عمومیکسب و کار استانها

طرز کار پنجره دو جداره

یکی از مزیت های پنجره های دو جداره یو پی وی سی نسبت به بقیه پنجره ها استفاده و کارایی آسان آن می باشد و نیاز به تخصص خاصی ندارد ، یکی از نکات استفاده صحیح از پنجره دوجداره پنجره های دو جداره نگهداری آن می باشد مانند تمیز کردن پنجره و شیشه ، باید دقت داشته باشیم که برای تمیز نگه داشتن پنحره نباید از مواد شیمیایی استفاده نمود و با آب و صابون به راحتی تمیز می شوند ،یکی از مزیت های پنجره های دو جداره یو پی وی سی نسبت به بقیه پنجره ها استفاده و کارایی آسان آن می باشد و نیاز به تخصص خاصی ندارد .

نحوه رگلاژ پنجره دوجداره | تک پنجره

یکی از نکات استفاده صحیح از پنجره دوجداره پنجره های دو جداره نگهداری آن می باشد مانند تمیز کردن پنجره و شیشه ، باید دقت داشته باشیم که برای تمیز نگه داشتن پنحره نباید از مواد شیمیایی استفاده نمود و با آب و صابون به راحتی تمیز می شوند . استفاده از پنجره های دوجداره حفاظ دار وین تک که عایق صدا، آلودگی، دما و رطوبت هستند، برای بسیاری از صاحبان خانه گزینه ای وسوسه انگیز است. چراکه، نصب آسانی دارند و قیمت پنجره دوجداره وین تک حفاظ دار نسبتا ارزان است.

نحوه

استفاده اصلی پنجره که شامل باز و بسته شدن پنحره می باشد نیز بسیار آسان بوده و با حرکت ۹۰ درجه در پنجره های تک حالته باز می شود و در پنجره های دو حالته نیز بعد از حرکت اول که پنجره از بغل باز می شود با حرکت دوم که چرخش ۱۸۰ درجه دستگیره می باشد حالت بالای پنجره باز می شود. در پنجره های کشویی نیز باحرکت افقی پنجره می توان پنحره را باز و بسته نمود.

آموزش استفاده صحیح از پنجره دوجداره

همان طور که قبلا گفته شد استفاده از پنجره دو جداره شرایط خاصی نمی خواهد و بسیار آسان است ، اما چند نکته در مورد استفاده صحیح از پنجره دوجداره که قابل ذکر می باشد این است که به صورت دوره ای نسبت به رو غنکاری و روانکاری یراق آلات اقدام کنیم تا مانند روز اول روان و آسان باز و بسته شوند ؛

همچنین لازم به ذکر است که تیم کاری هلی پن در زمینه و نیز فعالیت می کند و محصولات و خدمات خود را با گارانتی به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.در پنجره های دو حالته زمانی که پنحره در حالت اول باز است به هیچ عنوان حالت دوم را باز نکنیم زیرا باعث خراب شدن یراق می شود ، برای تمیز کردن پنجره از آب و صابون استفاده کنیم و مواد شیمیایی به کار نبریم، هیچ گاه پنجره را تحت فشار نگذاریم چون جدا از این که ار حالت رگلاژ خارج می شود باعث شکستگی یراق آلات نیز می شود.

تاثیر استفاده صحیح از پنجره دوجداره در ماندگاری آن

مسلما استفاده صحیح از پنجره دوجداره بدان گونه که در مباحث قبلی ذکر شد بسیار در ماندگاری پنجره مهم می باشد. چرا که اگر از یراق آلات به صورت صحیح استفاده کنیم شاهد خارج شدن از حالت رگلاژ نخواهیم بود. یا مثلا اگر از مواد شوینده ساده استفاده کنیم شاهد تغییر رنگ پروفیل نخواهیم بود.

طرز کار یراق آلات دو حالته نیز از این انر مستثنی نیست و باعث افزایش طول عمر یراق می شود چرا که استفاده نادرست از یراق دو حالته باعث شکستگی و خراب شدن یراق می گردد. فشار نیاوردن به پنجره و قسمت بازشو هم یکی از مسایل مهم است که مربوط به بحث رگلاژ پنجره می شود. و در صورت استفاده صحیح عمر طولانی تری در بحث رگلاژ خواهیم داشت.

دلایل استفاده از گاز آرگون در شیشه پنجره دو جداره

در سال های اخیر با توجه به ازدیاد صداهای مزاحم و استقبال مردم از پنجره های دو جداره به عنوان یک عایق صوتی در ساختمان استفاده از متریال های مختلف در راستای بهتر شدن عملکرد پنجره ها نیز دستخوش تغییر است. گاز آرگون در شیشه پنجره دو جداره یکی از این عوامل بوده که باعث بهتر شدن کاهش صدا و تبادل انرژی در پنجره دو جداره می باشد. که با تزریق بین شیشه دوجداره کاهش محسوسی در اتلاف انرژی و صداهای مزاحم ایحاد می کند.

راهکار های برای استفاده درست از پنجره دوجداره

  • روغن کاری قطعات مکانیکی و متحرک سبب سلامت و عمر بیشتر درب و پنجره دوجداره می شود.
  • نحوه صحیح باز و بسته کردن پنجره در طول عمر یراق آلات موثر است. توجه نمایید که دستگیره در جهت مختلف عمل کند و متناسب با خواسته شما لنگه پنجره باز و بسته شود. توجه کنید که دستگیره را نباید در زمان استفاده تحت فشار قرار دهید چرا که بعد از مدتی اسپانیولت از کار می افتد.
  • دقت کنید که زهوار خارج نشده باشد. چرا که سبب افتادن شیشه می شود و خطرات زیادی را به دنبال دارد از ضربه زدن با جسم سخت به طرف شیشه جلوگیری کنید.
  • هر چند مدت یکبار با پارچه ای که به صابون مایع آغشته است لاستیک ها درزگیر دور پنجره را تمیز کنید. با این کار علاوه بر تمیزی، نرمی و انعطاف لاستیک ها حفظ می شود.
  • قسمت‌ های متحرک پنجره مثل دستگیره‌ها، باید مرتب بررسی شود که هرز نشود. با بررسی مرتب، می‌ توانید قبل از اینکه مشکلی پیش آید، پیچ مربوطه را محکم کنید و مانع از خسارت شوید.

تاثیر استفاده صحیح از پنجره دوجداره

قطعاً استفاده درست از پنجره دوجداره در ماندگاری پنجره نقش مهمی دارد. چرا که اگر از یراق آلات به صورت صحیح استفاده کنید شاهد خارج شدن از حالت رگلاژ نخواهید بود. یا مثلا اگر از مواد شوینده ساده استفاده کنید شاهد تغییر رنگ پروفیل نخواهید بود.

طرز کار یراق آلات دو حالته نیز از این امر مستثنی نیست و باعث افزایش طول عمر یراق می شود. چرا که استفاده نادرست از یراق دو حالته باعث شکستگی و خراب شدن یراق می گردد. فشار نیاوردن به پنجره و قسمت بازشو هم یکی از مسائل مهم است که مربوط به بحث رگلاژ پنجره می شود. و در صورت استفاده صحیح عمر طولانی تری در بحث رگلاژ خواهیم داشت.

نکات مهم برای نگهداری از پنجره دوجداره

  1. به هیچ عنوان به قسمت لنگه بازشو درب و پنجره وزن اضافی آویزان نکنید.
  2. بین بازشو و چهارچوب پنجره جسم خارجی اضافی قرار ندهید برای اینکه برخوردی بین این دو قسمت رخ ندهد.
  3. مراقب باز شدن ناگهانی و سریع درب و پنجره در جهت لولا باشید. اینکار در گذر زمان سبب ایجاد مشکل در درب و پنجره خواهد شد.
  4. در زمان وزش باد و طوفان پنجره را در حالت باز رها نکنید.
  5. برای تمیز کردن پروفیل یو پی وی سی از دستمال یا پارچه زبر استفاده نکنید. تنها از محلول آب گرم و صابون به همراه دستمال لطیف استفاده کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا