عمومیکسب و کار استانها

اجرای کابین دوش

 راهنمای انتخاب نوع کابین دوش و نصب آن

انسان ها در هر جای کره ی زمین که زندگی کنند، با هر زبانی که باهم صحبت کنند، باز هم همگی به دنبال زیبایی محیط زندگی و اطراف خودشان هستند و در این موضوع هیچ شکی نیست. امروزه زیبا سازی خانه ها از سالن پذیرایی و نشیمن فراتر رفته و حتی به آشپزخانه، اتاق ها، راهروها، بالکن ها، حمام، و… نیز رسیده است. در زمان های مختلف انسان ها از متریال و اِلِمان های متفاوتی برای زیباسازی محیطشان استفاده کرده اند. برای مثال در دوره ای از سنگ، سفال، سرامیک، شیشه و… استفاده کرده اند. همه ی ما استفاده از کاشی های سرامیکی یا سنگی را در حمام ها دیده ایم. اما نظرتان در مورد استفاده از شیشه، در حمام ها چیست؟

کابین دوش چیست؟ حمام ها یکی از فضاهای مهم و لازم در هر خانه ای می باشد که اندازه و متراژ حمام ها متناسب با متراژ کلی خانه و اندازه اتاق ها تعیین می گردد. به دلیل کوچکتر شدن متراژ خانه های آپارتمانی این روزها فضای حمام ها نیز به همان میزان کوچک شده است. مسئله مهمی که در تمامی حمام ها به آن توجه می شود بهداشت آن و جلوگیری از وجود میکروب و هرگونه جرم زدگی می باشد. به همین منظور برای اینکه بخار متصاعد شده از آب گرم از جرم و میکروب فضای کلی حمام جلوگیری نماید. محققان به دنبال راه حل هایی بودند که در نتیجه به ساخت کابین دوش رسیدند.

شاید برای شما عزیزان این سوال پیش آید که، کابین دوش چیست؟ کابین دوش محفظه ای می باشد که دور تا دور دوش نصب می گردد که انواع مختلفی دارد. با متریال های متفاوت نیز تولید و روانه بازار می شود. اما بهترین و باکیفیت ترین کابین، دوش کابین دوش شیشه ای می باشد که شستشو و نظافت آن علاوه بر زیبایی که در محیط به وجود می آورد بسیار آسان می باشد.

به استفاده کردن از شیشه، به جای کاشی و سرامیک در دیوارهای حمام، “کابین دوش” می گویند. شیشه حمام و یا کابین دوش ها اتاقکی ساده و کوچک هستند که از شیشه ساخته شده اند و فضای مختص به اطراف دوش را از دیگر محیط های حمام جدا می کند. کاربرد کابین دوش ها تنها برای ایجاد زیبایی نمی باشد و کاربردهای فراوان دیگری نیز دارند. زیبایی، تنها نیمی از دلیل استفاده از کابین دوش ها می باشد.

در مکان هایی که حمام با سرویس بهداشتی مشترک اند، وجود آب در کف زمین اصلا جالب نیست. همچنین وجود آب بر روی سطح سرامیکی کف حمام، باعث لیز خوردن افراد و صدمه دیدن آن ها می شود. حتی ممکن است رطوبت ها و لکه های ناشی از خشک شدن قطرات آب هم بعد از حمام شما را آزار دهند. کابین دوش ها به کمک آمده اند تا همه ی این مشکلات را عملا حل نمایند. این اتاقک های شیشه ای با محدود کردن فضای اطراف دوش، مانع پاشیدن قطرات آب و حتی رطوبت به فضاهای دیگر حمام می شوند. همین کاهش یافتن رطوبت هم خود مانع پوسیدن درب حمام می شود.

نصب کابین دوش به دلیل زیبایی و دکوراسیون نوینی که به حمام و سرویس بهداشتی منازل می بخشد به عنوان یک راهکار و ایده جدید در حال گسترش روز افزون در بین افراد می باشد. ولی باید توجه شود که نصب کابین دوش یک روش مخصوص می باشد که نیازمند تخصص می باشد و افراد عادی به تنهایی نمی توانند کابین دوش را نصب نمایند. طریقه نصب کابین دوش بدین شکل است نیاز به ابزار آلات مخصوص است. طریقه نصب کابین دوش نیاز به نیروی حرفه ای علاوه بر ابزار دارد.

نصاب کابین دوش

مسئله مهم در کابین دوش انتخاب نوع کابین دوش و نصب آن می باشد. اگر نصب کابین دوش توسط نصاب کابین دوش ماهر انجام نشود امکان خرابی و شکستن هر چه زودتر کابین دوش شیشه ای وجود دارد. شیشه استفاده شده در کابین دوش از نوع شیشه سکوریت می باشد که در حین نصب آن باید حتما به این نکته توجه شود که به گوشه های آن ضربه سهمگین وارد نشود و یا از برخورد ناگهانی الماس به شیشه جلوگیری شود. زیرا شیشه سکوریت هنگام ایجاد ترک به صورت پودری فرو می ریزد. باید در حین نصب دقت شود که بدون رسیدن آسیبی انجام شود پس باید از نصاب کابین دوش حرفه ای برای آن استفاده نمود.

کابین دوش های ارزان قیمت | کابین دوش ارزان قیمت

برای جدا کردن فضای دوش و وان و جکوزی، می توان به جای خریدن کابین های گران قیمت آماده، با پانل های شیشه ای این فضا را با هزینه ی کم ساخت.  90% از کابین های آماده ای که در بازار موجود اند، چینی بوده و مرغوب نیستند. چیزی نا امیدکننده تر از این نیست که با این همه هزینه های هنگفت پس از استفاده ی دوره ای کوتاه، فرسوده و خراب شود. لذا برای پیشگیری کردن از این اتفاق ها باید در انتخاب خود دقت کنید و گزینه ی درستی را برگزینید.

یراق آلات هم باید کیفیت مناسبی داشته باشند تا دچار زنگ زدگی و خرابی نشوند. اگر این یراق آلات کابین ها زنگ بزنند باعث از بین رفتن زیبایی آن و همچنین افتادن و شکستن شیشه های کابین می شود. کابین دوش ارزان قیمت شاید در نظر اولیه بسیاری از افراد بی کیفیت تر از کابین های آماده گران قیمت تر باشد ولی نباید این موضوع را فراموش کرد که کابین دوش ارزان قیمت باید از کیفیت بالا در رابطه با تک تک لوازم و قطعاتی که دارد برخوردار باشد. دلیل عمده ای که کابین دوش شیشه ای به عنوان کابین دوش های ارزان قیمت شناخته می شود کیفیت بالای قطعات آن می باشد که قیمت نهایی آن را در سالهای استفاده سرشکن می شود و در نهایت هزینه تمام شده آن کاهش می یابد.

کابین دوش ها به دو صورت بدون قاب (فریم لس) و با قاب تولید می شوند. این قاب ها از جنس کروم و یا پلاستیک های فشرده نقره ای رنگ هستند. ولی می توان از محصولات با کیفیت تر و بهتری مثل استیل و آلومینیوم نیز استفاده کرد. کابین دوش ها داری انواع مختلفی هستند و هر فردی با هر بودجه ای می تواند از آن استفاده کند.

انواع ساده تری از آن ها نیز وجود دارد که تنها از یک دوش سقفی و چهار دیوار شیشه ای تشکیل می شوند. این کابین های ساده دارای نورپردازی و امکانات رفاهی نمی باشند. مدل های پیشرفته تر و گران تر، دارای نورپردازی LED در قسمت سقف و شیشه ها، و تجهیزات لوکس مثل تلفن، رادیو، پخش کننده موسیقی، ماساژور پا و کمر می باشند. یراق آلات و پروفیل های به کار رفته در این کابین ها، از جنس ضد زنگ و مطلوب می باشد.

نحوه ساخت کابین دوش

کابین دوش به عنوان یکی از تجهیزات و مواردی است که برای ایجاد رفاه افراد در سرویس بهداشتی و فضای حمام از انواع کابین دوش استفاده می شود. برای بررسی و شناخت نحوه ساخت کابین دوش باید با انواع آن آشنا بود. از انواع کابین دوش می توان به انواع دور دوشی از جنس ها و متریال های مختلفی که پر استفاده ترین آن کابین دوش شیشه ای می باشد که می تواند در ابعاد و اندازه دلخواه و متناسب با فضای حمام ساخته شود.

نحوه ساخت کابین دوش شیشه ای بدین صورت است که بعد از اندازه گیری شیشه با همان اندازه برش داده و طی انجام فرایندی به شیشه های سکوریت و مقاوم تبدیل می شوند و در محل نصب به وسیله یراق آلات و فریم هایی به یکدیگر وصل و چفت می شوند. در ساخت کابین دوش حتما باید از تمامی یراق آلات درجه یک و با کیفیت بالا استفاده شود.

راهنمای نصب کابین دوش

کابین دوش موجود در بازار به صورت پیش ساخته و آماده می باشد که با ابعاد و اندازه های دلخواه می توانید یکی از انواع مختلف آن را انتخاب و استفاده نمایید. اما نکته قابل توجه در نصب کابین دوش باید به آن توجه کرد کمتر بودن طول عمر کابین دوش آماده نسبت به کابین دوش شیشه ای ثابت می باشد. نصب و استفاده از کابین دوش شیشه ای زیما یک انتخاب عالی از نظر کیفیت و زیبایی برای ایجاد دکوراسیون جذاب برای سرویس بهداشتی و حمام شما می باشد. می توانید برای دریافت راهنمای نصب کابین دوش و مراحل اجرا و ثبت سفارشات خود با بخش فروش زیما تماس بگیرید تا علاوه بر مشاوره با قیمت های به روز نصب کابین دوش مطلع گردید.

آموزش نصب کابین دوش

در خانه های امروزی که به صورت آپارتمان هایی با متراژ پایین هستند به دلیل کوچک بودن فضای حمام و سرویس بهداشتی اغلب این دو را در یک فضا می سازند برای جدا سازی سرویس بهداشتی و توالت می توان از کابین دوش استفاده نمود. همچنین در خانه هایی که دارای اتاق هایی با متراژ بالا می باشد برای حمام مستر و ایجاد دکوراسیون متفاوت از کابین حمام استفاده می نمایند.

با افزایش استفاده از کابین دوش و شیشه حمام افراد به دنبال آموزش نصب کابین دوش می باشند اما باید توجه شود که نصب کابین دوش شیشه ای یک کار تخصصی است که برای نصب و اجرای آن باید شناخت کامل در رابطه با شیشه سکوریت، اتصالات استفاده شده در نصب کابین دوش و بسیاری موارد دیگر آشنایی داشت که تمامی این موارد نیازمند یک آموزش تخصصی و حرفه ای می باشد.

معرفی کابین دوش های جدید

کابین دوش فضایی جدا کننده برای دوش حمام هستند و مانع خیس شدن همه ی محیط حمام می شوند. کابین دوش، از اجزای متفاوتی تشکیل شده اند:

موارد مهم برای انتخاب کابین دوش مناسب:

برای انتخاب کردن کابین دوش باید به موارد زیادی توجه نمود. این موارد عبارت اند از:

مدل های کابین دوش

کابین دوش ها در مدل های متفاوتی وجورد دارند. کابین های تمام گرد، نیمه گرد، Lشکل دو وجهی، سه گوش، صاف (بین دو دیوار) و اتاقی (چهار وجهی). کابین دوش ها می توانند روی زیر دوشی، جکوزی، وان، سکو و کف خود حمام نصب شوند. هنگام انتخاب کابین دوش توجه نمایید مدلی را انتخاب کنید که با خواسته و سلیقه شما جور درآید و پس از نصب آن فضای کافی برای تجهیزات دیگر باقی بماند. محل قرار گرفتن کابین دوش هم مهم است. اگر می خواهید کابین دوش را در محلی قرار دهید که قبلا دوش در آنجا بوده، کار راحت تر می شود زیرا دیگر نیاز به لوله کشی جدید نیست و محل شیر آب گرم و سرد مشخص است.

انواع درب کابین دوش

در کابین دوش ها دو مدل درب وجود دارد. درب های لولایی و کشویی. دربهای کشویی برای حمام های کوچک و یا کم عرض مناسب است و درب لولایی برای حمام هایی با عرض زیاد و طول کم که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب وجود دارد، استفاده می شوند.

اندازه ی کابین دوش ها

سایز کابین دوش به میزان فضای حمام و سرویس بهداشتی بستگی دارد. شما باید در ابتدا فضای زمین مورد نظر را بررسی کنید و محل درب کابین را مشخص کنید. هنگام خرید کابین پلان زمین و محل قرار گیری مورد نظرتان را همراه خود داشته باشید. ضمنا اگر حمام شما دارای زیر دوشی می باشد، باید حتما دقت کنید که کابین به اندازه ی ابعاد زیر دوشی باشد. (زیر دوشی به صفحه ای سرامیکی و یا پلاستیکی گویند که در کف حمام و زیر دوش نصب می شوند. این زیر دوشی ها در ابعاد متفاوت و استانداردی ساخته می شوند و در شکل های مربع، مستطیل، گرد با ارتفاع های مختلف وجود دارند.)

شرکت زیما کابین دوش ها را در اندازه های متنوعی می سازد. برای انتخاب کابین دوش مناسبتان با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را برای انتخاب مناسب راهنمایی نمایند.

دکمه بازگشت به بالا