عمومیکسب و کار استانها

از کجا کره بادام زمینی بخرم؟

کره بادام زمینی یک میان وعده و صبحانه سالم و بسیار مغذی است که امروزه بسیار محبوب بوده و در بین کودکان و بزرگسالان بسیار مصرف می شود. از جمله خواص این کره می توان به خواصی اشاره کرد که باعث سلامت قلب، بهبود سطح قند خون و کاهش وزن می شود. جالب اینجاست که به دلیل کالری بالای این محصول، باید در مصرف آن دقت کافی را داشته باشید و در یک برنامه زمانی مشخص از آن استفاده کنید. البته خرید انواع کره بادام زمینی مناسب و این سوال که کره بادام زمینی از کجا بخرم نیز موضوع مهمی است که در این مقاله می خواهیم به بررسی آن بپردازیم.

کره بادام زمینی چیست؟

کره بادام زمینی از مغز بادام زمینی تهیه می شود که اغلب ابتدا تفت داده می شود و سپس به صورت خمیر غلیظی در می آید. در نظر داشته باشید که این محصول به تنهایی خوشمزه و سالم است و اگر حاوی مواد افزودنی مانند شکر و مواد نگهدارنده نباشد بهتر است. کره بادام زمینی یک محصول طبیعی و سالم است که فواید و خواص بادام زمینی را به عنوان یک آجیل مغذی حفظ می کند.

بادام زمینی حاوی 7.2 گرم پروتئین، 57 میلی گرم منیزیم، 107 میلی گرم فسفر، 0.85 میلی گرم روی، 4.21 میلی گرم نیاسین و 0.17 گرم ویتامین B6 در هر 2 قاشق غذاخوری است. منیزیم موجود در این کره در بیش از 300 فرآیند شیمیایی در بدن نقش دارد. فسفر موجود در آن به ساخت سلول ها و استخوان های سالم و تولید انرژی در آنها کمک می کند.

روی همچنین برای ایمنی، سنتز پروتئین و تشکیل DNA ضروری است. ویتامین B6 در بیش از 100 واکنش آنزیمی در بدن نقش دارد و ممکن است برای سلامت قلب و سیستم ایمنی مفید باشد. با خرید و مصرف کره بادام زمینی می توانید از فواید سلامتی این میان وعده خوشمزه بهره مند شوید.اما نکته ی قابل توجه این است که کره بادام زمینی از کجا بخرم؟

نکات مهم برای خرید کره بادام زمینی

برخی از انواع کره بادام زمینی حاوی چربی اشباع شده و سدیم هستند، به همین دلیل است که برخی از آنها به عنوان یک نوع کره ناسالم در نظر گرفته می شوند. اما این کره نیز مانند سایر محصولات در انواع مختلفی به فروش می رسد که با توجه به ذائقه خود باید خریداری کنید.

برندهای مختلف، کره بادام زمینی را به روش های مختلفی مانند شکر، نمک و افزودنی های رنگی به فروش می رسانند که می توانید با توجه به جعبه بسته بندی انواع افزودنی ها را بررسی کنید. کره بادام زمینی را می توان به روش های مختلفی خورد. آن را روی نان تست، روی پنکیک، روی بلغور جو دوسر و غیره امتحان کنید. و از طعم و فواید آن لذت ببرید.

1. توجه به مواد سازنده

به خاطر داشته باشید که کره بادام زمینی سالم و مطلوب فاقد مواد افزودنی است. اگر روی بسته‌بندی بیشتر کره‌های ‏بادام زمینی را بخوانید با فهرستی بلندبالا از مواد تشکیل دهنده مانند شربت ذرت، روغن گیاهی هیدروژنه، مونوگلیسرید، دی گلیسیرید و غیره مواجه خواهید شد. کره بادام زمینی خالص از بادام زمینی بوداده تهیه می شود و نیازی به مواد شیمیایی تازه ندارد.

افزودنی هایی مانند مالتودکسترین در کره بادام زمینی نامطلوب هستند. این ماده نوعی شیرین کننده پر کالری است که از نشاسته برنج، ذرت و سیب زمینی به دست می آید. این ماده می تواند سطح انسولین و قند خون را افزایش دهد. پس بهتر است از خرید کره بادام زمینی با مواد افزودنی دوری کنید

برخی مواد دیگر مانند مونوگلیسرید و دی گلیسیرید به کره بادام زمینی اضافه می شود تا از آزاد شدن چربی جلوگیری شود. پس اگر دیدید چربی کره از آن جدا شده و در بالای جعبه جمع شده است یعنی کره بادام زمینی طبیعی است و هیچ افزودنی ندارد.

2. کره بادام زمینی بدون نمک و شکر بخرید

هر دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی باید 40 تا 250 میلی گرم نمک داشته باشد. اگر میزان سدیم این کره زیاد شود، کره ناسالمی خواهید داشت. به خصوص کسانی که مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا هستند، هنگام خرید کره بادام زمینی باید به نمک آن توجه کنند.

برخی دیگر علاوه بر نمک حاوی مقداری قند نیز هستند. بدانید که برای تهیه کره بادام زمینی به شکر نیاز ندارید. اما بیشتر برندها به کره بادام زمینی شکر اضافه می کنند تا خوشمزه تر شود. هنگام خرید کره بادام زمینی، از مارک های حاوی شکر اضافه خودداری کنید. شیرین کننده های طبیعی مانند عسل هیچ مانعی ندارند. اما شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام قابل قبول نیستند. کره بادام زمینی به طور طبیعی حاوی 1-4 گرم شکر است.

3. به برند سازنده توجه کنید و گزینه های مختلف را با هم مقایسه کنید

برخی از برندهای کره بادام زمینی محصولات خود را از بادام زمینی ارگانیک که بدون مواد شیمیایی یا آفت کش رشد می کند، تولید می کنند.

یافتن بهترین گزینه ها و مارک ها برای خرید کره بادام زمینی نیاز به آزمون و خطا دارد. باید ببینید کدام برند برای شما رضایت بخش تر است. همچنین در نظر بگیرید که آیا کره ای را ترجیح می دهید که بافت صاف و یکنواختی داشته باشد یا دارای ذرات بادام باشد.

به طور کلی، برچسب و اطلاعات روی شیشه کره بادام زمینی را بخوانید و همانطور که مواد موجود در آن را کنترل می کنید، بدانید که هر چه مواد کمتری در آن وجود داشته باشد، بهتر به نظر می رسد که یک محصول طبیعی و بدون هیچ گونه افزودنی باشد.

4. روغن اضافی در کره بادام زمینی

افزودن روغن هیدروژنه به کره بادام زمینی این ماده را به منبع غذایی حاوی چربی ترانس تبدیل می کند. چربی های ترانس یکی از مقصران اصلی بیماری قلبی در بدن هستند.

سکته مغزی یا بیماری های مرتبط با کلسترول یکی دیگر از اثرات منفی این چربی ها بر بدن است. بنابراین هنگام خرید کره بادام زمینی به وجود یا عدم وجود روغن های هیدروژنه، روغن های اضافی و مواد مصنوعی در آن توجه کنید.

5. مواد نگهدارنده

محصولات کارخانه ای موجود در بازار می توانند ماه ها با استفاده از مواد نگهدارنده دوام بیاورند. شاید ظاهر این محصولات و یا حتی بافت آنها به مرور زمان ثابت بماند اما قطعا تغییراتی در طعم و مزه آنها ایجاد خواهد شد. اما کره بادام زمینی از آن دسته محصولاتی است که باید به صورت تازه مصرف شود. کره بادام زمینی تازه را می توان از تامین کنندگان ارگانیک خریداری کرد.

بهترین مارک کره بادام زمینی

اینکه کره بادام زمینی از کجا بخرم می تواند یک چالش باشد. زیرا محصولات موجود در بازار بسیار متنوع بوده و تقریباً همگی روش تهیه و مواد نگهدارنده یکسانی دارند اما هر کدام روش تولید کره بادام زمینی خود را دارند. این محصول کاملا طبیعی بدون مواد نگهدارنده و افزودنی های غیر طبیعی است. حالا از بهترین مارک های کره بادام زمینی چه انتظاری می توان داشت.

کره بادام زمینی از کجا بخرم؟

از آنجایی که ویژگی های مهم این محصول از طریق رسانه ها به گوش مردم رسیده است، می توانید نمونه هایی از این محصول را در سوپرمارکت های کوچک و بزرگ و در برندها و سایزهای مختلف بیابید. اما بسیاری از سوپرمارکت ها این محصول را به صورت طبیعی و تازه تهیه کرده و در جلوی چشم مشتری به فروش می رسانند. البته خرید آنلاین کره بادام زمینی راهی آسان و بدون دردسر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سفارش خود را در سالماطور ثبت کنید و کره بادام زمینی با کیفیت بالا را در مدت زمان بسیار کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا