عمومیکسب و کار استانها

بهترین کوله پشتی را از کجا بخریم؟

کوله پشتی کاربردهای زیادی دارد. از آنجایی که حمل کوله پشتی با سلامت شانه ها و ستون فقرات مرتبط است، در هنگام خرید باید ویژگی های یک کوله پشتی استاندارد را در نظر بگیریم. لازم به ذکر است که کمر، گردن و ستون فقرات بسیار حساس هستند. همچنین معمولاً از کوله پشتی برای نگهداری وسایل زیادی استفاده می شود. بنابراین مهم است که چگونه آن را انتخاب کنیم. در این مقاله به ویژگی های کوله پشتی هایی می پردازیم که عموما مناسب و برای دانش آموزان هستند.

یک کوله پشتی خوب و استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

بررسی ویژگی‌های یک کوله پشتی مناسب می‌تواند گام مهمی در جهت حفظ سلامتی افراد به شمار رود، یک کوله پشتی هر چقدر که استاندارد باشد و ویژگی های یک کوله پشتی مناسب را داشته باشد، تا وقتیکه به درستی حمل نشود ممکن است مشکلاتی را از جمله کمر درد، گردن درد و… را برای افراد ایجاد کند. بنابر این علوه بر دقت و تحقیق در رابطه با انتخاب کوله پشتی مناسب باید به نحوه حمل آن هم توجه داشته باشید. برای انتخاب کوله پشتی استانئارد باید پنج فاکتور را برسی کنید:

  1. وزن مناسب
  2. جنس خوب
  3. بند مناسب
  4. بند کمری
  5. اندازه کوله پشتی

وزن مناسب

یکی از مهم ترین ویژگی های کوله پشتی مناسب وزن آن است که در انتخاب و خرید کوله پشتی باید به آن دقت کرد. یک کوله پشتی مناسب باید 10 درصد وزن دانش آموز را داشته باشد. این مزیت بالاترین سود ممکن برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی است.

برای دانش آموزان دبیرستانی این مقدار نباید از 15 درصد وزن دانش آموز بیشتر شود. با توجه به اینکه وزن کوله پشتی دانش آموز دبستانی با تمام لوازم موجود در آن باید حداقل بین 2.5 تا 3 کیلوگرم باشد. برای دانش آموزان دبیرستانی این مقدار تا ۷ تا ۱۰ کیلوگرم است. کوله پشتی مناسب باید در هر حالت کمترین وزن را به بدن فرد وارد کند.

جنس خوب و دوام بالا

امروزه کوله پشتی های مختلفی در مواد مختلف تولید و به فروش می رسد. اما در بین آنها کوله پشتی هایی که چرم یا برزنتی  هستند خوب هستند. زیرا این نوع کوله پشتی ها به راحتی تعویض نمی شوند و حالت اولیه خود را حفظ می کنند. البته کوله پشتی های برزنتی بهتر از کوله پشتی های چرمی هستند زیرا کوچکتر و در نتیجه سبکتر هستند.

کوله پشتی دارای بند مناسب باشد

یکی دیگر از ویژگی های کیف عالی بند آن است. بند کوله پشتی ها که روی شانه دانش آموز قرار می گیرد باید 5 سانتی متر عرض داشته باشد. این بند ها زمانی مناسب هستند که دور بازو جمع نشوند، در عضلات بازو یا شانه فرو نروند تا به اعصاب این قسمت از بدن آسیب نرسانند.

همچنین طول این مفاصل باید با یکدیگر برابر باشد. یعنی یکی کوتاه و دیگری طولانی نباشد. بندهای کوله پشتی باید پهن باشد. کوله پشتی با بند نازک به رگ‌های عصبی و خونی آسیب وارد می‌کند و دردهای عصبی مزمن و ناراحتی‌های پوستی یا حتی باعث آرتروز گردن می شود. توجه کنید که هر دو بند کوله پشتی باید به یک اندازه تنطیم شود در غیر این صورت تعادل را از فرد میگیرد و در طولانی مدت باعث کجی شانه می شود.

بند کمری

بندهای کری کوله پشتی ها اغلب قادرند 50 تا 70 درصد وزن را از ستون فقرات و شانه ها برداشته و به استخوان های لگن منتقل کنند تا وزن کیف را بهتر بین استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل توزیع کند. بنابراین هنگام انتخاب و خرید پکیج باید به کمربند آنها توجه کرد.

اندازه کوله پشتی

یکی از ویژگی های کوله پشتی استاندارد اندازه کوله پشتی است که باید با توجه به قد و جثه فرد انتخاب شود. پیشنهاد ما به شما این است که سایز کوله پشتی را با دقت انتخاب کنید و با توجه به نیاز و ظرفیت حمل انتخاب کنید. یک کوله پشتی بزرگ لزوما بهترین کوله پشتی برای شما نیست.

زیپ های کوله پشتی خود را جدی بگیرید

زیپ یکی از مهمترین عنصرهای موجود در انواع مختلف کیف است. زیپ های کیف را به خوبی چک کنید. چند بار باز و بسته شود. مطمئن شوید که زیپ صاف است. اطمینان حاصل کنید که زیپ های کیفی که قصد خرید دارید فلزی باشد زیرا زیپ های پلاستیکی بی کیفیت زیادی در بازار وجود دارد. بالا و پایین زیپ ها را چک کنید تا به راحتی قابل تعویض باشند و در صورت خرابی زیپ ها کیف شما بی فایده نخواهد بود و قابل بازسازی است. بعضی از کیف ها زیپ های دوبل دارند که باعث استفاده راحت ترافراد می شود.

به جیب های کیفتان دقت کنید.

داخل کوله پشتی را چک کنید. جیب ها و تقسیم کننده های داخل کوله پشتی می توانند بسیار مفید باشند. درست مثل جیب های بیرونی کوله پشتی ها، چون وسایل داخل کوله پشتی به هم یا روی هم ریخته می شوند. این توزیع کنندگان داخلی می توانند وسایل های شما را بر اساس اولویت نیاز شما مرتب کنند. تصور کنید یک غروب زمستانی به خانه می‌آیید، نوک بینی‌تان از سرما قرمز شده و انگشتان پایتان احساس خوبی ندارند. در این شرایط، اگر کلید خانه یا تلفن همراه خود را در یک جیب جداگانه قرار دهید، پیدا کردن آن چقدر آسان است؟

کوله پشتی از کجا بخرم؟

کوله پشتی یکی از آن وسایل پرکاربردی است که به جرات می توان گفت هر فردی باید یکی از آن را در وسایل شخصی خود داشته باشد. به دلیل این کاربرد گسترده، باید برای مصارف مختلف تولید شود.

اکوله پشتی ها انواع مختلفی دارند مانند:

  • دخترانه
  • کوهنوردی
  • زنانه
  • اسپرت
  • ارتشی
  • ابزار
  • بچگانه
  • پیک نیک
  • تنیس
  • جنگی
  • دوچرخه‌سواری
  • دانشجویی
  • رانینگ
  • چرخ‌دار
  • حمل گربه
  • حمل کودک
  • حمل پرنده
  • حمل خرگوش و…

 از طرفی شرکت‌های تولیدکننده بسیاری مانند شیائومی، فوروارد، اسکای رانینگ، اسنوهاک، بی تی اس، پیرگاردین، پکینیو، تاکتیکال، تیرول، تریل رانینگ، جونی جینز، چرم مشهد، چرم آرا، دلسی، ریباک، رونکاتو، ریزر، زاگرس و… در این زمینه فعالیت می‌کنند که این محصول را در جنس‌های متنوع پارچه‌ای، چرم، برزنتی و… به عرضه می‌رسانند.

همچنین می توانید بصورت آنلاین سایت های معتبری که تولید کننده هستند بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت بصورت آنلاین تهیه کنید مانند:

پاپیون بگ

یکی از معتبر ترین فروشگاه های کیف و کوله پشتی می باشد که 40 سال در زمینه تولید انواع کیف فعالیت دارند هم بصورت آنلاین هم حضوری در حال فعالیت هستند. برای خرید انواع کیف های ایرانی با بهترین کیفیت و متریال همچنین کیف های اورجینال می توانید از پاپیون بگ با خیال راحت خرید کنید. برای خرید اینترنتی با خود فروشنده در ازتباط هستید برای مشاوره، راهنمایی بیشتر و انتخاب بهتر نیز می توانید با شماره  09135493475  تماس بگیرید. در این سایت انواع کوله پشتی را با جنس های چرم و برزنت می توانید خریداری کنید مانند:

  1. کوله پشتی کوهنوردی
  2. کوله پشتی دانشجویی
  3. کوله پشتی مدرسه
  4. کوله پشتی لپ تاپ
  5. کوله پشتی دوچرخه سواری و پیاده روی
  6. کوله پشتی دخترانه
  7. کوله پشتی پسرانه
  8. کوله پشتی اسپرت

این فروشگاه اینترنتی داخل پلتفورم هایی هستند که اعتبار زیادی دارن مثل دیجیکالا، تیمچه، باسلام هم به مشتریان معرفی می شود می توانید در این سایت ها هم از پاپیون بگ خرید کنید و هرکجای کشور باشید محصول شما سه روزه به دستتون میرسه.

کیف 123

سایت یک‌دو‌سه کیف به عنوان یکی از بزرگترین توزیع کننده انواع کیف و کوله‌پشتی در ایران در حال فعالیت است. تمامی محصولات موجود در سایت از بهترین برندها با بالاترین کیفیت بوده و همچنین تمامی محصولات ارائه شده دارای گارانتی سلامتی فیزیکی هستند.

از دیگر خدمات ارائه شده توسط سایت یک‌دو‌سه کیف ارائه خدمات فروش عمده به همکاران (جهت همکاری در فروش) و سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های خصوصی (جهت تبلیغات یا مصرف کارکنان) با قیمت‌های فوق‌العاده است.

پک بگ

فروشگاه کیف پیک، به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین فروشگاه های تخصصی فروش کیف، انواع مدلهای مختلف کیف، کوله پشتی، ساک و چمدان را بصورت اینترنتی عرضه می نماید. مفتخریم با سالها تجربه در امر تولید، تهیه و فروش انواع کیف داخلی و وارداتی، میزبان کاربران و مشتریان گرامی بوده ایم.

این مجموعه با تجربه 40 ساله درخشان در فروش محصولات نساجی، در سال 1391 اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود نمود. مدیریت و کارکنان فروشگاه کیف پیک اصل را بر کیفیت و تنوع محصولات عرضه شده، پایین ترین قیمت ممکن و بالاترین رضایتمندی مشتری قرار داده اند.

پارک بگ

فروشگاه کیف و چمدان کیف پارک با بیش از 40 سال سابقه ارائه دهنده انواع چمدان اکولاک، کیف اداری چرم، کوله پشتی، کیف مدرسه، کیف پول چرم، ست هدیه چرم، کمربند چرم و … در طرح ها و برند های مختلف و بر اساس به روز ترین مدل های دنیا!! تنها نمایندگی برند های اکولاک، آمریکن توریست و چرم بلک بوفالو در اصفهان. فروشگاه کیف و چمدان کیف پارک، تجربه خرید آسان و مطمئن انواع محصولات چرم!

در آخر

در این مقاله ویژگی‌های کوله پشتی استاندارد را با شما به اشتراک گذاشتیم. با آگاهی از این ویژگی‌ها و استانداردها و نحوه استفاده صحیح از آن می‌توانید در زمان خرید کوله پشتی، هوشمندانه‌تر انتخاب کنید. برای شما چه نکاتی در زمان خرید یک کوله پشتی دارای اهمیت است؟ به مرور و در طی زمان بهتر است این مطلب را با تجربیاتی که به دست می آورید، با هم تکمیل کنیم.

دکمه بازگشت به بالا