راهنمای نصب تخت خواب دو نفره چوبی

در این مقاله قصد داریم نحوه نصب و مونتاژ انواع تخت خواب های فروشگاه بهکارچوب و قیمت تخت خواب دو نفره در یافت آباد را به شما عزیزان آموزش دهیم. به طور کلی تخت  خواب هایی که از این فروشگاه خریداری میکنید به صورت

  1. تخت خواب های ساده (قید چوب یا فلز )
  2.  تخت خواب های کشودار
  3. تخت خواب های مهمان میزبان
  4.  تخت خواب های باکس خور

هستند که هر کدام از آنها به راحتی قابل نصب و مونتاژ هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه نصب انواع تخت خواب ها را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم.

اجزا تخت خواب ها

به طور کلی تخت خواب های  خریداری شده از فروشگاه بهکارچوب  شامل اجزا زیر می باشد که به بسته بندی ضد ضربه و در عین حال زیبا برای شما ارسال میگردد.

نکته مهم :

برای جلوگیری از وارد آمدن ضربه و ایجاد خط و خش بر روی اجزا از پلاستیک های حباب دار برای بسته بندی آنها استفاده شده است پس خیالتان از سلامت فیزیکی کالا راحت باشد ، ما فکر همه چیز را کرده ایم

اجزا تخت خواب

  1. سر تخت
  2. قید های کناری
  3. پایین تخت
  4. کفی فلزی
  5. پیچ و مهره
  6. پایه های کفی

برای نصب و مونتاژ این اجزا  تخت خواب ها به یک دیگر لازم است ۵ مرحله را طی کنید

مرحله اول نصب تخت خواب

سر تخت و قید کناری را مانند تصویر در کنار هم قرار دهید ، تا محل قرار گیری پیچ ها روی هم قرار گیرد

مرحله دوم نصب تخت خواب

پیچ ها را از واشر رد میکنیم

مرحله سوم  نصب تخت خواب

مهره ها را به پیچ متصل میکنیم و در جهت گردش عقربه های ساعت میگردانیم

مرحله چهارم نصب تخت خواب

در ۴ گوشه تخت خواب ها ، ۲ محل برای نصب پیچ ها وجود دارد که برای هر طرف لازم است مراحل ۲ و ۳ را تکرار کنید

مرحله پنجم نصب تخت خواب

جهت آماده سازی کفی ،پایه ها را همانند آنچه در مرحله ۲ و ۳ گفته شد به کفی متصل میکیم

در نهایت  تمام اتصالات را با آچار  ۱۳ محکم میکنیم و کفی را در وسط تخت ، روی زمین قرار میدهیم

( با انبر دست هم می توان اتصالات را محکم نمود اما بهتر است از آچار مربوطه استفاده کنید )

تبریک میگویم ….

شما توانستید تمامی مراحل نصب تخت خواب را با موفقیت طی کنید. تخت شما آماده است ، تنها کافیست تشک خود را بر روی کفی قرار دهید

نکات فنی نصب تخت خواب

نکات تکمیلی که بهتر است برای نصب تخت خواب ها بدانید :

  • برای باز کردن بسته بندی تخت خواب ها از چاقو و اجزا تیز با احتیاط استفاده نمایید چرا که ممکن است موجب آسیب زدن به محصول شود
  • هنگام جابه جایی پکیج کلی محصولات از پرتاب کردن و رها کردن آن جدا اجتناب نمایید
  • تنها ابراز مورد نیاز برای نصب تخت خواب های فروشگاه بهکارچوب  آچار ۱۳ می باشد
  • برای حمل اجزا طویل تخت خواب ها مثل قید های کناری از کشیدن  و هل دادن خود داری نمایید و حتما از کسی برای جا به جایی آنها کمک بگیرید
  • اگر هنگام نصب تخت خواب سوال یا ابهامی برایتان پیش آمد میتوانید از طریق شماره های مشخص شده در سایت با پشتیبان محصولات در ارتباط باشید و یا در انتها همین مقاله برای ما نظر بگذارید

برای مشاهده تخت خواب های این فروشگاه ، از شما دعوت میکنم بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

فروشگاه کالا خواب بهکارچوب  خواب خوشی را برایتان آردر این مقاله قصد داریم تا شما را با روش نصب انواع تخت خواب آشنا سازیم. در ابتدا به بررسی انواع تخت خواب می‌پردازیم

ها به صورت کلی به دو نوع فلزی و چوبی (  ) طراحی و ساخته می‌شوند که در هر کدام از این حالت‌ها به صورت چند تکه ساخته می‌شوند. تخت‌ها به صورت کلی به چند دسته برای نصب تقسیم می‌شوند که به صورت کامل در این بخش با استفاده از تصویر توضیح داده می‌شود. روش نصب  ها با ابعاد مختلف یک نفره و دو نفره یکسان می‌باشد.

تخت خواب‌های چوبی جنس MDF ، نئوپان و هایگلاس

این تخت خواب ها دارای دو مدل به صورت کشو دار و بدون کشو طراحی می‌شوند.

این تخت خواب‌ها دارای تاج ( سر تخت بالا ) و سر پایین تخت و دو عدد قید کناری می‌باشد. که در قسمت گوشه‌های تخت دارای اتصال فلزی ( فرنگ ) می‌باشد که هر کدام از این اتصالات معمولا دارای دو عدد پیچ بوده که به راحتی قابلیت باز و بسته شدن دارند.

کنسول کشو

در این مدل تخت‌ها از یک کنسول یک تکه با چند کشو در قسمت کناری تخت استفاده شده است که معمولا در یک سمت و یا دو سمت تخت استفاده می‌شود. و دارای یک تاج ( سر تخت بالا ) و یک سر پایین تخت می‌باشد. برای این مدل‌ها قسمت کنسول کشوی تخت توسط یراق مربوطه گوشه ای و همچنین چند عدد پیچ فیکس برای اتصال به سر بالا و پایین تخت استفاده شده است. و در سمتی که از کشو استفاده نشده از قید با اتصال فلزی ( فرنگ ) برای نصب تخت استفاده می‌شود.

در نمونه‌های تخت‌های کشو دار ممکن است که محل نصب پیچ در داخل کشو قرار بگیرد. که برای بستن پیچ‌ها نیاز به خارج کردن کشو می‌باشد. که می‌توانید مطابق تصویر ضامن روی ریل را با استفاده از انگشت به سمت بالا هدایت کرده و همزمان کشو را به سمت بیرون حرکت دهید. به راحتی کشو از قسمت ریل خارج می‌شود. بعد از بستن پیچ می‌توانید دوباره کشو را در قسمت ریل قرار داده و به سمت داخل فشار دهید. در هنگام جا زدن کشو را چند بار باز و بسته کنید تا کشو در جای خود قرار بگیرد.

*) حتما توجه داشته باشید ضامن ریل در دوطرف کشو را همزمان آزاد کنید و کشو را به سمت بیرون بکشید.

برای جازدن مجدد کشو‌ها بعد از نصب تخت توجه داشته باشید ریل‌ها را بطور کامل به داخل برده و قسمت ساچمه دار ریل را به بیرونی ترین حالت ممکن جابجا کرده و هر دو قسمت کشو را همزمان بر روی ریل قرار داده و به داخل فشار دهید. ضروری است که حتما کشو را تا انتها به داخل فشار داده تا بدرستی جا بیافتد.

بعد از انجام مراحل فوق اگر کشو به سختی جابجا شد بدانید که مراحل را اشتباه انجام داده‌اید.

برای قسمت کفی هر دو مدل با توجه به مدل تخت از کفی فلزی یا کفی به صورت صفحه چوبی برای قسمت زیر تشک استفاده می‌شود. که به راحتی در داخل تخت قرار داده می‌شود.

نصب تخت خواب چوبی و اجزای یک تخت خواب

یک سرویس خواب چوبی معمولا شامل تخت، میز آرایش، پاتختی، فایل و همچنین کمد می‌شود. در میان این اجزا، عمدتا تخت خواب و آینه میز آرایش نیاز به نصب پیدا می‌کند.

آموزش نحوه نصب تخت خواب

آموزش نحوه نصب تخت خواب

برای نصب تخت نیازمند شناخت بخش های مختلف یک تخت هستیم. تخت خواب شامل تاج تخت، قید های کناری، قید یا سرتاج پایین و کفی تخت خواب می‌شود.

انواع تخت خواب و نصب راحت آنها

معمولا تخت های به دو گروه تخت فلزی و تخت چوبی تقسیم می‌شوند که در ادامه این مطلب به موضوع اتصالات تخت چوبی می‌پردازیم.

شرکت تانیل چوب در طی سالیان متمادی که در حوزه تولید سرویس خواب و لوازم چوبی فعالیت داشته است، بیش از 50 مدل سرویس خواب را کارنامه خط تولیدی خود داشته و در بازار عرضه کرده است.

در جهت سهولت نصب و همچنین استحکام تخت خواب های شرکت بهکارچوب  از یراق آلات با کیفیت و استاندارد بکار گرفته شده و بخش های مختلف تخت خواب توسط فرنگ به هم متصل می‌شود.

فرنگ دو ورقه‌ی فلزی است که با پیچ های مختلف به قیدها و تاج تخت متصل شده و در هنگام نصب، ورق ها بر روی هم قرار می‌گیرد و توسط 2 عدد پیچ، قید ها را بهم متصل می‌کند.

در هنگام نصب سرتاج بالا در محل مورد نظر قرار داده و سپس قید کناری تخت را بصورت 90 درجه در محل اتصال فرهنگ ها قرار دهید و سپس با 2 عدد پیچ، فرنگ را به متصل کنید.

قید سمت پایین یا همان سرتاج پایین را نیز به همین روش با کمک پیچ‌گوشتی به یکدیگر متصل نمایید. در مجموع چهار عدد فرنگ به همدیگر متصل شده که برای هر فرنگ 2 عدد پیچ درنظر گرفته می‌شود.

یکی از نکات مهم در هنگام نصب تخت های چوبی این است که حتما یک فرد برای کمک در نصب تخت به همراه داشته باشید. تخت خواب چوبی به دلیل اینکه رنگ کاری شده است، در اثر ساییدگی، بسیار آسیب پذیر بوده است و برای جلوگیری از رنگ پریدگی و خراشیدگی، از کشیدن قید های تخت روی زمین جدا بپرهیزید.

لوازم مورد نیاز جهت نصب تخت خواب چوبی

برای نصب تخت خواب چوبی شرکت بهکارچوب  شما تنها نیاز به یک پیچ‌گوشتی دارید. درکل نصب تخت خواب با یراق های جدید و مدرن، کار نصب را بسیار آسان نموده است. در صورتی که شما تخت خواب با کفی معمولی تهیه کرده باشید، بعد از نصب قید های کناری و سرتاج پایین، اکنون تخت برای چیدن پایه‌های تشک آماده شده است.

پایه های فلزی را در فواصل مناسب و یکسان در فضای داخل تخت خواب قرار دهید؛ سپس ورق های ام دی اف را بر روی پایه ها گذاشته و آن را فیکس کنید و مراقب باشید نلغزد. حالا تشک را بر روی ورق های ام دی اف گذاشته و تخت آماده قرار دادن روتختی و بالش و در نهایت استفاده ی شما ست.

در صورتی که شما تخت جکدار تهیه کرده باشید نیازمند آن است که توسط نصاب تخصصی شما مونتاژ شود تا یراق ها بصورت و در محل خود قرار بگیرد. معمولا برای استفاده از فضای زیر تخت، بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند که تخت خواب خریداری شده خود را به جک مجهز کنند.

نصب تخت خواب‌های کشودار

برای نصب تخت خواب کشودار ابتدا لازم است سرتاج تخت در محل مورد نظر در اتاق خواب قرار بگیرد. در صورت قرار گرفتن اتصالات تخت در محل قرار گیری کشوها، باید کشو ها از ریل خارج شده و سپس بعد از بسته شدن پیچ قید ها در محل خود قرار بگیرد.

در هنگام خارج کردن ریل ها باید دقت شود تا اهرم های ریل ها بصورت همزمان آزاد شوند و در هنگام جاگذاری ریل ها هم از جا افتادن درست مطمئن شوید. برخی از اجزای تخت خواب ها، هم بصورت خشابی بهم متصل می‌شوند که در این نوع تخت ها نیاز به هیچ وسیله ای ندارید.

نصب آینه دیواری یا شلف

برخی از سرویس خواب‌ها طوری طراحی شده‌اند که آینه میز آرایش بر روی دیوار نصب می‌شود یا اینکه آینه‌ها بصورت ریلی طراحی شده‌اند که بر روی پایه در میز آرایش نصب می‌شوند. برای نصب آینه میز آرایش حتما محل دقیق قرار گرفتن آینه را مشخص کنید سپس با یک یا دو عدد پیچ یا میخ آینه را به دیوار متصل نمایید. در هنگام نصب شلف هم شما ابتدا محل دقیق شلف را مشخص کرده و سپس اتصال را به همان شیوه انجام دهید.

منبع:

qmpb.adempimenticovid.it

دکمه بازگشت به بالا