آجر نما

یکی از انواع آجرها، آجر نما است که برای ایجاد نمای زیبا در ساختمان‌ها و خانه‌ها به کار می‌رود. امروزه با پیشرفت صنعت ساختمان، آجرها کمتر در اسکلت سازه‌ها به کار می‌روند، اما همچنان در نمای ساختمان و بدنه به کار می‌روند. آجر نما علاوه بر اینکه باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد، لازم است که در برابر گرما، رطوبت و نفوذ آب مقاوم باشد و به‌ آسانی آسیب نبیند.

آجر نسوز نما دارای تنوع بالایی در رنگ، سایز و طرح می‌باشد و بسیاری از طراحان خلاق، در زمان اجرای نماهای آجرنسوز، از آن ها به صورت تصادفی استفاده می کنند، که علاوه بر زیبایی و شکیل بودن در نماها، تفاوت در سبک، طرح و رنگ، در تک تک آجرهای نسوز به کار رفته را به نمایش می‌گذارند. آجرهای نسوز به دلیل مقاومت بالا، جذب آب مناسب و همچنین گیرایی بالا در تماس با ملات، از مزایای متفاوتی نسبت به دیگر مصالح در مراحل نصب و اجرا برخوردار می‌باشد. جالب است که بدانید در زمان اجرای نماهای ساختمانی با استفاده از آجر نسوزنما، به هنرنمایی و دقت بیشتری نیاز است، و همین امر سبب جذابیت و برتری نمای آجر نسوز شده است.

آشنایی با انواع آجر نما ساختمانی

آجر نما در تنوع وسیعی ارائه می‌شود و امکان انتخاب راحت مشتریان در میان این مصالح، از مزایای استفاده از آن‌ها محسوب می‌شود. آجرنما با استفاده از فناوری UV تولید می‌شود و ماندگاری رنگ آن بسیار بالا است. این آجرها را با استفاده از فناوری نانو نیز تولید می‌کنند. به‌این‌ترتیب استحکام و مقاومت این مصالح هر روز بیشتر می‌شود. مقاومت در برابر شرایط جوی نیز از ویژگی‌های مهم این مصالح ساختمانی محسوب می‌شود. مدل‌های نانوی آجرنما در میان مدل‌های متنوع آن‌ها از شهرت بیشتری برخوردار هستند.

آجر نما با عرض کم و ضخامت مناسبی تولید و ارائه می‌شود. ازاین‌رو خرید این محصول برای مواردی که نیاز به ظریف‌کاری در فرایند تولیدی دارد، بسیار ضروری است. مقاومت فشاری بالای این مصالح نیز از مهم‌ترین فاکتورهای خرید این محصولات محسوب می‌شود. نصب آسان‌تر آجر نما نیز سبب افزایش مصارف این مصالح شده است و با شرایط بیرونی و داخلی محیط ساختمان سازگاری دارند.

آجر نما در طولانی ‌مدت لق نمی‌شود و در محل نصب شده پایدار خواهد بود. سبک بودن آن‌ها از ویژگی‌هایی است که این مصالح را نسبت به دیگر مصالح ساختمانی متمایز می‌کند. این آجرها سقوط نخواهند کرد و ایمنی حاضرین در محیط را تأمین خواهند کرد.

آجر نما نسوز از نظر رنگ نیز دسته‌بندی‌های بسیاری دارند و تونالیته و هارمونی رنگی این محصولات، سبب ایجاد دسته‌بندی‌های متفاوت و طبقه‌بندی آن‌ها خواهد شد. طیف رنگی زرد و قهوه‌ای این محصولات بسیار موردتوجه قرار گرفته و با هر سبک دکوراسیون به‌سادگی تطابق می‌یابد. رنگ‌های گرم مورداستفاده در آن‌ها هر یک زیبایی بی‌نظیری دارند و سالن نشیمن را به یک فضای بسیار دلنشین تبدیل می‌کنند.

استفاده از آن‌ها در محیط‌های سردسیر بسیار بیشتر از پیش شده است؛ چرا که این محصولات به محیط سالن پذیرایی شما گرما می‌بخشند. شما می‌توانید، این مصالح را در دکوراسیون سنتی و مدرن محیط منزل خود مورداستفاده قرار دهید. سازگاری این محصولات با انواع سبک‌های دکوراسیون نیز از مهم‌ترین مزایای استفاده از آن‌ها محسوب می‌شود.

آجر نسوز

آجر نسوز نما یکی از دسته تولیدات آجرنما می‌باشد که به خاطر بعضی از ویژگی‌هایی که در این نوع آجرنما وجود دارد، دارای طرفدار بسیاری در استفاده برای نمای ساختمان و طرح داخلی ساختمان می‌باشد.

از مهمترین ویژگی‌های آجرنما نسوز می‌توان به تنوع بسیار زیاد در رنگ بندی، استقامت بالا در مناطق آب هوای سرد و گرم و مرطوب کشور ما اشاره کرد. همچنین این آجر به خاطر جذب آب بالا و چسبندگی زیاد کاربرد زیادی در نماکاری دارد. این ویژگی‌ها عامل اصلی استفاده زیاد این نوع آجرنما در نمای ساختمان شده است.

آجر نسوز نما دارای مزیت های بسیاری نسبت به دیگر مصالح برای نمای ساختمان و تنوع رنگ در این نوع آجرنما سبب ایجاد یک نما با بازی رنگ تصادفی نمای بسیار زیبایی ایجاد می‌کند که بخاطر استقامت بالای رنگ آجر نسوز نما در مقابل نور آفتاب شدید، سالیان طولانی رنگ زیبای نمای ساختمان ثابت می‌باشد و در مدت زمان طولانی بخاطر جذب ملات بالای آن قابل جدا شدن از نمای ساختمان نمی‌شود.

مزایای آجر نسوز

آجر نسوز نما بخاطر مزیت‌های بسیاری که نسبت به نمای سنگ و دیگر مصالح نماکاری ساختمان دارد سبب پیشی گرفتن نسبت به دیگر مصالح در بازار و خرید بالای آن برای نمای ساختمان شده است .

آجرنما نسوز از خاک ترکیب شده‌ با آلومین و سیلیس تهیه می‌شود که در دمای حدودا ۱۲۰۰درجه سانتیگراد در کوره پخته می‌شود. این عوامل سبب شده که تفاوت بسیاری نسبت به دیگر آجرنما داشته باشد .

از جمله می‌توان اشاره به شوره و سفیدکی کرد که در آجرهای  دیگر در نماکاری ایجاد می‌شود. ولی آجر نسوز ضد شوره و جلبک می‌باشد. این عامل سبب می‌شود که شکل ظاهری نما در سالهای طولانی زیبا و جذاب باشد. همچنین  از فرسودگی و رنگ پریدگی که در آجرنما های دیگر به چشم می‌خورد به دور باشد و نمای ثابت و شکیل را ایجاد می‌کند .

این نوع آجر نما نسوز دارای استحکام بالا در برابر ضربه‌های فیزیکی و عوامل شیمیایی می‌باشد و عایق ساختمان می‌باشد.

قیمت هر متر مربع آجر نما

معمولا آجر های نما به صورت متری و یا به صورت هر عدد به فروش می‌رسد، بنابراین برای خرید و محاسبه قیمت هر متر مربع آجر نسوز نما دانستن تعداد آجر در هر متر ضروری است. برای به دست آوردن تعداد آجر نسوز در هر متر مربع حتما به این نکته توجه کنید که اندازه بندکشی بین آجر ها را نیز حساب کنید و در نتیجه از متراژ آجر کم کنید. در این روش حدودا ۱ سانتیمتر برای عرض و طول هر آجر بندکشی در نظر گرفته خواهد شد.

آموزش محاسبه تعداد آجر نسوز را خدمتتان ارائه خواهیم کرد. برای یک متر مربع از انواع سایز آجر نسوز نما چند عدد آجر لازم است؟

فرمول تعداد آجر نسوز در یک متر مربع: [(طول آجر+عرض بندکشی)*(عرض آجر+عرض بندکشی)]÷۱۰۰۰۰

حال با محاسبه تعداد آجر مورد نیاز برای هر متر مربع و ضرب آن در قیمت هر آجر، می‌توان قیمت هر متر مربع آجر نما را محاسبه کرد.

قیمت انواع مختلف آجر نما با یکدیگر تفاوت دارد. برای خرید انواع آجر نما با بهترین کفیت که از مرغوب‌ترین مواد اولیه تولید شده است، می‌توانید به سایت ایران نیاز مراجعه نمایید. در این فروشگاه انواع مختلف آجر نما با کاربردهای مختلف با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه شده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا