاسخ می توان گفت که شما می توانید ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را به همراه میوه، سبزیجات و یا نان مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف بادام زمینی

محققان معتقدند که مناسب ترین زمان مصرف آجیل در صبح است؛ زیرا در این ساعات بدن بیشترین فایده را از مواد مغذی دریافت می کند. با توجه به مواد مغذی موجود در بادام، شما می توانید آن در زمان های مختلف استفاده کنید؛ به خصوص به عنوان میان وعده می توانید از آن استفاده کنید. اما اگر شما هم تمایل دارید تا از کره آن استفاده کنید می توانید در هنگام زمان صرف صبحانه آن را مصرف کنید. اما اگر شما رژیم غذایی خاصی دارید بهتر است برای زمان و مقدار مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه مصرف کره بادام زمینی

نحوه مصرف کره بادام زمینی برای چاقی یا لاغری چگونه است؟

روی زمین‌های مرغوب و قابل‌کشت در اغلب نقاط دنیا موادغذایی مفیدی ازجمله بادام زمینی پرورش می‌یابند که تمامی‌ نیازهای بدن انسان از املاح ‌معدنی گرفته تا ویتامین‌ها را تامین می‌کنند. باید بدانیم نحوه مصرف کره بادام زمینی چگونه است و چه میزان در روز باید از آن استفاده کنیم؟ بادام زمینی بوته‌ای یکساله است که در برخی شهرهای ایران از‌جمله استان گیلان و در قطب تولید بادام یعنی شهر آستانه ‌اشرفیه می‌روید.

این دانه روغنی بومی ‌آمریکای جنوبی است و از دیدگاه مردم آمریکا ارزش‌ غذایی بالایی دارد. در چند سال گذشته مردم ایران نیز به فرآورده کره بادام زمینی توجه زیادی داشته‌اند و میزان مصرف آن رو به افزایش است. اگر تصمیم دارید این ماده ‌غذایی مغذی را در برنامه غذایی خود بگنجانید، باید به نحوه مصرف کره بادام زمینی برای چاقی یا لاغری توجه‌ داشته باشید.

آیا برای افزایش وزن تصمیم به استفاده دارید یا برای لاغری و کم‌کردن اشتها آن را در لیست مواد مصرفی خود می‌گذارید؟ در این مقاله به نحوه مصرف این کره می‌پردازیم، ترکیب کره با سایر خوراکی‌ها را بررسی می‌کنیم و تمامی‌ مواد ارزشمند موجود در ترکیبات را برمی‌شمریم. با ما همراه باشید.

نحوه مصرف کره بادام زمینی به چه عواملی مرتبط است؟

بادام زمینی مواد ارزشمندی چون کربوهیدرات، پروتئین، چربی مفید اشباع‌نشده و کالری دارد که همه این موارد برای سلامت بدن ضروری است. بادام یکی از دانه‌های موجود در آجیل است که با عطروطعم دلنشینی که دارد نظرات کودک، جوان و پیر را به خود معطوف‌ کرده است. بادام زمینی در رژیم کتوژنیک نیز نقشی اساسی دارد. اگر می‌خواهید برای مقاصد بدنسازی و تقویت بدن از کره بادام زمینی استفاده کنید، باید از برخی موادغذایی به‌عنوان مصلح بادام زمینی کمک بگیرید. به دلیل استقبال از این مغز خوشمزه هم‌اکنون برند‌های معروفی به تولید کره بادام زمینی مشغول هستند.

اما نحوه مصرف کره بادام زمینی در برنامه غذایی روزانه افراد را این‌گونه تعریف می‌کنیم. بسته به ذائقه خود و نوع انتظاری که از این ماده مفید دارید، تصمیم به مصرف موارد زیر بگیرید. میزان مصرف نیز مهم است. تا انتهای مطلب مطالب کارشناسی‌شده مهمی ‌در این‌خصوص عنوان می‌کنیم.

کره بادام زمینی با چه مواد غذایی مفیدتر واقع می‌شوند؟

درست است که افراد بسیاری به مصرف این خوشمزه دوست‌داشتنی روی‌ آورده‌اند اما سوال بسیاری از افراد این است که نحوه مصرف کره بادام زمینی برای چاقی یا لاغری چگونه است؟ کره را چگونه و با چه موادی ترکیب کنیم که طعمی ‌بی‌نظیرتر پیدا کند؟ در ادامه مواردی را پیشنهاد می‌دهیم. بسته به انگیزه خود یکی از موارد را انتخاب کنید و از مصرف این دانه پرخاصیت غافل نشوید.

در وعده صبحانه نان و کره میل کنید

نحوه مصرف بادام زمینی به ذائقه شخصی مربوط می‌شود. رایج‌ترین شکل استفاده از آن این است که نان گرم تهیه کنید و با کره و مربایی که دوست دارید، صبح خود را با فواید کره بادام زمینی آغاز کنید و خود را به لحاظ انرژی تا ظهر شارژ نگه‌ دارید.

کره بادام و عسل معجزه‌ای شفابخش

کره بادام زمینی در صورتی که به صورت طبیعی تهیه شود و هیچ‌گونه شکر و مواد افزودنی به آن اضافه نشود، شیرینی خاصی ندارد. پس اگر به ‌دنبال این هستید که از یک ماده انرژی‌زا استفاده کنید، کره را با عسل ترکیب‌ کرده و با نانی که دوست دارید خود را به نان و کره و عسل دعوت کنید.

کره را با غلات نوش جان کنید

غلات پرک‌شده از علاقه‌مندی‌های افراد بسیاری است. این ماده ‌غذایی سرشار از فیبر است، در وعده صبحانه یا میان‌وعده توصیه می‌شود و برای بدن خاصیت‌های زیادی دارد. نحوه مصرف کره بادام زمینی در این شیوه با مصرف شیر کامل‌تر می‌شود.

ترکیب سبزی‌ها و میوه‌ها با کره بادام زمینی

اگر به نحوه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری فکر می‌کنید، باید ترکیباتی را در برنامه ‌غذایی خود جای دهید که علاوه بر اینکه خاصیت چاق‌کنندگی نداشته باشد، بدن را برای مدت زمان طولانی‌تری سیر نگه‌ دارد و سبب کاهش اشتها شود. استفاده از سبزیجات و میوه‌های تازه نه‌تنها برای لاغری و تناسب اندام بلکه برای همه افرادی که به دنبال سلامتی هستند در مصرف روزانه توصیه می‌شود.

مساله مهم این است که میوه‌ها و سبزی‌ها به‌تنهایی سبب هضم زود‌هنگام غذاها شده و فرد را گرسنه‌تر و اشتهای فرد را برای خوردن وعده اصلی غذایی بیشتر می‌کند. با این مشکل چه کنیم؟ پیشنهاد ما در نحوه مصرف کره بادام زمینی برای چاقی این است که میوه‌هایی مثل سیب، گلابی، توت‌فرنگی، موز و هر کدام از میوه‌های فصل را که دوست دارید، در قطعات کوچک برش بزنید و مقداری از کره را روی برش‌های میوه بمالید. این دسر خوشمزه و متفاوت را به سلیقه خود تزئین ‌کرده و امتحان کنید.

با جای دادن این دسر در برنامه غذایی روزانه علاوه‌بر سلامتی از خواص بادام زمینی برای پوست و شادابی مو نیز بهره‌مند شوید. در بین سبزیجات تازه مصرف کره بادام زمینی با کرفس نیز برای قوت بدن و لاغری ترکیبی شگفت‌انگیز می‌سازد.

کره چاشنی انواع گوشت است

برای معطر‌کردن گوشت و طعم‌دهی به آن کره بادام زمینی را با گوشت قرمز، مرغ و ماکیان ترکیب کنید و سپس آن را طبخ کنید. طعم‌دهنده‌های مختلف نقش زیادی در آشپزی دارند. از این ماده بی‌نظیر نیز در مصرف روزانه استفاده کنید و تلاش کنید دامنه نحوه مصرف کره بادام زمینی را در مصرف روزانه گسترش دهید.

کره بادام زمینی در تهیه خورشت

لازم به ذکر است در استان‌های شمالی کشور به‌خصوص در مهد پرورش بادام نوعی فسنجان با کره بادام زمینی یا همان بادام سائیده‌شده تهیه می‌کنند که بسیار خوشمزه و به لحاظ عطروطعم بی‌نظیر است. عطر و مزه بادام تا‌حدودی مشابه گردو است و در‌واقع اگر نگاه تیزبین نداشته باشید، متوجه نمی‌شوید که خورشت فسنجان از بادام تهیه‌شده است.

نحوه مصرف کره بادام زمینی برای کودکان متفاوت تر از همیشه

کودکان عاشق کیک و شیرینی‌های مختلف هستند. اگر تصمیم ‌دارید از خواص بادام زمینی برای کودکان دلبند خود استفاده کنید، کیک، کلوچه، شیرینی و کوکی‌هایی را که به کودک می‌دهید، آغشته به کره بادام زمینی کنید. کودکان و افراد بزرگسال همگی طعم بادام زمینی را می‌پسندند و کمتر کسی است که با مزه بادام مشکلی داشته باشد.

برای اینکه کودک خود را ترغیب به خوردن کره کنید، مقداری از کره را با نوتلا یا دسرهای شکلاتی موردعلاقه کودک ترکیب‌ کرده و با چوب‌شور، کراکرهای شیرین یا با طعم‌های دیگر اشتیاق کودک را ارتقا دهید و به صورت نامحسوس او را به خوردن این کره مقوی عادت دهید. مصرف متعادل کره بادام زمینی برای افراد ضرری ندارد. پس گه‌گاهی یک کیک ساده بپزید و اعضای خانواده را با کیک و تزئین کره بادام زمینی به دنیای ویتامین‌ها دعوت کنید.

سخن آخر

همان‌طور که گفتیم کره بادام زمینی پر از املاح ‌معدنی مفید برای بدن است. برای درمان بسیاری از امراض و بیماری‌ها می‌توانید از کره بادام زمین استفاده کنید. هر آنچه درباره خواص بادام زمینی و کبد چرب، دیابت، بارداری، درمان بیماری‌های قلبی‌عروقی و کمک به پاکسازی سلول‌های سرطانی در بدن شنیده‌اید درست است.

مضاف بر این، نحوه مصرف کره بادام زمینی برای چاقی، لاغری و غیره را می‌توانید با ترکیب این ماده ‌غذایی باارزش با سایر خوراکی‌ها به دلخواه خود بسازید. استفاده از این کره به میزان دو قاشق در روز برای همه افراد توصیه می‌شود. افرادی که آلرژی و حساسیت به موادغذایی را تجربه کرده‌اند، در مصرف این ماده دقت داشته باشند؛ چراکه ممکن است مصرف بادام یا کره سبب بروز حساسیت در این افراد شود. از کره بادام زمینی در طول روز استفاده کنید و خود را از خواص آن برای سلامت محروم نکنید.

دکمه بازگشت به بالا