روکش صندلی چرمی بهتر است یا پارچه ای؟

روکش صندلی ماشین یکی از محبوب ترین دکوراسیون های داخلی در بین جوانان امروزی است. به این ترتیب می توانید رنگ کاپوت و رنگ قسمت های مختلف خودرو را برای تزیین فضای داخلی خودرو انتخاب کنید.

بسیاری از افرادی که به دنبال روکش صندلی ماشین هستند در انتخاب روکش پارچه ای یا چرمی تردید دارند و نمی دانند چه جنس و چه رنگی را انتخاب کنند. اکثر صاحبان خودرو برای اینکه ظاهری جدید به خودرو ببخشند و دکوراسیون خودرو را تغییر دهند روکش صندلی را تعویض می کنند.

از روکش صندلی ماشین استفاده کنید

این دستگاه جدا از بهبود فضای داخلی خودرو، قطعاً اهداف دیگری را نیز انجام خواهد داد. اگر راننده هستید و زمان زیادی را پشت فرمان می گذرانید، ارگونومی و راحتی صندلی از هر مسافری مهمتر است.

نشستن برای مدت طولانی می تواند آسیب جدی به ستون فقرات، کمر و پاها وارد کند. پس پس از مطالعه این مقاله بهترین صندلی ماشین را برای سلامتی خود انتخاب کنید.

انواع روکش صندلی ماشین

روکش صندلی های زیادی در رنگ ها و مواد مختلف برای هر خودرو وجود دارد. روکش صندلی ها عمدتاً از چرم یا پارچه یا ترکیبی از پارچه و چرم ساخته می شوند.

اولین قدم در انتخاب روکش صندلی، انتخاب جنس ترجیحی، چرم یا پارچه و ترکیب مواد است. مهم ترین نکته در مورد قاب، کیفیت جنس و چرم آن است. روکش صندلی باید به درستی بریده شود.

1- روکش ماشین

این نوع لباس در بین جوانان رواج دارد و در خودروهای لوکس استفاده می شود. البته این نوع روکش برای خودروهای دیگر نیز قابل استفاده است، با این حال یافتن روکش مناسب می تواند مشکل باشد زیرا این نوع عمدتا برای خودروهای گران قیمت و لوکس ساخته می شود.

فواید:

این روکش ها به راحتی قابل شستشو هستند.

برای شستشو نیازی به برداشتن روکش صندلی نیست

لکه ها را می توان به راحتی با کمی صابون و یک پارچه تمیز پاک کرد.

فضای داخلی خودرو جلوه ای لوکس می بخشد.

معایب:

گردش هوا در این دستگاه امکان پذیر نیست.

یکی از مضرات پوست عرق کردن هنگام نشستن طولانی مدت است.

این کلاهک ها به دلیل بسته بودن منافذ، گرما را حفظ می کنند.

به دلیل عدم گردش هوا و بسته بودن منافذ، احتمال تعریق بسیار افزایش می یابد.

با گذشت زمان، آنها در برابر نور خورشید ترک می خورند و سفید می شوند.

هزینه آنها نسبت به سایر انواع پوشش ها بیشتر است.

علاوه بر این، اگر محصولات ساخته شده از چرم طبیعی با کیفیت و اصل باشند، این ایرادات و مشکلات پیش نیاید، ماندگاری و کارایی بیشتری نسبت به پارچه های مصنوعی دارند.

1- روکش چرمی صندلی ماشین

اقلام نایلونی: این نوع چرم ساخته شده از نایلون بدترین نوع روکش مبل محسوب می شود. شرکت هایی که این روکش های چرمی نایلونی را به عنوان روکش چرمی توصیه می کنند باید توجه داشته باشند که این چرم ها ماندگاری بالایی ندارند. چگونه می توان تفاوت بین روکش نایلونی نازک و چرم فوم را تشخیص داد؟ روش دیگر رول کردن و دوخت است.

چرم طبیعی: این نوع چرم دوام کمتری دارد و قیمت بیشتری دارد.

چرم صنعتی: این نوع چرم صنعتی برای پوشاندن صندلی های راحت بسیار مناسب است. ماندگاری و ماندگاری بسیار خوبی دارد. این نوع چرم مقرون به صرفه و بادوام است.

2- کوسن های صندلی ماشین

روکش های پارچه ای رایج هستند و انواع زیادی در بازار موجود است. دلیل آن سهولت دوخت و فراوانی مواد و رنگ است.

مزیت – فایده – سود – منفعت:

تنوع در طرح و رنگ بسیار زیاد است.

به راحتی می توان هوا را از این لایه ها عبور داد.

به لطف هوای موجود در روکش ها، احتمال تعریق به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

اکنون صندلی برای راننده و سرنشینان راحت است.

ارزان تر و ارزان تر از مارک های دیگر.

معایب:

آنها به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید سریعتر از انواع دیگر محو می شوند.

باید آب حمام را بردارید و بشویید.

اگر لکه ها چسبنده نباشند، پاک کردن آنها دشوار است.

در صورت وجود ایراد به داخل خودرو آسیب می زند.

3- روکش ترکیبی پارچه و چرم

تولیدکنندگان از ترکیب چرم و پارچه برای ایجاد روکش هایی استفاده می کنند که انتخاب و خرید را برای مشتریان آسان تر می کند و همچنین محصولات بهتری تولید می کند. این روکش ها که از ترکیب پارچه و چرم دوخته می شوند، معایب روکش های چرم و پارچه را ندارند. به عنوان مثال در این نوع روکش به جای تکیه گاه مرکزی که پوشش ارجح است از پارچه استفاده می شود.

4- روکش های حرفه ای صندلی ماشین

روکش صندلی ماشین انواع مختلفی دارد و بسته به کیفیت و کاربری قیمت آنها متفاوت است. درایوهای طولانی می توانید از این چمدان استفاده کنید که دارای ماساژور بدن نیز می باشد.

داخل روکش صندلی ماشین با کیفیت بالا، یک ماساژور پشت و یک صندلی گهواره ای تعبیه شده است که با لرزش های خود بدن را ماساژ می دهد. این کلاه ها برقی و قابل شارژ هستند.

صندلی های ماشین چرم بهتر است یا پارچه ای؟

می توان گفت که صندلی های چرمی در صندلی های ماشین نسبت به صندلی های پارچه ای بادوام تر، مفیدتر و زیباتر هستند، یعنی کاملا لذت بخش هستند.

یکی از مشکلات استفاده از لباس های چرمی این است که به دلیل بسته بودن سوراخ های هوا، هوا وارد نمی شود و در صورت نشستن طولانی مدت باعث تعریق می شود. اما اسپری پوست ظاهری منحصر به فرد و مفرح به ماشین شما می دهد و اکثر جوانان این نوع مبلمان را ترجیح می دهند. اگر ظاهر اسپرت خودروی خود را دوست دارید، روکش چرمی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

کیف ها طرح ها و رنگ های بیشتری نسبت به چرم دارند. جریان هوا احساس راحتی می کند و از تعریق جلوگیری می کند. با این حال، قاب ها شکننده تر از چرم هستند، زیرا ممکن است در اثر ریختن یا ضربه، لبه های تیز، لکه ها و خراش آسیب ببینند. ارزان تر از کیف های چرمی، بنابراین قیمت آن نیز ارزان است.

در هر صورت می توانید روکش صندلی ماشین با شکل و طرح خوب و با توجه به توضیحات داده شده و با توجه به سلیقه خود انتخاب و خریداری کنید و از ظاهر زیبای خودرو خود لذت ببرید.

خرید روکش صندلی ماشین

برای خرید روکش صندلی رانا و یا مدل های دیگر حتما به فروشگاه اینترنتی بهنیکان مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا