چراغ حلزونی و ویژگی های آن

چراغ محوطه حلزونی مدل تیتان همانطور که از اسم آن پیداست دارای ظاهری شبیه حلزون است. خرید این چراغ مثل خرید پایه چراغ پارکی است که در محوطه های بیرونی مثل حیاط و باغ و باغچه قابل استفاده است. به طور کلی این چراغ از مدلهای چراغ پارکی و حیاطی به حساب می آید. دارای درجه حفاظت آن IP64 و IP65 می باشد. که خیال شما را از ضد آب بودن این محصول آسوده می کند. سرشعله های این چراغ حلزونی را می توانید. به صورت جداگانه سفارش دهید. و همچنین ارتفاع این چراغ قابل تغییر است. و در فضایی که احتیاج به نور بیشتری دارید می توانید. از مدل دوطرفه ی این چراغ حلزونی سفارش دهید.

مسیر بین ورودی محوطه تا ورودی بنای اصلی بهترین جا برای نصب این چراغ زیبا است. پایه های چراغ حلزونی صنایع روشنایی تیانا نه تنها از متریال دایکاست است. بلکه قابلیت جدا شدن و مونتاژ شدن مجدد را دارد. توجه داشته باشید پایه های یکطرفه به دوطرفه نیز قابل تغییر می باشند. برای نصب این مدل پایه ها حتما نیاز به زیر ساخت می باشد. تنوع رنگ این مدل از سفید، مشکی، مسی ، نقره ای، طلایی و برنزی به صورت پتینه می باشد. وجه تمایز و مزیت چراغ از جنس آلومینیوم نسبت به چراغهای پلاستیکی بازیافتی دوام و مادام العمر بودن آن است. چراغ تیتان حلزونی دارای شماره ثبت طرح و شماره ثبت اختراع نیز می باشد. لامپ پیشنهادی مشاورین ۱۲ وات ال ای دی کم مصرف با شعاع ۲ الی ۳/۵ متر است.

ویژگی های چراغ حلزونی

چراغ حلزونی اسم آن نیز تداعی کننده حلزون در ذهن شما است. و این طراحی زیبایی که در ساختار بدنه چراغ حلزونی به کار رفته است. باعث شده که این چراغ در بین محصول های موجود خاص و پرفروش باشد.

چراغ حلزونی برای فضا های بیرونی باغ ، ویلا و… نیز کاربرد دارد. به طور کلی شما از چراغ حلزونی برای فضای های پارکی حیاطی نیز می توانید بهره ببرید. شما می توانید شعله های این چراغ را نیز به صورت جداگانه نیز سفارش دهید. و اگر نیاز به شدت نوربیشتری برای فضای خود داشتید می توانید اقدام به خرید مدل های دوشعله ای و سه شعله ای چراغ حلزونی کنید. و نوری شکیل را به فضای خود نیز ببخشید. همچنین دقت داشته باشد. اگر شما به نور بیشتری یا کمتری برای فضای انتخابی خود احتیاج داشتید. می توانید با توجه به نیاز نور خود ارتفاع چراغ حلزونی را کاهش و یا افزایش دهید. که بتواند به طور استاندارد به نور پردازی فضای شما بپردازد.

به طور کلی می توان گفت چراغ پارکی تیانا مدل حلزونی شامل ویژگی های زیر می باشد:

  • بدنه آلومینیوم دایکاست
  • حباب شیشه ای
  • رنگ بندی متنوع مشکی، سفید، برنز، مسی و نقره ای
  • رنگ پودری، با تکنولوژی الکترو استاتیک کوره ای
  • درجه حفاظت IP64 و IP65
  • سر پیچ E27
  • امکان استفاده با انواع لامپ های کم مصرف و ال ای دی
  • عدم ایجاد نور خیره کننده
  • ابعاد کلی طول 26 سانتی متر و عرض 16 سانتی متر و ارتفاع 140 سانتی متر
  • الهام گرفته از شکل ظاهری حلزون
  • امکان سفارش با پایه دو طرفه حلزونی
  • گارانتی 2 ساله
  • چراغ حلزونی با توجه به مدل های قدیمی این چراغ طراحی شده است.

در دکوراسیون هر فضای از هارمونی رنگ های مختلفی استفاده می شود. و شما می توانید با توجه به رنگ های موجود چراغ حلزونی دست به انتخاب بزنید. و آن را با فضا و دکوراسیون خود نیز هماهنگ کنید. رنگ های موجود چراغ حلزونی مشکی ، سفید ، نقره ای ، طلایی ، مسی ، برنزی به صورت پتینه شده است.

ویژگی دیگری که باید چراغ حلزونی داشته باشد. مقاوم بودن در شرایط آب و هوای مختلف است. این چراغ با توجه به اینکه در فضای بیرونی قرار دارد. در معرض آب و جوهای آب و هوای مختلف نیز قرار می گیرد. ساختار چراغ حلزونی به گونه ای است. که قرار گرفتن در معرض آب ، باد ، باران ، برف ، تگرگ ، طوفان و درجه ی بالای خورشید از کیفیت و نوردهی بسیار استاندارد آن نیز کم نمی کند. و می تواند مقاومت خود را نیز حفظ می کند.

از نکته های که باید به آن توجه داشته لامپی است. که در چراغ استفاده می کنید زیرا لامپ در کیفیت نوردهی نیز تاثیر دارد. لامپ پیشنهادی ما 9 الی 12 وات است. همچنین نوردهی آن در سطحی است. که چراغ بعدی را باید در فاصله ی دومتری آن نصب کنید. تا به طور استاندارد به نورپردازی فضای شما بپردازد.

انواع چراغ حیاطی و پارکی

زمانی که قصد روشن کردن فضاهای بیرونی را دارید، اطلاع از نوع لامپ و چراغی که باید از آن استفاده کنید، اهمیت پیدا می‌کند. نوع چراغی که انتخاب می‌کنید به هدف شما از روشنایی بستگی دارد. رایج‌ترین کاربرد چراغ‌های بیرونی عبارتند از:

  1. 1. چراغ حیاطی دیواری

چراغ دیواری بیرونی در حیاط خانه و ویلا، پارک، باغچه و… بر روی دیوار حیاط و یا نمای خارجی بنا نصب می‌شوند. این چراغ‌ها باعث دلپذیر شدن فضاهای باز و بهتر شدن معماری خارجی می‌شوند و در عین حال ایمنی و امنیت را افزایش می‌دهند. تمامی چراغ‌های دیواری بیرونی ضد آب هستند و با توجه به نوع طراحی، به آسانی نصب می‌شوند. چراغ پارکی و حیاطی دیواری طراحی‌های متنوعی دارند و در رنج قیمتی گسترده‌ای به بازار عرضه می‌شوند. با توجه به گستردگی مدل‌های موجود در بازار، پیش از اقدام به خرید، متراژ محیطی که قصد نصب چراغ در آنها دارید را مشخص کنید، سپس تعداد چراغ‌های مورد نظر، شدت نور و رنگ روشنایی لامپ آن‌ها را تعیین کنید.

  1. 2. چراغ حیاطی ایستاده

این نوع چراغ‌ها با پایه بر روی زمین قرار می‌گیرند و به همین دلیل در نقاط مختلفی قابل نصب هستند و بسیار پرکاربردند. چراغ بیرونی ایستاده را در زمین‌های چمن کاری شده، مسیر ورودی ساختمان‌ها، کناره‌های جاده و خیابان‌ها، نصب می‌کنند. انواع چراغ حیاطی ایستاده موجود در بازار، ارتفاع‌ها و طراحی‌های مختلفی دارند، بنابراین با توجه به نوع ساختمان و متراژی که قصد روشن کردن آن را دارید، همچنین نوع طراحی فضای بیرونی و معماری ساختمان، مدل مناسب را باید انتخاب کنید.

چراغ‌های حیاطی ایستاده را بر اساس تعداد شاخه نیز دسته‌بندی می‌کنند. چراغ حیاطی تک شاخه، دو شاخه و سه شاخه متداول هستند و با توجه به نوری که نیاز داریم و فضایی که قصد روشن کردن آن را داریم، باید تعداد شاخه‌ها را انتخاب کنیم. هر چقدر تعداد شاخه بیشتر شود، قیمت نیز بالاتر می‌رود.

  1. 3. چراغ حیاطی خورشیدی

چراغ‌های حیاطی معمولی به سیستم برق کشی منازل وصل می‌شوند، اما اگر قصد نورپردازی بیرونی در مکان‌هایی را داشته باشید که دسترسی به سیم کشی برق ممکن نیست و یا اگر به دنبال روشی هستید که حتی در صورت قطع جریان برق، چراغ‌های بیرونی خاموش نشوند، مدل خورشیدی بهترین انتخاب است.

انرژی خورشیدی، تجدید پذیر است و باعث آلودگی محیط زیست نمی‌شوند. امروزه تنوع چراغ‌های حیاطی خورشیدی بسیار زیاد شده است و در حالت‌ها و برای کاربردهای مختلفی استفاده دارند. این چراغ‌ها شامل یک پنل خورشیدی می‌شوند. پنل یا صفحه خورشیدی در طول روز باطری را شارژ می‌کنند و با غروب خورشید و تاریک شدن هوا، چراغ آنها روشن می‌شود. با خرید چراغ حیاطی خورشید، به مقدار قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی خواهید شد.

4- چراغ حیاطی چمنی

این نوع در واقع زیر گروه چراغ ایستاده است اما به دلیل کاربرد گسترده‌ای که دارند یک دسته جدا برای آن‌ها، می‌توانیم متصور شویم. چراغ حیاطی چمنی عموماً ارتفاع کمتر از یک متر دارد و در اطراف سنگفرش‌های ساختمان‌ها قرار می‌گیرند. چراغ‌های چمنی یک انتخاب عالی برای روشنایی مسیرها در مجتمع‌های مسکونی، باغ و باغچه، حیاط‌ها، محوطه‌ها و… هستند.

چراغ حیاطی و پارکی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

پیش از اقدام به خرید چراغ پارکی و حیاطی لازم است که بدانیم از چه اجزایی تشکیل شده است. تمامی چراغ‌های باغی، پارکی، حیاطی و باغچه‌ای از اجزای یکسانی تشکیل شده‌اند. بدنه یا قاب این چراغ‌های بیرونی چون در معرض مستقیم آب باران، گرد و غبار و… هستند از جنس فلزاتی مانند آهن، استیل یا آلومینیوم ساخته می‌شوند و معمولاً ضدزنگ هستند.

طراحی این چراغ‌ها ضدآب است. برای افزایش امنیت و عملکرد درست باید بدنه چراغ‌ها مقاوم در برابر نفوذ آب و ذرات خارجی باشد. چراغ‌های پارکی و حیاطی دو مدل هستند از نظر روشنایی: بدون لامپ یا دارای لامپ ال ای دی. چراغ‌های بدون لامپ را می‌توان هر وقت که نیاز داشتیم، لامپ آن‌ها را تعویض کنیم. در این مدل‌ها یک سرپیچ E27 نصب می‌شود که انواع لامپ با توان معمولی بیش از ده وات (ال ای دی) در آن‌ها قابل نصب است. در مدل‌های جدید به جای لامپ قابل تعویض از تراشه‌های ال ای دی استفاده می‌شود که تقریباً طول عمر 50000 ساعتی دارند.

نتیجه گیری درباره چراغ حلزونی

به طور کلی این چراغ از مدلهای چراغ پارکی و حیاطی به حساب می آید. دارای درجه حفاظت آن IP64 و IP65 می باشدکه خیال شما را از ضد آب بودن این محصول آسوده می کند. سرشعله های این چراغ حلزونی را می توانید به صورت جداگانه سفارش دهید. شرکت صنعتی همپادکل تولید کننده انواع دکل و چراغ پارکی است. شما از طریق این سایت می توانید قیمت دکل مهاری برای اینترنت و همینطور دکل مخابراتی روی پشت بام را مشاهده و اطلاعات لازم را جهت خرید کسب کنید.

دکمه بازگشت به بالا