عمومیکسب و کار استانها

چگونه تلگرام را دیلیت اکانت کنیم

 

نکات مهم که باید قبل از حذف اکانت تلگرام بدانید!

همانطوری که می‌دانید تلگرام یکی از برنامه‌هایی است که قابلیت نصب بر روی گوشی و ویندوز را داشته و موجب شده که اغلب افراد ارتباط نزدیک‌تری با یکدیگر پیدا کنند. این برنامه توانمندی‌های زیادی داشته و کاربران زیادی در سطح دنیا عضو این شبکه اجتماعی هستند. با اینکه چند سالی است که از تولد این برنامه می‌گذرد اما با آپدیت‌هایی که هر چند وقت یک بار از تلگرام شاهد هستیم روز به روز بر تعداد افرادی وی این برنامه را بر روی گوشی خود نصب می‌کنند افزوده می‌شود. اگر قصد دارید دیلیت اکانت سریع تلگرام را انجام دهید باید بدانید که این برنامه مانند whats app نبوده و نمی‌توان از داخل برنامه برای پاک کردن حساب کاربری‌تان اقدام نمایید. قبل از آنکه به سراغ آموزش دیلیت اکانت تگرام برویم، به چند نکته مهم زیر توجه داشته باشید:

 

  • برای تبلیغات در تلگرام لطفا کلیک کنید .همانطوریکه اشاره کردیم، دلیت اکانت تلگرام از داخل این برنامه امکان‌پذیر نیست.
  • برای پاک کردن حساب تلگرام باید از طریق مرورگر گوشی و یا مرورگر کامپیوتر و لپ تاپ اقدام کرد.
  •  بعد از پاک کردن اکانت در تلگرام تمام چت‌هایی که در این محیط انجام شده‌ است پاک شده و اگر می‌خواهید به هر یک از آنها دسترسی داشته باشید، باید یک نسخه بک آپ از آنها تهیه نمایید.
  • موضوعی که باید بدانید آن است که برای دیلیت اکانت سریع تلگرام هیچ راهی وجود ندارد و باید مراحل آن، قدم به قدم پشت سر گذاشته شود.
  • برخی افراد برای آنکه از حالت ریپورت تلگرام خارج شوند، دست به پاک کردن اکانت تلگرام خود می‌زنند. این گروه باید توجه کنند که این روش، روش درستی نیست و بهتر است برای خارج شدن از حالت ریپورت از کارهایی که می‌تواند برای آن مفید باشد استفاده کرد.
  • اگر مدیر و یا ادمین یک گروه تلگرامی هستید، قبل از آنکه برای حذف حساب کاربری تلگرام خود اقدام کنید، بهتر است مدیریت آن را به شخص دیگری بسپارید.

به شما پیشنهاد می شود مقاله ما در مورد را مطالعه کنید.

آموزش دیلیت اکانت تلگرام

بعد از آنکه نکات مهم در مورد دیلیت تلگرام و پاک کردن حساب کاربری را عنوان کردیم، حال نوبت به آن می‌رسد که با زبانی ساده و بسیار گویا در مورد پاک کردن اکانت تلگرام برای همیشه صحبت کنیم. ما در ادامه تمامی مراحل را قدم به قدم ارائه کرده و به شما کمک می‌کنیم تا در صورت نیاز به این فرآیند، بدون سردرگمی، با نحوه دلیت اکانت تلگرام آشنا شوید و بدون هیچ مشکلی حساب خود را پاک کنید. مراحل پاک کردن حساب شخصی در این برنامه به شرح زیر می‌باشد:

۱- لینک را در مرورگر گوشی خود یا مرورگر سیستمی که در اختیار دارید وارد کرده و آن را سرچ کنید. این اولین کاری است که برای حذف اکانت تلگرام باید انجام دهید.

۲- در این مرحله از نحوه دیلیت اکانت تلگرام با استفاده از شماره تماس، به یک صفحه جدید وارد می‌شوید و یک کادر خالی در آن مشاهده خواهید کرد. در این کادر باید شماره تلفنی که قصد دارید عملیات بر روی آن انجام شود را وارد کنید. در وارد کردن شماره دقت داشته باشید و به دو نکته دقت کنید:

  • شماره را به درستی وارد کنید.
  • حتما شماره کد ایران، یعنی شماره ۹۸+ را نیز قبل از شماره خود تایپ کنید.

 

توجه کنید که بعد از وارد کردن کد ایران، نیازی نیست که عدد صفر را نیز وارد کنید. اگر در این مرحله از دلیت اکانت تلگرام اشتباهی صورت گیرد حذف حساب کاربری تلگرام شما به درستی انجام نخواهد شد.

۳- بعد از آنکه شماره را به درستی وارد کرده و مطمئن شدید که هیچ خطایی در این بین مرتکب نشده اید، بر روی دکمه next کلیک کنید.

۴- کار دیگری که در پاسخ به سوال چگونه تلگرام را دیلیت اکانت کنیم، باید انجام دهید باز کردن تلگرام گوشی و یا سیستم است. برنامه تگلرام یک کد برای شما ارسال کرده و شما می‌بایست آن را کپی کرده و یا آن را یادداشت کنید.

 

۵- حال باید مجددا به صفحه مرورگر و جایی که در حال حذف تلگرام و پاک کردن حساب کاربری خود بودید، مراجعه کرده و کد کپی شده را در آن وارد نمایید.

۶- در کادری که در زیر عبارت confirmation code دیده می‌شود، کد را وارد کرده و بر روی دکمه sign in کلیک کنید و مراحل حذف اکانت تلگرام را ادامه دهید.

۷- چنانچه تمام مراحل دیلیت اکانت در تلگرام را تا به اینجا درست انجام داده باشید و کد را نیز به درستی در محل مورد نظر تایپ کرده باشید، به صفحه delete account هدایت خواهید شد.

۸- در بین گزینه‌های موجود بر روی لینک delete account کلیک کرده تا بتوانید به مراحل بعدی دیلیت اکانت تلگرام وارد شوید.

۹- در نهایت به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که از شما علت پاک کردن اکانت تلگرام برای همیشه را سوال می‌کند. اگر تمایل اشته باشید می‌توانید در کادر مربوطه جواب خود را به صورت انگلیسی وارد کنید در غیر این صورت بر روی delete my account کلیک کنید.

نحوه نصب چگونه است؟ در مقاله ی دیگری جواب این سوال را به صورت مرحله به مرحله داده ایم.

 

۱۰- در قدم بعدی روش دلیت اکانت تلگرام باز هم از شما پرسیده می‌شود که آیا واقعا در مورد پاک کردن حساب کاربری خود مطمئن هستید یا خیر. اگر هیچ شک و شبهه‌ای در رابطه با این موضوع ندارید بر روی کادری که yes, delete mu account را نشان می‌دهد، کلیک کنید.

۱۱- در این مرحله نیز تلگرام شما به صورت کامل پاک خواهد شد و این پیغام Your account was successfully deleted from our system. Come back soon برای شما به نمایش در خواهد آمد.

توجه داشته باشید که اگر بخواهید باز هم می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و برای این موضوع نیز هیچ گونه ممانعتی وجود ندارد، اما فراموش نکنید که اگر سه بار دیلیت اکانت تلگرام را برای یک خط انجام داده باشید، اجازه ورود به حساب کاربری را نخواهید داشت و این موضوعی است که به ریسک آن نمی‌ارزد.

 

پاک کردن اکانت تلگرام به صورت خودکار

برنامه تلگرام، برای کاربران خود گزینه‌ای در نظر گرفته تا در صورتی که تمایل داشتند حذف دائمی اکانت تلگرام به صورت خودکار انجام شود. در این روش، کاربر به تنظیمات برنامه وارد شده و به برنامه اعلام می‌کند که اگر در طی مدت یک زمان مشخص وارد حساب کاربری خود نشد تلگرام به صورت خودکار برای پاک کردن آن اقدام کند. شما می‌توانید این مدت زمان را به صورت دستی مشخص کنید.

برای تبلیغات پیج لطفا کلیک کنید.به صورت معمول، این قابلیت بر روی ۶ ماه تنظیم شده است اما می‌توان آن را تغییر داد. مثلا اگر تصور می‌کنید که ممکن است بیش از ۶ ماه بنا به هر دلیلی فرصت چک کردن حساب کاربری خود را نداشته باشید، تاریخ آن را بر روی یک سال تنظیم کرده تا از جهت پاک نشدن خودکار اکانت تلگرام خیال خود را آسوده کنید.

 

فرآیند حذف اکانت به روش خودکار نیز روش خاص خود را داشته که در ادامه شما را در جریان آموزش دیلیت اکانت تلگرام قرار خواهیم داد. برای حذف تلگرام به صورت خودکار اعمال زیر را انجام دهید:

۱- برای دلیت اکانت تلگرام به صورت خودکار، برنامه تلگرام خود را باز کنید.

۲- در این مرحله باید به قسمتی که معمولا تنظیمات این برنامه را انجام می‌دادید، بروید.

۳- کلمه setting را پیدا کرده، بر روی آن کلیک کنید و یا یک تب بزنید و وارد آن شوید.

 

۴- در قسمت بعدی نحوه دیلیت اکانت تلگرام، privacy and security را یافته و بر روی آن تب بزنید.

۵- به بخش delete my account رفته و بر روی گزینه if away for کلیک کنید تا به تنظیمات این قسمت وارد شوید.

 

۶- در این مرحله از دیلیت تلگرام باید یکی از تاریخ‌های مشخص شده را انتخاب کنید. یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال در این لیست ذکر شده و شما می‌توانید یکی از آنها را به دلخواه انتخاب نمایید.

۷- بعد از آنکه یکی از تاریخ‌های مشخص شده را انتخاب کردید، بر روی دایره‌ای که در کنار آن قرار دارد تب زده و آن را به حالت فعال در آورید. برای مثال اگر تاریخ مورد نظر شما ۶ ماه باشد، به این معنی خواهد بود که در صورتی که به مدت ۶ ماه وارد حساب کاربری خود نشدید، پاک کردن اکانت تلگرام برای همیشه به صورت خودکار انجام شود.

۸- در نهایت نیز اگر در طی مدت مشخص شده وارد حساب خود نشدید، حذف دائمی اکانت تلگرام صورت خواهد گرفت و حساب شما برای همیشه پاک می‌شود.

جمع بندی

در این متن در مورد چگونه دیلیت اکانت کنیم در تلگرام با شما صحبت کرده و سعی کردیم به صورت آموزش قدم به قدم، تمام کارهایی که برای پاک کردن حساب کاربری‌تان باید انجام دهید را به شما یاد دهیم. امیدواریم که این متن توانسته باشد به خوبی به تمام سوال‌های شما در این حوزه پاسخ دهد.

در صورتی که تمایل دارید اکانت لینکدین خود را حذف کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله ی را مطالعه کنید.

سوالات متداول

حذف موقت اکانت تلگرام امکان پذیر است؟

بله در صورتی که از اکانت تلگرام خود logout کنید حساب تلگرام خود را به صورت موقت حذف یا غیرفعال کرده اید.

آیا می توان بدون دسترسی به حساب تلگرام، دیلیت اکانت تلگرام را انجام داد؟

همانطور که گفته شد کد تایید برای حذف اکانت تلگرام برای شما ارسال می شود که اگر به آن حساب دسترسی نداشته باشید، نمی توان پاک کردن اکانت تلگرام را انجام دهید.

آیا بعد از پاک کردن اکانت تلگرام ویدیوها و تصاویر هم پاک می شوند؟

بله همه مواردی که در تلگرام خود داشته اید، از جمله ویدیو و عکس ها و فایل هایی که در تلگرام ذخیره کرده اید حذف می شوند.

منبع : drtelegram.com

دکمه بازگشت به بالا