عمومیکسب و کار استانها

چرا پنجره دوجداره عرق میکند؟

عرق کردن شیشه بیرونی طبیعی است. در واقع این بخار نشان می دهد که عایق کاری یونیت دوجداره به خوبی انجام شده و هوای گرم داخل آن هدر نمی رود. در واقع وظیفه اصلی پنجره دوجداره محافظت در برابر اتلاف انرژی است.

استفاده از وسایل گرمایشی در زمستان هزینه سوخت خانگی را افزایش می دهد. شیشه پنجره یکی از مهم ترین عواملی است که باعث اتلاف حرارت در ساختمان می شود. نصب پنجره های upvc ساده ترین راه برای جلوگیری از خروج هوای گرم در فصل سرد سال است.

در پنجره های دوجداره که به خوبی عایق بندی شده اند، دیواره داخلی پنجره با هوای گرم در تماس است، اما دیواره بیرونی گاهی تحت تأثیر هوای سرد تبخیر می شود. البته باید توجه داشت که شیشه بیرونی پنجره های دوجداره همیشه بخار نمی کند و این بخارها گاهی قابل مشاهده هستند که چندان نگران کننده نیست.

دلیل تعریق سطح داخلی شیشه دوجداره

سطوح داخلی شیشه نیز در بخار است. دلیل بخار شدن شیشه خانه به دلیل متراکم شدن بخار آب در ساختمان است. پختن، شستن و حتی درست کردن یک چای ساده باعث تشکیل مقدار زیادی بخار آب می شود.

بخار آب به محض تماس با هوای سرد به قطرات کوچک آب تبدیل می شود. یک پنجره یک مکان عالی برای نشستن در بخار است. مه پنجره به ویژه در ساختمان هایی که تهویه مناسبی ندارند قابل توجه است.

اگر تهویه داخل ساختمان کافی باشد شیشه پنجره های دوجداره هرگز دود نمی کند. حتما بخار روی کاشی های دیوار حمام و آینه حمام را دیده اید. در یک فضای بسته، بخار روی اجسام سرد می نشیند. علت تعریق پنجره و بخار در سطح داخلی شیشه می تواند به دلیل رطوبت زیاد، تهویه نامناسب و نصب نامناسب پنجره ها باشد.

علت ایجاد ترک بین دو جداره شیشه دوجداره

دلیل تعریق بین دو لیوان شیشه دوجداره

عرق کردن بین دو دیوار شیشه ای کار بزرگی است. در واقع این بخارات نشان می دهد که پنجره های دوجداره عایق ضعیفی دارند. از دست دادن عایق نیز می تواند باعث تعریق پنجره شود.

این مشکل معمولاً در ساختمان های قدیمی رخ می دهد که بیش از 10 سال است که پنجره های دوجداره نصب شده اند. همچنین استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن پنجره ها می تواند به آب بندی ها آسیب برساند و عایق پنجره ها را از بین ببرد. برای مثال وایتکس و سفید کننده ها و رسوب زداها می توانند عایق را از بین ببرند. در این مورد، تعمیر عایق ضروری است. این کار توسط نصاب پنجره UPV انجام می شود.

اگر در کمتر از یک سال بین دو جداره شیشه مشکل بخار دارید، علت آن به کیفیت پنجره دوجداره مربوط می شود. پنجره های دوجداره در کارخانه با ماشین آلات پیشرفته تولید می شوند. بین دو لایه شیشه از گاز برای عایق استفاده می شود. گاز آرگون از طریق سوراخ بین دو شیشه وارد محفظه می شود.

محلول ذخیره بخار دو جداره است

راه حل های سد بخار ما برای پنجره های دو جداره

1) بهترین راه حل تعویض شیشه دوجداره و استفاده از شیشه با کیفیت و اطمینان از تزریق گاز آرگون از شرکت سازنده شیشه دوجداره است.

2) دو لیوان را از قاب پنجره بردارید، انتهای آن را سوراخ کنید تا بخار هوا آزاد شود، سپس سوراخ ها را با چسب پلی سولفید یا چسب سیلیکون ببندید.

3) در صورت امکان شیشه دوجداره را از فریم جدا کرده و شیشه دوجداره را از یکدیگر جدا کنید سپس با پارچه و شیشه پاک کن شیشه دوجداره را تمیز کرده و در نهایت شیشه دوجداره را جدا کرده و دوباره کنار هم قرار دهید.

اگر در کمتر از یک سال با مشکل بخار بین دو شیشه مواجه شدید دلیل آن به کیفیت پنجره دوجداره مربوط می شود.

شاید بخار در فنجان 2 یا 3 ساعت بیشتر نباشد و بخار خود به خود از بین برود. اما این بار می توانید نگران باشید. بخار موجود در شیشه در واقع همان بخار آبی است که در هوای داخل ساختمان وجود دارد. بخار آب وقتی به هر چیزی سرد برخورد می کند به مایع تبدیل می شود. بزرگترین نگرانی خانواده این است که عایق شیشه دوجداره از بین رفته است. به طور معمول اختلاف دمای داخل و خارج نباید روی پنجره های دوجداره تاثیری داشته باشد (اطلاعات بیشتر در مورد پنجره وین تک).

دکمه بازگشت به بالا